Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Trenul de Rulare
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Salut,
Maine, ca e zi frumoasa, vreau sa schimb si eu arcurile mele normale cu unele sport (nu incepem discutia "de ce?" - in 2 saptamani plec din tara -> alte drumuri mult mai potrivite pentru arcuri sport). Problema e ca nu stiu cum se face ... Dar sa incepem cu inceputul :
1. Cunostinte de mecanica am
2. Masina ?- Astra G Y17DT 2001 hatch
3. Am incercat deja mai devreme DAR nu am reusit sa dau jos arcurile vechi ... am inceput cu spatele si am facut urmatoarele : am dat roata jos, cu cricul am comprimat suspensia spate, am prins arcul cu sarma pe 2 parti dar nu reusesc sa il scot, dupa decomprimare nu ramane comprimat suficient cat sa poata iesi ...
Va rog daca imi puteti indica niste pasi, scule necesare (am o trusa de tubulare si niste fixe si inelare ... nu cred ca o sa am vreo problema in sensul asta) - imi dau seama cam care ar fii pasii si ce trebuie facut, dar nu stiu "chichitele" schimbarii arcurilor la masina asta.
Va rog daca ati mai facut, daca imi puteti da vreun indiciu despre cum sa fac treaba asta, mai ales ca pe fata e ceva mai complicat, pe spate e fier pe fier, pe fata e un intreg ansamblu.
Multumesc !
P.S. De asemenea, accept imprumutarea unei asemenea prese, contra recunostintei vesnice (ca doar vreau sa fac economie Razz ) unui ploiestean de-al meu care imi poate imprumuta o presa de arcuri Smile
Skip ads

  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Cred ca vei avea nevoie de o presa, cat sa tina arcul comprimat in timp ce-l scoti de pe amortizor.
  • danywhy

  • Mesaje scrise: 494
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Eu am facut asa in urmatorul fel : am urcat masina pe cric , am dat roata spate jos , am pus-o sub prag ( nu se stie niciodata) si fratimiu , fiind mai mare , s-a urcat pe punte (pe butuc mai exact) iar eu am scos arcul fara probleme. cand l-am montat pe cel nou am procedat la fel. de preferat sa ai un cric hidraulic...cele de opel sunt cam firave.
la arcurile din fata ai nevoie de presa.

spor la lucru si drum bun in calatorie !
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Da, o alta idee primita ieri a fost sa desfac si amortizorul si sa las suspensia cu cricul cat e nevoie sa iasa arcul. O sa incerc si asa, vedem ce iese. Multumesc de urari si sfaturi ! In continuare astept idei, mai ales de la oameni care au facut asta singuri, nu am pe nimeni care sa ma ajute.
O intrebare : pe fata, cu arcul comprimat, se poate face de unul singur nu ? Adica nu mai e nevoie sa se urce cineva undeva ... sau sa mai desfac altceva in afara de amortizor ...
Skip ads

  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
amortizorul trebe neaparat sa-l scoti. arcul e strans in partea de sus a amortizorului, care nu cred ca o poti desface fara sa strangi arcul cu o presa si sa dai amortizorul jos.
  • sozel

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
bx3m a scris:Da, o alta idee primita ieri a fost sa desfac si amortizorul si sa las suspensia cu cricul cat e nevoie sa iasa arcul. O sa incerc si asa, vedem ce iese. Multumesc de urari si sfaturi ! In continuare astept idei, mai ales de la oameni care au facut asta singuri, nu am pe nimeni care sa ma ajute.
O intrebare : pe fata, cu arcul comprimat, se poate face de unul singur nu ? Adica nu mai e nevoie sa se urce cineva undeva ... sau sa mai desfac altceva in afara de amortizor ...


am schimbat acum 1 saptamana flansele de la amortizoare pe fata si arcurile pe spate ( nu eu cu mana mea, am fost la baietii la care imi repar masina de obicei), a lucrat un singur om si pe fata si pe spate. pe fata ca sa schimbi arcurile iti trebuie o presa de comprimat arcuri, pe spate nu iti trebuie. pe fata trebuie sa desfaci amortizorul cu totu pentru ca trebuie sa scoti amortizorul sa poti schimba arcul iar pe spate trebuie sa desfaci amortizorul doar din partea de sus. in spate iti trebuie o ranga sau un levier un pic mai mare sa faci un pic de parghie sa stragi de punte in jos si scoti arcul fara probleme. sau dupa cum ziceai si tu poti urci pe cineva pe tambur sa apese un pic pe punte.
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Deci daca doar desfac amortizorul pe spate nu se lasa puntea singura in jos ? Tot mai trebuie tras ?
Pe fata stiu ca trebuie scos cu tot cu amortizor, de-aia o sa incerc sa fac rost de o presa de arcuri.
  • sozel

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
bx3m a scris:Deci daca doar desfac amortizorul pe spate nu se lasa puntea singura in jos ? Tot mai trebuie tras ?
Pe fata stiu ca trebuie scos cu tot cu amortizor, de-aia o sa incerc sa fac rost de o presa de arcuri.


se lasa dar tot trebuie sa mai tragi nitel de ea in jos. ca sa faci treaba asta singur pentru ca de fapt asta te intereseaza pe tine cauta o ranga sau un levier mai mare si bagi in gaurile astea si tragi in jos.
gaurile sunt pe dedesubt.
Skip ads

  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Update : am schimbat arcurile pe spate - foarte usor : am comprimat cat am putut, prins cu sarma, desfacut amortizor - impins usor-usor in tambur si am scos arcul, iar cel sport a intrat tot la fel, ceva mai usor fiind mai scurt - sper ca l-am pus bine totusi, am observat ca la cele normale spirele sunt egal departate la amandoua capetel, la cele sport un capat este mai comprimat - am gandit eu ca trebuie pus cu partea comprimata in sus ...
Problema : pe fata nu am reusit sa desfac surubul de jos care prinde amortizorul de bascula si m-am lasat pagubas, nu am incercat pe celalta parte, o sa cumpar un spray degripant si mai incerc odata.
Ca idee, nu mi se mare mare ingineri, sper sa pot pune arcul sport pe fata la fel de usor ca pe spate, sa nu fie nevoie stringenta de presa ... desi am comandat una la un meserias, 25 de lei, dar o iau luni sau marti. Urati-mi bafta in continuare - am nevoie Very Happy
  • sozel

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
bafta in continuare Smile
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Gata, le-am schimbat - am fost la mecanic Very Happy
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
a fost cum ti-am spus?.... referitor la presa!
Skip ads

  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Nu mi-am mai batut capul, am gasit direct pe cineva care mi le-a schimbat - 60 de lei si cateva ore si gata. Oricum, masina are acum alta tinuta de drum ... franare, plecare de pe loc ... ceva deosebit Smile
  • cazacu_cristy

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1999 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Nu sunt foarte convins de ce am citit vizavi de demontat amrtizor fata pe mai multe toic-uri.

Intrebare: e necesar demontare fuzeta,etrier, etc..?
ca am vazut multe discutii de genul.
sau se poate demonta doar partea de jos/sus a amortizorului fara sa dai altceva jos in afara de bieleta?
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
se demonteaza sus, jos si bieleta antiruliu.
  • cazacu_cristy

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1999 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Mersi.
am reusit pana la urma."Operatiunea" a durat 2 zile, din cauza ca am primit 2 telescoape pe stanga, si bineinteles dupa ce l-am montat pe cel din stanga primul am constatat problema.
Ideea e ca bieletele si telescoapele le-am schimbat singur.
Se poate si nu e mare filozofie.
  • hiperul

  • Mesaje scrise: 314
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2011

  • Mesaj Privat
salutare....am si eu o intrebare...a cumparat cineva piese de pe site-ul http://www.autokarma.ro....Mi se par destul de bune preturile...Nu stiu ce calitate o sa aiba piesele....Vreau sa cumpar 2 arcuri 2 bucsi stabilizatoare si 2 bielete antiruliu toate pe fata...Recomandati vreun site? marca? ceva?
  • emoboy

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Salut!Scuze daca sunt off-topic,dar am o nelamurire!Am dat jos un arc de la masina si am observat ca amortizorul il pot comprima cu mana.Se comprima incet(5-6sec pana la fund) dar nu brusc.Intrebarea mea ar fi:Se pot comprima amortizoarele cu mana?Imi este frica sa nu fie prea slab..
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Amortizorul nu trebuie sa aibe rol de arc niciodata. Rolul lui este de a atenua forta arcului, deci amortizorul trebuie sa se impinga greu, si sa se traga la fel de greu. Daca este cu gaz, intentia lui este putin de revenire dupa ce e comprimat.
  • emoboy

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Se comprima la fel ori ca incerc cu mai multa forta ori mai cu putina.Cam 5-6 secunde si se comprima pana la fund dupa care 5 sec pentru as reveni.Deci cred ca ar fi nitel ok.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Trenul de Rulare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR