Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • gabysssu

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Salut.cum ai procedat? Alea sunt lipite pe deasupra?
Skip ads

  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Da. Am desfacut capacul de deasupra (cu airbag);
- am decupat partea care are semnul cu claxon;
- am facut un model din hartie ca sa decupez pielea ( se lasa marginile putin mai mari pentru a decupa perfect dupa lipire);
- am lipit distantiere pe butonul de claxon ca sa ajunga la nivelul superior al capacului montat (este important sa fie la nivel, altfel pielea se va lasa in timp);
- am lipit pielea cu prenandez aplicat si pe capac si pe piele;
- dupa ce se monteaza capacul se lipesc insemnele din plastic decupate anterior si finisate pe margine.
  • gabysssu

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2011

  • Mesaj Privat
A iesit frumos.ms de raspuns
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Oricand, cu placere.
Skip ads

  • vili_iasi

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Nu mai merge claxonul si studiind schema am ajuns la concluzia ca nu e greu sa-l repari, sunt trei componente pana la claxon: siguranta(F1, care e buna), butonul si releul. Nu am reusit sa gasesc un manual cu pozitia componentelor pe autoturism(ar fi grozav, pentru azi si viitor, sa ma ajutati sa gasesc asa ceva) si nici nu am idee unde este claxonul, sa vad daca ajunge tensiune la el. M-am uitat in zona farurilor, in stanga nu este, zic eu, iar in dreapta e mare aglomeratie dar de sus nu am vazut ceva sa semene a claxon. Si nici releul nu-l stiu, este intre alea de deasupra sigurantelor? Care o fi?
  • vili_iasi

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Pentru cei interesati, claxonul de la Corsa B, model 1999, X12XE, se afla in fata radiatorului, (jumatatea stanga). Nu-l vezi daca nu stii ca este acolo...
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Astazi cand imi schimbam becurile la proiectoare,am vrut sa pun si al 2-lea claxon,pentru ca propietarul vechi l-a dat jos,a taiat mufa si a lasat doar unul.dupa ce am legat claxonul pus de mine,am observat ca nu mai merge nici unul.am pus aparatul de masura,nu am tensiune,probat claxoane,toate bune,verificat siguranta,buna,apoi am observat ca atunci cand apas pe buton,releul claxonului tacane.am zis ca el este defect si am pus altul bun,dar aceeasi simptoma.ce poate fi?daca ajunge tensiune la releu si la siguranta,e posibil sa fie intrerupt cablajul pana la claxoane?
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
rezolvat!
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Multumim pentru solutie.
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
cu placere,nu am gasit-o pe net nici macar la un electrician,si am luat-o eu usurel acasa.se pare ca rezolvarea a tinut pana azi,cand se intampla iar acelasi fenomen.am vrut iar sa claxonex si a functionat o fractiune de secunda apoi mut.acum iarasi ticaie releul de la claxon cand apas pe buton.ieri am luat-o usor pe traseul firelor de la claxoane si unde mi s-a parut ca ar putea fi intrerupt,am dezizolat firele(de+ ca- am)si masuram cu aparatul.aveam tensiune 8v si ceva apoi urca la 11-12v.cand dadeam sa claxonez imi scadea tensiunea la 0.apoi am pus un plus de la baterie pe firele+ care le-am dezizolat si si-a revenit.m-am gandit sa ca si releul acela are ca un condensator ceva in ele,sa inmagazioneze curent si apoi sa il foloseasca la primele apasari.releul este schimbat,si mai am vreo 7 de rezerva.deci posibilitatea ca releul sa fie buba este 0.totusi nu i-am dat de cap.astept sfaturi domnule Tolos!Multumesc
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
OK,solutia a fost data partial chiar de dumneavoastra,eu as proceda asa,as face un alt cablaj de la releu spre claxoane, ceea ce ati facut,ok,mai raman punctele de masa de verificat,nu este cazul sa va spun cum, pentru ca am observat ca nu sunteti un novice in ale acestei ramuri numita auto.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Rezolvarea e oarecum simpla.Stiind ca releul face zgomot(cuplare),la actionarea comenzii claxon,consideram bune, bobina si circuitul comenzii.Se scoate releul din cupla sa,si se face o punte(sunteaza) papucul 30(curent permanent,prin siguranta F10 de 20A),cu papucul 87(duce la claxon),daca releul este cu probleme,claxonul va functiona.Daca,in aceasta situatie nu functioneaza,se verifica tensiunea intre masa si puntea facuta,trebuie sa fie 12v.Lipsa tensiuni in acest punct,ne obliga sa cautam cauza la siguranta F10,sau intre siguranta si releu.Existenta tensiunii in acest punct(punte),ne obliga sa cautam cauza intre releu si claxon.Nu este exclus sa fie defect claxonul si sa functioneze aleatoriu in timp.Totul se poate verifica cu un instrument de masura,trebuie doar o mina instruita
Skip ads

  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
am 2 claxoane,unul pus ieri.ele sunt legate in paralel,deci daca se arde unul,celalalt merge.asta pica,releul pica si el ca am schimbat 5 si degeaba,butoanele lucreaza,folia de la volan nu are cum ca imi ajunge curent pana la releu si siguranta.trebuie sa o iau pe de la releul si siguranta,spre claxoane.multumesc pentru explicatii.o sa incerc si asta.
Oricum recunosc ca ma depaseste cu mult problema la ce am vazut prin spatele anoului de sigurante,etc,dar nu ma dau batut.astept doar caldura ca parca e prea frig sa mai dau bara jos,si altele sa verific.stima si va multumesc amandurora!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Atentie,la diagrama de lucru a pinilor(papuci tata) ce ies din releu.Sunt relee la care difera ,ca pozitie,pinii de alimentare a bobinei,obligatoriu si cei de forta.E bine de verificat,sa corespunda cu cei din cupla,conform rolului fiecaruia...!
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
acolo nu a intervenit nimeni,plus ca releele sunt la fel si ca producator si ca cod,si au functionat perfect pe masina de pe care au fost luate.
  • Alexander81

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,

Am si eu o problema cu claxonul. Am verificat siguranta si este ok. Unde este pozitionat claxonul la opel insignia. Poate fi o alta problema decat claxonul?
Multumesc.
  • virgil_virgil49

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2013

  • Mesaj Privat
salut, am o astra g combi din 2001 sambata trecuta am fost la nunta si am dat claxoane in disperare iar dupa vreo 40 de minute de claxonare nu mai functioneaza, siguranta nr 6 care scrie in carte nu este arsa, mai este vreo siguranta sau releu pana la claxon? mersi
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,480
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Da este un releu, dar nu cred sa fie cauza. Ma gandesc ca au crapat ( de ciuda) cele 2 claxoane utilizate exagerat de mult.
  • leonard_popescu

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: cluj-napoca
  • Masina: Zafira 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Buna dimineata.

Imi cer scuze de raspunsul meu destul de tarziu la subiect, insa poate, poate - mai intreseaza pe cineva. Deasemenea imi cer scuze daca ideea pe care o prezint s-a mai discutat, insa nu am avut rabdare sa citesc 9 pagini de raspunsuri. Asadar, capacul volanului se poate schimba (eu am zafira A, model 2003) si fara sa schimbi airbagul. Capacul se poate cumpara la un pret intre 70-100 ron, iar la montaj se deconecteaza bateria pentru a impiedica declansarea accidentala a airbagului.
Adresa de unde puteti achizitiona capacul (la mine s-a potrivit destul de bine): http://olx.ro/oferte/?q=cap...olan+opel+zafira, iar pentru demontarea capacului va puteti inspira de aici: http://www.opelarges.com/t1...i-volan-vectra-b.

Exista un tutorial special in care se arata si demontarea airbagului (sunt 4 piulite, parca, nu e nimic complicat), insa nu am reusit sa dau de el. Promit sa il gasesc cit de repede si sa-l postez.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
diferite chestii... Eu am comandat-primit capacele claxon Meriva.Nu sunt chiar originale,dar sunt OK!

http://www.okazii.ro/catalo...orite+-+vanzatori
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR