- deleted-18977
- ****
- 2,349 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,349
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
Azi am schimbat si eu uleiul, toate filtrele si senzorul de presiune ulei, am folosit engine flush Pro tec si sunt multumit, imi place cum suna motorul. Dar aveam o problema cu becul de la ulei, in sensul ca atunci cand e cald afara si pornesc masina dupa ce a stationat cateva ore se stinge becul putin mai greu, maxim 3 secunde, si dupa ce am schimbat cele mai sus mentionate problema persista. In rest pot sa spun ca e buna solutia asta.
- S3rG3nt
- ***
- 509 mesaje
- din 05 Apr 2008
- Astra 2002 Z16XE
- Galati
S3rG3nt
- Mesaje scrise: 509
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2008
- Mesaj Privat
- Vergy
- **
- 147 mesaje
- din 18 Feb 2011
- Astra 2001 Z12XE
- Gorj
Vergy
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2011
- Mesaj Privat
Datorita videotutorialului,azi am schimbat si eu uleiul(prima data cand i-l schimb singur)m-am pregatit dinainte cu trusa cu 108 piese(are si tubulare Torx) ,4 L Mobil 1 European Car Formula si filtru Mahle.Nu am folosit engine flush,poate data viitoare.
Totul a decurs bine si sunt multumit de lucrare .
Multumesc lui Stefan si lui Dan Cuciureanu pentru ca am citit si tutorialul lui.
Totul a decurs bine si sunt multumit de lucrare .
Multumesc lui Stefan si lui Dan Cuciureanu pentru ca am citit si tutorialul lui.
- jd3rul
- **
- 247 mesaje
- din 06 Dec 2009
- Vectra 2003 Z16XE
- Constanta
jd3rul
- Mesaje scrise: 247
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2009
- Mesaj Privat
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Solutiile flush contin de multe ori solventi tari, cum sa va explic...ceva gen diluanti. Daca are asa ceva treaba e ca ataca simeringurile de cauciuc adica simeringuri vibrochen, simeringuri axe came daca are, simeringuri supape si alte garnituri de cauciuc. In plus ramane o cantitate de ulei contaminat in motor, deci contaminare la cel nou.
Acum nu stiu ce contine produsul X sau Y pentru ca nu am folosit asa ceva. Chiar sunt curios ce scrie pe eticheta la continut sau a ce miroase, sper sa ne ajute colegii deoarece este un subiect interesant.
Am gasit de exemplu ce contine unul de la CRC :
http://www.crcind.com/wwwcrc/msds/BB13350-3.htm
Acum nu stiu ce contine produsul X sau Y pentru ca nu am folosit asa ceva. Chiar sunt curios ce scrie pe eticheta la continut sau a ce miroase, sper sa ne ajute colegii deoarece este un subiect interesant.
Am gasit de exemplu ce contine unul de la CRC :
http://www.crcind.com/wwwcrc/msds/BB13350-3.htm
- deleted-18977
- ****
- 2,349 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,349
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
azi am folosit produsul respectiv [protec] la o astra g z16xe.o solutie verzuie .am pus in motor am lasat 12 min.la relanti si s-a evacuat uleiul.schimbat si filtrul ,lasat la scurs 1/2h.
masina adusa din de avea un ulei relativ curatel dar cum e regula sa-l schimbi etc,etc.
dupa cele 12 min uleiul scurs era destul de negru si FOARTE diferit de cel de pe joja .[anterior punerii solutiei in motor]
s-au pus 3 l de ulei 5w-30 si dupa ce am lasat-o pe loc drept vreo 2 ore ,cand am ridicat joja nici nu se cunostea uleiul pe ea.
imi comandasem 2 buc [ptr.mine si mama] dar am ales sa-i dau si rudei cu benzinara 1 buc,urmand sa fac o alta comanda.
sincer nu ma intereseaza ce contin ,eu stiu ca masinile la care ma ocup cu intretinerea au motoarele mai curate.[si merg struna]
si oricum eu folosesc engine flush-uri de calitate de f.f. multi ani ,nu e o noutate ptr.nimeni.
daca are cineva retineri fata de aceste produse ,sa nu le foloseasca.
p.s. foarte impresionat am ramas de pro-tec diesel system cleaner ,un aditiv care isi merita banii fara discutie.[tot la fel,la cine ii e teama etc,etc,etc]
masina adusa din de avea un ulei relativ curatel dar cum e regula sa-l schimbi etc,etc.
dupa cele 12 min uleiul scurs era destul de negru si FOARTE diferit de cel de pe joja .[anterior punerii solutiei in motor]
s-au pus 3 l de ulei 5w-30 si dupa ce am lasat-o pe loc drept vreo 2 ore ,cand am ridicat joja nici nu se cunostea uleiul pe ea.
imi comandasem 2 buc [ptr.mine si mama] dar am ales sa-i dau si rudei cu benzinara 1 buc,urmand sa fac o alta comanda.
sincer nu ma intereseaza ce contin ,eu stiu ca masinile la care ma ocup cu intretinerea au motoarele mai curate.[si merg struna]
si oricum eu folosesc engine flush-uri de calitate de f.f. multi ani ,nu e o noutate ptr.nimeni.
daca are cineva retineri fata de aceste produse ,sa nu le foloseasca.
p.s. foarte impresionat am ramas de pro-tec diesel system cleaner ,un aditiv care isi merita banii fara discutie.[tot la fel,la cine ii e teama etc,etc,etc]
- 4di
- **
- 498 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- deleted-18977
- ****
- 2,349 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,349
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
de la @daciashop de unde am luat eu nu mai are.azi am mai dorit o comanda si nu mai aveau pe stoc.mai e o firma in pitesti care aduce acest protec engine flush.
@Dan musca pe limba aia cu z16xe ,nu de alta da sa nu ma puna cucoana [propietara] sa-i fac segmentare.
@sergent ,ala de 50 de lei de la l-m l-am folosit eu de f.f. multe ori.suprema calitate
@Dan musca pe limba aia cu z16xe ,nu de alta da sa nu ma puna cucoana [propietara] sa-i fac segmentare.
@sergent ,ala de 50 de lei de la l-m l-am folosit eu de f.f. multe ori.suprema calitate
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
Felicitari pentru tutorial!
Stefan zi-mi si mie de unde ai luat solutia de curatat.Mereu am vrut sa fac o curatare a motorului in interior,dar mi-a fost teama ca nu se scurge tot din motor.Am o intrebare e bine sa se faca aceasta curatare de fiecare data cand schimbam uleiul sau la o anumita perioada?
Inca o data felicitari si la mai multe tutoriale!
Stefan zi-mi si mie de unde ai luat solutia de curatat.Mereu am vrut sa fac o curatare a motorului in interior,dar mi-a fost teama ca nu se scurge tot din motor.Am o intrebare e bine sa se faca aceasta curatare de fiecare data cand schimbam uleiul sau la o anumita perioada?
Inca o data felicitari si la mai multe tutoriale!
- StefanTolos
- OP
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Salutare,
in primul rand le tuturor celor care ati apreciat munca depusa in folosul comunitatii.
Nu sunt un expert in motoare ,nu excelez in acest lucru si nici nu-mi place sa cred ca pot face acest lucru, singurii, care puteau excela in functionarea lor sunt cei care le-au creat Otto si/sau Diesel,tocmai de aceea am si deviza a invata nu este o rusine.
Am incercat sa aduc valoare adaugata acestui forum deoarece,imi este drag si la suflet,nu sunt genul de om care sa fac bani din el,asa cum se crede,mai nou ,unii dintre membri speculeaza ca as face bani din aceste tutoriale,pace lor si Doamne ajuta-i .Asa cum am mai spus, nu voi mai posta nici un tutorial ,daca doriti sa le vedeti pe cele care urmeaza, solutia este sa va abonati la canalul meu de pe YouYube,nu-mi cereti explicatii pentru ca nu le voi da ,este decizia luata pe prima pagina a acestui subiect si nu o voi schimba,nu-mi place sa fiu improscat cu rahat pentru lucruri care nici macar nu le-am facut,nu are nici o legatura cu prima pagina,este mai bine asa,cand observ ca ma leg la cap fara sa ma doara,ma retrag si prefer sa nu am dureri de cap.
Produsul se gaseste in toate magazinele cu profil auto,adus la cerere si pe mine m-a costat 27 ron un flacon de 375 ml,unde la motorul de 1.0 l se poate folosi de doua ori,la un schimb a 6 litri de ulei, se foloseste tot flaconul.Periodicitatea folosirii lui este in functie de cat de des folosesti masina,daca masina este folosita in regim mare de uz atunci curatarea as face-o la o perioada de 4 ani ,daca masina este folosita in regim mic de uz atunci as face curatarea odata la 2 ani,repet nu trebuie sa va luati dupa mine ,este o parere construita de mintea mea pentru mine .
pentru toti si va doresc tot binele din lume.
in primul rand le tuturor celor care ati apreciat munca depusa in folosul comunitatii.
Nu sunt un expert in motoare ,nu excelez in acest lucru si nici nu-mi place sa cred ca pot face acest lucru, singurii, care puteau excela in functionarea lor sunt cei care le-au creat Otto si/sau Diesel,tocmai de aceea am si deviza a invata nu este o rusine.
Am incercat sa aduc valoare adaugata acestui forum deoarece,imi este drag si la suflet,nu sunt genul de om care sa fac bani din el,asa cum se crede,mai nou ,unii dintre membri speculeaza ca as face bani din aceste tutoriale,pace lor si Doamne ajuta-i .Asa cum am mai spus, nu voi mai posta nici un tutorial ,daca doriti sa le vedeti pe cele care urmeaza, solutia este sa va abonati la canalul meu de pe YouYube,nu-mi cereti explicatii pentru ca nu le voi da ,este decizia luata pe prima pagina a acestui subiect si nu o voi schimba,nu-mi place sa fiu improscat cu rahat pentru lucruri care nici macar nu le-am facut,nu are nici o legatura cu prima pagina,este mai bine asa,cand observ ca ma leg la cap fara sa ma doara,ma retrag si prefer sa nu am dureri de cap.
Produsul are urmatoarea compozitie:
continut nociv-distilati(petrolieri),hidrotratati usori
contine>30% hidrocarburi alifatice
contine<5% fosfati
continut nociv-distilati(petrolieri),hidrotratati usori
contine>30% hidrocarburi alifatice
contine<5% fosfati
Produsul se gaseste in toate magazinele cu profil auto,adus la cerere si pe mine m-a costat 27 ron un flacon de 375 ml,unde la motorul de 1.0 l se poate folosi de doua ori,la un schimb a 6 litri de ulei, se foloseste tot flaconul.Periodicitatea folosirii lui este in functie de cat de des folosesti masina,daca masina este folosita in regim mare de uz atunci curatarea as face-o la o perioada de 4 ani ,daca masina este folosita in regim mic de uz atunci as face curatarea odata la 2 ani,repet nu trebuie sa va luati dupa mine ,este o parere construita de mintea mea pentru mine .
pentru toti si va doresc tot binele din lume.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Motoarele X10XE, X12XE, Z10XE, Z12XE, Z10XEP, Z12XEP, Z14XEP, Y17DT, Y20DTL, Y120DTH, Y22DTR si altele nu au probleme cu simeringuri valve DAR nu stiu cum ar rezista cauciucul ala si asa 'piatra' la X16XEL, Z14XE, Z16SE, Z16XE care sunt renumite pentru simeringuri terminate.
Simeringurile de la 'ala cu cercul' = Elring sau Nea' Victor = Victor Reinz sunt de foarte bune si cam toti recomanda astea inclusiv silicon de etansare Victor care desi e de 3 ori la pret merita ultimul banut. Treaba cu siliconul e pe langa subiect, nu va fi afectat sa stai in cap ca el e pe la garnituri si bla bla.
Simeringuri supape duse ca de obicei se observa dupa fum la pornire, simeringuri vibrochen sau came dupa pete de ulei sub motor sau in capac distributie sau la volanta.
Solutiile tip flush evident ca fac bine la un motor murdar sau mai putin murdar, problema e cat de murdar este, daca are simeringuri de calitate, daca in cazul X cu Y date si simptome Z este recomandat sau nu.
Sper ca discutia sa fie constructiva si sa nu degenereze ca altele.
Simeringurile de la 'ala cu cercul' = Elring sau Nea' Victor = Victor Reinz sunt de foarte bune si cam toti recomanda astea inclusiv silicon de etansare Victor care desi e de 3 ori la pret merita ultimul banut. Treaba cu siliconul e pe langa subiect, nu va fi afectat sa stai in cap ca el e pe la garnituri si bla bla.
Simeringuri supape duse ca de obicei se observa dupa fum la pornire, simeringuri vibrochen sau came dupa pete de ulei sub motor sau in capac distributie sau la volanta.
Solutiile tip flush evident ca fac bine la un motor murdar sau mai putin murdar, problema e cat de murdar este, daca are simeringuri de calitate, daca in cazul X cu Y date si simptome Z este recomandat sau nu.
Sper ca discutia sa fie constructiva si sa nu degenereze ca altele.
- deleted-18977
- ****
- 2,349 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,349
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
utilizatorii acestui produs [engine flush] ii numeri pe degetele de la o singura mana, aici pe CO.
faptul ca @Stefan a facut acest tutorial,au mai aparut si doritori de a cumpara [folosi] produsul.
nu stiu daca la alte motoare dauneaza dar la diesel-ul meu ,cum va spuneam ,nu au fost probleme niciodata.
@Stefan,cand ai sa ai ocazia fa : 1 buc engine flush+ulei de spalat motor [lubrifin folosesc eu] ,lasat 15 min si dupa aia sa vezi negreala ce iese din motor.si aici ma refer la diesel,la benzinare nu zic nimic.
bineinteles evacuarea uleiului +engine flush se face minim 2-14 ore in cazul meu.
faptul ca @Stefan a facut acest tutorial,au mai aparut si doritori de a cumpara [folosi] produsul.
nu stiu daca la alte motoare dauneaza dar la diesel-ul meu ,cum va spuneam ,nu au fost probleme niciodata.
@Stefan,cand ai sa ai ocazia fa : 1 buc engine flush+ulei de spalat motor [lubrifin folosesc eu] ,lasat 15 min si dupa aia sa vezi negreala ce iese din motor.si aici ma refer la diesel,la benzinare nu zic nimic.
bineinteles evacuarea uleiului +engine flush se face minim 2-14 ore in cazul meu.
- pirvu_daniel
- ******
- 4,581 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,581
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,664 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,664
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,486 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,486
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Eu folosesc ulei motor numai de calitate, schimb uleiul la 8.500km si folosesc engine flush de la Motorex odata la 3 schimburi.
Si cum ne ajuta asta pe NOI?
Postati la subiect!
NU Poluati tutorialul!
Ce informatii utile celorlalti contine postul tau? Eu ma scarpin in urechea interna din lipsa de coclender cu turumbele...
Poate am suparat moderatorii, dar postarilor inutile, pentru incarcarea tutorialului, nu le inteleg rostul.
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Foarte bun tutorialul, insa asa cum spunea si @DanCuciureanu, nu pentru anumite motoare ce au garnituri/semeringuri predispuse la distrugere.
Luand putin urma masinii mele cu z16xe, din crampeile de istoric, s-a tot schimbat marca de ulei pentru a scadea consumul de ... ulei. La schimbarea marcii de ulei s-a folosit si curatitor de ulei (nu stiu ce marca) si fite de Dura Lube, insa se pare ca intotdeauna consumul de ulei a crescut. Ba mai mult, noul ulei pus de mine, GM 10W40, fara aditivi/curatitori minune a stat curat fix 200 km apoi s-a inegrit ca la diesel iar consumul de ulei a scazut o idee. (Am cumparate deja toate simrigurile pe care urmeaza sa le montez odata cu distributia)
Mai am si o mare nelamurire: Un ulei bun are si propietati de curatare pe langa cele de ungere(mizeria ar trebui sa o retina filtrul de ulei). La Y20DTH si C20NE de pe fostele masini s-au folosit uleiuri oarecum bune calitativ si niciodata curatitor de depuneri lasate de ulei sau alte soiuri de aditivi minune. Totusi motoarele pe interior aratau foarte bine, nu prezentau depuneri - rezultatul constand in motoare ce nu au trebuit desfacute pentru segmentare, schimb de simeringuri si garnituri sau pompe de ulei defecte.
La Daciile si Oltciturile din posesie foloseam ulei de cea mai proasta calitate + tot soiul de aditivi - foarte des necesitau segmentare, garnituri / pompe de ulei.
Concluzie: un ulei bun va intretine motorul in cea mai buna stare atat timp cate este lasat sa-si duca la bun sfarsit menirea si nu se exagereaza cu timpul de schimb.
LE: Cel mai bun curatitor al depunerilor: Se scoate 1 litru din 3 al uleiului din motor, se completeaza cu motorina, se lasa sa mearga cateva minute, se da drumul si apoi se gasesc cu usurinta suruburile din motor insa faceti asta inainte de segmentare sau alte interventii ce implica desfacerea completa a motorului.
Luand putin urma masinii mele cu z16xe, din crampeile de istoric, s-a tot schimbat marca de ulei pentru a scadea consumul de ... ulei. La schimbarea marcii de ulei s-a folosit si curatitor de ulei (nu stiu ce marca) si fite de Dura Lube, insa se pare ca intotdeauna consumul de ulei a crescut. Ba mai mult, noul ulei pus de mine, GM 10W40, fara aditivi/curatitori minune a stat curat fix 200 km apoi s-a inegrit ca la diesel iar consumul de ulei a scazut o idee. (Am cumparate deja toate simrigurile pe care urmeaza sa le montez odata cu distributia)
Mai am si o mare nelamurire: Un ulei bun are si propietati de curatare pe langa cele de ungere(mizeria ar trebui sa o retina filtrul de ulei). La Y20DTH si C20NE de pe fostele masini s-au folosit uleiuri oarecum bune calitativ si niciodata curatitor de depuneri lasate de ulei sau alte soiuri de aditivi minune. Totusi motoarele pe interior aratau foarte bine, nu prezentau depuneri - rezultatul constand in motoare ce nu au trebuit desfacute pentru segmentare, schimb de simeringuri si garnituri sau pompe de ulei defecte.
La Daciile si Oltciturile din posesie foloseam ulei de cea mai proasta calitate + tot soiul de aditivi - foarte des necesitau segmentare, garnituri / pompe de ulei.
Concluzie: un ulei bun va intretine motorul in cea mai buna stare atat timp cate este lasat sa-si duca la bun sfarsit menirea si nu se exagereaza cu timpul de schimb.
LE: Cel mai bun curatitor al depunerilor: Se scoate 1 litru din 3 al uleiului din motor, se completeaza cu motorina, se lasa sa mearga cateva minute, se da drumul si apoi se gasesc cu usurinta suruburile din motor insa faceti asta inainte de segmentare sau alte interventii ce implica desfacerea completa a motorului.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Un engine flush il vad indicat la un motor care nu papa ulei doar ocazional si la unul putin murdar sau cele proaspat cumparate si fostul si-a batut joc de el. Si aici pot fi cazuri si cazuri, daca ai simeringuri belite sau depuneri majore degeaba platesti. Depunerile se aduna in sorb sau pe circuit, solventul ataca cauciucul si tot asa.
La cele care papa ulei gen X16XEL, Z14XE, Z16SE, Z16XE si restul neamului poti pune engine flush si rezultat zero, segmentul de ungere tot gripat va fi, ghidul tot uzat, simeringul tot batran. Sansa sa se degripeze segment ungere este infima dar tot ramai cu altele de inlocuit, adica peste cele enumerate mai sus garnituri, suruburi treaba nu gluma. De curatat supape uitati cu desavarsire ca astia mint cu nerusinare.
Un ulei bun scimbat la timp curata incet si sigur depunerile datorita 'detergentilor' din el. Exista uleiuri speciale 'clean' sau 'high mileage' exact pentru motoare vechi sau prost intretinute. Si astia debiteaza cucurele ca reconditioneaza garniturile dar e o prostie sa spui ca un polimer il refaci tu cu ulei si 5 aditivi. Curata incet si sigur , te folosesti de el dar minuni la unul uzat nu apar, doar o interventie mecanica cap-coada da rezultate.
La cele care papa ulei gen X16XEL, Z14XE, Z16SE, Z16XE si restul neamului poti pune engine flush si rezultat zero, segmentul de ungere tot gripat va fi, ghidul tot uzat, simeringul tot batran. Sansa sa se degripeze segment ungere este infima dar tot ramai cu altele de inlocuit, adica peste cele enumerate mai sus garnituri, suruburi treaba nu gluma. De curatat supape uitati cu desavarsire ca astia mint cu nerusinare.
Un ulei bun scimbat la timp curata incet si sigur depunerile datorita 'detergentilor' din el. Exista uleiuri speciale 'clean' sau 'high mileage' exact pentru motoare vechi sau prost intretinute. Si astia debiteaza cucurele ca reconditioneaza garniturile dar e o prostie sa spui ca un polimer il refaci tu cu ulei si 5 aditivi. Curata incet si sigur , te folosesti de el dar minuni la unul uzat nu apar, doar o interventie mecanica cap-coada da rezultate.