"Aditivii" pe baza de grafit , teflon , ... se adauga la motoatele "disperate" care oricum sint pe moarte , se depune pe camasi , cilindri - chestie buna dar nu vreau sa ma gindesc ce se intimpla cind teflonul/grafitul se depune in tachetii hidraulici sau mai astupa cine stie ce canal de ungere de prin blocul motor ...
"Aditivii" din seria Dura Lube , Motor Up , LubItUp , etc si care nu au particole in suspensie - teflon , grafit , etc , contin clor - foarte rezistent la temperaturi si presiuni ridicate si d'aia motorul pare ca "aluneca" mai bine ...
Spuneam mai sus cum companiile producatoare de uleiuri au incercat inca de acu' 40-50 ani introducerea clorului in uleiuri pentru al face mai rezistent la temperaturi/presiuni extreme . Dupa partea euforica au vazut si efectele negative ale clorului respectiv corodarea accentuata a motoarelor ... 1% clor adaugat in ulei li s'a parut foarte mult si au renuntat in a mai produce ulei cu clor ...
Deci Dura Lube , n'a pus coada la cireasa , a preluat de la altii a chestie aparent buna ... pentru care compania producatoare a platit in SUA 2mld de dolari daune utilizatorilor de Dura Lube si suita .
Si eu am folosit Dura Lube la 4 masini Oltcit , Dacia Nova , Cielo OHC si DOHC . La Cielo DOHC 2002 dupa ce am pus Dura Lube am avut clar senzatia de blocare a motorului - dirdiia de parca mergea in doi cilindri .
Din chestia asta am ajuns la concluzia ca motoarelor DOHC nu le prieste Dura Lube ...
Va propun un mic experiment , puneti putin clor menajer pe o bucata de tabla ...