Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • visanstefan

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Salut tuturor!
De ceva vreme masina mea (vectra b - x20DTL din 97) face presiune in vasul de expansiune.
Si impreuna cu un pireten mecanic ne-am hotarat sa schimbam garnitura de chiulasa fara a mai merge la un service. Mentionez ca baiatul este mecanic dar nu are vechime in diesel si mai ales cu cele cu distributie pe lant.
As dori impreuna cu voi sa ducem la bun sfarsit aceasta operatiune, ajutandu-ne cu cate un sfat!
Pentru inceput, masina se manifesta asa de vreo 2 luni. Face presiune in vasul de expansiune, iar daca merg cu ea mai turata(peste 3000RPM) arunca lichid pe la capacul vasului. Nivelul uleiului este normal, iar ulei in vasul cu apa nu este, nici temperatura peste 90g nu am avut niciodata, decat aceasta presiune.
Sfatuindu'ma cu mai multi mecanici am dedus ca trebuie schimbata garnitura de chiulasa.
O sa ne apucam sambata dupa ora 12 cand am sa vin si cu poze.
Pana atunci, ceva sfaturi utile :->
Skip ads

  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Sfatul mecanicilor, nu al meu personal, in acest caz este ca obligatoriu trebuie sa planezi chiulasa si folosesti prezoane noi. Altfel e munca in zadar. Probabil ca omul dinaintea ta a avut probleme cu temostatul, s-a ars garnitura, s-a deformat chiulasa. A schimbat garnitura dar degeaba. Cauta atent daca sunt fisuri in chiulasa. Spor.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
- garnitura de chiuloasa ar fi indicat sa aiba aceiasi grosime cu cea pe care o schimbati (eventual consultati manualul de reparatii al masinii)
- sa verificati cu aceasta ocazie planeitatea chiuloasei
- la strangere folositi obligatoriu o cheie dinamometrica si cuplurile de strangere conform manualului.

Cu aceasta ocazie ai posibilitatea sa iti faci o parere despre uzura blocului motor (se pot face ceva masuratori si ceva poze 'for the record') si sa iti faci un calcul aproximativ privind perioada cat timp vei mai tine masina inainte sa o vinzi.
  • visanstefan

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
@alre - de ce este nevoie de prezoane noi?
@ahappyuser - cu siguranta voi reveni cu detalii despre bloc si uzura motorului, si ceva poze;)

masina a fost achizitionata din germania in octombrie 2010, am luato personal.
Cand am luat masina, nu mai avea plasticul peste motor(acela cu ecotech), deci s-a umblat sigur la motor.
De cand o am apa nu a urcat la bord mai mult de 92g C, insa problema asta a aparut in urma unei turari pana in 4000RPM cand am plecat de pe loc(doar parere personala).

Daca cineva ma poate ajuta si cu ceva preturi informative o sa ii fiu recunoscator, am inteles ca garnitura este pe undeva pe la 200-250RON. M-ar interesa cam cat ajunge planarea chiulasei(daca o fi cazul) si altceva ce ar mai trebuii cumparat pentru aceasta operatiune Smile

Daca cineva a mai desfacut un astfel de motor, il rog sa ma ajute cu ceva sfaturi, m-ar interesa fazele distributiei si alte astea.

ms mult pt cei ce au raspuns si vor raspunde Smile
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Este indicat sa folosesti prezoane noi la strangerea chiuloasei , dar probabil mai merg o data si cele vechi. Si da, sa verifici eventualele fisuri in aluminiul chiuloasei sa nu fie strapunsa chiuloasa, in general intre scaunele de la supape.

Ai manualul masinii ?
  • visanstefan

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:
Ai manualul masinii ?


am dar este in limba germana Sad de acolo a fost masina adusa Sad
legat de chiulasa ....credeti ca daca nu a urcat temperatura deloc la bord. Este posibil sa fie ovalizata? ma gandesc ca m-ar scuti de cateva sute de lei(planarea)
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ma refer la manualul de reparatii. Eu le am in Engleza, unul este Haynes si celalalt Manual de Taller.
Am intrat pe messenger, hai sa vorbim un pic.
  • vicoli

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2004 17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Salut. Sunt nou posesor de vectra si nu ma pricep. am vazut ca vorbiti despre chiulasa. A mea mi se pare putin ovalizata si are 2 fisuri. Ce pot face? Se poate repara sau trebuie schimbata. va multumesc. Astept pareri
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Cumpara una de la dezmembrari. Fisura aia chiar si reparata, caci am mai auzit de reparatii, se va lungi in timp. N-ai nici o garantie ca la stragere nu pleaca fisura mai departe. Cel mai bine o chiulasa Sh.
Eu personal am sudat un bloc motor cu o fisura chiar sub chiulasa. La stragere a plecat fisura mai deparate. L-am lipit, cu chiulasa montata si a mers mult si bine 7 - 8 ani cu pierderi minime de antigel. Doar ca fisura era pe exterior si antigelul nu ajungea in baia de ulei. La chiulasa e altceva.
  • vicoli

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2004 17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2010

  • Mesaj Privat
multumesc. cand o sa am bani, o sa iau una.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR