Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Frontera
  • Band1T

  • Mesaje scrise: 424
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
salut!
avand un frontera A, motorizare 2,5 tds, bineinteles ca am avut probleme cu ventilatorul tip viscocuplaj...sau cum dracu sa numeste....
dupa ce anul trecut in aprilie am schimbat 2 chiuloase si garniturile de chiuloasa, acest ventilator a fost blocat pe direct => motorul nu se mai incalzea, nu ajungea la temperatura de regim...etc.
intre timp am hotarat sa elimin aceasta problema, si am inlocuit viscocuplajul cu un electroventilator.
Necesar de materiale:
1. termocupla (termocontact), eu am luat una de dacia, costa 14 lei, si scrie pe ea 92/82 (poza 1)
2.o piesa pe care se monteaza termocupla, facuta in atelier de lacatuserie/sudor (pozele 2 si 3)
Piulita este facuta la strung, ca nu am gasit una sa se potriveasca cu termocupla.
Skip ads

  • Band1T

  • Mesaje scrise: 424
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
3.se monteaza termocupla in piesa si piesa pe furtun.
termocupla se va monta pe furtunul care iese din motor (multumesc Heavy D. de pe forum club 4x4)
  • Band1T

  • Mesaje scrise: 424
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
4.electroventilator de la alta masina.
eu am folosit unul de ford, nu stiu modelul. conditia este sa fie cat mai "slim", adica plat, sa incapa intre radiatorul masinii si fulia pe care a fost viscocuplajul.
  • Band1T

  • Mesaje scrise: 424
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
In difuzorul original al masinii am montat cu mici modificari, acest electroventilator de ford. mentionez ca electroventilatorul era cu tot cu difuzorul sau, si am reusit sa-l potrivesc in difuzorul original.restul e treaba de legaturi electrice (poza 1).
Mai este astfel nevoie de un releu (poza 2), de ceva fire, si de un soclu cu siguranta de 25 sau 30 amperi.
imi pare rau ca nu am facut poze cu montarea electroventilatorului in difuzorul original, dar cred ca va veti putea da seama cum se face, daca va apucati de treaba.
Rezultat:
am electroventilator, nu mai trebuie sa stau cu ochii pe indicatorul de temp. al apei....

In plus, am montat pe buton, cele 2 electroventilatoare care sunt intre grila si radiatoare (am impresia ca sunt ventilatoarele de clima, intercooler etc)
deci aceste ventilatoare pot fi pornite de la un buton din bord, asta in cazul in care electroventilatorul cu termocupla nu ar face fata (in forja, in offroad, la tractare etc)
mentionez ca nu am anulat instalatia originala a acestor 2 electroventilatoare, adica ele pornesc automat cand (de exemplu) folosesc clima
deci acum BandiT-ul meu are 3 electroventilatoare functionale (ceea ce va doresc si voua) .
Bafta!
si daca aveti nelamuriri, va ajut cu mare placere!

PS: operatiunea aceasta nu ar fi putut fi finalizata fara ajutorul urmatorilor indivizi:
-coforumistul Superdragos de la care am furat ideea...
-sudorul Sorin P. (coleg de servici)
- Tanti Luminta - cea care mi-a facut la strung piulita ptr. termocupla
-electricianul auto Nea Sandu T. (coleg de servici)
-forumistul Heavy D. ( de pe club 4x4) - consultant de specialitate.
Va multumesc!
O sa revin cu impresii despre functionarea electroventilatorului!


Skip ads

  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
E foarte bine ce ai prestat acolo,mai ales ca esti patit,dupa cum zici..Nu stiu daca ar fi fost mai bine sa schimbi vascul,am vazut o gramada de modele prin targ,in Vitan.N-am intrebat cat costa,duminica viitoare o voi face.Cred ca se potriveste si de la alte modele.
La mine vascul merge,si termocupla a fost legata pe cele 2 ventilatoare electrice.
P.S.-Ai stricat-o cu banda izolatoare albastra..Si dupa cat e ventilatorul de ”slim”nu cred ca face fata prea usor.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Si eu am o intrebare oarecum retorica: nu era mai bine sa pui termocupla pe furtunul de iesire din radiator? Intreb asta pentru ca de regula este montata pe radiator exact langa stutul de iesire iar temperatura apei imediat dupa termostat este mai mare decat la intrarea in motor. Toate astea pot face ca ventilatorul sa mearga mai mult decat ar fi necesar, cu dezavantaje evidente in perioada rece.
  • Band1T

  • Mesaje scrise: 424
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
termocupla mea deschide la 92 gr si se opreste la 82 grade.
daca termocupla este la iesirea din radiator (cum am vrutsi eu initial) atunci ea va deschide cand apa iesita din radiator are 92 grade...
cam cat credeti ca are apa din chiuloasa, daca apa din radiator are 92 grade?
dar cineva m-a invatat si mi-a explicat de ce trebe pusa la intrarea in radiator.
cele puse la iesirea radiatorului probabil au alte temperaturi de pornire...
sau sunt montate pe bazinul lateral, pe unde intra apa din motor, si astfel temperatura nu scade foarte mult.


impresii dupa circa 1 saptamana de folosire:
la mers in aglomeratie , acul de temperatura al apei sta cam la jumate (cu max. 2 mm in sus sau jos) - deci electroventilatorul isi face treaba.
il si aud pornind din cand in cand.
deasemenea, le am pe cele 2 originale, care sunt in fata radiatorului, care pot fi pornite si de la buton, in caz de necesitate.
multumesc inca odata superdragos...
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Este bine ca ai avut in vedere aspectul privind pozitionarea si ai si detaliat argumentatia. Sunt convins ca din cei care vor trece la termocupla s-ar fi gasit cativa care sa o pozitioneze la iesirea din radiator pentru ca eu acolo as fi pus-o.
Skip ads

  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Band1T a scris:
impresii dupa circa 1 saptamana de folosire:
la mers in aglomeratie , acul de temperatura al apei sta cam la jumate (cu max. 2 mm in sus sau jos) - deci ...

Inainte cum statea..?Pt ca la mine nu trece de prima linie,oricat de aglomerat ar fi.Singura ocazie cand ajunge la jumate si un pic peste este cand dau drumul la AC sau merg cu 110-120.In rest merge la prima liniuta,(sfertul cadranului).Mentionez ca termostatul este nou.
  • Band1T

  • Mesaje scrise: 424
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
inainte . cu viscocuplajul blocat pe direct, nici mie nu-mi prea trecea de prima linie....
acum zic eu ca e mai bine...
motorul e tinut cumva in temperatura de regim (in jurul a 90gr)....
bafta!
  • melculbeat

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1993 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
vin si eu aici cu o intrebare...
vreau sa-mi montez un electroventilator suplimentar deoarece am senzatia ca cel pe viscocuplaj nu face fata. ideea e ca as vrea sa-l montez in fata radiatorului, intre acesta si grila. se gasesc electroventilatoare care sa sufle aerul catre radiator sau pot inversa polaritatea unui care se monteaza in spatele radiatorului?
@superdragos
ai aflat ceva preturi la viscocuplajele din vitan?
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
melculbeat a scris:
@superdragos
ai aflat ceva preturi la viscocuplajele din vitan?

Nu,din pacate nu am ajuns duminica in targ..ventilatorul il poti pune in fata radiatorului doar daca nu ai AC si este model benzina,fara intercooler.Si da,daca schimbi polaritatea ventilatorului o ia invers.Totul e sa gasesti unul destul de subtire sa intre acolo.
Si personal cred ca zilele aste voi da intr-un fel sau altul radiatorul jos,sa-l curat si pe afara si inauntru,preventiv,ca vine caldura..
Skip ads

  • melculbeat

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1993 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
ca sa zic asa...si eu am curatat toata instalatia, si de acolo problemele. am curatat instalatia cu otet si a inceput sa picure radiatorul. inca stau in dubii daca sa-l repar sau sa-l inlocuiesc, dar sigur voi monta un ventilator suplimentar, in fata radiatorului.
  • executorul20072

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Frontera 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Salut baieti,am si eu o problema la opel 2,5.De vreo luna imi creste temperatura in instalatia de racire,dar cum? Cand dau drumul la AC,in rest se apropie de mijloc.Imi puteti da cava sfaturi? Mentionez ca cele 2 ventilatoare functioneaza cand dau drumul la AC.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Sal,e normal sa creasca,dar nu prea mult.Eu am scapat de pb.asta dupa ce am dat radiatorul jos si l-am curatat.In partea de jos era plin de fruze tocate,praf si mai stiu eu..Vei avea o surpriza de proportii.Se va auzi si vascul altfel,datorita volumului de aer ce trece prin radiatoare.
  • executorul20072

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Frontera 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Iti multumesc mult de tot.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Frontera

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR