Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • valyd11

  • Mesaje scrise: 388
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2017 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Observ ca multi nu cunosc catusi de putin legislatia rutiera. Ca sa fie clar pentru toata lumea, conforum Codului RUtier:

OPRIRE - pana in 5 minute

STATIONARE - mai mult de 5 minute

Deci domnisoara cu Polo a OPRIT, nu a stationat pe banda a doua. Cat despre cei din spatele ei care s-au lovit unul in celalalt, iarasi CONFORM CODULUI RUTIER era datoria lor sa pastreze distanta necesara fata de cel din fata pentru a putea frana in conditii de siguranta ( adica fara a face buf! )

Cat despre moralitate, felul in care e facut codul rutier, vinovatul moral sau nu......e mult de discutat

PS @radu_mp nici tu nu stii codul rutier...
Skip ads

  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@valyd11
cate reguli a incalcat soferita de polo si cate au incalcat ceilalti participanti la trafic ? Embarassed
Art.42. - Când circulatia se desfasoara pe doua sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de catre conducatorii de vehicule în functie de intensitatea traficului si viteza de deplasare, având obligatia sa revina pe prima banda ori de câte ori acest lucru este posibil, daca aceasta nu este destinata vehiculelor lente sau transportului public de persoane.
Art.50.(4) Viteza maxima admisa în afara localitatilor pentru autovehiculele ai caror conducatori au mai putin de un an practica de conducere sau pentru persoanele care efectueaza pregatirea practica în vederea obtinerii permisului de conducere este cu 20 km/h mai mica decât viteza maxima admisa pentru categoria din care fac parte autovehiculele conduse.
Art.63. - (1) Se considera oprire imobilizarea voluntara a unui vehicul pe drumul public, pe o durata de cel mult 5 minute. Peste aceasta durata, imobilizarea se considera stationare.
(2) Nu se considera oprire:
a) imobilizarea vehiculului atât timp cât este necesara pentru îmbarcarea sau debarcarea unor persoane, daca prin aceasta manevra nu a fost perturbata circulatia pe drumul public respectiv;

Art.74. - (3) Se interzice circulatia, oprirea sau stationarea autovehiculelor pe banda de urgenta, cu exceptia cazurilor justificate, precum si a autovehiculelor cu regim de circulatie prioritar.(cu atat mai putin pe banda 2 si fara a semnaliza masina)

Art.51. - Conducatorul unui vehicul care circula în spatele altuia are obligatia de a pastra o distanta suficienta fata de acesta, pentru evitarea coliziunii.
  • valyd11

  • Mesaje scrise: 388
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2017 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Nu vreau sa iau apararea soferitei cu Polo, dar unde-i lege nu-i tocmeala.

Iar ca sa iti dau un raspuns, referitor la:

Art. 42 Daca prima banda a fost ocupata? S-a gandit cineva la asta? Se pune frana si pe a doua banda, nu numai pe prima. NU ESTE IMPOSIBIL sa opresti autovehiculul pe banda a doua pe autostrada...

Art. 50 Ce legatura are cu cazul de fata? Soferita a oprit, nu a mers tare....

Art. 63 Nu inteleg cum adica a incalcat acest articol ? Aici e o definitie, nu o regula... CUm ziceam si mai sus, soferita a OPRIT, nu a stationat...

Art. 74 Soferita a fost pe banda a doua, nu pe banda de urgenta, deci aici nu are legatura cu cazul de fata.


Art. 51 este cel incalcat de toti conducatorii care nu au pastrat distanta...

Eu zic ca concluzia e clara legata de problema topicului. Alte probleme legate de Codul Rutier cred ca trebuiesc dezbatute pe topice specifice...
  • ecstrim

  • Mesaje scrise: 335
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Faptul ca soferita era incepatoare nu inseamna ca avea interdictie pe banda 2, 3 s.a.m.d. Daca ea mergea legal cu 100kmph pe banda 1 si ajunge din urma un vehicul care merge legal cu 85kmph, are dreptul de a depasi.

In trafic e datoria fiecaruia de a pastra o distanta de siguranta fata de vehiculul din fata, pentru a putea opri in siguranta in caz de nevoie. Motivul pentru care cel din fata poate frana nu e atat de important, poate are un infarct, defectiune tehnica, poate ii apare un obstacol neprevazut etc..
Skip ads

  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
vina e a soferului din spate, poti face tot ce faci, tot tu tre sa fii atent pe unde mergi, deci la asigurare, e vina celui cu volvo si el plateste.
politistul, daca fatuca chiar a stationat pe banda a 2-a, ar trebui sa o puna sa-si vopseasca parul inapoi blond, apoi sa ii dea amenda pentru ca a stationat aiurea (daca masina mai merge si soferita mai poate vorbi), sa-i ia carnetul si sa o puna sa faca scoala din nou, si apoi sa faca ancheta sa se vada cine i-a dat asteia carnet.... si sa-i dea amenda mare
din pacate in romania incepatoriii nu stiu sa mearga pe autostrada, de fapt eu zic ca minim vreo 30-40% nu stiu sa mearga pe autostrada, dovada ar fi si prietena mea, care desi are carnet de vreo 3 ani ea n-a condus decat o singura data pe autostrada, si nu in romania....
din pacate n-avem destule autostrazi ca sa zici ca am putea obliga sa se faca scoala de soferi pe autostrada, dar am putea sa-i obligam sa nu mai aiba voie pe autostrada incepatorii. adevarul e ca legile se uita in prima secunda dupa ce ai luat carnetul (ma refer la cele cu care nu te intalnesti zi de zi, gen tramvai, autostrada, tren, etc) si degeaba esti tu toba de teorie, caci tot iti trebuie cativa kilometri sa inveti sa conduci cum trebuie....
pe mine tata nu ma lasat sa ies din oras cu masina decat cu el prima mie de km, si asta dupa ce aveam vreo 1000 in oras. ca sa vada daca sunt in stare ...


desi s-ar putea ca un avocat sa o scoata pe ea vinovata... imi aduc aminte acum cativa ani (1, maxim 2) cand un pustan de bani gata fugea pe Magheru cu 150-200km/h cu bmw-ul pe la 3 noaptea (facea liniute) si l-a agatat pe unu care traversa strada pe rosu... politia l-a bagat vinovat din cauza vitezei, chiar daca ala trecea pe rosu, vina i-a apartinut caci nu a respectat legea.

acum daca ne gandim putin, asta totusi a stationat pe banda 2, a pus in pericol ceilalti participanti la trafic si a stationat pe autostrada... poti sa te sperii de ce vrei tu, tot tre sa fii foarte cretin sa opresti pe autostrada aiurea... si daca ea chiar a scris in procesul verbal asta eu zic ca merge scoasa vinovata, dar doar in proces, caci politistul nu prea poate tine cont de astfel de cazuri...
  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 989
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2006

  • Mesaj Privat
ecstrim a scris:Faptul ca soferita era incepatoare nu inseamna ca avea interdictie pe banda 2, 3 s.a.m.d. Daca ea mergea legal cu 100kmph pe banda 1 si ajunge din urma un vehicul care merge legal cu 85kmph, are dreptul de a depasi.


Partial de acord cu tine:
NU: Codul Rutier ia in calcul numai situatia ideala: incepatorul merge cu 110km/h, restul cu 130km/h si banda 1 este destinata circulatiei vehiculelor cu viteza redusa. Coroboreaza aceste 3 prevederi si ai sa vezi ca respectiva doamna era obligata sa mearga pe banda 1.
DA: Are voie pe banda 2 numai daca este nevoita sa depaseasca un alt vehicul de pe banda 1, dupa care este obligat sa revina pe banda 1.

Imi mentin punctul de vedere: politia s-a spalat foarte usor pe maini si i-a scos vinovati numai pe cei din spate. Nu contest ca ei n-au avut o parte din vina, dar si aici e discutabil. Ca sofer tb sa anticipezi ce fac ceilalti participanti la trafic: de unde era sa stie ei ca soferita de Polo avea sa franeze brusc din senin. Si ei, la fel ca si orice alt sofer, se bazeaza pe conditii meteo, nivelul traficului, regimul de viteza. Fiecare dintre soferi isi face niste calcule "empirice" in fiecare secunda si, daca nu este prezent nici un pericol, isi vad linistiti de drum. Toti stiti senzatia: cat mai am pana la cel din fata, vine ceva despre contrasens, pot depasi, pot frana etc. Nimeni nu are globuri de cristal pe care sa le frece ca sa citeasca intentia celorlalti, deci ne bazam pe rationament.

LEGAL, corect ar fi fost sa se dea culpa comuna. Respectiva a franat pentru ca s-a speriat. Asta nu e motiv sa sa opresti. Daca avea avarie la masina, ii aparea ceva in fata, era de inteles. Hai sa franam toti din cauza unor atacuri de panica sa vedem ce se intampla.
MORAL, dumneaei nu avea si nu are ce cauta pe drumurile publice.

Off topic si total de acord cu Dan Cuciureanu: Banda 1 a devenit banda de viteza in Romania. Asteptam sa apara tramvaie si troleibuze pe banda 2. Shocked
De ce in tarile civilizate, pe autostrazi, sunt interzise blitz-urile si, daca vrei sa-l depasesti pe cel de pe ULTIMA banda, te pui frumos in spatele lui la ~ 1-2m si semnalizezi stanga?


Ultima modificare facuta de alex_arhire la Mar 31 Mai, 2011 12:30 pm
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Gresit acest rationament.

Doamna in cauza trebuie pedepsita pentru fapta ei, anume ca a mers pe banda a 2-a.

Pentru accident trebuie pedepsiti cei care nu au pastrat distanta corespunzatoare pina la evitarea oricarui accident.

Asa e legea, asa trebuie aplicata.
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
doamna respectiva nu a fost sanctionata in nici un fel din spusele colegului nostru, iar daca ea respecta regulile de circulatie nu se intampla acel accident
Skip ads

  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
politia mereu se va spala pe maini daca cineva implicat in accident si invinuit pe nedrept nu e important sau n-are spate...
daca iei legea dupapunct si virgula vina apartine celor din spate, dar daca cei din spate fac contestatie si cer expertiza, se vede exact vinovatul.

Nu e ilegal sa mergi pe banda a 2-a, si trebuie demonstrat ca ea a ajuns acolo aiurea, ce e ilegal e sa opresti...
  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 989
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2006

  • Mesaj Privat
scorpio18 a scris:politia mereu se va spala pe maini daca cineva implicat in accident si invinuit pe nedrept nu e important sau n-are spate...
daca iei legea dupapunct si virgula vina apartine celor din spate, dar daca cei din spate fac contestatie si cer expertiza, se vede exact vinovatul.

Nu e ilegal sa mergi pe banda a 2-a, si trebuie demonstrat ca ea a ajuns acolo aiurea, ce e ilegal e sa opresti...


Sa inteleg ca esti de acord cu faptul ca dansa se face vinovata (de oprire)?
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Sa inteleg ca daca era o groapa in autostrada, sau, mai probabil, un accident, nu avea voie sa opreasca ?
  • Boogie

  • Mesaje scrise: 991
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2006

  • Mesaj Privat
radu_mp a scris:da,dar persoana in cauza nu a franat brusc,a oprit fara motiv masina in mijlocul benzii a doua,deci se considera stationare.

Nu se considera stationare din moment ce mergea si a franat. Stationare era daca atunci cand in momentul in care aparea in campul vizual al conducatorului din spate era deja oprita. Pur si simplu a franat brusc; motivul nu mai conteaza. Putea sa fi facut infarct. Atunci se motiva gestul de oprire brusca? Abia atunci nu mai avea nici o vina? Nu cred ca ar fi corect. Ideea e ca trebuia pastrata distanta de franare in caz de urgenta. Eu am trecut prin asta de 2 ori asa ca stiu despre ce e vorba...
Skip ads

  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
alex_arhire a scris:
scorpio18 a scris:politia mereu se va spala pe maini daca cineva implicat in accident si invinuit pe nedrept nu e important sau n-are spate...
daca iei legea dupapunct si virgula vina apartine celor din spate, dar daca cei din spate fac contestatie si cer expertiza, se vede exact vinovatul.

Nu e ilegal sa mergi pe banda a 2-a, si trebuie demonstrat ca ea a ajuns acolo aiurea, ce e ilegal e sa opresti...


Sa inteleg ca esti de acord cu faptul ca dansa se face vinovata (de oprire)?


cam se face, dar cum ziceam, asta nu putem zice noi ci doar organele abilitate, ele au voie sa interpreteze cat de cat lege si sa ia in considerare acele paragrafe din lege care dau dreptul la exceptii, gen: caz fortuit, probleme medicale.

Daca ea nu era oprita, vina nu-i apartine sub nici o forma, si vina ar putea fi a ei doar daca masina nu se misca...
gabriel, daca e o groapa in autostrada, nu poti opri. daca mergi cu minim 80km/h nu ai timp sa opresti ca sa eviti o groapa.. in general primul instinct acolo este sa bruschezi masina ca sa eviti groapa... si atunci vina e a administratorului drumului, dar din nou, asta se poate demonstra doar la proces. iar la accident, se opreste cat mai incet si se pornesc avariile.
de fapt asta e ideea pe autostrada, sa incerci sa franezi cat mai putin si cat mai incet, iar daca vezi ca se face coloana si se merge cu viteza mica sau se stationeaza, pornesti avariile, sa stie cel din spate... mai avem mult pana invatam sa mergem pe autostrazi.

ideea e ca noi discutam aici aiurea, cel care a fost declarat vinovat trebuie sa faca contestatie in istanta, sa ceara expertiza si sa demonstreze specialistul cine a provocat accidentul, altfel noi vorbim aiurea iar legea nu prea avem voie sa o interpretam.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu cred ca vorbim discutii, legea spune clar sa pastrezi distanta ca sa poti frana fara coliziune. Ca ea pune frana e treaba ei si motivul nu conteaza.
Fiecare va da asigurarea celui din fata pe care l-a pocnit.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
observ ca multi nu au habar de codul rutier.
politia a judecat dupa lege nu dupa "bun simt" , vinovat moral si alte aberatii.
ce spune legea? ca trebuie sa respecti distanta. cat e distanta aia? atat cat sa poti opri in siguranta.( celebra expresie "pana la limita evitarii oricarui pericol") neclaritati? daca aia facea infarct la volan si cu o ultima zvacnire trantea piciorul in frana , tot ea era vinovata?

ca era de bun simt sa stea pe banda 1, ca s-a speriat ca veneau extraterestri ca nu mai stiu ce alea e alta discutie.

vinovat e ala cu volvo care plateste daunele celei cu polo. ala din spate ii face "curu" celui cu volvo. si tot asa.

exista chestionare online. facem un pariu ca multi dintre noi nu trec sala?(astia care sustin vinovatia celei cu polo)
am permis de 11 ani si nu am mai citit codul rutier de vreo 8 minim.

le: @dan a concluzionat in 2 fraze.
@scorpio pe unde stai tu o fi asa. in romanica se aplica legile de aici.
  • victor_gl

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Doamna cu Polo a franat brusc si a fost lovita usor de masina din spate , un Volvo.
Pai indiferent de viteza de deplasare , fie ea 40 la ora sau 130 la ora , masina din spate nu are cum sa loveasca masina din fata daca soferul este cat de cat atent la trafic . In cazul de fata cred ca toti cei implicati in carambol admirau natura , deci sunt vinovati .
Nu poti compara distanta de franare la un Volvo cu un Polo .
Din cate stiu eu Volvo e o masina din clasa premium la categoria siguranta .
Asta daca nu vorbim de ultimul model de Polo si un Volvo din anii 90 .
  • ecstrim

  • Mesaje scrise: 335
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2008

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Eu cred ca vorbim discutii, legea spune clar sa pastrezi distanta ca sa poti frana fara coliziune. Ca ea pune frana e treaba ei si motivul nu conteaza.


100% de acord.

"In tarile civilizate" ti-o iei daca mergi prea aproape de cel din fata, pe autostrada.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
sunt de parere ca soferita nu are nici cea mai mica vina
pe autostrada (a1 si a2 cat am circulat eu) nu am vazut limita minima de viteza la 130 km/h pentru banda a 2-a ci de 80 km/h (asta daca nu ma inseala memoria)
deci daca ai 80 km/h poti circula linistit pe banda a 2-a...
legea nu permite interpretari morale, ca ea trabuia sa se duca pe banda 1 daca nu circula cu 250 km/h
atat timp cat circul cu viteza legala (130 km/h) eu nu ma dau de pe banda a 2-a, mai ales daca pe banda 1 sunt un card de masini ce urmeaza sa le depasesc...
vine vreun zmeu sa ma depaseasca... are banda 1
se grabeste si nu poate sa astepte sa depasesc, sa-si cumpere avion sau elicopter si scapa de trafic...

sincer va zic, eu cred ca fenomenul s-a petrecut in felul urmator:
volvo in fund la polo, flashuia pe doamana respectiva sa se dea din drum
ea se hotaraste sa se duca pe banda 1
pe banda 1 vine din spate alta masina cu viteza mai mare si cand sa fandeze si ea pe banda 1 asta ce vine din spate claxoneaza si ea se pierde si apasa pe frana. volvo ii trage un sut in fund. vina e clar a volvo-ului.
cei din spate nu pot sa franeze si asta este...
carambol...

eu as fi urcat toate masinile pe platforme, si le-as fi supus unei inspectii tehnice amanuntite...
sunt convins ca macar 2 dintre cele implicate in accident nu erau capabile sa treaca de un ITP...
  • radu_mp

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1997 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2010

  • Mesaj Privat
@valyd11.Ma scuzi,am incurcat stationarea cu oprirea.Oricum,este vinovata,pentru ca nu ai voie sa opresti sau sa stationezi pe autostrada fara motiv.Chiar am intrebat un prieten de la politia rutiera acum,si mi-a zis ca daca a oprit,nu doar a franat,este vina soferitei,nu a soferilor din spate.
Si majoritatea vad ca deviati de la subiect.Initiatorul acestei discutii spune clar ca a OPRIT masina,nu a franat brusc.Si chiar daca franeaza brusc,fara motiv,si tu ai martori care depun marturie ca nu a avut motiv sa franeze,tot vine ei este.
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
fratilor, una este oprirea una este franarea.
daca ea a vrut sa opreasca cu unu in spate, si nu a apucat sa opreasca pana ala a pocnit-o, e vina celui din spate.
daca ea insa a oprit, sau aveam sub 50km/h (parca asta era viteza minima) atunci e vina ei fara sa discutam.
Trecand peste asta, tot in lege parca scria ca nu ai voie sa pui frana aiurea, fara nici un motiv, si daca tu vrei sa te opresti pe banda 2.... eu zic ca nu stii sa conduci...
deci tinand cont ca ea era oprita (cea ce inseamna ca avea sub viteza minima), e vina ei.... dar in general politia e prea grasa si lenesa ca sa ancheteze un accident cum trebuie, si uneori decizia politiei nu este cea reala, din asta exista contestatia.
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR