Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • catalin_tl

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Buna ziua tuturor! Am o Vectra din 1992 , cu motor C20 NE.
1.La accelerari bruste imi detoneaza in carcasa filtrului de aer. Ralantiul este putin instabil. Am pus pe el scanerul la Expocar-Constanta, la Erebus si Opeldibas in Bucuresti, dar raspunsul este invariabil acelasi. Ca motorul C20 NE nu este "reusit" si trebui sa-l las asa, sa nu mai umblu la el ca merge bine. Intre timp am descoperit ca tragea aer fals in admisie prin electrovalva de aerisire a canistrei de vapori (blocata deschis), asa ca am cam rezolvat cu mersul la ralanti. I-am curatat si injectoarele pe stand si le-am si verificat. Am inlocuit bujiile, fisele bujiilor, fisa centrala, am inlocuit capacul distribuitorului si rotorul, supapa de reglaj a presiunii in rampa de injectie, electrovalva de reglaj a aerului la ralanti ( IACV), electrovalva de aerisire a canistrei de vapori. Am verificat pe stand presiunea in rampa de injectoare - 2,5 bar fix. Degeaba... la accelerari bruste detoneaza in aspiratie. In sarcina motorul trage bine, ma duce lejer la 190 km/h (sa nu auda prietenii militieni), consumul este rezonabil. Motorul l-am desfacut si i-am inlocuit segmentii si cuzinetii. Compresia este egala in toti cilindrii (10,5 bar) si este perfect stabila chiar si dupa cateva minute.
2.Alta problema interesanta este faptul ca la pornirile la rece nu se tureaza motorul asa cum ar trebui. Chiar daca nu moare imediat, balbaie in mod suparator pana se stabilizeaza cat de cat turatia. Bineinteles ca am inlocuit senzorul de temperatura, am curatat de sute de ori si pana la urma am inlocuit electrovalva de aer (IACV). Am cumparat de la s.h. si montat chiar si un debitmetru identic. Nu s-a schimbat nimic...
3.Mai am si alte probleme, dar din pacate la Tulcea cam nimeni nu se pricepe.( Multi "stiu", dar de fapt habar n-au si mai mult strica).
Mai nou nu-mi mai functioneaza corect turometrul. A inceput sa "topaie". Am verificat pe rand senzorul de turatie si conexiunile pana la calculatorul masinii si apoi de la calculator la instrumentele de bord. Bineinteles ca totul e OK. Nu mai inteleg. Am verificat si conexiunile la masa.

Poate cineva sa-mi dea un sfat referitor la problemele descrise de mine ??Este posibil sa fie defect calculatorul masinii ? Sau este posibil sa se fi alterat soft-ul memorat in calculator (cartogramele de avans)? Toate testele facute cu scanerul arata ca electric ar fi totul OK si nu am erori memorate.
Skip ads

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Salut si bine ai venit pe forum nota zece pentru modul detaliat in care ai postat .
Eu m-am intalnit cu o problema similara tot la un C20NE si a fost cauzata de catre debitmetru, la tine din cate observ pare sa nu fie tot de acolo. Verifica daca bujiile sunt compatibile cu tipul tau de motor, nu ar strica sa probezi/verific senzorul de la clapeta(detalii pe topbuzz DOT uk...
Mai "marii mecanici" abereaza cand fac afirmatii de genul ca C20NE nu este un motor reusit eu as zice chiar din contra, multa bafta
  • b28cxh

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2006

  • Mesaj Privat
catalin, de curiozitate, cat te-ai costat operatiunile descrise de tine..suna destul de scump....numai cand ma gandesc ca o fisa e cam 10euro Rolling Eyes

as face si eu o astfel de revizie....
  • catalin_tl

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2006

  • Mesaj Privat
b28cxh a scris:catalin, de curiozitate, cat te-ai costat operatiunile descrise de tine..suna destul de scump....numai cand ma gandesc ca o fisa e cam 10euro Rolling Eyes

as face si eu o astfel de revizie....


salut! intr-adevar poate parea aberant pentru unii, dar sunt chiar indragostit de Vectra mea veche. In decursul a 6 ani am avut multe ocazii sa iau alta masina, dar parca nu erau ca asta. Eram sigur ca cineva se va sesiza legat de cat de multe piese am schimbat la ea (si lista este inca mai mare). Multe din piese le-am avut de la cel de la care am cumparat masina si altele le-am luat, in timp, prin comanda. Nu sunt adeptul pieselor s.h. decat daca nu am alta solutie sau daca pretul piesei noi este absurd sau ridicol (ex. un compresor AC nou ~ 1300 Euro cand la s.h. l-am luat 'pe alese' cu 100, sau un debitmetru cu un pret 'de nou' ametitor 12 mil. lei, la s.h. l-am luat tot 'pe alese' cu 1 mil. lei). Oricum am facut destui km cu acesta masina si chiar daca mai are unele probleme, acestea nu ma impiedica sa ma bucur de ea.
Da' parca as vrea sa o vad mergand ca atunci cand era noua. Asta-i of-ul meu. Cu bine ! Astept alte raspunsuri...
Skip ads

  • mikhai

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2006

  • Mesaj Privat
catalin_tl a scris:Buna ziua tuturor! Am o Vectra din 1992 , cu motor C20 NE.
1.La accelerari bruste imi detoneaza in carcasa filtrului de aer. Ralantiul este putin instabil. Am pus pe el scanerul la Expocar-Constanta, la Erebus si Opeldibas in Bucuresti, dar raspunsul este invariabil acelasi. Ca motorul C20 NE nu este "reusit" si trebui sa-l las asa, sa nu mai umblu la el ca merge bine. Intre timp am descoperit ca tragea aer fals in admisie prin electrovalva de aerisire a canistrei de vapori (blocata deschis), asa ca am cam rezolvat cu mersul la ralanti. I-am curatat si injectoarele pe stand si le-am si verificat. Am inlocuit bujiile, fisele bujiilor, fisa centrala, am inlocuit capacul distribuitorului si rotorul, supapa de reglaj a presiunii in rampa de injectie, electrovalva de reglaj a aerului la ralanti ( IACV), electrovalva de aerisire a canistrei de vapori. Am verificat pe stand presiunea in rampa de injectoare - 2,5 bar fix. Degeaba... la accelerari bruste detoneaza in aspiratie. In sarcina motorul trage bine, ma duce lejer la 190 km/h (sa nu auda prietenii militieni), consumul este rezonabil. Motorul l-am desfacut si i-am inlocuit segmentii si cuzinetii. Compresia este egala in toti cilindrii (10,5 bar) si este perfect stabila chiar si dupa cateva minute.
2.Alta problema interesanta este faptul ca la pornirile la rece nu se tureaza motorul asa cum ar trebui. Chiar daca nu moare imediat, balbaie in mod suparator pana se stabilizeaza cat de cat turatia. Bineinteles ca am inlocuit senzorul de temperatura, am curatat de sute de ori si pana la urma am inlocuit electrovalva de aer (IACV). Am cumparat de la s.h. si montat chiar si un debitmetru identic. Nu s-a schimbat nimic...
3.Mai am si alte probleme, dar din pacate la Tulcea cam nimeni nu se pricepe.( Multi "stiu", dar de fapt habar n-au si mai mult strica).
Mai nou nu-mi mai functioneaza corect turometrul. A inceput sa "topaie". Am verificat pe rand senzorul de turatie si conexiunile pana la calculatorul masinii si apoi de la calculator la instrumentele de bord. Bineinteles ca totul e OK. Nu mai inteleg. Am verificat si conexiunile la masa.

Poate cineva sa-mi dea un sfat referitor la problemele descrise de mine ??Este posibil sa fie defect calculatorul masinii ? Sau este posibil sa se fi alterat soft-ul memorat in calculator (cartogramele de avans)? Toate testele facute cu scanerul arata ca electric ar fi totul OK si nu am erori memorate.


daca ai in zona 150-200k km e posibil sa ai o chestie in chiulasa ,adica
o supapa de admisie ciupita sau tachetul ei hidraulic mai lent.se vede
pe compresiograma-dar cu limitari.

exista o scula-pneumometru-care sufla aer comprimat in cilindri-pe
supapele inchise -si simte daca aerul ajunge unde nu trebuie-baie,
evacuaare sau admisie.dar la aia mecanici la care nu sint bune aceste motoare=c20ne-nu s-a auzit de asa ceva.

mecanic roman-80 la suta sanse de impotentza mintala!
  • ollync

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema am intalnit-o tot la c20ne, s-a datorat distributiei care era cu un dinte sau doi in urma sau inainte nu mai retin exact. Merita sa verifici.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Cu amestecul cum stai Question Performante, consum, suparaincalzire Question
Bujiile ce aspect au Question
  • alex_pescaru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Senator 1978 30H
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Referitor la pct. 2.
La intrarea in galeria de admisie, in zona tijei clapetei de acceleratie (mai exact pe axul acesteia, in partea opusa cablului) este un modul cu 3 terminale care contine 2 contacte care spun ECU-ului cele trei stari importante ale clapetei: relanti (idle), sarcina partiala (part throttle) si sarcina maxima (Wide Open Throttle).
Cu motorul oprit, trage foarte usor de acceleratie 2-5mm. Daca auzi un click si apoi cand lasi la loc acceleratia in pozitia de repaus auzi altul, atunci e OK. Daca nu atunci regleaza acel modul (din cele 2 suruburi diametrale de fixare) prin rotire ca sa auzi acele click-uri.
E f. important ca ECU-ul sa "vada" acel contact pentru relanti pentru ca motorul sa se tureze si sa functioneze corespunzator la pornirea la rece.
Imaginea modulului mai jos.

Skip ads

  • catalin_tl

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Buna ziua tuturor.
Intr-adevar, am suspectat si eu o problema de compresie. Insa..., asa cum am mai spus, am verificat compresia cu cea mai mare atentie si am si asteptat cate 3 - 4 minute dupa fiecare masurare sa vad daca presiunea ramane stabila in timp la fiecare cilindru, adica sa nu existe scapari. Rezultatul a fost ca acul compresiometrului era "tapan", "beton" pe 10,5 bari. Deci...nu mai suspectam compresia. (Apropo, am vazut pe Discovery o chestie - la un motor uzura camelor de pe axa cu came nu mai permitea umplerea cu amestec in intervalul necesar de timp a cilindrilor motorului, in final motorul mergand cu un amestec f. sarac, detonant. La acea masina problema s-a rezolvat prin inlocuirea axei cu came. Ce ziceti ? Am spus oare vreo tampenie ?)
Legat de posibila eroare de montare a curelei de distributie, nu stiu ce sa zic, am sa verific, dar din cate stiu eu la aceste motoare daca ar fi o asemenea eroare nici n-ar porni motorul sau daca ar porni ar merge ingrozitor, adica ar fi evidenta eroarea sau s-ar distruge supapele sau chiulasa.
Din pacate, traductorul de unghi al clapetei de acceleratie ( throttle sensor) este, la tipul meu de motor - C20 NE, un potentiometru care are o pozitie fixa de montaj si nu are orificiile ovale de montaj care sa permita reglarea pozitiei. Difera putin de ceea ce este in imagine si nu se aude nici un clic, in nici un punct din cursa lui de rotatie.Deocamdata am sa verific continuitatea si buna functionare a acestui senzor, desi daca ar fi altfel ECU-ul mi l-ar semnaliza imediat.
Mai am de verificat traductorul de turatie (CAS - cranck shaft angle sensor), insa pentru asta trebuie sa pun mana pe un osciloscop. Mi se pare putin dubios faptul ca aparatul de masura pus pe AC nu vede in functionare o tensiune medie mai mare de 1 V (AC) iar izolatia cablului este crapata si cazuta pe o buna parte din lungime. Poate de asta si "topaiala" turometrului.
Daca nici aici nu gasesc "buba" voi trece la o masura extrema - voi demonta ECU-ul.
Astept in continuare sugestii si le multumesc sincer celor care s-au obosit pana acum sa-mi raspunda. Cu bine.
  • ollync

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Ok.
Turometrul la aceste motoare nu are nici o legatura cu senzorul de pe blocul motor, el primeste comanda de pe bobina de inductie, (firul verde parca). Un contact imperfect acolo ar putea duce si la detonatiile de care vorbesti.

C20NE este singurul motor de la opel (poate mai sunt si altele) care nu pateste nimic cand se rupe cureaua de distributie.

Incearca sa inlocuiesti fisa centrala sau bobina de inductie.
  • b28cxh

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2006

  • Mesaj Privat
ollync a scris:Ok.

C20NE este singurul motor de la opel (poate mai sunt si altele) care nu pateste nimic cand se rupe cureaua de distributie.

Incearca sa inlocuiesti fisa centrala sau bobina de inductie.


dap, motoarele 8v sunt cele care nu sunt afectate de ruperea curelei distrib.

@catalin: vorbeam serios..eu chiar as vrea sa stiu la cat te-au dus piesele schimbate......cu aproximatie...si eu sunt adeptul pieselor noi mai ales ca din fericire nu a picat nimic de pe a mea, pana acum, in afara de un capat de bara (excluzand revizia cu schimb pompa apa si distributie, amortizoare si placute frana)
  • catalin_tl

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Salut tuturor OPEL-istilor si La multi ani pentru toti Marianii, Mariile, Marioarele etc. !
Pentru ollnyc : am avut curiozitatea si mi-am procurat schema electrica completa a motului C20 NE, exact asa cum este cel montat pe masina mea. Din schema reiese ca semnalul de la CAS (senzorul de turatie si de pozitie unghiulara a arborelui cotit) pleaca printr-un cablu ecranat cu 2 fire litate direct la ECU, catre etajul convertor analog-numeric. Abia de aici ECU interpreteaza semnalul de turatie si de pozitie a arborelui cotit si transmite separat semnalul catre turometrul electronic. Legat de problema mea cu "topaiala" turometrului mai am de verificat instrumentul propriu-zis din bord. Am sesizat ca daca turez motorul lin pana la 1500 rpm acul se"aseaza" corect si nu mai "topaie". Daca accelerez brusc sau las motorul la ralanti o ia razna.
Pentru b28cxh : esti interesat cam cat am cheltuit sa-mi pun masina cat de cat la punct...hmm,, vezi eu sunt o fire cam dificila si daca mi se pare ca scartiie ceva inlocuiesc. Oricum am cheltuit destul. Asa ca idee iti mai spun ca anul acesta am si vopsit integral OPEL-ul, l-am curatat complet de rugina ( 1992 -de ), l-am antifonat, i-am inlocuit segmentii de aripa spate ruginiti, aripa fata dreapta ruginita, ambele bare de protectie, parbrizul, telescoapele fata, sa-ti mai zic ? Pai ce ti-am zis pana acu' a facut cam 30 mil.lei vechi - asta de cosmetica masinii. Basca am mai inlocuit diverse chestiute : senzor temperatura, rulmenti roti spate, rulmenti superiori suspensii fata (palier), debitmetrul care la mine era ratat rau, IACV-ul, radiatorul in care un mecanic binevoitor mi-a infipt o cheie chiar in service, oricum destule cu care cred ca-mi mai putem lua alta masina. Plus cheltuieli cu piese si alte minuni de intretinere normale : uleiuri, cauciucuri, bujii, filtre, etc. etc. etc.
Si totusi OPELUL .... Da', vezi, am vrut sa fiu cinstit si ti-am spus si ce-am mancat la micul dejun. Eu nu prea ii cred pe cei care spun ca n-au schimbat nimic pe masinile lor cate 100-200 mii de km, poate doar in conditiile in care masinile lor au devenit carute, mai ales pe mizeriile noastre de drumuri. Intretinerea periodica este mai ieftina decat repararea. Imi cer scuze.. am luat-o pe campii. Eu am pretentia, desi masina mea e veche, sa am confort la drum si siguranta.
Inca o data sper ca n-am suparat pe nimeni.
Azi am verificat cu un osciloscop forma tensiunii alternative data de senzorul de turatie si valoarea ei varf-la varf. Am fost putin surprins sa vad ce frumos se vede pe osciloscop, o sinusoida perfecta, putin cam instabila ( de', si motorul meu balbaie putin la ralanti ) la care se puteau vedea si semnalele de sincronizare distincte pentru ECU (pentru comanda aprinderii si injectie). Tensiunea varf-la varf generata la ralanti depaseste 12 V, iar intre varfurile de la semnalele , sa le zicem sincro, aveam peste 15 V. In concluzie cred ca senzorul, desi are izolatia coapta si cazuta bine pe portiuni este totusi in perfecta stare de functionare. Ramane sa-mi verific indicatorul din bord.
Restu' ce sa mai zic ? Mergeam ieri cu AC-ul pornit cu aeroterma pe maxim si mi-a iesit fum din comutatorul aerotermei. Asta de bine ce un "electrican iscusit" si-a varat nasu' p-acolo. Acu tre' sa-demontez eu ca nu mai am incredere in astia de p-aici (Tulcea) - is la furat rau de tot.
Ajunge pentru azi - sper sa nu-mi limiteze spatiul moderatorul. Cu bine ! Si inca o data " La multi ani "
Skip ads

  • catalin_tl

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze..
Revin cu un mic raspuns pentru sorin666 :
Performantele motorului sunt foarte bune la turatii mai mari de 2500 - 3000 rpm. Pana acolo e cam lenes si daca nu e incalzit si apas mai brusc acceleratia, mai imi scapa cate o detonatie in admisie, de fapt in carcasa filtrului de aer.
Consumul de benzina este relativ bun. Inainte de a schimba debitmetrul aveam o panarama de consum de 6 L / 100 km la viteza de pana in 110 km/h, da' sincer, motoru' mergea ca dracu. Din analiza bujiilor reiesea insa ca functiona cu amestec foarte sarac -ciocul bujiilor era uscat si foarte alb. La fel toba de esapament era foarte curata, aproape alba.
Acum, dupa ce am pus alt debitmetru, s-a mai calmat, ralanti-ul este chiar de invidiat - se aude bine si consumul a crescut putin la 7 - 7,5 L/100 km. In oras haleste insa bine...11 - 12 - 13 , depinde si de talpa. Acum bujiile au un aspect aproape normal, desi tot deschise sunt la culoare, insa toba de esapament are aspectul normal, adica cu putina negreala de la fum si vapori de apa din interior.
Ulei nu papa, in sensul ca diferentele de nivel la 1000 km sunt atat de mici incat sunt insesizabile. Acum 6 ani am inlocuit segmentii motorului si cuzinetii de la biele, mai tarziu i-am varat si un Duralube, deci....
Legat de functionarea motorului - atinge 100 km/h in cam 9-10 s (pariu), consumul de benzina mi se pare OK .
Sa circulati bine ! Pa !
  • styx

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2005

  • Mesaj Privat
daca ai scris mai sus, mi-a scapat mie - imi spui shi mie cat ai dat pe debimetru? nici motorul meu nu merge prea stralucit Sad
  • catalin_tl

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Salut tututor si o zi frumoasa, racoroasa, cu trafic mic, sosele bune, fara militie etc..
Pentru styx : debitmetrul luat de mine de la s.h. m-a costat 1,5 mil. lei, dupa ce m-am tocmit cu smecheru' de acolo. Trebuie sa verifici si numarul de pini din mufa debitmetrului. Pretul lui de nou este intre 11 si 13 mil. lei daca imi amintesc bine. Eu am luat unul de la un s.h. amplasat la iesirea din Galati spre Sendreni - SC Demcar SRL - tel. 0236 478894. Ai grija ca meseriasu' de acolo ori iti mai vara pe gat si altele, ori iti arunca la inceput un pret mare. Am probat 6 debitmetre identice cu al meu si am ales unul cu capacul intact, care nu pare sa fi fost desfacut.
Pentru interesati : ieri am desfacut turometrul care "topaie". Are un instrument electro-mecanic cu 4 terminale si o frumusete de placuta electronica cu integrate, condensatoare, rezistoare, diode etc. Am verificat fiecare piesa de pe placa, mai putin integratele respective, am inlocuit cei doi condensatori electrolitici pentru siguranta. Cu toate astea problema nu s-a rezolvat nici asa.
Asta e. Ramane ori sa ma opresc la un s.h. sa verific cu un alt tablou de bord, ori sa verific calculatorul de injectie.
Cu bine ! Scrieti fratilor (de suferinta ), scrieti !

P.S. Sincere felicitari moderatorilor pentru ideea de a infiinta acest site. Pana acum ma simteam ca un copil orfan. Acum insa.. ehehe..e super.
  • catalin_tl

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Salut !
Vad ca de ieri nu s-a mai obosit nimeni sa-mi scrie. Ma rog, da' eu sunt insistent si...scriu.
Ce credeti ca am facut azi (vineri) ? Am facut testul cu agrafa. Repet - Vectra 1992 - C20 NE - printre altele probleme cu turometrul care "topaie".
Si...surpriza maxima. De altfel nici o eroare memorata in modul. Dar,cum pornesc motorul cu agrafa conectata pe A si B la mufa de diagnoza, turometrul meu bolnav sta bat-beton pe turatia corecta, se misca apoi absolut normal cand turez motorul. Cum ii scot agrafa si pun mufa la loc "topaie" iar.
Va rog mult puteti sa-mi mai dati o sugestie ? Sa fie vreo masa bulita ? Sau sa fie cu adevarat probleme din calculator ?
  • chris_el

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Sint din Bucuresti si am un Opel Vectra 2.0i C20NE din 1992, hidramat. E drept, merge excelent, cind totul e ok, dar... de curind ma confrunt, si eu, cu mai multe probleme. I-am schimbat bujiile, uleiul, filtrul de ulei si cureaua de distributie. Am aflat ca trebuie sa-i schimb debitmetrul, ca nu merge ca lumea. Deocamdata pot trai si asa, nu consuma mai mult de 12/100 km in oras. Dar mi s-a spart radiatorul de apa in zona de plastic, si nici ca-l mai pot repara. Asa ca nu stiu ce sa zic... masina e puternica, se comporta bine pe sosea (mai ales la viteze mari) dar are mici probleme. Very Happy
Oricum merita sa ai o asa masina !!!
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Verifica in ordine... daca nu ai vreo pierdere de curent la o bujie, fapt care poate "intarzia" aprinderea (asta mai ales daca pocniturile nu sunt regulate), si daca supapele inchid bine, inclusiv daca arcul nu e slabit (in cazul unui zgomot regulat)...
Desigur, nu e nici o certitudine, doar o pista de cercetare...
  • catalin_tl

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Salut!
Am dat de cap turometrului care "topaia"! Am observat facandu-i testul "agrafa" ca turometrul este stabil. M-am dus imediat la mufa de la ECU pe care am scos-o, am dat putin WD 40 pe acolo, am pus-o la loc si...gata. Parca niciodata n-a stat asa stabil turometrul.
Si turatia la ralanti este acum ceas. Sugerez acelora care au probleme cu turatia la ralanti sa verifice si posibilitatea aspirarii de aer fals. Eu m-am pacalit foarte mult timp cu electrovalva de aerisire a canistrei de vapori crezand-o buna(electric era OK), insa de fapt nu mai inchidea si imi baga aer fals. Dupa inlocuirea ei s-au schimbat multe, inclusiv pedala de frana este putin mai moale la apasare (servofrana).
Cunoaste totusi cineva cauzele pentru care, chiar si la ralanti, motorul C20 NE "da in nas" la accelerari si chiar detoneaza in carcasa filtrului de aer. Senzatia este aceea ca, in momentul accelerarii, motorul are o sincopa si abia apoi o ia din loc. Practic urla debitmetrul. Nu am intreruperi de natura electrica. Este evident un dezechilibru momentan intre raportul aer-benzina in amestec si momentul declansarii aprinderii. Folosesc bujii normale BOSCH WR 8 DC. Fisele sunt noi. Nu m-am gandit niciodata la bobina de inductie. Credeti ca ar fi totusi posibil ?
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Parere personala... numai la sistemele de aprindere cu circuite independente (care de fapt sunt cu "4 bobine de inductie" Rolling Eyes )
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR