Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • milea_sorin

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Salut tuturor,

Am patit o ciudatenie azi. Am observat ca se tureaza masina fara sa-i fac nimic la un interval de ~ 2 sec: statea la 1000 rpm, crestea la 1200 si tot asa. I-am dat putin "gaz" in timp ce asteptam la semafor la vreo 6000 ture sa se "curete" eventual sau sa-si adune gandurile si dupa aceea a revenit la acelasi simptom. Dupa vreo 1.5 km cu acelasi simptom am tras pe dreapta sa opresc un pic motorul, poate, poate... Am plecat apoi fara a mai sesiza ceea ce am spus mai sus. In schimb, cand calcam ambreiajul se tura ... am ajuns la destinatie (Bucuresti, vreo 10 km) si dupa vreo 3 ore plec spre casa. Pe drum am sesizat alta anomalie: cand franez se tureaza. Va inchipuiti cam ce incurcatura da atunci cand sunt in viteza, ma apropii de semafor si lasand-o in viteza, franez. Am zis ca mi s-a parut, dar ... in timp ce am asteptat la diverse semafoare am tot apasat frana sa vad ce se intampla: cum lasam liber, totul era OK (~ 750- 800 rpm), cum apas frana se duce in ~1200 rpm...

Masina are 154 000 km la bord, eu am luat-o la 150 000 acum vreo 2 luni si dupa ce-am adus-o am schimbat (desi nu era nevoie am constatat) distributia si placutele de frana plus altele irelevante pentru subiectul in discutie. Azi am fost pe plaiurile mioritice la un gratar si am impresia ca dupa ce am plecat de la frumosul loc de inviorat simturile am lovit-o pe dedesupt in dreptul motorului (nu am scut). Ma gandesc - daca am "deranjat" ceva - de ce sesizez de abia dupa ~30 km ? Pe drumul spre casa nu avea vreo problema. Pana a sesiza ceea ce am scris mai sus am mai avut un alt drum intermediar de ~ 3 km (7 min) fara probleme.

Am tot citit pe forum-uri si unii spun ca ar fi regulatorul de ralanti, altii ca ar putea lua aer fals - OK, dar ce legatura are cu frana ? A mai patit cineva asa ceva?

Apropos, mai plec si maine, va tin la curent Smile Sper sa se gandeasca bine (masina) la modul in care ma abordeaza maine Very Happy

Cele bune,
Sorin
Skip ads

  • raduliviu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2011

  • Mesaj Privat
buna. uite unchiul meu are un astra caravan din 94 pe benzina si a patit la fel. motorul se tureaza mult si pe langa asta ii consuma multa benzina. a fost la un mecanic si nu stie ce are, a fost la al doilea si al fel , nimani nu stie ce are si care sunt solutiile pt a rez problema.
vreau si eu un raspuns de la cineva...multumesc
  • milea_sorin

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Domnilor, cred ca fiecare are o zi mai buna si alta mai putin buna Smile Desi la masini nu se aplica cele enuntate, iata ca si-a revenit si nu mai are nici un fel de simptom de genul celui descris. Oricum, nu mi se pare chiar de lasat deoparte ceea ce mi s-a intamplat.

Cele bune,
Sorin
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Frana poate avea o legatura cu aerul fals. Din cate stiu pompa de servo are un vacuum-booster, un fel de "rezervor de vacuum"-o chestie mare, neagra si rotunda care iti sare in ochi imediat cum te uiti la motor (in dreapta parca). La motoarele pe benzina se foloseste vacuumul din galeria de admisie ca "generator" de vacuum. Daca diafragma e ciupita sau supapa de retur se blocheaza pe deschis-uite si aerul fals. La motoarele cu debitmetru, fenomenul ar fi invers in sensul ca masina s-ar ineca, dar la tine amestecul este reglat cu un mecanism de tip MAP si nu MAF adica in functie de presiunea din galerie-orice surplus de aer in galerie genereaza surplus de benzina chiar daca clapeta de acceleratie este inchisa.
Skip ads

  • ady negoita

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2008

  • Mesaj Privat
milea_sorin a scris:Domnilor, cred ca fiecare are o zi mai buna si alta mai putin buna Smile Desi la masini nu se aplica cele enuntate, iata ca si-a revenit si nu mai are nici un fel de simptom de genul celui descris. Oricum, nu mi se pare chiar de lasat deoparte ceea ce mi s-a intamplat.

Cele bune,
Sorin
Stai linistit ca nu ai rezolvat-o,si la mine face la fel,incit imi vine sa dau dracului opelul meu cu tot ce am bagat in el pina acum,cind calc frina se tureaza de parca ar fi in pole-position,sfatul meu,pune mina si verifica fiecare furtun in parte,ca undeva,ceva,nu e chiar la locul sau,eu nu o fac, deoarece m-am saturat sa tot bag banii in rabla mea,o las asa, si cind a cazut ai dau foc si o rezolv,ca de vindut nu poate fi vb,nu mi-o cumpara nimeni!
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
mi se pare foarte logic cea ce zice inginerul, eu zic ca e ceva legat de frana. daca sistemul vostru de franare este asa cum a zis el... se poate. oricum trebuie sa fie ceva legat de sistemul de franare, care are nevoie de motor sa-l "ajute" caci n-are putere...
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
La motoarele turbo exista o pompa speciala de vacuum pt. ca in galeria de admisie presiunea este mereu aproape sau peste 1 bar. In schimb la motoarele atmosferice, presiunea in galerie este mai mereu sub 1 bar cu exceptia situatiei in care clapeta este deschisa la maxim (pedala acceleratie la fund) asa ca avand sursa asta de vacuum proiectantii au facut o economie in cazul acestora din urma.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Corect explicat ...ca sa nu mai aveti dubii scoateti frumusel furtunul care intra in servofrana si astupati-l foarte etans,apasati frana de mai multe ori sa vedeti daca se mai tureaza...daca nu atunci ori supapa de sens este de vina ori servofrana.
Skip ads

  • deleted-64217

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Buna!Am avut si eu aceasta problema la un astra g z16xep din 2005,la fel relanti-ul o lua razna intre 1000 si 1200si nu statea cum e normal la 800.Am fost la donmul Dan Cuciureanu si am facut o diagnoza,iar el mi-a zis ca trage aer fals pe undeva prin admisie.Am verificat cu mare atentie admisia,cu motorul pornit si am constatat ca se aude un fasait de undeva din partea de jos,acolo erau doua suruburi care nu etansau bine din cauza ca nu erau stranse.Dupa ce am strans aceste suruburi si am dat si cu putin silicon am constatat ca problema s-a rezolvat,relanti-ul a scazut inapoi la 800 si nu mai oscileaza.Multa bafta!
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Poti detalia in legatura cu aceste 2 suruburi ?
O poza ?
Multumesc.
  • deleted-64217

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Buna! E vorba de cele doua suruburi stea care prind conducta ce transporta gazele recirculate de egr spre galeria de admisie,la ambele capete e prevazuta cu supape metalice,acestea strangandu-se fiecare cu cate doua suruburi stea.La mine pe acolo pierdea vacuum din galeria de admisie.Le slabesti putin,dai cu silicon intre supapele alea si galerie si strangi la loc.Cam asta e tot.Bafta multa!
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
va dau eu o mana de ajutor!!!
Skip ads

  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
dany.c a scris:Buna!Am avut si eu aceasta problema la un astra g z16xep din 2005,la fel relanti-ul o lua razna intre 1000 si 1200si nu statea cum e normal la 800.Am fost la donmul Dan Cuciureanu si am facut o diagnoza,iar el mi-a zis ca trage aer fals pe undeva prin admisie.Am verificat cu mare atentie admisia,cu motorul pornit si am constatat ca se aude un fasait de undeva din partea de jos,acolo erau doua suruburi care nu etansau bine din cauza ca nu erau stranse.Dupa ce am strans aceste suruburi si am dat si cu putin silicon am constatat ca problema s-a rezolvat,relanti-ul a scazut inapoi la 800 si nu mai oscileaza.Multa bafta!


Ar fi fost frumos sa fi anuntat pe topicurile precedente ca ai rezolvat problema...pentru cei care inca au probleme ! numai bine
  • deleted-64217

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Salut!Corbu ai dreptate si-mi cer scuze pentru intarziereea cu care am raspuns dar am avut alte probleme cu xep-ul meu in ultima vreme incat am uitat ca trebuie sa raspund si aici;de curand am observat ca oscilatia in relanti se mai datoreaza la xep-uri si de la supapa din interiorul capacului de la culbutori,care atunci cand se uzeaza pierde vacuum si pe langa asta mai trage si uleiul din motor si il baga in admisie,cum este cazul la mine.Pentru moment l-am infundat si vad ca relanti-ul sta cuminte la 800,dar pentru problema asta exista un alt post.Numai bine!
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Pai ... cum l-ai infundat ? Razz
  • deleted-64217

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2011

  • Mesaj Privat
L-am infundat folosind o moneda de 5 bani gaurita si cu o bucata de burete decupat in forma monedei,in asa fel incat sa iasa doar gazele de carter si sa retina uleiul.Solutia asta am vazut-o pe topic,asa au facut ceilalti,de fapt normal ar fi sa schimbam capacul de la culbutori,problema e ca e foarte scump,din cate am inteles ajunge la 1000 lei si la dezmembrari undeva la 300 lei dar acolo nu stii daca nu cumva supapa aceea e tot uzata.Multa bafta!
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ma gandesc la o chestie.. voi aveti 16 xep astra G ....la H nu am auzit astfel de probleme.....poate au remediat problema la astra h . poate gasiti capac de H
  • deleted-64217

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Posibil sa ai dreptate,nu am auzit de aceasta problema decat la g-uri,am gasit pe net unul care vinde un motor de h din 2005,ramane sa vad la ce pret il da,partea buna pentru noi e ca au inceput sa se gaseasca piese de xep pe net ,din ce in ce mai mult,chiar si motoare intregi,la preturi convenabile.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
CORBU a scris:ma gandesc la o chestie.. voi aveti 16 xep astra G ....la H nu am auzit astfel de probleme.....poate au remediat problema la astra h . poate gasiti capac de H

Da ai dreptate s-a mai discutat in alte topicuri aceasta este o problema de productie dupa 04.2004 opel a remediat problema , este in TIS cred o nota in care spun ca resolvarea problmei e schimbarea capacului de culbutori.Acest motor a fost introdus pe g-uri incepand cu 01.2003 deci numai g-urile au aceastra problema.
Am cautat dar nu am mai gasit acel topic cand il gasesc il voi posta aici!
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Problema cu capacul se manifesta si cand masina statea pe loc sau doar cand era in mers ?
Pentru ca la mine face doar cand e in mers. Pe loc , daca o ,,testez'' nu face.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR