Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
verifica si senzorul de pe galeria de admisie sa nu fie multa mizerie pe el si in galeria ca acolo e buba daca EGR-ul functioneaza corect...

P.S. senzorul de curata doar cu o periuta usor sau cu aer nu cu substante chimice!
Skip ads

  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 478
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salut, poate intrebarea mea e off dar ma risc. Are cineva un log sau livedata facut la y20dth care sa fie in parametrii normali? Ma interesaza pentru a compara cu valorile pe care mi le da mie la masina din semnatura. Multumesc!
  • dorelpericleanu

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2011

  • Mesaj Privat
pt cristi la o verificare am obs mult ulei in furtunase si am dat pompa jos si am suflat in supapa iar apoi am tras normal cand tragi ar trebui sa nu vina aer ca la o supapa de sens.
Senzorul de pe galerie l-am curatat si tot asa face!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
te referi la pompa de vid sau care pompa?...
Skip ads

  • dorelpericleanu

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2011

  • Mesaj Privat
pompa de vacuum
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
incearca sa o desfaci sa vezi daca are probleme si pe unde a intrat ulei in ea altfel risti sa iti strici valvele de control...
  • opelzafira31

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salut baieti! Astazi am intampinat o problema.Cand ajung cu masina la 3000 de ture(in jur de 120-125 km/h) se aprinde check engine si puterea motorului scade,nu se mai accelereaza.Care ar putea fi problema?Multumesc!
  • Danny91

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2012

  • Mesaj Privat
ZAFIRA31 ce motor ai? tin sa precizez ca si eu am aceasta problema in momentul de fata... am y20dth(cel mai cacacios motos posibil dupa cum se stie)..
La mine problema se manifesta in felul urmator:
X pun contactul in pozitia 2, totul e ok, apare presiunea, bateria, ventilatorul si check-ul...
X pornesc motorul, dispar toti indicatorii iar dupa 10-15 secunde la relanti....apare check-ul Shocked
X apas foarte putin acceleratia...(cresc turatia cu ~200rpm, scurt, o usoara apasare, dupa care eliberez) si dispare check-ul Rolling Eyes
X plec la drum, stil de condus sportiv(schimb la ~3000 rpm)
X cand ajung in treapta 5(uneori si 4) la fix 3000 rpm se aprinde check engine si se limiteaza puterea Crying or Very sad
X opresc motorul, iar daca pun contactul inapoi, dupa 3-4 sec, (nu mai devreme) check-ul dispare si o luam de la capat...
Preciez ca am ajuns cel mai mult la 160 km/h...dar am luat-o usor, adica am accelerat foarte lent...am ajuns la aceasta viteza cam in 5 minute de mers continuu pe drum drept!
Apoi...am fost la vreo 4 mecanici...mi-au spus ca este cu siguranta capsula vacumatica (supapa egr) si ca ar avea membrana sparta...altul mi-a spus ca nu se face destul vacuum pe instalatie...si tot asa... cert este ca, pe loc, cand accelerez nu se face presiune in furtunul acela gros de la turbina... in concluzie, in mers se intampla acelasi fenomen, deci nu se declanseaza turbo!
Ok, acum...sfatul mecanicului... "Schimba supapa si sigur se rozolva problema...iti garantez!" i-am zis... "Omule... o supapa este ~500 ron, nu am chef sa arunc banii de pomana apoi sa ma trezesc ca nu mi s-a rezolvat problema! "
Spre norocul meu, am un prieten cu un ZAFIRA, acelasi renumit motor Y20DTH, si am luat supapa "imprumut pentru o tura".... ce credeti?...am montat supapa, am accelerat pe loc, si am observat ca s-a creeat presiune in furtunul de la turbina! Wow, in sfarsit un semn bun... acum...hai sa o vedem la drum... plecam, schimb treptele pe la 3000 rpm si ce credeti...ajung in treapta a 5-a, la 3000 de ture si se aprinde check-ul! Acum ce sa fac, sa nu merg la mecanic sa ii fac supapa guler? Dadeam eu 500 de lei asa...de pomana? Deci sincer nu stiu ce sa mai fac, deja am cheltuit o gramada de bani cu diagnoze si verificari cu acesti "MECANICI" !
Personal, ma bate gandul sa schimb pompa de vacuum! pentru ca si dupa pornirea motorului, tija de sub turbina(aceea actionata vacumatic) se trage cam lent, si incomplet... ceea ce nu e normal... ar trebui sa se traga instant, pana la capat, sau poate are vreo pierdere pe undeva, dar nu vad unde, pentru ca toate furtunasele sunt bagate la locul lor si stau foarte bine!
Sincer, nu mai stiu ce sa mai fac... poate stie cineva concret ce ar trebui sa fac...! Multumesc!
Skip ads

  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Verifica foarte atent furtunele de vacuum sa nu fie crapate, fisurate etc. prin metoda clasica, se demonteaza si pe o parte sa face vacuum cu gura in timp ce pe partea cealalta se tine degetul.. Daca ramane vacuumul, inseamna ca furtunul e in regula... si mai ales, electrovalvele trebuiesc verificate, sa nu fie gresit sensul furtunaselor, intrarea este pe partea VAC, si iesirea pe partea OUT scrise pe fiecare electrovalva. Deodata ce ai spus ca se trage foarte greu tija de la turbina e clar ca pierde vacuum, verifica foarte bine si o rezolvi. Bafta !
  • Danny91

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Off.. deocamdata nu ma lasa vremea si nici programul, dar in week-end intru serios in ea!.... ce sa zic...la partea cu electrovalvele... am tot cautat scheme dar nu am gasit nimic care sa indice clar Rolling Eyes ...de aici pleaca aici si de acolo duce acolo...in zilele urmatoare am sa fac o poza sau o schema cu instalatia mea vacuum si sa o verificam impreuna sa vedem daca e ok( ma refer ca si configuratiea schemei)...cat despre electrovalve, le voi demonta si pe ele, sa vad ce mufe au pentru ca am inteles ca se pot verifica aplicand 12V pe contacte si sufland pe intrare sa vad daca deschide/inchide corect...
Am sa fac si niste poze sa va arat si voua ce am facut...Wink
Merci de sfaturi Alex, si te mai astept cu idei si pareri dupa ce fac lucrarea... Wink
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 478
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Nu te supara dar acest motor (cacacios ) ti-a dat de stire ca ,,il doare ceva,,. Daca ai check e sigur o eroare memorata asa ca fa-i un test si vezi ce o doare nu te apuca pe ghicite ca schimbi juma de motor si te trezesti cu banii dusi pe ,,apa sambetei,,. Deci ai eroare ...fuguta la test si vii cu rezultatul aici ,mai exact codurile. Tija de la turbo se trage cand pornesti motorul? E posibil egr , dar cum spunem nu poti stii cu siguranta. Pentru vacuum, vezi ca electovalvele au 2 stuturi OUT si VAC. Te uiti la fiecare si la toate in stutu de VAC trebuie sa vina vacuum de la pompa. Stutu de OUT (furtunasul) merge la o capsula vacuumatica de comanda, fie ea wastegate(de la turbo) fie de la voletii din admisie , fie la egr in cazul tau e mecanic. Orice nelamurire iti stau la dispozitie!
  • kostellyno_85

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1998 X2ODTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2012

  • Mesaj Privat
dorelpericleanu a scris:eu am avut o problema anu trecut cu pompa de vacuum sa spart membrana de la plecarea vacuumului si mia umplut furtunasele cu ulei dar le-am curatat si am schimbat si pompa acum stau si ma gandesc sa nu cumva sa fi intrat ulei si in solenoid si sal fi afectat,aveti idee cum sa-l curat?

salut dorel,cand ai gasit furtunasele pline de ulei,masina tragea greu si scotea fum negru ?,ca a mea asa face si de cand am problema asta numai trage ca la inceput plus ca masina are si cip,deci ar trebui sa traga bine,pana sa apara problema fugea rau acum,stau si ma uit cum abia urca vitezometru,am schimbat pompa de vacuum cu alta sh,nici un efect ce ar putea fi? te salut
Skip ads

  • Danny91

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Ianc Sergiu...tot respectul, mi-am dat si eu seama ca are o eroare si mi-am dat si eu seama ca trebuie sa o pun pe tester... numai ca daca ati fi citit cu atentie primul mesaj postat mai sus ati fi observat ca AM CHELTUIT O GRAMADA DE BANI CU DIAGNOZELE SI CU MECANICII
In concluzie, nici nu am cum sa ma apuc asa de ea pentru ca nu e un "Astra1310" ca sa o luam pe ghicite si sa facem reparatii dupa ureche, am fost de nenumarate ori la tester si am cheltuit o gramada de bani, ca am ajuns sa imi iau OP-COM-ul meu personal si sa nu mai ajung sa ma jumuleasca astia de bani pentru 2-3 vorbe si nimic concret, sau ce ar trebui facut!
Cert este ca de fiecare data am observat acelasi lucru, nu are destula presiune pe turbo (in acest moment nu are decat 1bar) ceea ce e absolut insuficient!
Iar motorul, Domnul Sergiu...l-am facut cacacios pentru ca: (si posesorii pot confirma)
1>Pornire greoaie iarna> La-20 de grade, cu motorul impecabil si toate bujiile functionale motorul se cam lasa rugat si porneste de-abea la a doua sau chiar a treia cheie...so...
2>Daca trebuie sa schimbi un injector...ai toate sansele sa schimbi chiulasa(dar se mai poate si repara) cu totul si sa iti iei injectoare noi, pentru ca sunt subtiri, lungi,si de obicei cand vrei sa le desfaci..POC...s-a rupt injectorul!
...si lista contiunua dar trebuie sa plec la servici (este 8:27) asa ca...tot respectul si va multumesc pentru explicatiile cu electrovalvele(vac-out) Multzam fain!
Tot respectul......
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
faptul ca la tine sau la alti cativa useri care au acest motor si nu a fost intretinut corect nu inseamna ca aceste motoare sunt proaste. sunt foarte bune si fiabile daca au fost intretinute corect. daca nu ma crezi sa vi sa iti arat cum porneste la -30°C in Sibiu sau cand este temperatura dintre rece si cald cand la multi nu le intra bujiile si porneste mai greu (rece dar nu destul sa intre bujiile si cald dar nu destul ca sa porneasca normal ca acum cand e foarte cald afara).
cat despre injector rupt chiar nu am auzit la acest motor dar poate tu faci referire la bujii si atunci ma pune pe ganduri experienta ta cu acest motor...
bine ca nu ai avut motor 1.7 diesel sa vezi ce inseamna probleme...
la motorul Y20DTH sunt 2 mari probleme: bujiile rupte respectiv pompa de injectie care pica de la motorina proasta sau cei care umbla cu vapori ca nu vor sa faca plinul cand trebuie... si mai ales la cele de dupa 2003. Au mai fost ceva cazuri de ax cu came la cele dupa 2003.
cat despre diagnonza de ce nu ne spui ce erori ai pe tester ca sa putem sa te sfatuim... degeaba ne spui ca ai fost la nu stiu cati mecanici daca nu ne dai ceva coduri de eroare ca sa vedem ce spune tester-ul.
in alta ordine de idei, ai verificat toate furtunasele de vacum sa nu aiba fisuri sau pori pe unde sa pierzi presiunea de vacum? dar pompa de vacum ai verificat daca face vacum? si sunt multe ca lista este lunga dar trebuie sa le iei incetul cu incetul si in prima faza cu treburile simple...
eu as verifica in primul rand furtunasele de vacum, apoi as da jos EGR-ul si as verifica daca functioneaza corect si usor apoi m-as uita la mizeria din galeria de admisie si mai ales la senzorul de presiune din galerie daca are vreun element care sa il poata obtura sau mizerie apoi m-as uita la supapele vacumatice ce actioneaza turbina, EGR-ul si clapetele galeriei de admisie apoi as verifica pompa de vacum. si tot asa pana ii dai de cap.

P.S. acest motor a fost dezvoltat de BMW pentru Opel in 1998 si a ramas asa pana in 2002 iulie-august cand a aparut varianta modifica de Opel care nu mai este asa de fiabil...
  • Danny91

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Este foarte adevarat ce spui, si mie mi-a cazut pompa de motorina(mi-au spus de la service-ul unde am reparat-o ca au fost pistonasul si calculatorul cazute...in fine...la motorina noastra mizera, nu este de mirare! si orice posesor y20dth sa isi puna niste bani deoparte daca masina ajunge la vreo 200.000 km... iar acum...legat de subiectul nostru:
1.toate furtunasele le-am desfacut si lea-am verificat atat vizual cat si fizic(supus la vacuum), rezultat ok
2.supapa egr se pare ca ere totusi o problema... membrana nu este rupta, tine vacuum, este curata, dar la pornirea motorului trage tija de la turbo foarte putin, in timp ce tija a fost trasa aproape complet si se vedea ca s-a facut presiune in furtunul de la turbo cand am incercat cu o alta supapa...so... ea ar fi prima suspecta dupa care pompa de vacuum(ar fi posibil sa nu faca destul vacuum)
3. galeria de admisie nu am reusit sa o curat dar o voi face cu siguranta si voi reveni si cu codurile de eroare date la diagnoza si ne sfatuim impreuna! bafta!
  • kostellyno_85

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1998 X2ODTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2012

  • Mesaj Privat
si eu colegilor ce as putea sai fac daca am gasit ulei pe furtunasele de la vacuum,am pus o alta pompa de vacuum de l;a o alta vectra,nici o diferenta,intercoolerul lam spalat,supapa egr am curatato,ce sai mai fac ca scoate si un fum negru de ma sperii,galeria de admisie am curatato ca nu mai era loc decat de un ac sa bagi pe acolo,dar fara rezultat
  • kostellyno_85

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1998 X2ODTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2012

  • Mesaj Privat
am observat ca debitmetruol este de astar g td,posibil sa mai fi avut problema asta si sa fi fost din debitmetru
  • Danny91

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2012

  • Mesaj Privat
si asta este posibil... dar masina "trage" bine?
daca e debitmetrul, iti apare la diagnoza... ai pus-o pe tester? coduri de eroare, ceva? filtrul de aer este curat?
Iar cu uleiul pe furtunase...ce sa zic, si eu am gasit ulei pe furtunasele acelea subtiri, nu mai stiu daca pe VAC sau OUT...dar cert este ca aveau ulei in ele....
  • kostellyno_85

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1998 X2ODTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2012

  • Mesaj Privat
masina nu treage deloc si scoate fum negru daca accelerez tare,mai ales cand se aprinde martorul in bord e foarte puturoasa si nu mai scoate fum deloc si se tureaza cam pana la 3800,am fost la tester,si ia iesit ceva legat de egr,mecanicul mia zis sa schimb pompa de vacum,am schimbato si degeaba, masina are si cip asa ca ar trebui sa rupa,cel putin pana sa apara problema asta tragea bine de tot acum,parca am motorul de 1,2 nu de 2000,filtrul de are este curat chiar nou de 6 zile, nu imi mai amintesc codul de la tester dar parca p4000 sau ceva de genul ,mas duce din nou la un alt tester dar astia pe aici iti ia banii si te lasa cu gura cascata
  • kostellyno_85

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1998 X2ODTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2012

  • Mesaj Privat
ma mai duc la un service care este cel mai mare din oras sa zica asa,si el imi zice ca punem piese noi si vedem unde ar fi problema,pai daca este asa inseamna ca ei se apuca si schimba incepand de la busonul de ulei pana jos la busonul de la baie( schimba tot motorul in 2 cuvinte) ca sa afle buba,poi ce ai fac nene ai cumpar tot motorul nou
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR