Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • Alin-Smith

  • Mesaje scrise: 777
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2010 A18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am si eu o problema asemanatoare, nu-mi porneste ventilatorul de racire. Astazi am facut un test, pe bord imi arata cam 98 de grade si pe tester arata 101 grade si nu a pornit ventilatorul. Care sa fie problema?!
Skip ads

  • PopiX

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1996 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salut, am si eu o problema asemanatoare,

Vectra B 96 x18xe, fara AC

Temperatura in afara orasului ok ...
Temperatura in oras ....ok
Temperatura in trafic.....nu e ok

Dupa ce am citit pe forum am ajuns la concluzia ca am ceva probleme cu vitezele electroventilatorului.

Am verificat pe masina cu scurt pe mufa de intra in termocupla si da ...imi merge doar viteza a-II-a...am, citit, discutat cu useri, am ajuns la concluzia ca ar fi rezistenta de pe electroventilator. Am cumparat rezistenta astazi, am montat, si am repetat testul....nimic, merge numai viteza a-II-a, acum am ramas in pana de idei...ce mai pot verifica, exista doua relee pentru comandarea ventilatorului ? viteza 1 si 2 ? exista ceva sigurante pentru fiecare viteza ....etc.

?


Ultima modificare facuta de PopiX la Sam 05 Mai, 2012 10:55 pm
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,676
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu am Vectra B 1.7TD 1997 cu A/C, am 3 ventilatoare care sunt comandate de relee, nu pot spune exact cate relee le comanda doar ca in cutia de relee am 6 relee.

Verifica-ti si termocupla de pe radiator sau sigurantele de pe ventilatoare. Daca intelegi schema electrica, o sa deduci de acolo care sunt releele de comanda pentru ventilatoare si cum/cand pornesc ele.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Sam 05 Mai, 2012 10:16 pm
  • PopiX

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1996 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2008

  • Mesaj Privat
termocupla de pe radiator ? am eliminat problema asta atata timp cat eu fac scurt direct pe mufa de le termocupla

sigurantele si releele nu stiu unde se afla la mine ...nu am AC, am un singur ventilator.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,676
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Vezi si in TIS2000, acolo este explicat cum se testeaza/depaneaza ventilatoarele ce participa la racirea motorului.
Cel putin in ceea ce priveste racirea pentru motorizarea mea, eu am gasit in TIS exact ce am cautat.
  • PopiX

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1996 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2008

  • Mesaj Privat
nu am tis..daca ma poate ajuta cineva cu ceva screenuri.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
scoate mufa ventilatorului - baga tensiune pe ea (12V) si daca ventilatorul functioneaza inseamna ca este de la termocupla sau cablaj. In general releele nu prea cedeaza. Termocupla este de cele mai multe ori vinovata.
  • PopiX

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1996 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2008

  • Mesaj Privat
am fost acum la masina si am masurat tensiunea pe mufa care intra in termocupla si am asa :
http://t2.gstatic.com/image...Gqw0f65AgUgoQ08U0

2 cu 3 = 0 Volti
1 cu 3 = 12 Volti

...cred ca ar trebuii sa am tensiune pe ambele nu ?
Skip ads

  • PopiX

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1996 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am rezolvat

Greseli :

treapta 1 merge numai daca este contactul pus, nu motorul pornit ca se incalzeste si nu mai puteti lucra.
rezistenta cumparata arsa( multumesc vanzatorului, desii cred ca nu stia nici el)

problema mea era contactul de la termocupla, am facut greseala de a verifica treapta 1 fara contact. treapta 2 merge si fara contact pentru ca ea ramane pornita si cand opriti masina daca aceasta este incinsa.


O zi buna, si sper ca informatiile mele sa ajute pe cineva


Multumesc Ldivora pentru schema electrica.
  • justflorin28

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Sal fratilor . Poate ajuta pe cineva referitor la subiectul nostru . Eu am bagat masina in service ca urca f repede la 100 grade . mi-au pus calculatorul pe ea si au zis ca asa este conceputa vectra sa porneasca ventilatorul aproape de 100 de grade . singura problema care au vazut-o a fost radiatorul . infundat . acum este ok....merg in aglomeratie cu 90 - 95 grade .
  • PopiX

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1996 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2008

  • Mesaj Privat
temperatura de acum este ok...in mod normal la vectra B ..intra treapta 1 la 92 de grade ...si treapta 2 la 102....dar 95 este ok.

P.S: cum adica radiator infundat ? cum au procedat ?
  • justflorin28

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Sal . L-au dat jos si curatat cu un amestec de otet si nu mai stiu exact ce . ma pot interesa daca vrei .Ziceau ca e o problema des intalnita ca radiatoarele la vectra sa se infunde ...nush de ce ..
Skip ads

  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat termostatul si tot am problema ca urc peste 100 (uneori chiar si la 100 km/ora cand te gandesti ca in mers se raceste mai bine dar de unde) . O sa schimb si termocupla, dar nu cred ca se va remedia. Iar radiatorul l-am schimbat acum 1 an si cateva luni. Sa se fi infundat in asa putin timp ?

Intrebare: La z16xe termostatul care da drumul mai tare sau mai incet la antigel in radiator, este actionat electric sau mecanic din interiorul lui ? Pt ca la mine la z16xe sunt niste fire care vin la el. Ce rol au acele fire ? Este adevarat ca este un senzor de temp exterioara in pt motor(nu cel din spatele barei din fata) si inca un senzor care masoara temperatura antigelului pt ECU ?

Multumesc
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Revin cu completari:

Am schimbat temocupla si .... VICTORIE. Asta cel putin cat am putut sa merg azi fara AC-ul pornit pe o caldura torida ( cam vreo 20 minute in oras cu semafoare , opriri ), a urcat un pic peste 100 grade, dar a revenit mult mai repede intre 90 si 100. Intr-o parcare , am zis sa ma uit si la ventilator - si era pornit, desi in bord imi arata intre 90 si 100 ( rar mai vazusem sa imi arate in bord intre 90 si 100 si sa mearga ventilatorul, in general pornea cand in bord arata peste 100 )

Deci exista 2 remarci:

termocupla (treapta 1) cupleaza la 100 si decuplea ls 95.
cred ca exista o diferenta intre temp din bord si temperatura care o simte termocupla

Deci cei carora va ajunge frecvent pe rosu, va sfatuiesc sa schimbati termocupla cu una noua ( 100 - 95, 105-100 ) si termostatul.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Daca cineva a intampinat vreo problema cu temperatura motorului si a fost nevoit sa schimbe caracasa de la termosta la motorul Y 2,0 DTH - il rog sa ma ajute in aceasta problema prin a-mi vinde acel stut de plastic care intra in carcasa termostatului si care la mine s-a rupt

Eu a-si vrea sa schimb acel stut de plastic, dar unde sa-l gasesc? Toti ca nu se vinde separat, carcasa cu totul. Carcasa nu are nimic, termostatul impecabil, sonda de temperat la fel. Teva de plastic a cedat. Atat.
In urma studierii problemei, am vazut ca cei de la GM si-au dat seama ca nu este fiabil si la Vectra C au schimbat acest stut cu o tevuca de metal introdus fortat in carcasa si probabil lipita cu adeziv epoxy.



Eu am lipit cu super glue aceasta tevuca de plastic, am vrut sa o desfiletez din carcasa termostatului si s-a rupt din partea cealalta acum....
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR