Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ieri am mai facut un pas inainte pentru ca motorul sa respire mai bine, am decupat din tubulatura care intra in carcasa filtrului de aer pentru ca asa cum era 'de fabrica' aceasta era prea lunga si suprafata efectiva prin care motorul isi lua aer in admisie era destul de redusa.

- design-ul original, de fabrica :



- dupa modificare :



Dupa aceasta modificare, filtrul de aer va fi mai eficient folosit (el va filtra aerul printr-o suprafata mai mare) si motorul va trage aer mai usor la turatii medii sau mari.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Wow... 20.000hits and counting !
  • PH-13-ADJ

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1994 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Ma interesa si pe mine sa fc acest tuning relativ simplu pe vectra A. Vroiam sa aflu niste pareri despre un boost controler f ieftin, gasit pe 4.tuning la pretul de 200ron. Atasez aici linkul, poate cinev ma indruma si pe mine. Merci in avans.

http://www.4tuning.ro/magaz...forge-id-539.html
  • laur_astra

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Spania
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH Stage 1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Si eu sunt interesat in modificarea unui astra g motor y20dth, aqm am in plan montarea unui turbo de astra 2.2 si itercooler de un saab putin mai mare si dupa aia remapare
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pare a fi un 'Bleed Valve' mai degraba. E bun si asta chiar daca nu are precizia unui Boost Controller, cu o oarecare intarziere ca raspuns la cresterea de presiune.

L-am avut si eu in oferta la momentul cand am cautat produsele Forge pe care le puteam folosi.
  • PH-13-ADJ

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1994 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
In ce sens intarziere?Poti sa imi explici si mie unde trebuie montat, pe furtunul de vacum al turbinei?Azi m-am uitat la turbina, este RHB4. Trage bine. Sincer nu stiu de ce imi scoate fum masina la turatii mai inalte sau in panta. Am refacut injectoarele si cei care mi le-au facut le-au pus la 135de bari. De tras, masina trage bine. O fi ceva din pompa...?ma poti indruma catre surubul de debit cu o poza, ceva? e cam inghesuit acolo si nu imi dau seama. Ms pt ajutor.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Imi este greu sa explic la concret pentru ca nu le-am avut pe amandoua (boost_controller si bleed_valve).

Dar poti sa cauti in Google 'differences between boost controller and bleed valve' si apoi citeste pana dai de un post cu o explicatie detaliata si la obiect. Bleed valve scapa presiune permanent in aerul exterior si deci este mai putin precis la cresterea de presiune, adica reactioneaza mai tarziu decat un boost controller cu bila ceramica care tine presiunea pana la momentul cand este depasita forta de presare a arcului si atunci instantaneu acesta deschide si imediat wastegate-ul deschide si el deci varfurile de presiune sunt mai mici in admisie decat in cazul unul bleed valve. Am citit undeva ca bleed valve mareste cu putin lag-ul turbinei, etc... sunt multi termeni tehnici, tuning-ul acestui motor e o operatiune de dificultate medie dar sa intelegi efectiv detalii tehnice gen boost_controller vs. bleed_valve aici trebuie sa ai un background tehnic in domeniul motoarelor turbo.

Long story-short : mergeti pe un boost controller daca vreti un tuning motor de calitate. Iar daca aveti finante luati unul de la Forge, asa cum am luat eu, pentru ca merita toti banii, pot sa confirm asta.

In ceea ce priveste cum si unde trebuie montat, tocmai de aceea am facut acest tutorial ca sa aveti la indemana toate detaliile in limba materna. Daca nu ajunge sau nu este suficient detaliu aici mergeti si cititi pe forumurile VxON sau MigWeb, ori eventual puneti intrebari si in masura timpului meu liber am sa va raspund la intrebari.

Injectoarele la acest model de motor TC4EE1 sau X17DT deschid de la 142bar minim (diuze cu uzura mare) si 162bar maxim (cu diuze noi). Daca tu ai injectoarele reglate sa deschida la 135bari esti sub parametrii de minim cu injectoarele tale si motorina nu este atat de fin injectata in cilindrii , in plus injectoarele tale deschid mai repede decat momentul optim si se inchid mai tarziu... de aici motorina nearsa la sarcini motor mari. Mai pune aici si pastilele de pe supape inafara jocurilor admise (0.15mm pe admisie si 0.25mm pe evacuare) astea colaborate cu o scadere a compresiei motorului datorata uzurii in timp a acestuia si iata ca apare o explicatie pentru fumul negru in sarcina in cazul tau.

L.E :
Acum, o chestiune 'dureroasa' despre cum se scade presiunea la care deschid injectoarele mecanice, asa cum sunt pe motorul TC4EE1 sau
X17DT :
- acestea au un arc intern si o saiba distantiera intre arc si diuza injector. Si vine un mecanic 'de cartier' care zice ca injectorul trebuie sa deschida la 135 bar, si ce face ? ia la polizor din saiba distantiera scazand astfel grosimea acesteia pentru ca arcul din injector sa preseze mai putin diuza si ea sa deschida mai repede. Si o face la mana, la un polizor cu piatra. Trec peste faptul ca nu reuseste 100% sa polizeze plan acest distantier, el il baga in injector, il strange si fericit iti arata pe manometru ca acum injectorul deschide la 135 bar. BRAVO, clientul pleaca fericit acasa, dar din pacate si daca va pune o diuza noua in injector nu va mai ajunge la mai mult de 142bar pentru ca distantierul a fost deja polizat si arcul nu mai poate presa suficient pe diuza. GAME OVER, alt injector, cu totul... daca vrei sa revii la presiunile initiale.

In plus, iata si alte detalii si sfaturi:
- o alta saiba distantiera noua, calibrata de fabricant pentru ca injectorul cu arcul lui original sa deschida standard la 162bar costa cat un injector complet nou (deci enorm)
- injectoarele nu mai lucreaza corect, daca diuza si corpul injector sunt stranse prea mult
- injectoarele curg daca nu sunt stranse suficient
- decat sa merg la un test de injectoare unde sa imi schimbe diuze sau sa imi 'calibreze' saiba distantiera, mai bine iau injectoare SH care nu curg si pe care le voi testa pe un banc specializat ca sa deschida la valoarea corecta (142-162) bar. Nu deschid la valoarea corecta, nu le cumpar ! Nu au amprenta corecta cand deschid, la fel... nu le cumpar !
- strangerea injectoarelor pe chiuloasa se face cu o cheie dinamometrica 'cu o tubulara speciala pentru injectoare' pe care putini mecanici o au, crescand astfel enorm riscul de a crapa chiuloasa (iar la Renault-ul meu 1.6D exact asta s-a intamplat acum 2 saptamani, acum trebuie sa pregatesc o alta chiuloasa SI ASTA COSTA MULT)
  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
In Romania tre sa fi doctor in domeniu ca sa nu iei tzapa. Spune-mi te rog ai facut un tutorial despre CC sunt interesat de principiul de functionare
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
In principiu se monteaza o unitate CruiseControl marca Rochester (piesa luata de pe motorul X25XE de pe Vectra B ->1999) cu servomotor si electronica proprie iar acest motoras fiind unul pas-cu-pas la fiecare apasare de maneta iti creste.descreste viteza in increment de 2km/h actionand el clapeta de acceleratie a pompei de injectie in locul tau. La activarea lui din maneta, in paralel pedala va ramane apasata unde era sau coboara mai jos daca accelerezi din butonul I. Are memorie si un buton R pe care daca apesi poti reveni din unitatea de CC la viteza setata anterior, daca la un moment dat a trebuit sa apesi frana sau ambreiajul (daca le apesi unitatea de CC elibereaza cablul instantaneu). Cand reiei controlul acceleratiei din pedala de acceleratie e usor nenatural sa gasesti pedala de acceleratie mai jos decat unde sta ea de obicei Smile daca ai CruiseControl-ul activat.
  • PH-13-ADJ

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1994 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Sincer injectoarele le-am facut pe banc specializat, numai k asa gasisem in cartea tehnica valoarea injectiei, pe care am considerat-o, eronat se pare, valoarea injectoarelor. O sa le dau la reglat din nou. Cat priveste supapele si celelalte, am refacut cu totul chiuloasa, supape, semeringuri, jocuri, reglaje, tot ce tine de chiuloasa, planare. Cred k fumul e de la injectoare. Oare are legatura si faptul k pierd ulei pe la termoflot, implicit presiune de ulei? Saptamana viitoare o sa remediez aceste probleme, pana atunci o sa mai pierd ulei si mai dau ceva fum. Oricum masina trage super, dar vreau sa o aduc in parametrii ca sa pot sa ii fac tuningul. Imi poti spune si mie de unde ai luat turbo boosterul? un site ceva? pe 4tuning am gasit ceva asemanator undeva la 600 de lei, dar nu e forge:
http://www.4tuning.ro/magaz...mbc-id-22802.html
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Uite o captura de ecran din AutoData 2004 cu plaja de presiune la care lucreaza injectoarele de pe TC4EE1

- cu pompa de injectie Zexel :



- cu pompa de injectie BOSCH :



Eu am cumparat Boost Controller-ul Forge de la o firma de tunig-auto din Sibiu, care l-a comandat de la una din link-urile de mai jos :

http://www.atp-tunershop.co...ntil.html&XTC , sau
http://www.velocityfactor.n...sp?idproduct=2766

iar la momentul achizitiei in 20.04.2011 am platit pe el 445lei, adica ~105EUR cu TVA.

In oferta mai era si asta :

http://www.atp-tunershop.co...raum.html&XTC

care este un Bleed Valve si era la jumatate de pret fata de un Boost Controller.

Cauta o firma de tuning de la tine din oras care ti-l poate aduce pe comanda de la una din firmele din link-urile de mai sus, sau ia legatura cu colegul @andrei_sebi18 care si-a luat tot un Boost Controller, dar de la alta firma si care a fost mai ieftin Mr. Green .

Cat despre termoflot-ul de pe aceste motoare, chiar nu am ideie... eu stiam ca acestea sunt rezistente si tin aproape cat tine si motorul, adica multe sute de mii de km....
  • PH-13-ADJ

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1994 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Termoflotul e ok, garnitura s-a dus. Am eu cu ea aproape 306k, plus ce o fi dat inapoi pe kilometraj, deci la probabil 400k reali mai cedeaza si garniturile.oricum sunt f multumit de masina. Ai avut dreptate in legatura cu uleiul 2T. Am luat de la Agip. Nu am gasit Liquoy Molly, dar si cel de la Agip isi face treaba super. Controlerul pus de tine este exact ca cel de pe 4tuning, la 200 de lei. Cred k o sa iau unul din asta, avand in vedere bugetul redus de care beneficiaza bugetarii Very Happy.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pai poti sa-l iei pe asta mai ieftin, iei si un ceas de boost, faci tuning-ul si dupa o vreme (i.e 12-24luni) poti sa-l iei pe ala mai scump.

Ma bucur ca iti merge mai bine motorul cu ulei 2T, asa iti scade si fumul la acceleratie.

In plus, o sa-ti porneasca motorul unpic mai usor pe timp de iarna. Cool


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Dum 04 Nov, 2012 11:36 pm
  • PH-13-ADJ

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1994 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Referitor la interesul tau pentru o Honda Accord. Ce te face sa iti doresti una? Fiabilitatea?Am o cunostinta ce detine un Accord din 2001, motor de 2.0 v-tec, 147de cai. Nu stiu ce consum are, ma gandeam k o instalatie secventiala pe GPL si bujii speciale de GPL nu ar afecta motorul. Tu ce parere ai? Masina e faina si paradoxal nu are costuri de intretinere asa mari. Nu stiu daca o vinde, ca zicea el ceva de dus la targ la Brasov. Daca o da te anunt si poate iei legatura cu el
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
-offtopic-
Imi doresc tare mult si o sa am una candva. Poate chiar in America, daca am noroc cu Loteria Vizelor si-mi iese.

De ce Honda Accord ? Pentru ca este o masina foarte frumoasa si una ideala pentru cei ce au familie, e de multi ani #1 in fiabilitate siguranta si tot ce mai tine de o masina pentru un familist. VTEC-ul ala e fenomenal, consum decent daca nu o calci, dar daca îi dai pe coaja devine alta masina... una rea Smile .

Fratele meu nu mai este in RO, este necasatorit si are un Mustang (2012) v6 de 300+hp. Ii place la nebunie masina lui. Eu insa imi doresc cu totul altceva... o HONDA Accord pentru mine si familia mea.


Imi place mult si Vectra mea, defapt m-am decis sa nu o mai vand si sa trag de ea multi ani de acum inainte. Aceste masini sunt foarte fiabile, daca nu plec din Ro va ramane in continuare masina cu care o sa ma deplasez zilnic si chiar daca la un moment dat va fi a 2-a masina, nu o mai dau.

Ieri mi-am luat banii inapoi de pe Taxa Auto, integral si cu dobanda. Iar cu ocazia asta, am constatat cu placere ca pretul masinii la achizitie a ramas cel pe care l-am platit in Austria + ce m-a mai costat ca sa o aduc acasa. Iar din dobanda pe care am incasat-o ieri mi-am recuperat banii dati pe inmatriculare cu absolut tot ce a tinut de asta. Astfel ca incepand de ieri am un sentiment de implinire pe care-l traiesc in fiecare zi cand merg cu masina mea : am platit pe ea pretul corect si stiu ca am luat o masina buna.
  • PH-13-ADJ

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1994 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
MA bucur pentru tine. Inainte de tuning cum tragea masina? ma gandesc ca e mai grea decat Vectra A a mea. Ma interesa si pe mine sa iau un vectra b, dar tipul care o vinde nu vrea sa o dea la schimb plus diferenta. Si aia e tot din 1997. Mare diferenta intre masini nu este, legat de performante, ba ma gandesc k fiind mai grea nu trage ca a mea. Dar este mai confortabila si in primul rand are ABS, o optiune foarte de folos pe drumurile noastre, mai ales pe valea Prahovei unde locuiesc eu, pe unde circula tot felul de oratanii gen Huidu si altii care fac ce fac... Ma rog...Poate reusesc sa il conving si atunci o sa devin membru al clubului Vectra B. Pana atunci trag pe batranica mea, ca tare ii mai place asfaltul... Very Happy
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Inainte de tuning... tragea decent in treptele 3, 4 si 5, doar ca in treptele 1 si 2 se urnea greu daca nu o turai pana in 3.000rpm.

Dupa tuning, s-a imbunatatit mult acest comportament. E altceva si la mersul prin oras toata ziua. Si imi place mult cum merge masina intr-a 5-a incepand cu 100km/h. Se duce bine, am accelerat in spatele altor masini cu mai multi cai si m-am tinut dupa ele.

Nu sunt vitezoman din fire, de-aia nu am stors si ultima picatura de putere din motor. Am vrut si un consum decent si fac aproximativ 840-870km cu un plin de 61l, majoritatea din ei facuti prin oras (cam 90%).

Daca treci prin Sibiu, esti invitatul meu... te urci la volan si dai o tura cu masina mea. Ca sa vezi la concret cum merge.

L.E
Acum multi ani am mers cu o Vectra A 1.7TD Isuzu cu echipare sport de fabrica. Avea cutie F16W si tragea stock exact asa cum trage o Bora 1.9TDi de 90 cai, m-a luat la ocazie pe Valea Oltului si in depasiri efectiv am ramas uimit (si cam speriat, masina avea volumul legat pe viteza si cand accelera crestea volumul la muzica iar omul asculta doar Prodigy ... OMG). Imi amitesc ca masina avea sub 8 ani de la prima inmatriculare (era pe vremea cand era legea aia cu 8 ani) si era albastra hatcback. Chiar m-a impresionat si mi-am schimbat incepand de atunci parerea despre Vectra A cu motorul 1.7TD Isuzu.
  • PH-13-ADJ

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1994 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Sincer, din ce imi spui, abia astept sa vina ziua de salariu k sa pot comanda piesele. Cred k cei de la 4tuning sunt destul de seriosi. Oricum, plata se face la destinatie si daca mi se va parea ceva suspect nu o sa primesc coletul. Sincer am fost sceptic asupra unui radiator pe care l-am comandat, din asta cu tubulatura, u pe celule. Nu a fost perfect identic cu cel original, dar cu un pic de efort a intrat la locul lui. Am pus si un termostat pe 92 de grade pt k am obs ca la cel de 85 nu facea presiune destula in sistem si mai trecea de 92 de grade in panta, abia dupa se racea. Cu asta sta apa perfect la 90 si greu urca pe la 92 dupa care scade usurel doar din deschiderea termostatului. Oricum, pe 11 iau banii si cred k deja o sa dau comanda de ceas si de controler, le instalez si dau ture. O sa ma chinuie pompa de injectie, dar mai apelez la ajutoare. Tu ai dat galeria jos cand ai umblat la pompa? ai mai scos si inelul alb, ai indreptat capacul, sau doar ai dat mai mult debit? Poate imi dai si mie o poza cu surubul de debit zilele astea, k nu stiu care este. La mine este relativ usor de accesat pompa daca scor vasul de expansiune. Vineri ma duc sa refac injectoarele si sa pun garnitura la termoflot. Abia astept sa fac tuningul. Very Happy
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am dat galeria jos pentru ca fiind primul care a a postat cum a facut modificarile nu am avut experienta si am facut si prostii. Citeste tot topicul, asa ai sa vezi si ce nu trebuie sa faci. Nu am umblat la forma capacului LDA, doar la Corsa B 1.5TD se face asta... sau numai daca vrei sa scoti 110cai dupa tuning. Am scos doar inelul alb si am dat EXACT +90 grade la surubul de debit. Initial am dat cam 110grade, dar nu mi-a placut fumul si am ramas pe 90grade. Turbina la 1.1bar, presiune de varf si doar pentru cateva secunde.

Sa faci modificarile daca ai motorul de Isuzu. Daca il ai pe cel GM, nu modifica nimic ca ala e dus la maxim de catre fabricant si face POC! Mr. Green

Ai in acest topic poze si explicatii de la mine si de la alti colegi care au facut aceleasi operatiuni. Bafta!

Ai mare grija la ce valoare si cu ce cheie strangi injectoarele pe chiuloasa (!), eu sunt patit cu cealalta masina a mea... sta jos la bloc si azi i-am pus sus chiuloasa. Costa o gramada o alta chiuloasa si e o gramada de deranj.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Lun 05 Nov, 2012 12:57 am
  • PH-13-ADJ

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1994 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Ok. O sa il iau de la capat k sa fiu bine instruit inainte de tuning. Ma gandeam k se poate doar sa dau mai mult debit, fata sa mai umblu la pompa. Oricum si daca nu imi ies atat de multi cai ca tie, masina mea e mai usoara, are 1150kg. Motorul este de isuzu, exact ca al tau. Am vazut k difera doar galeria de admisie, a mea este mai mare si are inca un filtru de aer pe ea. O sa pun doar boosterul si ii mai dau ceva debit, fara sa mai scot inelul k nu as vrea sa fac vreo prostie pe la pompa.Ma intereseaza cel mai mult sa traga mai bine in ture mici, pana in 2000, de asta vreau sa ii fac tuningul respectiv. Sa ne auzim cu bine.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR