Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • bugscata

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Salutare,
La un signum cu motor Z19dth ( 1.9 CDTI 150 cai) am urmatoarea problema:
Atunci cand apas pedala de acceleratie raspunde greu la comanda ( la relanti - in mers nu imi dau seama) ,initial am crezut ca asa este normal fiind motorul mai mare, diesel etc.. ( comparativ cu 1.5 dci de megane). Asta pana ieri cand m-am urcat intr-un Z19DT - asta raspundea imediat la apasarea pedalei de acceleratie .
Am inteles ca ar putea sa fie de vina electrovalva, am observat ca aceasta se incalzeste foarte tare ( si nu din cauza motorului) - este normal?
Imediat dupa ce pornesc masina se accelereaza si mai greu, insa dupa cateva minute timpul de raspuns se imbunatateste.
Consider a masina trage bine, atasez si niste diagrame facute cu op-com, la relanti, 1800rpm si 3000 rpm , voi ce parere aveti?

Multumesc, //Catalin



(la relanti)

Modelul ales>,2005,Vectra-C / Signum,Motor,Z 19 DTH

Modul de comand�:,,,,


Identificare:0x0738
Num�r �asiu: W0L0ZCF4851107073
Num�r hard:81011914
Tip motor: Z19DTH
Num�r pies�:55193968
Nr.versiune soft: VJQMS060_S
Hardware manufacturer number: 281011914
Software Number: 1037372745P319_O83
Programming Date: FFFFFFFF
Hardware key number: ?
Denumire sistem: BOSCH0100
Nr.aprobare: B04022
Variant programming: 0x00005099
Cod Alpha: YZ
Hardware manufacturer system name: EDC16
Software version: O83JTD74
ECU variant coding: 0x0000F9C0,

Valori reale:,

Tensiune baterie,14.0 V
Stare aprindere,Conectat 12V
Releu demaror,Inactiv
Releu pomp� combustibil,Activ
Pedala de accelera?ie 0 pozi?ie ralanti,Activ
Senzor 1 pedal� accelera�ie,0.96 V
Senzor 2 pedal� accelera�ie,0.47 V
Pozi�ie pedal� calculat�,0%
Tura�ie prescris� de ralanti,900 RPM
Tura?ie motor,894 RPM
Tura?ia axei cu came,450 RPM
Tura�ie ralanti 0 modificat�,NU
Masa de aer calculat,43 kg/h
Senzor mas� aer,43 kg/h
Temperatur� ambiant�,-5 �C
Temperatur� aer de supraalimentare,23 �C
Temperatur� aer de supraalimentare,3.20 V
Temperatur� lichid r�cire,56 �C
Temperatur� lichid r�cire,2.30 �C
Nivel ulei,Normal
Presiune ulei,Normal
Stare nivel ulei,Okay-Smile
Temperatur� �nc�lzire senzor de oxigen B1S1,776 �C
Curent modulat �nc�lzire senzor de oxigen B1S1,39%
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1),1.680 mV
Presiune barometric�,101 kPa
Presiune barometric�,3.96 V
Comand� -Presiune turbo,104 kPa
Presiune turbo,119 kPa
Presiune turbo,1.89 V
Factor de umplere la ventil de reglaj pres. turbo,75%
Comanda pozitie EGR,43%
Factor de umplere AGR,35%
Factor de umplere la ventil comand� turbionare,72%
Pozi�ie clapet� 0 semnal servo PWM,5%
Presiune Rail prescris�,33.90 MPa
Presiune Rail,34.50 MPa
Presiune Rail,1.25 V
Supap� electromagnetic� de control presiune �n ramp� (modulat� �n impuls),30%
Curent de semnal supap� electromagn. de control presiune �n ramp�,0.84 a
Electroventil control comb.PWM,36%
Curent electroventil control comb.,1.44 a
Temperatura combustibil,12 ᄚC
Temperatura combustibil,3.65 V
Contact info clim�,Nu este programat
Clima �n regim blocat,Nu este programat
Presiune sistem clim�,345 kPa
Presiune sistem clim�,0.6 V
Releu clim�,Nu este programat
Contact 1 f�rn�,Inactiv
Contact 2 fr�n�,Inactiv
Contact ambreiaj,Inactiv
Vitez� vehicul,0 km/h
Viteza �n plaja sistemului de men�inere vitez�,Inactiv
Accerela?ie vehicul,0.0 m/s2
Tasta de atingere pt.sistem men�inere vitez�,Inactiv
Sistem de men�inere vitez�,Inactiv
Cuplu motor,37 Nm
Control cuplu,Inactiv
Cuplu solicitat(control trac?iune),0 Nm
Timp p�n� la schimb de ulei,0%
Avertizare schimb ulei,Activ
Indicator defecte(MI),Deconectat
Indicator servisare(SVS),Deconectat
Releu pre�nc�lzire,12V inactiv
Martor timp de pre�nc�lzire,Decon.12V
Diagnostic releu pre�nc�lzire,Inactiv
Timp injec�ie principal�,0.0 grade
Cantitate injec�ie final�,14.5 mm3/crs
Kilometraj(rulaj),91.703 km
Senzor rezervor,2.42 V
Comanda 1 ventilator,Inactiv
Comanda 2 ventilator,Inactiv
Comanda 3 ventilator,Inactiv




-> la 1800rpm:




Modelul ales>,2005,Vectra-C / Signum,Motor,Z 19 DTH

Modul de comand�:,,,,


Identificare:0x0738
Num�r �asiu: W0L0ZCF4851107073
Num�r hard:81011914
Tip motor: Z19DTH
Num�r pies�:55193968
Nr.versiune soft: VJQMS060_S
Hardware manufacturer number: 281011914
Software Number: 1037372745P319_O83
Programming Date: FFFFFFFF
Hardware key number: ?
Denumire sistem: BOSCH0100
Nr.aprobare: B04022
Variant programming: 0x00005099
Cod Alpha: YZ
Hardware manufacturer system name: EDC16
Software version: O83JTD74
ECU variant coding: 0x0000F9C0,

Valori reale:,

Tensiune baterie,14.2 V
Releu pomp� combustibil,Activ
Pedala de accelera?ie 0 pozi?ie ralanti,Inactiv
Senzor 1 pedal� accelera�ie,1.74 V
Senzor 2 pedal� accelera�ie,0.86 V
Pozi�ie pedal� calculat�,27%
Tura�ie prescris� de ralanti,850 RPM
Tura?ie motor,1.883 RPM
Tura?ia axei cu came,925 RPM
Tura�ie ralanti 0 modificat�,NU
Masa de aer calculat,82 kg/h
Senzor mas� aer,83 kg/h
Temperatur� aer de supraalimentare,26 �C
Temperatur� aer de supraalimentare,3.07 V
Temperatura combustibil,10 ᄚC
Temperatura combustibil,3.75 V
Presiune barometric�,100 kPa
Presiune barometric�,3.93 V
Comand� -Presiune turbo,104 kPa
Presiune turbo,130 kPa
Presiune turbo,2.05 V
Factor de umplere la ventil de reglaj pres. turbo,72%
Comanda pozitie EGR,38%
Factor de umplere AGR,38%
Factor de umplere la ventil comand� turbionare,60%
Pozi�ie clapet� 0 semnal servo PWM,0%
Presiune Rail prescris�,67.48 MPa
Presiune Rail,67.69 MPa
Presiune Rail,1.99 V
Supap� electromagnetic� de control presiune �n ramp� (modulat� �n impuls),36%
Curent de semnal supap� electromagn. de control presiune �n ramp�,1.08 a
Electroventil control comb.PWM,34%
Curent electroventil control comb.,1.36 a
Releu pre�nc�lzire,12V inactiv
Diagnostic releu pre�nc�lzire,Inactiv
Martor timp de pre�nc�lzire,Decon.12V
Vitez� vehicul,0 km/h


La 3000rpm:






Modelul ales>,2005,Vectra-C / Signum,Motor,Z 19 DTH

Modul de comand�:,,,,


Identificare:0x0738
Num�r �asiu: W0L0ZCF4851107073
Num�r hard:81011914
Tip motor: Z19DTH
Num�r pies�:55193968
Nr.versiune soft: VJQMS060_S
Hardware manufacturer number: 281011914
Software Number: 1037372745P319_O83
Programming Date: FFFFFFFF
Hardware key number: ?
Denumire sistem: BOSCH0100
Nr.aprobare: B04022
Variant programming: 0x00005099
Cod Alpha: YZ
Hardware manufacturer system name: EDC16
Software version: O83JTD74
ECU variant coding: 0x0000F9C0,

Valori reale:,

Tensiune baterie,14.2 V
Releu pomp� combustibil,Activ
Pedala de accelera?ie 0 pozi?ie ralanti,Inactiv
Senzor 1 pedal� accelera�ie,2.03 V
Senzor 2 pedal� accelera�ie,1.00 V
Pozi�ie pedal� calculat�,40%
Tura�ie prescris� de ralanti,850 RPM
Tura?ie motor,3.026 RPM
Tura?ia axei cu came,1.500 RPM
Tura�ie ralanti 0 modificat�,NU
Masa de aer calculat,217 kg/h
Senzor mas� aer,217 kg/h
Temperatur� aer de supraalimentare,29 �C
Temperatur� aer de supraalimentare,2.95 V
Temperatura combustibil,10 ᄚC
Temperatura combustibil,3.73 V
Presiune barometric�,100 kPa
Presiune barometric�,3.93 V
Comand� -Presiune turbo,136 kPa
Presiune turbo,185 kPa
Presiune turbo,2.89 V
Factor de umplere la ventil de reglaj pres. turbo,62%
Comanda pozitie EGR,28%
Factor de umplere AGR,45%
Factor de umplere la ventil comand� turbionare,7%
Pozi�ie clapet� 0 semnal servo PWM,0%
Presiune Rail prescris�,85.34 MPa
Presiune Rail,84.39 MPa
Presiune Rail,2.36 V
Supap� electromagnetic� de control presiune �n ramp� (modulat� �n impuls),38%
Curent de semnal supap� electromagn. de control presiune �n ramp�,1.17 a
Electroventil control comb.PWM,34%
Curent electroventil control comb.,1.34 a
Releu pre�nc�lzire,12V inactiv
Diagnostic releu pre�nc�lzire,Inactiv
Martor timp de pre�nc�lzire,Decon.12V
Vitez� vehicul,0 km/h
Skip ads

  • Puiu_2009

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Insignia 2017 B20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Incearca sa schimbi electrovalva care comanda actuatorul vacumatic al turbinei. Eventual o proba cu electrovalva de la un coleg cu acelasi motor Z19DTH existent si pe astra sau vectra. Succes!
  • bugscata

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Am testat electrovalva functioneaza -blocheaza cand este motorul oprit si deschide cand este pornit. Voi merge maine la cineva mai priceput si o sa revin cu detalii.
  • ag10tit

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Totusi observ diferente mari intre ce presiune cere calculatorul si ce ofera turbina(da mai mult decat cere).
tija swirl e cazuta?
Skip ads

  • bugscata

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
A fost reparata...chiar si cu electrovalva decuplata presiunea in turbo este cam cu 15 kPa mai mare decat presiunea ceruta- totusi eu nu cred ca asta ar explica intarzierea pe care o are la apasarea pedalei , dar poate ma insel
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 547
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
bugscata a scris:A fost reparata...chiar si cu electrovalva decuplata presiunea in turbo este cam cu 15 kPa mai mare decat presiunea ceruta- totusi eu nu cred ca asta ar explica intarzierea pe care o are la apasarea pedalei , dar poate ma insel


Eu la 1,3 cdti care se pare ca are aceiasi electrovalva ca 1,9 cdti, dadea intotdeauna presiune mai mare decat era necesar. Inlocuirea valvei a rezolvat pt moment problema. Pana acum, in 3 ani, am inlocuit 2 electrovalve.
  • bugscata

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Se pare ca problema cu overboost-ul ar fi de la boost pressure sensor, iar acceleratia de la un injector.
le voi remedia si revin cu detalii...
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Ai pus al boost sensor? sau doar l-ai curatat si a scazut presiunea raportata?
Skip ads

  • ag10tit

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2007

  • Mesaj Privat
tonytm a scris:Ai pus al boost sensor? sau doar l-ai curatat si a scazut presiunea raportata?


Imi poti spune unde gasesc boost sensor-ul?....si daca ai idee unde se afla electrovana de pilotaj turbina la astra H?
  • bugscata

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
tonytm a scris:Ai pus al boost sensor? sau doar l-ai curatat si a scazut presiunea raportata?

nu am pus alt senzor, l-am curatat dar tot valoarea 117 kPa imi indica ( chiar si cu motorul oprit , chiar si in aer liber) , cred ca ar fi bine daca as gasi la cineva sa imprumut pt test Smile
Va trebui sa cumpar un senzor nou...
  • bugscata

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Am remediat injectorul- a disparut si bataia de la motor despre care credeam ca era volanta , si consumul la prima vedere a scazut ( nu am facut decat 20 km in oras) la 10 noaptea cam 7%, ca si putere nu se simte nici o diferenta.
Diagnoza mi-a facut-o mandriei ( este foarte ok omul, recomand) mi-a sugerat sa merg la endor diesel buzau cu injectorul .

Cei de la Endor Diesel au facut treaba buna dar am doua nemultumiri:
1. I-am sunat , le-am spus exact tipul de motor si injector, au spus ca dureaza 2-3 ore operatiunea, cand am ajuns acolo au aflat ca este duza stricata si ca trebuie comandata - eu intelesesem ca se rezolva pe loc problema.
2. Parerea mea este ca au facut pretul dupa ureche, adica: mi-au spus ca ma costa 230 duza si 150 reglatul, si rambursul a fost la 435 ron ? L-am sunat sa ii cer explicatii s-a balbait putin si mi-a zis ca a costat mai mult reglatul pt ca a schimbat duza ( eu nu ma pricep dar mi se pare abureala - poate totusi voi stiti mai bine)
Una peste alta au facut treaba buna si sunt multumit, totusi cred ca puteam sa ies mai ieftin de 530 ron ( drumul pana la buzau, reparatia + pretul transportului buzau-buc).

O sa updatez discutia dupa ce schimb senzorul de presiune
  • bugscata

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Am schimbat "boost pressure sensor" -340 ron bosch (cam mult mi s-a parut) acum presiunea in turbo este in parametrii.
Skip ads

  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
...si pana la urma de la ce a fost lipsa de putere la acceleratie? de la injector sau de la senzorul de presiune?
  • bugscata

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
De la injector.
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Zici ca Maiandrei ti-a identificat injectorul bolnav ?
Pfff,trebuie chiar sa ajung la Bucuresti la el ca sa imi dea cineva o diagnoza buna la starea injetoarelor mele ?
  • bugscata

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Diagnoza poti sa o faci si tu,jmecheria e sa gasesti pe cineva experimentat sa ti-o interpreteze...
In cazul meu a fost maiandrei, ai putea sa pui erorile care iti apar pe opcom si valorile pentru debitul de combustibil prin injectoare pe site ,poate ai noroc Smile
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Mda la mine e problema ca sunt galagioase,nu stiu daca are treaba cu returul motorinei prin ele ci mai degraba cum pulverizeaza.De asta zic ca o diagnoza nu cred ca ma rezolva.
  • alinutzdiana

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2004 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Salutare eu sunt nou pe aici as avea o rugaminte la toti useri . Am si eu o vectra c 19 cdti 150 cp z19dth am o problema cu acceleratia nu se accelereaza deloc dupa ce intra martorul de derapaj am fost la tester cu ea si miau spus ca este senzorul de acceleratie adica toata pedala codul care mi la dat prima data este P1110 si la sters dar tot apare
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Bine ai venit.
P1110 - Swirl Actuator Circuit Open - se refera la motorasul care actioneaza tija clapetelor de pe galeria de admisie.
Cred ca mai ai si alte probleme, dar nu ti-au depistat toate erorile.
Mergi la intalnirile clubului si fa o diagnoza ca lumea.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
De la eroarea asta iti intra in mod de avarie si nu mai are putere. Trebuie sa vezi ce-i cu motorasul, ori e ars, ori sunt blocate clapetele din admisie si nu le poate misca. Poti incerca sa-l scoti din tija ce actioneaza clapetele si sa mearga in gol.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR