Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F
  • claudiu_ss

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2007 1.9dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2010

  • Mesaj Privat
puteti sa imi spuneti daca am bateria slaba e posibil pornirea prin impingere,fara sa agravez ceva?am un opel astra hatchback 1996.multumesc
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pornirea prin impingere/tragere este foarte periculoasa, poate sari de la punct si atunci sa vezi costuri. In plus trebuie baterie acceptabila pentru ca aprinderea, injectia etc. este electronica.
  • nickart

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 1997 X1.8XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Cand am ramas fara carbuni la demaror am fost nevoit sa o pornesc impinsa dar sa intamplat doar de 2 ori ca sa ajung in service cu ea.
  • astraopel

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2011

  • Mesaj Privat
ecu functioneaza intre 9-16 volti in parametrii,verifica daca ai min si daca tot vrei sa o impingi fa-o lent adica da-i treapta 3 si incearca contact in timp ce esti impins,atentie NU incerca cu trepte mai mici,daca nu se va rupe cureaua de distributie sigur se va uza atit de tare ca la o pornire mai brusca o sa te coste o caruta de bani motorul.
Skip ads

  • SINCEAN

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Explica te rog mai exact cum se va uza si de ce.
Mi s-a stricat electromotorul si am fost nevoit sa o pornesc prin impingere de vreo 4 ori si am folosit de fiecare data treapta a 2 a.
De atunci am facut 80 si ceva de Km si nu s-a intamplat nimik deocamdata.
Sper sa nici nu se intample, dar as dorii sa stiu care sunt factorii mecanici care uzeaza cureaua prematur prin metoda impingerii.
Distributia mea este relativ noua, 6000 Km, va trebuii schimbata din nou?


Ultima modificare facuta de SINCEAN la Dum 29 Mai, 2011 1:29 am
  • astraopel

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2011

  • Mesaj Privat
cureaua de distributie rezista la o anumita intindere(torsiune/tensiune),atunci cind pornesti prin impingere in treptele 1 si 2 socul absorbit de curea este mult prea mare si exista riscul sa se rupa "sforile"din structura ei ..ce urmeaza banuiesti sau sa fie asa fortata incit sa sara dinti,sa se rupa dinti sau doar sa se fisureze un pic la baza dintilor si tu sa continui crezind ca nu are nimic...parerea mea ca e mai bine sa o schimbi ca nu costa mult iar operatiunea se face fara sa fi nevoit sa o pui iar la punct daca bagi in viteza si tragi frina de mina si nu o misti.
  • astra sedan

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2009

  • Mesaj Privat
la nz si la 2.0ne nu afecteaza daca se rupe distributia
  • ray_from_sb

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1995 x17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2008

  • Mesaj Privat
salut! si eu am fost nevoit sa o mai pornesc prin impingere fara nici o problema...dar...cand am schimbat distributia (relativ recent) am gasit ceva urme de curea pe dintii pinioanelor..asa ca de atunci am optat pentru cabluri de curent!e mai sigur! asta pana iti rezolvi problema cu bateria!
Skip ads

  • h0rm0n

  • Mesaje scrise: 3,973
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Y26SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2007

  • Mesaj Privat
astra sedan a scris:la nz si la 2.0ne nu afecteaza daca se rupe distributia

E intrebare sau afirmatie?
... la C14NZ, la ruperea distributiei au avut de suferit 3 supape.
  • astraopel

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2011

  • Mesaj Privat
la c16 nz distributia pusa prost a indoit o supapa,rupt 2 culbutori si facut canal in cama ,de unde deduc ca este poveste neafectarea .
  • astra sedan

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2009

  • Mesaj Privat
h0rm0n a scris:
astra sedan a scris:la nz si la 2.0ne nu afecteaza daca se rupe distributia

E intrebare sau afirmatie?
... la C14NZ, la ruperea distributiei au avut de suferit 3 supape.

afirmatie ..........la c16 nz am rupt o data cureaua de distributie la viteza de 60-70km/h nici o paguba .a 2oara am rupt vibrochenu .dupa schimbare ,motorul a mers perfect .cu ne(muritoru) am rupt cureaua si dupa schimbarea acesteia totul a mers perfect .
  • cornel2cornel

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Daca stam stramb si judecam drept vibrochenul actioneaza axul cu came prin curea. Daca pleci cu scartait de roti sau daca faci frana de motor brusca tensionarea curelei de distributie este la fel ca si in cazul pornirii prin impingere ( roti-planetare-cutie-ambreiaj-vibrochen-curea de distributie ). E drept ca daca debraiezi rapid poti suporta consecintele unei curele uzate sau prost tensionate. Toata tehnica consta in debraiere pe cat posibil cat mai lina.
Skip ads

  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Atatea discutii pe baza unei curele de distributie, ba ca o impingi, ba ca pui frana de motor, ele sunt garantate 600.000 km in general, asta nu inseamna ca nu se pot deteriora si rupe mai repede. Si treaba cu pornirea prin impins, este un mit care circula pe forumuri unde oamenii isi dau cu parerea, dar vorbiti voi cu mecanici, cu oameni de la reprezentante si vedeti ce zic. Axul cu came actioneaza niste amarate de supape, care la fel functioneaza si daca este oprit motorul si e impinsa masina di daca masina merge normal. Asupra lui nu actioneaza moment rezistiv mare ca sa zici ca tensionezi si sare/se rupe cureaua,indiferent daca masina merge normal sau e impinsa. E un mit!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
garantate 600.000 km
ai un zero in plus.
Faptul ca sare cureaua nu e mit, in plus ECU deschide injectoare, da scanteie etc, daca el nu are alimentare macar 9V nici nu merge.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Parerile sunt impartite si la nivel de producatori de masini. Spre exemplu in manualul Ford C-Max aveam capitol separat "Pornirea masinii prin impingere" si iti detalia procedura, fara sa faca vreo distinctie intre cele cu distributia pe curea sau lant. Pe de alta parte la Toyota nu se recomanda asa ceva. Din punctul meu de vedere nu e bine sa o pornesti impinsa nu neaparat din cauza distributiei ci din cauza electronicii (daca tensiunea de alimentare este slaba se forteaza ECU si pompa de benzina pt. ca acestea vor "trage" curent mai mult pt. a functiona)
  • flavy16

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2000 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare, anume, unde actioneaza electromotorul? Pe volanta, adica pe placa de presiune, da?
Unde actioneaza cutia de viteze cand o impingi? nu tot in placa de presiune ajunge forta? care e diferenta?
  • Cipicao

  • Mesaje scrise: 294
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
flavy16 a scris:Am si eu o intrebare, anume, unde actioneaza electromotorul? Pe volanta, adica pe placa de presiune, da?
Unde actioneaza cutia de viteze cand o impingi? nu tot in placa de presiune ajunge forta? care e diferenta?


bendixul de la electromotor actioneaza coroana volanta care invarte motorul, nu are legatura cu placa de presiune.
Placa de presiune face parte din ambreiaj, care are rolul de a cupla si decupla motorul de la transmisie in momentul in care e achitionat.
cutia de viteze nu actioneaza atunci cand impingi masina, ci atunci cand calci ambreiajul si schimbi vitezele
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR