Eu am pus antigel de la Halvoline -rosu(fara silicati) si pe bidon scria 5 ani valabilitate dar l-am schimbat la 2 ani ,asa scrie in carte indiferent ca el este cu sau fara silicati.
- gabiopel
- *******
- 5,796 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,796
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
florinianc a scris:Antigelul poate fi verificat daca isi mai face treaba cu un fel de densimetru special. Antigelul ala rosu are termen de valabilitate 3 ani, fata de cel verde sau albastru, care au cca. 1, respectiv 2 ani.
Eu am pus antigel de la Halvoline -rosu(fara silicati) si pe bidon scria 5 ani valabilitate dar l-am schimbat la 2 ani ,asa scrie in carte indiferent ca el este cu sau fara silicati.
dantim1
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2006
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,796 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,796
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
Gabilu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2009
- Mesaj Privat
chiciuc a scris:m-am uitat de antigel pt o astra x17dtl din 2000 si uitati ce am gasit
(chestie ciudata aici scrie ca antigelul are culoarea albastra si mai sus cateva posturi in cealalta poza ca e verde - dar au acelasi cod )
(chestie ciudata aici scrie ca antigelul are culoarea albastra si mai sus cateva posturi in cealalta poza ca e verde - dar au acelasi cod )
deja pana la acest post s-a spus de nu stiu cate ori ce antigel trebuie folosit; mai mult in print-screen-urile pe care le-ati pus se specifica clar:
- pentru masinile fabricate pana in anul 2001 se pune antigel „green” adica VERDE sau chiar ALBASTRU (acestea sunt cu silicati)
- pentru masinile fabricate dupa anul 2001 (inclusiv) se pune antigel „red” adica ROSU ba chiar ORANGE (PORTOCALIU) (gama fara silicati)
- tipul de antigel folosit e important pentru ca antigelul nu apara doar motorul de inghet ci e angrenat si in alte functii (cum ar fi cea de protejare impotriva coroziunii)
PS consultati manualul; e specificat si acolo!
PPS e adevarat ca sunt si antigeluri care desi au culoare verde sunt fara silicati.
in ceea ce priveste schimbarea efectiva a antigelului cel mai pertinent post pare cel a lui valentinh8:
valentinh8 a scris:Salutare! Am facut azi schimbul de antigel la masina mea proaspat achizitionata.Nu cred ca a mai fost schimbat vreodata deoarece cand am dat drumul la antigelul uzat(care devenise rosiatic-maroniu din cauza depunerilor,ruginii,etc.) m-am speriat un pic de ce am vazut. La Vectra mea X16 SZ din '94 am desfacut surubul din partea de jos stanga a radiatorului,am lasat sa se scurga toata rugina apoi am facut 3 spalari cu apa potabila a circuitului (umplut complet si golit) dintre care ultimile 2 dupa ce am pornit motorul si s-a incalzit la 90 grade.Apoi am facut ultima spalare cu apa demineralizata(aprox. 4L) si am golit-o dupa ce am facut 2-3 ore de mers cu masina. Mentionez ca apa evacuata inca era muradara(de culoare rosiatica) dar nu foarte tare si am decis sa pun lichidul antigel de culoare albastra.Am pus 2,5L de antigel concentrat(-30 grade max.) si am completat cu apa demineralizata pana a ajuns la nivel in vasul de expansiune,urmand sa mai completez daca va mai scadea zilele urmatoare(pana acum 1,5 L apa).Conform proportiei,antigelul meu ar trebui sa nu inghete pana la -20,-25 grade.
O sa revin cu alte informatii
O sa revin cu alte informatii
si/sau zafirul:
zafirul a scris:in instalatie ar tb sa ai 6,8 dar nu poti goli complet...
eu am facut asa anul trecut: 12 litri de apa distilata + (3l antigel ARAL silikatfrei - roz- + 3l apa distilata)
aia 12 ii folosesti in de 2 ori cite 6.
1.golesti tot ce se poate.
2.pui 6
3.lasi motorul 2-3 minute sa mearga.
4.golesti
5.pui pe ceilati 6
6. repeti 3. si 4.
7. bagi 2,5 antigel + 2,5 apa
8. repeti 3. (dar ceva mai mult, pina ajunge sa intre in functiune ventilatorul .. deci cam la 92 de grade)
9. masori concentratia (o concentratie prea mare de antigel scade punctul de inghet cu f. putin , in schimb afecteaza instalatia: coroziune)
10. completezi cu ce mai e nevoie (apa sau antigel)...asta deoarece a mai ramas ceva apa din alea 2 spalari; vezi ce am zis la inceput de tot
durata: cam 2-3 ore
Bine ar fi sa ai un garaj ca daca faci asta afara e jale.
Atentie cind bagi aia 6 (si tura 1 si tura 2) sa nu fie reci ca poti sa bulesti blocul motor (motorul e la temp de functionare 80-90 si tu bagi la 5-10 - asta daca faci operatiunea afara) Sau daca vrei sa fii mai catolic decit papa incalzesti cu un resou (sau in casa la aragaz )
Later edit: scuze, dupa aia am obs ca ai pe motorina.. eu am dat cifra de 6,8 pt ca atita e la z18xe, dar te uiti in manual si vezi... oricum ai prins ideea
eu am facut asa anul trecut: 12 litri de apa distilata + (3l antigel ARAL silikatfrei - roz- + 3l apa distilata)
aia 12 ii folosesti in de 2 ori cite 6.
1.golesti tot ce se poate.
2.pui 6
3.lasi motorul 2-3 minute sa mearga.
4.golesti
5.pui pe ceilati 6
6. repeti 3. si 4.
7. bagi 2,5 antigel + 2,5 apa
8. repeti 3. (dar ceva mai mult, pina ajunge sa intre in functiune ventilatorul .. deci cam la 92 de grade)
9. masori concentratia (o concentratie prea mare de antigel scade punctul de inghet cu f. putin , in schimb afecteaza instalatia: coroziune)
10. completezi cu ce mai e nevoie (apa sau antigel)...asta deoarece a mai ramas ceva apa din alea 2 spalari; vezi ce am zis la inceput de tot
durata: cam 2-3 ore
Bine ar fi sa ai un garaj ca daca faci asta afara e jale.
Atentie cind bagi aia 6 (si tura 1 si tura 2) sa nu fie reci ca poti sa bulesti blocul motor (motorul e la temp de functionare 80-90 si tu bagi la 5-10 - asta daca faci operatiunea afara) Sau daca vrei sa fii mai catolic decit papa incalzesti cu un resou (sau in casa la aragaz )
Later edit: scuze, dupa aia am obs ca ai pe motorina.. eu am dat cifra de 6,8 pt ca atita e la z18xe, dar te uiti in manual si vezi... oricum ai prins ideea
Aly007- Mesaje scrise: 82
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Aly007- Mesaje scrise: 82
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
Gabilu a scris:
deja pana la acest post s-a spus de nu stiu cate ori ce antigel trebuie folosit; mai mult in print-screen-urile pe care le-ati pus se specifica clar:
- pentru masinile fabricate pana in anul 2001 se pune antigel „green” adica VERDE sau chiar ALBASTRU (acestea sunt cu silicati)
- pentru masinile fabricate dupa anul 2001 (inclusiv) se pune antigel „red” adica ROSU ba chiar ORANGE (PORTOCALIU) (gama fara silicati)
- tipul de antigel folosit e important pentru ca antigelul nu apara doar motorul de inghet ci e angrenat si in alte functii (cum ar fi cea de protejare impotriva coroziunii)
deja pana la acest post s-a spus de nu stiu cate ori ce antigel trebuie folosit; mai mult in print-screen-urile pe care le-ati pus se specifica clar:
- pentru masinile fabricate pana in anul 2001 se pune antigel „green” adica VERDE sau chiar ALBASTRU (acestea sunt cu silicati)
- pentru masinile fabricate dupa anul 2001 (inclusiv) se pune antigel „red” adica ROSU ba chiar ORANGE (PORTOCALIU) (gama fara silicati)
- tipul de antigel folosit e important pentru ca antigelul nu apara doar motorul de inghet ci e angrenat si in alte functii (cum ar fi cea de protejare impotriva coroziunii)
concluzia... tu iti bati joc sau nu vezi bine ...
Aly007- Mesaje scrise: 82
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2010
- Mesaj Privat
DAD
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- razvanid
- **
- 270 mesaje
- din 17 Mar 2010
- Corsa 2002 z10xe
- Constanta
razvanid
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2010
- Mesaj Privat
- moshu1
- ***
- 980 mesaje
- din 21 Jun 2009
- Iasi
moshu1
- Mesaje scrise: 980
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2009
- Mesaj Privat
- mocca
- ***
- 512 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Iasi
mocca
- Mesaje scrise: 512
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
- moshu1
- ***
- 980 mesaje
- din 21 Jun 2009
- Iasi
moshu1
- Mesaje scrise: 980
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2009
- Mesaj Privat
- gigi haios
- **
- 241 mesaje
- din 15 Feb 2008
- Astra 2007 Z17dtl
- Bucuresti
gigi haios
- Mesaje scrise: 241
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2008
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
@ gigi haios ... nu schimbi uleiul ...
ori ca-l schimbi cand e cald motorul, ori ca-l schimbi cand e rece motorul, antigelul arata la fel (sau apa) ... diferenta e numai de temperatura ... adica te vei opari (dupa ce se opreste electroventilatorul tot mai ai peste 80 grade la lichidul de racire) sau nu ...
asta ca si raspuns la MP care mi l-ai trimis ... cat despre cum sa scoti cat mai mult lichid din instalatie - nu stiu sa-ti raspund la intrebarea asta ...
ori ca-l schimbi cand e cald motorul, ori ca-l schimbi cand e rece motorul, antigelul arata la fel (sau apa) ... diferenta e numai de temperatura ... adica te vei opari (dupa ce se opreste electroventilatorul tot mai ai peste 80 grade la lichidul de racire) sau nu ...
asta ca si raspuns la MP care mi l-ai trimis ... cat despre cum sa scoti cat mai mult lichid din instalatie - nu stiu sa-ti raspund la intrebarea asta ...
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat