Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • danielddd

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Se pare ca s-a rezolvat.Am lipit astazi firele de la rulment stanga fata si merge ABS si kilometrajul,si a disparut si eroarea.
Skip ads

  • ffh
  • Suspendat
  • 18 mesaje
  • din 19 Apr 2014
  • Zafira 2000 Z16XE
  • Dambovita
  • ffh

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Zafira 2000 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Buna ziua, detin un opel zafira cu motor z16 xe, si am patit problema cu canistra de carbon defecta si scurgerea carbonului din ea care infunda tot!
Zis si facut, am dat jos am curatat valva purjare care era blocata pe deschis, am verificat-o cu 2 fire la baterie si inchide deschide, se aude si se simte cum lucreaza!
Am desfundat furtunele care duc catre clapeta si canistra carbon(le suflu cu un compresor, inclusiv canistra am suflat-o dupa ce am turnat niste decarburol in ea), clapeta,Egr, si le montez pe masina!
Ei surpriza....in zona rezervorului facea un zgomot nasol iar rezervorul se comprima rau de bagai o mana intre chingi si el!
Am desfacut din nou si am suflat cu compresorul pe conducta dintre canistra si rezervor...am zis ca este infundata...am mai suflat si canistra tot cu compresorul...a iesit o pasta neagra uleioasa din ea....si dupa am montat la loc tot si am pornit din nou motorul......nu a mai facut nimic spre surprinderea mea.!
Acum am lasat-o sa mearga si am pus mana pe valva de purjare....si nimic nu face nimic....este pe pozitia inchis...nu trage prin ea!
Am masurat mufa care o alimenteaza si are 13.7v, dupa care am verificat din nou valva sa nu fie blocata, am conectat-o la baterie si functioneaza, cand lasa sa treaca aerul, cand nu...deci merge!
Am masurat cu motorul pornit mufa aia intre cei doi pini si arata fix 13,7v si nimic in plus sau in minus!
Intrebarea mea este cand functioneaza valva aia si cum?
La cati volti deschide si inchide, sau cum trebuie sa functioneze, ca nu mai stiu cum sa o masor!?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Valva este comandata de ECU punand la masa pinul pe care nu este tensiunea de 12V, asta sub forma de impuls scurt din cand in cand, poti sta cu ea mult si bine si o vei auzi doar cand da comanda ECU, cam cand vrea muschii lui.
Nu trebuia sa golesti carbunele daca era bun, este tutorial reconditionare canistra vapori sau ceva de genul.
  • ffh
  • Suspendat
  • 18 mesaje
  • din 19 Apr 2014
  • Zafira 2000 Z16XE
  • Dambovita
  • ffh

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Zafira 2000 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2014

  • Mesaj Privat
La mine nu merge reconditionata canistra este paralepipedica si este ambutisata!
Dar daca am suflat cu compresorul pe furtunele acelea, am afectat ceva?Ma gandesc la furtunul care duce inspre rezervor, pe care l-am suflat fara sa-l demontez in partea dinspre rezervor?
Skip ads

  • ffh
  • Suspendat
  • 18 mesaje
  • din 19 Apr 2014
  • Zafira 2000 Z16XE
  • Dambovita
  • ffh

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Zafira 2000 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Am masurat valva si are 20,3 ohmi iar mufa are intre: + si minusul bateriei 14v; iar intre - si minusul bateriei 0v, masurat cu motorul pornit!
  • neaMichael

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Salutare. Vin si eu din nou cu o problema. La mine valva asta cand este montata la computerul masini nu lucreaza. In schimb cand o pun pe baterie se aude cum face tac tac. Am verificato si am turat motorul cu furtun scos si nu se simte nimic, nici nu trage nu nimic.

Am masurat tensiunea care vine la valva si mi-a dat asa. 11.34 si scade pana la 10.9 dupa iar creste tensiunea si iar scade si cand e masina turata si cand este la relati la fel face. Valva presupun ca ar putea lucra la tensiunea asta. ori nu? Ori ECU sa nu ii mai dea comanda buna?
Nu pricep, pe baterie direct ea lucreaza pe masina conectat la ECU nu mai merge. Sau prin ce mai trece firele de la valva, unde ce ar putea sa mai fie. Nu as vrea sa schimb ECU.

EDIT:.- eu ma gandesc ca ea ar trebui sa primeasca curent in impulsuri la relantiu.
- ar mai putea sa abie problema din vina unui alt senzor de prin masina defect ori care da date eronate si sa nu imi dea eroare in bord?
  • neaMichael

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Are vreo legatura sistemul electric de la busonul de benzina cu valva de recirculare a vaporilor de benzina? Valva mea este buna, dar nu lucreaza la computerul masinii.
Azi am vazut pe la busor foarte multa mizerie poate sa stricat si ma gandeam ca poate are legatura una cu alta. Nu stiu (poate vorbesc prostii). Ori se poate dezactiva din computer? Nu pricep de ce nu merge la computer. De unde mai este ea comandata?
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Cu toata stima, dar noi, posesori de motoare Z10XE/Z10XEP/Z12XE, nu avem
niciun sistem electric la busonul de benzina.
Valva de recirculare vapori benzina comandata de ECU avem, dar doar atat.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
neaMichael daca nu ai cod eroare inseamna ca e buna, ea lucreaza tac-tac doar din cand in cand.
Partea proasta e ca se infunda gaurica din admisie (in spate) pe unde duce furtunul iesire din valva.
  • neaMichael

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Am inteles ce spuneti.
Totusi eu nu mai sunt multumit de masina. Odata cu venirea caldurii a inceput problemele. Tot timpul mi se opreste in mers. Am verificat tot. Totul este in ordine. Si m-am oprit aspura la valva asta care nu lucreaza nici cand este cald motorul nici cand este rece. Tot timpul este moarta, dar pe baterie lucreaza. Toata gaurelele sunt libere. Am desfacut tot de au inceput sa ma certe si vecinii ca de ce nu ma duc cu ea la service. Doar ii deranjeaza faptul ca ma vede cu nasul in motor la mine in curte cu toate ca nu le cer nici cea mai mica parere. De service m-am saturat eu "Eh, o pornesti si tu ca porneste repede." Am mers fara furtunul ala si bineinteles ca mergea mult mai bine si nu se mai oprea motorul. Dar iar nu e bine. ca miroase benzina si creste consumul.
Este excelent forumul asta. De aici am invatat 80% din functionarea masinii si probleme. Dar problema asta nu am gasit pana acum.
Ma gandeam ca poate ECU nu mai da comanda la valva ori am scurt de plus pe plus, dar trebuia sa imi apara eroare si ma gandesc ca mai dadea si altceva peste cap si asta iese din discutie. Mai am un topic deschis in astra g pe tema instalatie de alimentare. Mai trag concluzia ca rezervorul meu nu primeste aer. Motorul meu inainte sa se opreasca da semne ca si cum s-ar sufoca. In fine sunt foarte dezamagit de opelul meu. Ala care a vanduto cred ca din cauza asta a dat-o. Ca nu le-a dat de cap aia de la service. " Eh, o pornesti si tu ca porneste usor". Pff.

Multumesc pentru raspunsuri. Sa aveti o zi minunata.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Uite aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19890 gaurica din admisie, se infunda si degeaba lucreaza valva.
La alte motoare gaurica e in throttle, si acolo se infunda.
  • czsilviu

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Corsa 2002 1.2 16V, nu am aceasta valva! Este normal?
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
In situatia in care nu faceti confuzie cu valva EGR, pozitia 2 din foto:


  • czsilviu

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Ok, gasit! Nu, egr.ul si clapa de acceleratie le.am curatat, ma gandeam si la aceasta valva! Sa inteleg ca la Agila este situata langa egr si la Corsa langa filtrul de aer...
  • Georgius

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Salutare. De unde pot lua furtunul de la electrovalva la galerie - Agila A? L-am gasit spart înspre galeria de admisie si check aprins.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
De la dezmembrari sau faci comanda dupa cod. Eu am unul dar daca mai pui si transportul ajungi la pret de nou.
  • Georgius

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Spune-mi, te rog, ce cod are?
  • Ciuapp

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2014

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Chiar va rog sa scrieti ce ati gasit, rezultate, idei......sa-l pot rectifica, completa....
Cum am mai spus pornirea grea este din n cauze, deci daca nu rezolvati sa nu ma injurati. Verificati furtunasele sa nu fie unul crapat. M-am grabit cu postul ca cineva a constat ca nu mai aude tacaneala in valva ca inainte si asta intradevar este o problema....
Urmatoarea discutie am s-o fac pe valva EGR ca aia e foarte importanta si face o groaza de probleme.


Astazi am curatat si eu valva asta dar m-am uitat prin capete si la unul sin capete are un surubel de care m-a mancat undeva sa rotesc spre stanga. Se pare ca am debit mai mare de aer, daca misc spre dreapta sircula foarte putin aer.
Las surubul in noua pozzitie sau il aduc la pozitia initiala ?
  • Ciuapp

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Revin cu rezultate dupa curatare... Am curatat senzorul ( doar pe senzor ) punand dezinfectant pentru sala de operatie... Valva la fel.... Valva functioneaza dar senzorul se pare ca nu... Prima data s-a aprins masinuta cu cheita, care se aprindea cateodata si in mers cand acceleram brusc la ruratie mica... Apoi s-a stins acest martor si s-a aprins senzorul de la catalizator. Are momente cand daca vreau sa plec de pe loc nu se mai tureaza decat pana la 1100 de ture orice as face.... Opresc motorul, pun contact si pot accelera... Cum rezolv problema? Ma fac de ras in trafic... Ma orinde oe banda 2 sau 3 si imi face figura asta, e super in aglomeratia din Bucuresti.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ce valva ?
Ce senzor ?
Pune o poza cu sageti ca ne bagi in ceata.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR