Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Vezi ca motorul TC4EE1 are doar un singur filtru de aer, cutia de pe aripa dreapta este doar un rezonator ca sa reduca sunetul pe care-l face aerului aspirat de turbina si e goala.

Cu 2 filtre de aer pe circuitul de admisie ai aer insuficient in amestecul carburant !
Skip ads

  • PH-13-ADJ

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1994 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Stiu de rezonatorul de aer. nu de ala vorbesc. pe motorul meu este filtru mare k la tine si unul mic pe galerie, dar il folosesc decat pe cel de pe galerie, pentru un circuit mai bun al aerului. ajunge doar ala. le-am avut si pe amandoua montate si mergea ok masina, poate un pic mai greu in ture mici. eu am dat jos rezonatorul k era spart si acum intra mai bine aer. oricum vreau sa modific bara fata si sa fac gauri in dreptul gurii de la filtru si in dreptul intercoolerului, k o sa arate simetric. trebuie sa gasesc niste plasa din aia frumoasa k sa maschez. am un prieten vopsitor profesionist si o sa mi-o modifice el.azi am dat comanda de semering la termoflot. vineri rezolv si pierderea de ulei.numai bine
  • PH-13-ADJ

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1994 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
am uitat sa te intreb ahappyuser, dupa tuning ai avut ceva probleme cu planetarele sau cutia, forta de franare?ai mai modificat si altceva k sa faca fata puterii in plus?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
La tine, pe motorizarea TC4EE1 'filtru mare k la mine' este gol din fabrica si are rol de rezonator, in limba Engleza se numeste 'snorkel sillencer'. Nu cunosc nicio motorizare care sa aiba 2 filtre de aer puse in cascada pe circuitul de admisie.

Nu am avut nicio problema cu nimic, franele de pe Vectra B X17DT sunt identice cu cele de pe X16XEL(100cp) si X18XE(115cp). Cutia Isuzu F18WR este solid construita si duce un cuplu mai mare fara probleme. Am schimbat franele pe fata, in sensul ca am luat placute EBC GreenStuff si asta o sa fac si pe spate, dar nu ca era necesara schimbarea asta dupa cresterea de putere. Doar am vrut sa intre mai rar ABS-ul, iar franele sa fie mai eficiente in ansamblu.

Vezi ca dupa tuning va trebui sa folosesti un ulei 5w40/5w30, de care vrei tu dar care sa fie sintetic. Si obligatoriu filtru de aer nou la fiecare schimb de ulei (la max. 10.000km). Si o sa-ti creasca temperatura de lucru a motorului pe vara cu ceva grade (dar foarte repede) in special cand o sa-i dai acceleratia la podea.
Skip ads

  • PH-13-ADJ

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1994 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Si de racit se raceste bine, daca zici k se ridica repede apa pe timp de vara?Ai idee in galeria de admisie ce rol are acea supapa? la mine pe galerie, sub filtru este o supapa destul de mare, adica cred ca este supapa, si nu stiu ce face. Poate imi dai si mie un link de unde pot downloada un manual de vectra a, k am tot cautat pe forum si pe google si nu gasesc.
  • PH-13-ADJ

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1994 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Am gasit. Este o supapa de overboost, care da afara aerul in caz de suprapresiune. Am gasit un tip pe net care a pus in locul supapei un dop cu filet, aceleasi dimensiuni, pt k pusese controler si tot nu urca presiunea. Ma gandeam k daca as reusi sa reglez acea valva sa deschida mai tarziu poate ar creste presiunea doar din turbo, fara controler... trebuie sa ma mai informez...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
E supapa de overboost si deschide la 1.2bar, e o masura de protectie. Deci presiunea la turbo o lasi la 1.1bar dupa tuning, sau sudezi supapa si treci de 1.2bar.
  • PH-13-ADJ

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1994 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Racirea se face eficient dupa tuning, ca ziceai k o sa se ridice repede apa...?
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Din pacate NU, daca-i dai pe coaja prin oras apa revine destul de lent la temperatura normala (90grade C).

Daca e vara + canicula si-i dai pe coaja inafara orasului (adica calci acceleratia la podea in depasiri si o tii tot in depasiri in ritmul asta 10min) trebuie sa stai cu ochii pe ceasul de apa ca se duce in 98-102grade C si trebuie sa o lasi la 100km/h pana revine apa in limitele normale.

Cel putin la mine asa am vazut ca e, e drept ca la mine nu-mi functioneaza viteza intai la ambele ventilatoarele din fata. Poate la primavara dupa ce le schimb rezistentele va fi mai bine. In plus, eu am A/C si racirea motorului e mai complexa (am 3 ventilatoare, daca ceva nu merge la ele se cam dau peste cap calculele fabricantului in ceea ce priveste racirea motorului).

Da-i un mesaj colegului @gabonne stiu ca el are o Vectra A si poate sa-ti spuna cum era cu racirea la el (inainte sa-si puna alt intercooler, A/C si un alt kit exterior).
  • PH-13-ADJ

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1994 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
ai incercat sa pui un termostat original de 92 de grade? cel putin asa scrie in manualul vectrei a. ai eu am avut pe 85 si imi tot fluctua apa. cu cel de 92 imi sta mult mai bine apa k se creaza presiune in sistem si se face schimbul cu radiatorul mai bine. rar am ajuns la 94 de grade, cand deja intra ventilatorul pe treapta 1 si raceste si apa din radiator. oricum, daca tot nu iau un controler scump ci pe cel de 200 de lei, ma gandeam sa pun un radiator de 1.7cdti k e mai mare si are cam aceeasi configuratie. se gasesc noi in jur de 450 de lei. k sa fie treaba treaba. numai k trebuie pus in fata intercoolerul, dar se rezolva.tu ai ac...e mai complicat...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu daca as pune un termostat de 92 cred ca ar fi un dezastru pe timp de vara.

Acum am unul de 82 grade C de SAAB 2.0 Turbo Smile .

Cel de 92 de pe Vectra A e cel oval ca forma, cu o gaura mica in lateral ?
  • PH-13-ADJ

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1994 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Asa am zis si eu cand l-am pus pe cel de 85, k se raceste mai repede...de unde...
tot manualul(care l-am pierdut) avea dreptate...
Skip ads

  • PH-13-ADJ

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1994 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
este rotund, nu are nici o gaurica in lateral.nu stiu diametrul, dar cred ca este la fel...
  • PH-13-ADJ

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1994 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
diametrul este la fel, tot termostatul este la fel. am vazut pe autokarma...
  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Eu ii dau dreptate lui ahappyuser, logic daca pui un termostat care deschide mai tarziu atunci temperatura apei va fi mai mare si credema ca dupa modificare daca urci un deal mai lung urca temperatura apei vazand cu ochii.
Inainte de modificare i-mi faceam grij ca nu e in regula racirea uneori pe frig la drum intins statea apa si sub 80, acum pe la 83-85 constant la drum intins. Alta chestie daca vrei sa faci treaba cum trebe scoate-ti si inelu alb din pompa ca nu ai ce sa strici daca respecti tot ce scrie in aceste postari, eu prima oara asta am facut si sa sti ca se simte diferenta cu si fara inel, nu mai zic dupa debit marit si presiune 1.1. Vreau sa zic ca am strans de curiozitate boostcontroleru la maxim si am facut o proba cu pedala la fund treapta 1 scartait pana in 4000ture si a 2-a la fel scart presiunea a ajuns la 2 bari pana mi-a sarit furtunu din intercooler afara.
Inca o chestie sa sti ca 50kg nu fac diferenta asa mult asta daca umbli cu sacu de cartofi in portbagaj si toate trusele de scule care le ai pe acasa, ce ar putea face diferenta ar fi cutia de viteze f16 parca si volanta mai usoara. Cutia f18 zic eu e facuta pentru drum intins, nu prea ii place in oras sa tot pornesti si sa opresti de 100 de ori.
O parere personala motoru asta dupa tuning va deveni un motor linistit si cu consum mic daca o conduci in parametri ei normali si cand va incepe sa urce acu de la turbo pe la 1 bar vei ramane uimit cum se duce dar si papa motorina daca ii dai
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu m-am documentat si pe partea de transmisie si am vazut ca la cutia F18WR de pe motorul de Isuzu se poate schimba foarte simplu pinionul de a 5-a cu unul de pe cutia F18+WR (de pe Vectra B cu X20DTH/X20DTL) sau mai interesant... cu pinionul de a 5-a de pe cutia F20 care s-a pus pe Kadett GSi si Vectra A cu motor C20XE.

Ar merita facuta modificarea treptei a 5-a dupa cresterea de putere, eu estimez ca se va putea merge pe autostrada cu 2.500rpm si 110km/h (cu pinionul de pe cutia F18+WR), sau chiar cu 120km/h (cu pinionul de pe cutia F20).

Pinioanele sunt 'plug'n'play', doar se schimba intre ele fara alte modificari in cutie.
  • PH-13-ADJ

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1994 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Tin sa va mentionez k masina trage super in ultima vreme, probabil efectul uleiului 2t, nu stiu. legat de termostat, am avut pe 85 de grade si statea binisor temperatura, dar urca repede la deal. acum k am pus original behr pe 92, nu imi urca apa deloc, sta cuminte in jurul valorii de 90 de grade si rareori, in oras urca la 92, se deschide termostatul si o raceste imediat. un mecanic mi-a explicat k termostatul, chiar daca deschide mai devreme, nu face treaba buna daca nu se face presiune in sistem. oricum, am hotarat ca pana in martie cand fac itp-ul sa nu fac modificarile, pana atunci sa pun ceva bani deoparte, sa iau un controler performant si poate un radiator de astra g 1.7cdti, care este mai mare si lucreaza cu termostat de 85 de frade. merge montat cu ceva modificari mici si mai mult de 350 de lei nu costa. Pana atunci ma mai indrumati si pe mine.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Boost Controller-ul performant e un 'must have'.

Si eu mi-am cumparat piesele pentru tuning incet-incet, pe etape... pentru ca daca le iei pe toate odata faci gaura in buget si face o criza de nervi nevasta (daca castiga cât tine sau mai mult Smile , nu e si cazul meu... eu inca ma descurc).
  • B79KHR

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2008

  • Mesaj Privat
domnu cristi sanatate crezi ca ar merge un turbo boost si la 2.2 DTR-ul meu de la 125 cp la>>>>>>?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu merge, pentru ca boost controller se pune pe turbinele cu geometrie fixa si wastegate.

Dar cu un remap la 'cei mai laudati aici pe forum' ... eu zic ca ar merge un 150cp si ceva cuplu motor in plus.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR