Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • catalin_tl

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Frate, da' esti matinal nu gluma (sorin666)...Ma bucur sa vad ca mai exista si oameni seriosi in tara asta. Multumesc de raspuns. Azi verific traductorul de unghi de la clapeta de acceleratie (legat de detonatii). Abia acum am vazut ca detonatiile se produc indiferent daca motorul este rece sau cald si indiferent de regimul de turatie. Adica se produc la accelerari mai bruste si la ralanti si in sarcina maxima. Mai vedem, mai verificam. mai incercam...O zi buna tuturor!
Skip ads

  • zildan

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2001 Y1.7DTI 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2006

  • Mesaj Privat
AI acceleratie cu cablu la masina. Eu zic sa verifici cureaua de distributie, sa fie intinsa bine si sa cada perfect dintii.
Daca te ajuta cu ceva am un Haynes pentru masina ta. Sa vad pe unde e.
Il aveam si listat da l-am vandut cu masina cu tot.
Si acum imi pare rau ca am dat masina. Mergea super.
Avea 170 miii la bord, pivotii originali, nu consuma pic de ulei. Pur si simplu era rosie si se matuise si incepuse usor usor rugina sa pape din ea. Iii pusesem un compresor de clima de Nubira si nu mai scapa pic de freon.
Da asta e. Am dat-o.....
  • octav_bz

  • Mesaje scrise: 1,048
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2009 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Catalin,am citit f atent tot ce ai scris tu,am acelasi motor ca al tau.Citeste, e un topic la Opel Calibra (si pe Calibra exista acest motor) in care parerea majoritatii este ca motorul C20 NE este unul foarte bun,poate cel mai reusit ptr Vectra A.Si eu sunt indragostit de masina mea,consumul e cam acelasi si la mine...12-13 in oras si cam 6.5-7.5 in afara, unde ajung ff usor la viteze mari..180-190 km/h.Si eu pariez ca ajung la 100 km pe ora cam in 10 sec.Si eu sunt tipicar...imi place sa mearga absolut tot pe masina...In legatura cu relantiul....mie imi sta cam la 700 rot/min.E cam mic cred eu...si mai si variaza insa ff rar.De cand am masina nu am avut alte probleme,e o masina foarte robusta!Eu zic ca asta e principala calitate a Vectrei A...ROBUSTETEA!Si costurile relativ mici de intretinere.Un sfat, schimba uleiul totdeuna la max 10.000 km si da-i numai ulei bun!
  • catalin_tl

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Salut!
Octav, tin sa-ti multumesc deosebit pentru mesaj Smile . Deci nu sunt singurul bolnav. Asta e bine. De obicei am folosit uleiuri bunicele ex. Mobil One 10W40 vara si 0 sau 5 W 40 iarna.
Desemenea ii multumesc lui sorin666 pentru sugestiile pertinente pe care mi le-a trimis.
Mai am doua aspecte de verificat si daca le rezolv ma declar multumit. Rudele, prietenii, colegii imi spun ca sunt obsedat, ca merge si asa foarte bine. NU Evil or Very Mad . Simt ca nu e asa si vreau sa rezolv si ultimele doua lucruri :
1.Detonatiile in aspiratie la accelerari - am schimbat o fisa la o bujie, am verificat senzorii toti de pe masina. Nu mai stiu ce sa-i mai fac. Ramane sa verific cureaua de distributie, daca nu cumva e dereglata distributia. Cand am inlocuit cureaua de distributie, mecanicii au lasat-o intentionat foarte slaba ca sa nu forteze pompa de apa. Nu am rola intinzatoare. Intinderea curelei se face din pompa de apa. Este posibil sa fie asta cauza? Question
2.Turatia la pornirile la rece - am pornit motorul rece cu mufa scoasa la senzorul de temperatura a lichidului de racire. A pornit direct cu turatia de ralanti 880 rpm, fara sa se tureze deloc. Senzorul verificat separat este bun, conform specificatiilor tehnice. Tensiunea la pinii mufei scoase este fix 5 V. Nu inteleg. Daca am pornit motorul cu mufa scoasa nu trebuia se se tureze motorul interpretand astfel o temperatura joasa ? Este posibil sa fie defect etajul din ECU care interpreteaza temperatura motorului ? Ce ar fi de facut in acest caz ? Specific ca umbland la cablurile din cablaj, cu motorul pornit, mi s-a intamplat sa se opreasca motorul ca retezat de cateva ori. Sa fie din nou un contact imperfect, sau vreu fir intrerupt ?
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
catalin_tl a scris:Frate, da' esti matinal nu gluma (sorin666)...Ma bucur sa vad ca mai exista si oameni seriosi in tara asta. Multumesc de raspuns. Azi verific traductorul de unghi de la clapeta de acceleratie (legat de detonatii). Abia acum am vazut ca detonatiile se produc indiferent daca motorul este rece sau cald si indiferent de regimul de turatie. Adica se produc la accelerari mai bruste si la ralanti si in sarcina maxima. Mai vedem, mai verificam. mai incercam...O zi buna tuturor!

*
Sunt matinal pentru ca esentialul muncii mele trebuie terminat inainte ca Euronext (bursa EU) sa se deschida si magariile reparate (sau macar pusa vina pe clienti cu un amestec subtil de dibacie, nerusinare si rea credinta Twisted Evil )
In alta ordine de idei, eu asi merge mai curand pe o cauza mecanica (ca de ex. o supapa stramba sau un tachet hidraulic gripat) decat pe una legata de amestec... cum nu ai zis nimic de o pierdere spectaculoasa de performante, amestecul nu prea are cum sa arda asa de incet incat in loc de 90/120 grade de rotatie a arborelui cotit (aprox 2/3 din "timpul" de ardere, al 3-a din 4 in ciclul teoretic Otto, perioada de ardere "normala") procesul sa dureze de cel putin 3 ori mai mult, pana la deschiderea normala a supapei de admisie... Asta ar fi posibil doar prin indeplinirea simultana a unor conditii, cu o supraincalzire mare a motorului si o scadere a performantelor greu de neglijat...
Asta spune sf. teorie, acuma tu vezi ce faci... Embarassed
  • wwwcvro

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Salutare.
Am si eu ceva intrebari ptr Catalin (poate mai rezolv si eu din probleme )
1. Cum iti porneste la cald ca la a mea dau cheie si tre sa dau si o pedala ca sa o ia altfel se invarte electromotorul destul de mult pana sa o ia...

2. Din capacul de la tacheti pleaca un furtun pana in corpul clapetei de acceleratie (inainte de clapeta). Din cauza acestui furtun (pe care circula si vapori de ulei de motor) mi se murdareste filtrul de aer mai mereu (gasesc ulei pe el).
La tine cum e?
  • catalin_tl

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Sorin, intr-adevar ai dreptate. Teoria ca teoria, da' praftica ne omoara. Din pacate,de 6 ani de cand "calaresc" OPELU' asta, problema detonatiilor in aspiratie este singura care m-a deranjat permanent si, culmea, n-am reusit s-o rezolv nicicum. Am mai scris ca am facut motoru' bucati cu un amic (doua nopti de munca, o lada de Tuborg etc.), practic l-am scos in batista. Am inlocuit segmentii si cuzinetii. Apoi am verificat totul scotand piesa cu piesa: pistoanele, bielele, bolturile, arborele cotit, axa de distrubutie, supapele, ghidurile, tachetii etc. Totul a fost curatat si spreiat cu Duralube. Am luat la mana practic toata chiulasa si am facut-o ca noua - etansarea supapelor testata cu benzina. Cu toate astea, chiar si dupa remontare motorul a avut acelasi comportament. Am impresia ca "ramane in urma" fata de comanda acceleratiei. Asta-i buba. Incep sa cred ca intr-adevar am o problema ori cu distributia, ori cu partea electrica. Spun asta pentru ca in sarcina motorul trage frumos si nu are probleme, decat la accelerari violente cand intai "da in nas" si abia apoi o ia din loc. Din pacate fenomenul se manifesta mai accentuat la turatii mici, fapt care nu-mi permite demarajul normal (motorul parca merge "in3"). Am strania impresie ca, in timpul accelerarilor bruste, clapeta de aer a debitmetrului se deschide aproape proportional cu acceleratia, insa modulul electronic da comanda de injectie (moment+durata) mai tarziu, fapt ce face ca amestecul aspirat sa se saraceasca rapid si sa devina detonant. Asa cred, ca nu mai stiu ca sa zic...Presupunerea cu supapa de admisie sau tachetul hidraulic blocat care ar permite la un moment dat scapari de amestec din cilindru spre aspiratie, deci spre filtrul de aer, este interesanta si trebuie verificata. In rest... numai bine la toata lumea. O zi buna.
  • catalin_tl

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Pentru wwwcvro : Pornirile la cald imi faceau si mie uneori probleme. Pe undeva insa sunt firesti : este posibil ca injectoarele sa nu fie perfect etanse si la repornirile ulterioare la cald momentan amestecul sa fie prea bogat, ori ceva probleme cu presiunea benzinei in rampa de injectoare. La mine era cam la fel pana am inlocuit electrovalva de aerisire a canistrei de vapori. Trebuia sa tin electromotorul cuplat mai mult timp si pedala apasata la fund ca sa porneasca. Daca ridicam piciorul de pe pedala mi se oprea brusc motorul. Acum vad ca nu mai imi face deloc figura cu pornirea grea 'la cald'.
Cred ai descris epuratorul de vapori de ulei. In partea superioara a capacului culbutorilor se gaseste o sita prin care o parte din vaporii de ulei sunt aspirati si reintrodusi pe aspiratia de aer, inaintea clapetei de acceleratie, fiind introdusi in motor si arsi. Nu inteleg cum ar putea acei vapori sa-ti ajunga pana la filtrul de aer - decat daca nu ai niscaiva supape de admisie cu probleme de etansare sau probleme in ghidurile supapelor. Adica ai scapari de presiune care antreneaza vaporii de ulei spre filtrul de aer, dand efectul murdaririi filtrului de aer cu ulei. In rest motorul cum functioneaza ? Eu am avut o problema similara la Dacie-1995. La un drum spre Buc. mi s-a aprins becul la presiune ulei. Am oprit de urgenta si cand am ridicat capota motorului sa pic jos. Totul era imbaiat in ulei. Din cauza calitatii proaste a simeringurilor de pe tijele supapelor dar si calitatii proaste a manoperei in general la noi (montaj incorect), mergand si eu cu peste 140 km/h, 6 din cele 8 asemenea siemeringuri s-au topit, s-au distrus sau au sarit pur si simplu din locas.
Va imaginati ca uleiul incins si sub presiune si-a facut de cap peste tot, scapand cu mare usurinta de sub capacul chiulasei (la DACIE).
La buna auzire !
  • wwwcvro

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Referitor la furtunul ala de ulei, la mine se intimpla in felul urmator: vaporii de ulei se string in corpul clapetei de acceleratie dupa care se scurg pe mansonul ala de cauciuc dintre corp clapeta acceleratie si filtru apoi picura pe filtru (nu se duc vapori direct pe filtru).
Ce pot sa spun despre motor...merge bine (zic eu), nu consuma ulei - verificat doar ochiometric (mai pierd ulei pe la garnitura baie ulei, pe la garnitura capac tacheti, si pe la unul din capetele arborelui cotit - ala cred de sub capac tacheti).
Am si eu probleme cu datul in nas dar nu am deloc detonatii in aspiratie.
Am si instalatie GPL pe masina.
Cand merg pe GPL nu am probleme cu datul in nas indiferent cat de repede apas acceleratia.
Ce verificari ar trebui sa fac la motor ca sa imi dau seama de starea lui?

MERCI

Ce am observat ieri: dupa ce am scos mufa de la senzorul de temperatura, masina a pornit prima data greoi (cu apasare de pedala) apoi a pornit de fiecare data la sfert (10 din 10 incercari). Am pus mufa la loc; urmatoarea pornire a fost la sfert apoi prin oras iarasi pornea dupa 2-3 secunde cu acceleratia apasata. E vreo problema daca merg temporar cu mufa de la senzorul de temp scoasa sa imi dau seama daca e defect? (daca porneste la sfert dupa ce merg cu masina prin oras inseamna ca am o probl cu senz. de temp).

Dimineata (la rece) nu am absolut nici o problema cu pornirea. (intotdeauna la sfert)
  • catalin_tl

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Buna ziua.
Pentru wwwcvro :Tot nu este normal sa apara ulei pe filtrul de aer. Vaporii sunt vapori si nu prea au ce cauta pe filtrul de aer, d' apoi sa se formeze depuneri de ulei care sa curga. Mai mult, in mod normal in timpul functionarii vaporii sunt aspirati si arsi in cilindri. Nu neg ca este normal ca in zona clapetei de acceleratie, in corpul clapetei si pe aceasta, sa se formeze o pelicula fina, tocmai datorita acestor vapori de ulei, insa in nici un caz depuneri masive de ulei.
Multi mecanici spun ca prima si cea mai usoara proba "la rece" pentru un motor este verificarea compresiei. Astfel verifici calitatea etansarilor (segmenti-cilindri-supape). Gradul de compresie trebuie verificat si cu motorul cald si cu motorul rece. Desi pare banala aceasta este o proba importanta si trebuie facuta cu mare acuratete. Daca presiunile masurate se inscriu in limitele prescrise de constructor atunci e OK. Mai departe verifici distributia si aprinderea. Este recomandat, daca nu ai inclinatii tehnice mai deosebite, ca verificarea distributiei sa fie facuta de un specialist. Dat fiind faptul ca motorul C20NE, desi e simplu, are cativa senzori montati pe el, este bine ca verificarea acestora sa o faca tot o persoana cu experienta si ceva dotari minimale. De aici incolo sunt fleacuri : fise, bujii, rotor si capac distribuitor etc. Daca unitatea centrala (ECU) este in buna stare, senzorii sunt buni, benzina in rampa are presiunea prescrisa, bujiile "scanteiesc", atunci e OK. Motorul trebuie sa mearga f. bine. Mai e conditia injectoarelor, dar astea le verifici la service, pe un stand special. De curiozitate eu am verificat si presiunea in rampa de injectoare ca sa am certitudinea ca pompa de benzina este buna si ca regulatorul de presiune functioneaza. Aveam fix 2,5 bari, indiferent de regimul de turatie.
Referitor la mersul cu mufa de la CTS (senzorul de temeperatura a lichidului de racire) scoasa, ei bine eu nu ti-o recomand. In primul rand motorul va fi permanent "pacalit" si va crede ca functioneaza la o temperatura f. joasa, va merge cu "socul tras". Amestecul va fi mult imbogatit, ti se va tura la ralanti, iti va creste mult consumul de benzina si in final iti va strica si calitatea uleiului din motor. Cam asta e pe scurt. Daca ai computer de bord cu indicatia consumului instantaneu de benzina incearca sa mergi cu mufa de la CTS scoasa. Ti se ridica parul in cap, nu alta.

Eu am desfacut chiar azi CTS-ul ca sa-l verific si bineinteles ca si mie imi da valori aiurea. De exemplu abia am pornit motorul si el imi indica imediat o rezistenta electrica de ~ 200 ohmi. Cu toate astea ma mira ca desi scot mufa de pe senzor la pornirea motorului, acesta porneste tot la 880 rpm, adica nu simte nici o diferenta. Am masurat tensiunea : cu motorul oprit si contact pus am fix 5 V (senzor deconectat), iar in timpul functionarii tensiunea scade pana la sub 1V. Acum intreb si eu. E normal asa ceva ? Pai pe www.topbuzz.co.uk sunt date alte valori. Nu prea inteleg, de fapt nu stiu cum ar trebui sa reactioneze normal ECU cand nu vede CTS-ul.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR