Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • B79KHR

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2008

  • Mesaj Privat
andrei_sebi18 a scris:vreau sa il pozitionez undeva in spatele intercoolerului e in dreptul cutiei de viteza care se incalzeste mai putin decat motorul.Acum intre filtru si motor am pus din tabla un despartitor ca sa izolez cumva aerul cald ce vine de la motor.dar mi se pare prea lung traseul aerului pana la turbina si mai si trece prin partea de sus agaleriei de admisie care se incalzeste destul de tare.Cu relantiul am rezolvat am reusit sa slabesc surubul de reglaj si acum e exact cum ai descris mai sus.
Ce ma uimit masina acum cateva zile, din cauza unui sofer de autobuz enervant care nu mi-a dat prioritate am plecat cu treapta 1 fara scart de roti dar am turato pana la 4000 si in treapta a 2a au scartait rotile pe asfalt uscat. asta i-mi place acum ca daca se enerveaza motorul trage ca nebunul, ce-i drept e ca nu trage ca prima oara cand i-am reglat debitu un pic mai mult da macar asa stiu ca nu e chiar asa chinuita si nu las nor de fum. Trebuie sa incerc si eu uleiul de catre vorbiti.
incearca-l si o sa simti diferenta. O sa ramai Shocked
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am citit azi cateva lucruri interesante, vi le impartasesc si voua aici.

Se pare ca pe motorul de ISUZU 1.7TD se poate monta o turbina RHB3 - cea care este montata pe motorul ISUZU 1.5TD la Corsa B.

Care ar fi avantajele :

- turbina este de putere mai mica (volumetric, baga mai putin aer la turatii mari) si fiind montata pe un motor mai mare ofera cuplu de la turatii mai mici (iti intra turbina mai repede, deci motorul trage mai bine la turatii joase)
- ideala pentru cei care baga cu masina oras la greu, ajuta la demaraj si ofera un consum mai redus
- am vazut un grafic de putere cu un astfel de 'setup', daca se scoate si inelul alb se obtin 100hp la puterea maxima
- e o solutie de compromis pentru cei cu motoarele sau injectoarele/pompa de injectie un pic mai muncite (km mai multi facuti pe dincolo, apoi vandute la noi in tara) si care dupa ce s-a demontat protectia de pe surubul de debit nu se poate creste debitul cu 90+grade din surubul de debit, din motiv ca motorul nu poate arde toata motorina injectata pana la 2.400rpm. Cu aceasta turbina RHB3 vor putea mari debitul mai mult, fara fum la turatii mici.

Care ar fi dezavantajele :

- costul turbinei second-hand+galeria proprie si manopera aferenta (care se poate scadea, daca o montam noi pe masina)
- posibil sa nu-ti mai poti vinde turbina RHB4 care o demontezi de pe masina, daca te-ai gandit sa reduci costul total al operatiunii
- daca alergi toata ziua masina la turatii mari omori mai repede turbina, fiind gandita pentru putere/turatii mai mici
- deranj mental privind intrebarea : cum sa pui o turbina... mai mica si sa umbli la motor daca merge cu turbina de fabrica ? trebuie sa fii foarte hotarat sa faci acest pas, sau eventual sa te lase turbina de pe motor si sa nu gasesti decat o turbina RHB3 de Corsa B.

Avand inca admisia originala a masinii o sa incerc sa mai fac un pas inainte ca motorul sa traga un pic mai mult aer la turatii mici : ma gandesc sa subtiez (dinspre interior spre exterior) intrarea si iesirea de la partea superioara a admisiei pentru a creste inca putin volumul de aer pe care-l trage motorul. Daca stie cineva o metoda sa fac asta (fara sa pun piesa pe un strung, as vrea sa fac operatiunea pe masina - admisia fiind din aluminiu) sa o expuna aici sa beneficiem toti cei ce am facut tuning motor de ea.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Wow Shocked ... 10.000hits pe postul meu, cifra asta chiar ca e un record pentru mine.

Se pare ca subiectul este de actualitate si exista multa lume interesata de aceste modificari la motoarele 1.7TD Isuzu de pe Vectra A, Vectra B, Astra F.

Iata si sfatul meu, pentru toti cei interesati : Merita sa faceti aceste modificari !
  • B79KHR

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Craciun Fericit ! tot ce va doriti multa sanatate si impliniri o mie.....va pupa alin
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Merci, la fel va dorim si noi. Craciun Fericit !
  • B79KHR

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2008

  • Mesaj Privat
hmmm a trecut atata timp si nici o modificare? domnu' Cristi ce se intampla cu dumneavoastra?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Astept doar sa treaca iarna si pe urma o sa-i mai fac o mica modificare la admisie : o sa-i maresc diametrul in ambele capete, prin slefuire dinspre interior ca sa traga ceva aer in plus la turatii mici. Si mai vreau sa-i bandajez teava dinainte de admisie, cea care trece pe langa motor, cu un material termoizolant.
  • B79KHR

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2008

  • Mesaj Privat
vectra mea a ajuns la ploiesti in seara aceasta Smile
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ok, mult succes la alegerea urmatoarei masini.

Daca va fi diesel si o sa ai drum la Sibiu, sa vii sa mai facem o liniuta in Centru, ca data trecuta Cool .
  • B79KHR

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2008

  • Mesaj Privat
cu siguranta dar mai degraba la o ciorba de burta Smile Embarassed
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Asteptam cu o oarecare emotie ca sa vina frigul, pentru ca eram foarte curios cum porneste motorul pe iarna dupa operatia de tuning. Inainte sa ma apuc de cresterea debitului de motorina si a presiunii generate de turbina am postat pe forumul englez VxON o intrebare prin care mi-am manifestat ingrijorarea privind iernile reci din Romania si mi-a raspuns amuzat cineva din Finlanda, care mi-a spus sa nu-mi fac griji ca ei le pornesc (aceleasi motoare ISUZU 1.7TD la care s-a facut tuning) la -31gradeC si ca tot ce-mi trebuie sunt niste bujii de calitate (mai jos e textul integral, in lb. Engleza) :

''440,000km driven and it start fine on -31 celsius it's isuzu baby! tinkering with the max fuel and stuff does not affect the cold start up, preheat the engine with electricity and make sure those glow plugs are working. Bosch made glow plugs cost bit extra but are better than the other brand i cannot remember and they alos work about 3 years where other brand works year or less.

This comes from arctic circle, Finland''


Ei bine, azi pot si eu sa confirm ca dupa marirea debitului de motorina pornirea este la fel de buna ca si inainte. Ieri au fost -20grade C si motorul meu a pornit instantaneu (ca pe vara), iar azi la -22grade C motorul a simtit cele doua grade mai mult frig, adica a pornit repede dar numai dupa ce demarorul a dat peste cap toti cei 4 cilindri intr-o tura completa (~2 secunde). Folosesc ulei 2T semisintetic in amestec cu motorina, pe frigurile astea mari am marit doza de ulei 2T, de la 1l:300l la 1l:200l si pornirea e usoara.

Tot ce pot sa mai spun - in ceea ce priveste proiectarea si executia acestui motor japonez ISUZU - e ca inginerii care au participat la proiect au facut o treaba extraordinara. Sau, pot sa o spun in doar cateva cuvinte : motorul asta e 'Made in Japan'.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
sa iti spun ca are un prieten un x17dt pe o vectra a cu 500 000 pe bord? si nu e sigur ca sunt reali.
motorul ala nu a vazut decat motorina si talpa.uleiul il schimba pe la 15000 sau peste.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Saptamana trecuta am facut si primul schimb de ulei dupa tuning-ul motor facut la finalul anului trecut, de data asta am trecut pe Motul X-Cess 5w40. Dupa tuningul la motor, acesta nu mananca ulei, porneste foarte bine pe iarna, are putere chiar si de la turatii mai mici gen 2.000rpm si acum cu acest ulei Motul X-Cess 5w40 pot linistit sa afirm ca 'niciodata' motorul meu nu a fost atat de silentios. Pana la 2.200rpm nici nu stii ca mergi cu un motor diesel, iar la drum lung cu acest ulei de motor este o placere sa conduci - in habitaclu e mai multa liniste.

La jumatatea lunii urmatoare va trebui sa ma programez la ITP-ul bianual, voi reveni aici cu mai multe amanunte privind noxele, daca s-a stresat cineva din cauza ceasului de turbo montat pe bord si daca apar probleme la ITP in ceea ce priveste modificarea parametrilor motorului. Ceasul de turbo si boostcontroller-ul au ambele omologare, dar nu o sa ma complic eu sa le dau explicatii - o sa le spun ca asa am cumparat masina cu ceasul in bord si ca eu nu stiu ce-i cu el acolo. Cool . BoostController-ul e bine ascuns sub scutul motor si nu se vede nici de sus nici de sub masina.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
A venit si ziua Inspectiei Tehnice Periodice, aveam ceva emotii cu testul de noxe asa ca am marit doza de ulei 2T JASO-FC in motorina la 1:200 si apoi am iesit la o tura dus-intors pe Centura Sibiului. Pentru inceput 3.000rpm intr-a 5-a la dus, apoi 3.500rpm la intoarcere si ultimii 3-4km cu 4.000rpm si 155km/h. Afara erau 2 grade C, temperatura apei din motor era la 83-85grade C, am reintrat in oras si m-am dus direct la ITP cu masina.

Testul de noxe a iesit cu brio, inspectorul care mi-a facut verificarea a setat norma EURO2 pe opacimetru, apoi au urmat 3 reprize de câte 2 ture scurte de 1-2sec la 5.000rpm cu motorul la temperatura de lucru, am observat ca doar l-a prima pedala iese un fir mic de fum maroniu inchis care apoi se curata imediat ce intra turbina si nu mai scoate deloc ulterior la accelerari/decelerari repetate. Sunt foarte fericit ca dupa operatiunile de tuning motor testul de noxe a iesit bine, deci debitul de motorina (+90grade din pompa) si aerul (max 1.1bar) sunt bine corelate. Nu am renuntat la catalizator, e la locul lui pe evacuare. In ceea ce priveste greutatea totala a masinii, cu rezervorul plin, jante tabla si anvelope de iarna 175/70R14 cu capace aceasta a fost de 1.340kg fara sofer. E un pic mai grea decat am crezut eu initial (1.365kg, cu sofer), greutatea suplimentara vine probabil de la faptul ca e modelul cu A/C.

De la prima inmatriculare (in urma cu 2 ani), am parcurs 35.000km pe drumurile patriei (85% din km in regim preponderent urban) si singurul lucru care am fost nevoit sa-l schimb ca sa trec verificarea de azi au fost bucsile de la bara stabilizatoare-spate, erau vizibil coapte si una batea(cloncanea) la gropi. Restul bucsilor si elementele de directie sunt cele care le avea masina cand am adus-o din Austria (acolo mai putea circula 5luni pana la urmatoarea verificare). Dupa cat de greu le-am desfacut si dupa vopseaua care s-a decojit de pe interiorul clemelor de prindere banuiesc ca bucsile schimbate erau cele originale ale masinii.

Sa nu uit, s-a suit inginerul lor la volan ca nu avea cine sa actioneze luminile de pe masina pentru verificarea functionarii acestora si am vazut ca individul a ramas cu ochii pe ceasul de turbo de pe bord, se tot uita la el apoi m-a intrebat unde l-am legat, i-am zis ca pe admisie dupa turbina omul a accelerat scurt de 2-3ori de curiozitate si mi-a zis apoi ca turbina ar trebui sa-mi bage 0.7bar de fabrica, apoi m-a sfatuit pe un ton sincer sa nu trec de 1 bar cu presiunea de aer in admisie. Am ramas un pic uimit, ia uite ca acolo era cineva care chiar cunostea detalii despre motorul asta, l-am intrebat daca a avut o masina la fel si mi-a zis ca nu. Apoi a plecat in ale lui.

In alta ordine de idei, astazi mi-au venit discurile ventilate pentru fata EBC Standard + placute EBC Green Stuff pentru ele, pe weekend sper sa le pot monta si sa revin din nou cu amanunte. Sper sa se imbunatateasca frânarea sesizabil.

Preturile au fost urmatoarele :
- discuri fata EBC Standard 2buc - 282lei
- placute fata EBC Green Stuff 4buc - 268lei
- curier rapid Bucuresti-Sibiu (livrare in 24h) - 40lei

Mai jos poze cu coletul, ambalajul discurilor/placutelor si continutul acestora :



  • B79KHR

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2008

  • Mesaj Privat
wow si la mine ar trebui schimbate discurile si placutele dar mai intai am alte prioritati bafta si Sarbatori fericite alaturi de sotie si fetita
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Merci la fel !
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pentru saptamâna asta mi-am propus sa mai fac urmatoarele :

- sa demontez partea superioara a admisiei (cea pe unde trage aer motorul prin filtru si-l trimite catre compresorul turbinei) si sa-i largesc (atât cât imi permite materialul capacului) gurile de intrare/iesire prin rectificarea pe o masina de frezat/strung

- sa curat la interior intercooler-ul (ori il demontez si-l spal cu benzina/motorina, ori îl umplu cu benzina/motorina direct pe masina pe la partea superioara si prin apasari repetate sus-jos pe aripa stânga sa reusesc cumva sa-l clatesc/curat in interior) apoi va trebui sa las intercooler-ul la soare sa se evapore/usuce pe interior. Nu cred ca l-a curatat cineva în cei 14 ani de când este pe masina. Ma astept ca dupa operatia asta sa mai scada înca putin temperatura motorului pe perioada verii.

- sa bandajez teava (neagra) prin care ajunge aerul racit de intercooler în admisia presurizata, folosind o banda termo-izolanta.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Marirea presiunii de supraalimentare necesita modificarea racirii intermediare (intercooler) ,pe timp racoros nu se observa ,dar vara la o sarcina mare aerul admis e prea fierbinte micsorand drastic performantele,faza urmatoare este topirea pistoanelor,acest motor sufera de subdimensionarea intercoolerului din fabrica marirea presiunii accentueaza efectul ,modalitarea de control a temperaturii capului pistonului este ......INTERCOOLER si CONTROLUL TEMPERATURII ULEIULUI stiind faptul ca acesta unge si raceste pistonul prin acele diuze.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pentru racirea uleiului din motor fabricantul a montat pe motor un termoflot in dreptul pistonului 1, acesta este unul destul de mare (si probabil eficient, daca pot sa o spun asa), in plus as mai adauga faptul ca motorul asta mai sufera si de subdimensionarea radiatorului principal, insa acest neajuns se rezolva doar prin inlocuirea cu UN ALT RADIATOR NOU, CU CELULE MAI LATE SI BAZINELE COMPLET DIN ALUMINIU.

Sunt de acord cu chestiunea privind intercooler-ul, dar cresterea eficientei intercooler-ului la acest tip de motor inseamna inlocuirea lui cu unul nou 'complet din aluminiu' (ex. unul de la Forge Motorsport, treaba asta costa o gramada ~290Lire) sau schimbarea lui cu altul de constructie orizontala care sa il montez orizontal in bara fata + sa refac tubulatura traseului de aer, ideal acesta ar trebui sa fie SH de pe o Frontera cu motorul de Isuzu (cam greu de gasit pe Romania).

Deocamdata nu dispun de bani ca sa-mi iau un intercooler nou complet din aluminiu, iar pe SH nu dezmembreaza nimeni Opel Frontera in Sibiu.
Insa raman receptiv, daca apare cineva cu unul SH de vanzare la un pret decent rog o oferta in acest sens.

Pana atunci, nu-mi ramane decat sa-mi curat intercooler-ul stock si sa-mi maresc putin gurile de aer ale admisiei - pentru un amestec aer+motorina un pic mai bogat in aer la turatii mici. Nu vreau sa-mi pun un filtru de aer sport, din pacate praful omniprezent pe strazile din Romania nu ne prea permite sa folosim asa ceva pe motoarele noastre.

Intradevar - astazi i-am dat cateva accelerari brutale pe drumul Sibiu-Fagaras la 29grade C temperatura exterioara si m-am trezit imediat cu apa la 97 grade C, insa beneficiez de A/C pe masina (-lucky me-) iar dupa ce l-am cuplat la drum lung mi-a coborat apa la 83 grade C si nu a mai trecut peste 88grade C indiferent cat am fortat motorul pe drum.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Din pacate, lucrurile care mi-am propus sa le fac mi-au adus si probleme.

Ieri am inceput cu demontarea capacului admisiei ca sa îi maresc volumetric gurile de intrare/iesire aer, asa ca m-am dus la un frezor sa le largeasca cu 1mm-1,5mm si am insistat sa ia cât mai mult posibil din materialul admisiei pentru ca sa respire ceva mai bine motorul la turatie mica (780rpm-2.000rpm) pâna la momentul când îmi intra în actiune turbina (2.400+rpm). Am insistat asa pentru ca eram sigur ca la dezmembrari undeva lânga Sibiu era un motor identic cu al meu si de la care puteam cumpara acel capac în caz ca frezorul dadea gres.



Din pacate însa... piesa este facuta prin turnare probabil din aluminiu tratat cu magneziu (deci nu prea se poate suda), gurile de intrare/iesire nu sunt perfect rotunde si mai este câte un umar de material în capatul fiecarei guri de admisie unde nu se poate intra cu cutitul... iar la un moment dat chiar acolo cutitul mi-a strapuns admisia în 2 locuri, asa ca m-am ales cu o fisura de 3mm lungime si cu o întepatura de sub 1mm în partea unde se monteaza furtunul care duce aerul aspirat direct în compresorul turbinei. Evident ca frezorul mi-a recomandat foarte cordial sa merg la cineva care face sudura în aluminiu ca sa mi-o sudeze (mi-a dat un numar de telefon si chiar a sunat pentru mine ca sa ma recomande), eh... ma rog ... chiar daca nu prea erau sanse. Si-a luat banii pe lucrare si 'La Revedere'. Aveam sentimente amestecate, dar deh ... eu am insistat ca omul sa ia cât mai mult din materialul admisiei. Oricum de acolo am plecat oarecum relaxat la dezmembrari unde însa am aflat cu uimire ca motorul de Isuzu s-a vândut in urma cu exact o saptamana. Bravo ! Mr. Green

Pâna la urma am renuntat la ideea de a suda în aluminiu fisura + gaura pentru ca sigur acestea s-ar fi marit, gaura era chiar lânga etansarea capacului pe admisie si probabil daca nu reusea sudorul sa le acopere cel mai probabil îl mai plateam si pe el pentru munca depusa, iar apoi urma sa stau si cu masina pe dreapta o buna perioada de timp pâna gaseam alt capac. Asa ca m-am decis ca ar fi mai bine sa încerc sa lipesc cu Bison Epoxy Metal, îl aveam deja cumparat asa ca am degresat bine suprafata pe interior/exterior si am pus solutia de lipit din doua componente :



Astazi, la remontare am observat ca la momentul când am demontat capacul admisiei am dezlipit în câteva locuri si siliconul cu care este lipita partea inferioara a galeriei de admisie de capacul ce separa admisia aspirata de cea presurizata (sincer credeam ca e turnata din fabrica ca sa nu existe posibile scapari de presiune, dar uite ca nu e asa) deci a trebuit sa dau jos capacul separator, sa curat tot siliconul de pe capac si de pe admisia presurizata fara sa zgârii cu nimic suprafata exterioara pe care se face etansarea :



De remarcat cât de buna este finisarea admisiei presurizate, a capacului separator si a îmbinarii conductei negre cu intrarea în admisia presurizata (acestea fiind slefuite ca sa curga aerul în cilindrii cât mai usor si repede). Pentru etansare am folosit silicon negru Victor Reinz în canalele de pe marginea admisiei iar apoi am strâns admisia cu cele 6 suruburi (cap surub de 8, în 12 muchii) folosind o cheie dinamometrica (8Nm fiecare).

Pana mâine mai astept sa se întareasca siliconul de etansare si sa ajunga la maturitate lipitura cu Bison Epoxy. Pana gasesc un al doilea capac de admisie original pe SH voi ramane cu capacul asta lipit si din când în când va trebui sa ma uit daca lipitura cu Bison mai rezista (sincer sper ca va rezista, pentru ca în partea superioara a admisiei nu este presiune mare nici vid).

Rezultatul final în poza de mai jos, se poate vedea ca siliconul s-a întins suficient deci sper ca nu o sa am probleme pe viitor cu etansarea :


Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR