Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Si-a montat cineva?
Vreau niste detalii dak se merita si ce model se merita.
E bine , e rau?
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Nu e nici bine, nici rau, e doar legal dar cam inutil... Wink
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Sorin , cunosti cel putin un caz in care a fost montat si ce efect a avut per ansamblu?
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Mi-am pus eu, K&N, care se potriveste in carcasa stock. Oricum, pana nu am schimbat si toba cu una sport, nu s-a vazut mare diferenta. Am pus si filtru normal dupa ce am pus toba si intradevar, se vede diferenta. Ma rog, eu am si OBD tuning, deci nu iti pot spune daca s-ar fi cunoscut si in conditii normale.

Concluzia personala este ca trebuie sa schimbi si filtrul si toba, ca sa simti intradevar cei 5-6 cai in plus. Nu merg una fara cealalta.
Skip ads

  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
ma gindeam si eu la asa ceva,am gasit la 70 ron,mi se pare cam ieftin eu doresc doar sa nu mai schimb asa des filtru de aer,pt ca am inteles ca acesta se poate spala,curata!dar am observat ca priza de aer este exact in grila si cred ca conteaza deoarece la viteza aerul intra mai fest in priza in grila decit daca filtru ar sta undeva inauntru,sper sa nu afecteze buna functionare mai ales ca nu cred ca ar filtra la fel de bine ca cel original,ce ziceti?
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Eu mi-am schimbat toba finala cu una sport si nu am simtit diferentza de aceea doream/doresc si un filtru, dar dak creste nu-mi place dak creste si consumul Very Happy
Apropos de grila, a mea e cu plasa si circula mult mai bine aerul, e mai aerisita, nu mai ies aburi de la motor vara.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
@BAZGANM
Daca pornesti de la ideea ca preferi sa-l cureti in loc sa-l schimbi, nu prea are sens sa-l cumperi. Un kit de curatare costa cam 600 de mii si il folosesti de doua ori, in caz ca vrei sa-ti iese intradevar curat. Deci vine cam 300 de mii, fata de un filtru care costa 500 de mii. Mai pui si cheltuiala initiala cu filtrul, si ajungi tot acolo, si muncesti in plus la curatat.

@pascaru_val
Ies aburi vara? Ciudat, nu am vazut fenomenul Smile
Consumul nu are cum sa creasca, chiar dimpotriva. Imagineaza-ti ca orice face motorul mai eficient nu are cum sa creasca consumul, ci sa-l scada, tocmai prin prisma faptului ca va efectua mai mult lucru mecanic la un consum de motorina egal cu cel dinainte.
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
@pascaru_val
Ies aburi vara? Ciudat, nu am vazut fenomenul Smile
Consumul nu are cum sa creasca, chiar dimpotriva. Imagineaza-ti ca orice face motorul mai eficient nu are cum sa creasca consumul, ci sa-l scada, tocmai prin prisma faptului ca va efectua mai mult lucru mecanic la un consum de motorina egal cu cel dinainte.[/quote]

Da iese un fel de abur, cred ca la orice masina dak treci prin dreptul ei simti un aer cald, eu de cind mi-am facut grila (mai aerisita) se simte mai putin.

Mi-am cumparat filtru de aer si costa 320k, deci nu 500k.

Am inteles ca ideea cu filtrul de aer este ca intra mai mult aer la motor si mai multa motorina - asta inseamna un consum mai mare, nu? - acum te-ai prins?
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Consumul la mine e acelasi, dupa OBD tuning, filtru de aer si toba sport.

Filtru de aer nu inseamna mai multa motorina, ci mai mult oxigen la aceeasi cantitate de motorina. ECU va da aceeasi cantitate de motorina sau chiar mai putina, pentru ca arderea e mai eficienta tocmai pentru ca e mai mult oxigen.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
pascaru_val a scris:Sorin , cunosti cel putin un caz in care a fost montat si ce efect a avut per ansamblu?

*
Am avut eu unul pe "F"-ul dinainte (atentie... pe benzina...) si efectul a fost cvasi-nul...
Dupa aceea mi-am amintit de sfanta teorie care zice ca nu se pot reduce pierderile decat lasand sa treaca "graunte" mai mari de praf si am renuntat...
Asta e experienta mea, nu stiu daca ti-ai dat seama dar eu nu prea aplec urechea la opiniile aiurite de presiunea marketing de pe situri si reviste, incearca si iti vei face propria opinie...
  • dady_vale

  • Mesaje scrise: 896
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2007 Z16xp1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2006

  • Mesaj Privat
La schimbatul tobelor ce se intelege ??? Rolling Eyes
Schimbatul tobei finale? sau dat jos toba intermediara, catalizatorul, schimbat toba finala!!
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris:Consumul la mine e acelasi, dupa OBD tuning, filtru de aer si toba sport.

Filtru de aer nu inseamna mai multa motorina, ci mai mult oxigen la aceeasi cantitate de motorina. ECU va da aceeasi cantitate de motorina sau chiar mai putina, pentru ca arderea e mai eficienta tocmai pentru ca e mai mult oxigen.


Deci ...consumul scade DOAR dupa un CHIPTUNING si doar cand mergi cu ea in conditiile in care mergeai inainte. Explicatia e simpla:aceasi greutate, mai multa putere, mers identic cu cel dinainte.Daca ii dai talpa , cel cu chiptuning va consuma muuuult mai mult decat cel fara.

Filtru de aer e mai putin restrictiv cu praful in sensul ca are niste pori mai largi decat filtru normal. Problema e ca odata cu acei pori mai largi se duc pe conducta si particule de praf.....sau mai bine zis calupi intregi de praf si o sa ajungi .....daca nu intra in motor si iti strica ceva pe acolo.....sa schimbi debitmetru la fiecare 6 luni.

Daca nu ma crezi, vino sa vezi debitmetru cu filtru normal, sa vezi cat de murdar e pentru ca desi l-am suflat cu aer tot imbacsit e.
So, sfatul meu e nu.
Skip ads

  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
dady_vale a scris:La schimbatul tobelor ce se intelege ??? Rolling Eyes
Schimbatul tobei finale? sau dat jos toba intermediara, catalizatorul, schimbat toba finala!!


Catalizatorul nu are cum sa il dea jos pentru ca are o a doua sonda lambda si o sa i ramana checku aprins. Ar putea sa o anuleze dar e prea complicat.
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
eu ma gandesc asa (simplist vorbind):
"aerul" iese de la motor, trece prin catalizator, toba intermediara, toba finala.

daca schimbi doar finala... e casi cum ai monta "manson d'ala de tabla" (ca nu stiu cum ii zice) pe teava tobei finale.... pt ca circuitul de evacuare tot va fi gatuit prin catalizator sau intermediara.

daca dai jos catalizatorul si nu-l mai pui deloc... nu mai pupi tu ITP pe bune...

nu stiu exact ce se intampla daca scoti de tot intermediara. am auzit ca se practica cu o schimbare de traseu Rolling Eyes

daca vrei sa treci pe varinta sport, eu unu zic ca trebuie sa schimbi tot intermediara si finala... nu stiu daca exista si catalizator sport Question


eu unu am observat urmatorul fenomen:
- a inceput sa se auda un zgomot de toba sport de sub masina. banuiesc ca incepe sa cedeze ceva pe la intrarea in intermediara sau pe la iesire (nu ma prind exact de unde vine zgomotul). EFECTUL: se infige mult mai bine... da nu cred ca pot sa trec pe la vr'un ITP asa Razz
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Hm pare destul de complicat - riscant cu particulele de praf pt 2-3 cai in plus. Sad
Am vazut acum 2 zile pe Discovery cum au cumparat un BMW 325 DIESEL touring din '89 si i-au facut un usor tuninig de vreo 1000 si ceva lire in care vreo 65 lire costa filtrul sport + vreo 120 tobele.
Pur si simplu l-a scos pe cel vechi - normal ( plat) si l-a montat pe cel sport, conic.
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
@botosu

Se numeste ornament.
Poate ti s-a spart ceva pe la catalizator.
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
pascaru_val a scris:@botosu

Se numeste ornament.
Poate ti s-a spart ceva pe la catalizator.


are si unu nume mai pompos....

sunt convins... a cedat ceva pe la imbinari... nu e de mirare dupa 10 ani.
  • Inferno_Boy

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2007

  • Mesaj Privat
sal vreau sa stiu si eu dak se merita sa imi schimb esapamentul de pe diesel am un gts 2.2 si ma gandeam sa imi pun o toba ce ziceti se aude frumos dieselu sau degeaba astept pareri,sugestii ms sall
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
boy, renunta la limbajul de chat. Ca altfel te cenzurez
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Se aude o idee mai frumos, dar e departe de efectul obtinut la benzina. Explicatia e simpla, turbina actioneaza ca un silencer.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR