Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning
  • cosmin_neb1

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Am pe Tigra o cutie F15CR, cu urmatoarele rapoarte:
Treapta 1 .....3.73:1
Treapta 2 .....2.13:1
Treapta 3 .....1.41:1
Treapta 4 .....1.12:1
Treapta 5 .....0.89:1
Mers inapoi .....3.31:1
Diferential .....3.74:1


Daca inlocuiesc pinioanele de la treapta a 5-a cu unele de pe un F13 sau F16w cu raport 0.71:


Daca inlocuiesc pinioanele de la treapta a 5-a cu unele de pe un F15/F17w cu raport 0.76


Momentan nu stiu daca se poate face schimbul, F10,F13 si F15 am inteles ca ar fi foarte asemanatoare. Eu am poze cu F15-le desfacut, inclusiv masuratori cu sublerul. Am avut poze si cu F13 desfacut, dar nu stiu pe unde le-am pus.

Are cineva un F10/F13/F16 desfacut sa poata face niste masuratori?
Pe cielo ce cutie este? F16 cumva?
Care credeti ca sunt avantajele/dezavantajele inlocuirii pinioanelor? Motorul meu este 1.6L 16v, codul X16XE si are spre 120 de cai, dupa cateva modificari.
  • cosmin_neb1

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2008

  • Mesaj Privat
nimeni n-are nicio parere?
  • raduovidiu

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Exista un curs de organe de masini si vezi transmisiile cu roti dintate
In cazul tau la ceea ce vrei sa schimbi trebuie sa ai in calcul daca rotiile dintate se vor angrena daca nu se vor ruoe dintii rotilor dintate daca rezista arborii la momentele de torsiune etc
  • bogdan3l

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1.4XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2007

  • Mesaj Privat
cosmin_neb1 a scris:nimeni n-are nicio parere?


daca schimbarea raportului nu vine ca o completare la modificarea curbei de putere a motorului nu rezolvi nimic . din contra, vei reduce performantele dinamice din treapta a V a , atat ca acceleratie pt. ca motorul nu va avea rezerva de putere cat si ca viteza maxima pt. ca nu va putea in veci sa ajunga la 6000 rpm.
in concluzie , micsorarea raportului de transmisie are justificare doar pt. economicitate dar cu afectarea performantelor dinamice. daca totusi vrei sa o faci ,te sfatuiesc sa calculezi inainte care este puterea necesara pt. fiecare regim de viteza si corelezi cu puterea livrata de motor la turatia respectiva pt. ca daca nu risti sa afectezi si motorul. acesta va fi fortat sa livreze mai multa putere decat a fost el proiectat sa o faca pt. in mod normal un anumit regim de turatie ceea ce va duce la scaderea fiabilitatii.
sper ca m-am facut inteles. bafta Smile
  • maryus_407

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Tigra 2000 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2010

  • Mesaj Privat
daca pui o cutie de z18xe ce rezultat va avea stie cineva ? daca nu ma insel este f18 parca
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR