Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
un engine flush iti va mentine motorul curat si uleiul pe care il vei pune isi va mentine propietatile chiar daca faci 10.000 km /an si aia in oras 100/100
acest produs nu ti-l va recomanda niciodata mecanicul tau ci tot acela care l-a folosit cu succes.
un diesel obosit si fara o curatare interna ,la numai 100 km de la schimbul de ulei ,cand ridici joja,iti vine sa-l schimbi iara de atata tuciureala.
trec azi prin bz ,urziceni ,bucuresti daca cineva ghiceste cati km am cu uleiul actual are 1000 de lei banii jos .normal ca imi permit sa fac schimburi la intervale mai lungi chiar daca masina merge extraurban. si lasa ca si cand sunt acasa jar haleste prin oras si nu face 3 km pe zi
Skip ads

  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nu stiu cum s-a ajuns de la engine flush la consumul de ulei.
Eu ii vad utilitatea foarte mult la masinile care sunt omorate de mersul in oras. Dupa 10.000 de km de mers bara la bara nivelul de depuneri din arderile incomplete e incredibil.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
pirvu_daniel a scris:Nu stiu cum s-a ajuns de la engine flush la consumul de ulei.

Eu unul pun consumul prematur de ulei al masinii mele fix in carca acestui ”engine flush” combinat cu schimburile la 30000 km la inceputul carierei.(Cum draq sa schimbi in 60000 km uleiul de 2 ori, dar filtrele de 4, bateria telecomanda de 2, antigelul si lichidul de frana odata - asta reiese din cartea de service)
Nu spun ca nu-i bun, insa unele motoare nu se califica la folosirea acestei ”minunatii” .
Nu vad sensul sa cumpar un ulei bun si sa-l aditivez extra. Mai bine cumpar un ulei de 6 lei litrul, un aditiv minune de 30 si il dau afara cu un curatitor de 30.

Repet, un ulei bun, pe langa propietatea de a unge, obligatoriu nu face depuneri si curata.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
DB77AAA, o sa vezi ca e o practica frecventa in Germania cu schimbul la 30.000 km. Merg nemtii cu ele pana e uleiul apa. Daca punem si cilindreea mica si implicit turatii de 5000, ore in sir pe Autobahn e normal sa se duca. Asta e. Nu stiu daca are neaparat legatura cu engine flush-ul. La tine o sa il pui la punct usor, mai greu e pentru astia cu 2 maini stangi. Very Happy
Skip ads

  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
In germania si alte tari cu apa calda iti bati joc de tine daca schimbi uleiul la 10.000. Nu vad ce legatura are cu acetona lui stefantolos... Nici asta cat nici sh'ul domnului profesor care mananca ulei pe paine.
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
sincere regrete pentru colegul care nu a ghicit azi cati km are masina de la schimbul de ulei .chiar regret ,aveam banii in buzunar Very Happy
n-are nici o legatura solutiile astea minune cu papa de ulei.si nici aditivii cu defectele pompelor de injectie etc,etc,etc.
ar fi insemnat sa cheltuiesc mai mult pe ulei decat pe motorina numai de cati ani le pun eu.
la cate firme consacrate fabrica aceste produse ar fi trebuit sa stea numai prin judecaturi cu clientii lor de afara [exemple: motul,wurth,li-mo,wynns,crc ,pro-tec]
mie greu sa cred ca o firma renumita germana care respecta cu adevarat calitatea si-ar pata onoarea distrugand motoare intr-o veselie din cauza acestor engine -flushuri.si aici as da exemplu exact pro-tec-ul

cine vrea il foloseste ,cine nu nu.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu zic sa nu facem chat, sa stabilim de ce este bun acest engine flush, de ce si in ce cazuri. La fel de ce si in ce cazuri este contraindicat.
Moderatorii nu detin adevarul absolut, sarcina lor placuta e sa deschida o discutie/tema sa o organizeze etc ca de derbedei care trebuie suspendati sunt satui.

Nici un producator nu este corect atata timp cat nu este legislatie.
1. Cei care produc masini sunt corecti cand spun ca intervalul service este la 25,000-30,000 sau chiar 50,000km ? De asta apar depuneri dure la benzinare si crema de ghete la diesel. La benzinare depunerile sunt tari si scoarta nu alta, iei tu cu 'lingura' dar ultimul strat e dur si freci la el de pocnesti. La diesel noroc ca mai intra motorina in ulei si astfel se mai curata jegul dar ramane un mehlem de nu te vezi. Acest mehlem ca o smoala ajunge sa blocheze motorul mai ales daca pui si ceva aditivi. Caz concret la Lorenzo_23 pe Y17DT care avea motor blocat, lui mecaNIK nu-i venea sa creada pana nu a vazut si el asa caz la un motor https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0 La benzinare depunerile au alta manifestare, ajung in baie si de acolo in sorb care se infunda, de aici presiune mica ulei si motorul bate, evident uzura prematura.

2. Producatorii de solutii curatare sunt bine intetionati pe aceasta nisa creata de proasta intretinere. Problema mare e ca nu specifica ca produsul ataca cauciucul si in anumite cazuri mai mult face rau. Foarte des depunerile astupa canale ungere sau sorb pompa.


Ultima modificare facuta de dancuciureanu la Mar 27 Sep, 2011 9:07 am, modificat de 2 ori in total
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Din punctul meu de vedere ii vad utilitatea in 2 situatii:
1. Motor nou, cu ulei de calitate, dar chinuit de mersul in oras. Eu ma cam sperii cum se modifica comportamenul la diesel dupa 15.000 de km.
2. Motor vechi, dar ok insa dupa cateva schimburi cu ulei de calitate care sa mai spele din mizerie.
Skip ads

  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Ca sa nu mai existe sute de postari pentru a duce munca de lamurire, argumente pro sau contra, la deschiderea unui tutorial respectivul este bine sa aduca toate argumentele necesare in sprijinul afirmatiilor facute si a promovarii produsului respectiv (cu toate ca se stie ca este interzis aici). Asta cu atat mai mult, cu cat in fata este pusa categoria "Tutoriale". Scuzati de un off-topic in plus. Se poate sterge daca se curata acest tutorial.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Petre treaba e ca un tutorial nu poate fi perfect din prima, apar tot timpul completari si sunt benefice, se completeaza primul post eventual si treaba e buna. Promovarea unui produs este interpretabila, daca respectivul nu vinde asa ceva, il gasesti in toate magazinele nu vad reclama. Daca cineva tot posteaza mergi la X cumpara de la Y si numai asta face atunci clar e reclama.

Daniel treaba este foarte dicutabila si trebuie punctata.
1. Motor nou...de unde stii ca e nou si cum a fost intretinut ? Daca a facut reviziile deci facut la maxim 15,000km e ok dar sunt cazuri cand el merge la reprezentanta si aia nu schimba uleiul si filtrul desi pe deviz sunt trecute. Nu vorbesc prostii si cunosc destule cazuri nu numai la Opel. La diesel foflosit in oras drumuri scurte uleiul este apa nu alta si contaminat de nu se poate. Chiar Opel a trimis informare cu masinile folosite asa care au nivel crescut de ulei, adica e contaminat cu motorina.
Aici mai avem de stabilit ceva si mai ales puntual.

2. Cu prvirela motor vechi iar nu stii daca e curat sau vai de mama lui sau daca suporta spalare.

Imi place deocamdata ca nu se baga in discutie nestiutorii si altii care vor posturi sa vanda si ei ligheanul...
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Dane, cand am zis motor nou ma refeream la masina noua. Chiar daca folosesc numai ulei din clasa high si merg cu ea numai prin oras ma sperii la schimbul de ulei cum poate sa arate(ma refer la diesel). Aici eu il vad absolut necesar.
La second e o loterie. Daca consuma ulei eu zic ca face mai mult rau. Daca nu consuma as merge pe cateva schimburi cu un ulei de calitate care sa mai curete jegul si apoi numai dupa ele un flush. Acum daca se dau naiba si simeringurile la supape nu e un capat de tara. Asta arata ca oricum erau obosite si crapau curand. Nu sunt foarte scumpe si cu un pic de scule si indemanare le schimbi si fara sa mai dai chiuloasa jos. Si daca crapa alelalte le schimbi ca e fier si e normal sa se strice.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Poate eu is mai in necunostinta de cauza, insa am o singura intrebare care se vrea a fi retorica:
De ce marile marci de ulei nu vand astfel de minunatii? Sau daca le produc, de ce nu le vand sub brand propriu?

@elegance, ce anume nu intelegi? sau ce anume se vrea interventia ta?
@Stefan, ai z12xep cu putini km parca. Chiar necesita ”engine flush”?
@DanCuciureanu, in general la diesel nu am vazut depuneri decat negre ce se curata relativ usor, si asta chiar in urma folosintei unui ulei de slaba calitate. La benzina am vazut depuneri maronii ce nu prea se curata.

Pana acum am fost cam off topic in opinia unor colegi.

Cat mai on topic.
Multumesc lui Stefan pentru tutorial. Sunt foarte utile informatiile de aici.
Sa concluzionam ce am inteles eu: Daca pana la urma desfac motorul de la rabla din semnatura pentru schimbul de segmenti, cuzineti si garnitura de chiuloasa, obligatoriu voi folosi acest ”engine flush”. Ba mai mult, l-as folosi si in cazul schimbului de ulei, insa sa am certitudinea ca acasta solutie minune nu va sta prea mult in motor si nu va contamina prea mult uleiul cel nou(adica las sa se scurga uleiul vechi+solutia cat mai mult timp si obligatoriu pe la surubul de golirea a bai de ulei).
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:@Stefan, ai z12xep cu putini km parca. Chiar necesita ”engine flush”?

Multumesc lui Stefan pentru tutorial. Sunt foarte utile informatiile de aici.


Am motor Z10XEP si am facut aceasta operatie deoarece uleiul se innegrea foarte repede.Masina avea doar 19000 de km la cumparare,nu stiu daca sunt reali,dar tind sa cred ca da,deoarece masina este din 2006 si eu am cumparat-o in 2007.Uleiul se innegrea imediat dupa fiecare schimbare de ulei nou, Castrol Magnatec 5W40,am spus ca na, se va curata cu timpul si voi vedea si eu pe joja aia cand o verific culoarea normala de ulei curat,nu a fost sa fie asa,atunci am spus asa,neamtul in prostia lui nu a facut primul schimb de ulei la kilometri mai putini, mai ales ca masina se afla in rodaj si a dat bice cu acest ulei toti acei 19000 de km,se stie ca atunci cand masina este in rodaj ,schimbul de ulei este bine sa se faca la 5000 de kilometri si uite asa am facut acest schimb de ulei in anul 2011 cu 45000 de km la bord plus o curatare de motor cu o solutie speciala pentru acest gen de operatie.



Alegerea produsului a fost facuta cam asa:
As dori si eu o solutie de curatat motorul inainte de schimbul de ulei,va rog frumos ?
Pai avem asa,asa si asa ?
Aha,pai sa vedem .....in tot acest timp vanzatoarea statea relaxata ca a facut o vanzare buna pe consumabile si mai urma sa faca si la ceva suplimentar de acele lucruri,zambea multumita si astepta cuminte in fata clientului (StefanTolos) sa se decida asupra unui produs de engine flush din cele trei prezentate,se vedea ca vrea ceva cat mai calitativ pentru ca sorbea instructiunile de lucru de pe fiecare produs........a gata s-a decis l-a cumparat pe cel nemtesc, buna alegere,parea sa zica din priviri......



Si sa nu zica lumea buna ca nu-i bag in seama,cand am plecat din magazinul cu pricina nu am contenit sa-i spun doamnei amabile,urmatoarele lucruri,neaparat sa-mi dati toate detaliile economice pentru produsul asta pentru ca-l voi folosii sub pseudonimul de acetona lui stefantolos si neaparat sa-mi dati si conturile pentru a va vira ceva gramezi de bani in ele din urma promovarii lui.


Inca o data multumesc tuturor acelor care ati fost corecti si ati vazut partea utila adusa de acest tutorial.
Am sa sterg acest tutorial in 24 de ore, in care se doreste ca de fiecare data sa se distraga atentia catre altceva,decat ceea ce a vrut el sa arate in realitate.Ma voi gandii ,daca voi sterge si tutorialele vechi,nu-si au rostul.
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
ma intreb ce s-ar fi intamplat daca autorul acestui topic s-ar fi numit userul @xxx si nu Stefan Tolos
sunt sigur ca nu ar fi avut nici o sansa de a fi apreciat si nici nu ar mai fi curs cu ,,MULTUMIRI,, la adresa autorului la fiecare interventie.
despre produs[solutie] mi-am dat cu parerea de multe ori si nu doresc a deveni obositor.
se poate sterge oricand aceasta interventie fara nici un regret.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am citit tot ce s-a scris pana aici, pare a fi cel mai controversat tutorial.
  • rudisoft

  • Mesaje scrise: 340
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 1997 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Off-topic:
Consider cã scopul unui tutorial este acela de a explica "ca pentru ton(n)ți" cum procedeazã autorul pentru a rezolva o anumitã problemã.
Așadar cum sã faci ceva, nu sã demonstreze dacã ceva e bun sau nu.
Cel puțin eu personal nu am reținut din tutorialul de fațã faptul cã engine-flush ar fi recomandat/necesar/promovat de autor a se folosi înainte de schimbul de ulei, așa cum nu am reținut nici ce tip de ulei a folosit autorul pentru mașina proprie.
ÃŽn schimb, am invãțat cum pot sã schimb uleiul și filtrul, și cum sã folosesc soluția respectivã (dacã aș vrea sã folosesc așa ceva).
Din acest punct de vedere, consider topicul un adevãrat succes!

@Ștefan: ÃŽți mulțumesc personal pentru acest tutorial! Urmeazã sã mã mut la casã și o sã am ocazia sã meșteresc în voie la mașinã, iar în filmulețul prezentat ai demistificat pentru mine o operațiune despre care credeam cã nu au ce cãuta sã o efectureze decât persoanele specializate.

StefanTolos a scris:Am sa sterg acest tutorial in 24 de ore [...]

ÃŽntr-adevãr poate era mai bine ca discuțiile despre utilitatea engine-flush sã se fi purtat pe un topic separat, dar în rest nu cred cã ți-a criticat cineva ceea ce trebuia sã critice sau sã te intreseze sã critice, așa cã nu am înțeles de ce te-ai supãrat așa. Chiar pe prima paginã te-ai atacat cam repede.

Eu o sã schimb singur uleiul la mașina mea data viitoare când va fi cazul. Și asta din cauza ta! Acum te întreb: nu ãsta era scopul tutorialului?
Dacã da, stai tu liniștit și vezi-ți de filmulețe în continuare.
Iar când va veni cineva cu un tutorial mai detaliat și mai ușor de înțeles, atunci sã te simți nuștiucum și sã-ți ștergi tutorialul.
Pânã atunci ști cum se zice "Haters gonna hate".
Și nu te mai ataca așa ușor cã doar suntem români și cel mai bine ne pricepem sa comentãm pe munca altuia.

On-topic: Tutorialul este valabil și pentru un motor X12SZ?
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
rudisoft perfect de acord cu tot ceea ce ai spus tu aici,insa te-ai pus in șoșonii mei sa vezi ce stare de bine este ?

Iti spun eu, este o stare de rahat ca sa nu zic altceva,cand tu stii ca in spatele acelui tutorial a trebuit sa planifici viata a inca trei oameni pentru realizarea acestui ghid pentru tot(n)ti,trei oameni la fel de pasionati de marca Opel si de a promova cei 7 ani de acasa,care au vrut sa realizeze ceva ce pana acuma se putea face de foarte multi dintre membrii acestui forum .

DA nu s-a dorit nimic altceva decat sa aratam sau sa arat ca se poate schimba uleiul si in regim propriu fara prea multe batai de cap si cam asa l-am schimbat eu,cine vrea sa o faca asa, sa o faca, cine nu ,sa nu o faca.

Acest subiect s-a dorit a fi un tutorial, nu altceva ,dar el a fost transformat cu succes in ceea ce se obisnuieste aici si anume in controverse,care mai de care si cu un pret care mai de care,oare ce o sa se intample daca voi posta un tutorial despre cum se poate repara un calculator de injectie de la Y17DT,iti spun tot eu, vor iesi in fata,iar nenorocitele astea de polemici pe ce te miri tema ,ca am tinut ciocanul de lipit in unghi ascutit si el trebuia sa fie in unghi obtuz.

Asa ca, nu m-am atacat deloc, am avut o reactie normala la munca depusa pe gratis fara nici un profit anterior sau ulterior ,o munca depusa pentru placerea de a impartasii si altora din experienta acumulata,evident ca trebuia sa existe si carcotasi,dar stii ceva, eu as spune altceva in loc de "Haters gonna hate" as spune "Meritul si norocul sunt doi dusmani care se evita cu mare grija " sau/si "Mutul n-are nici un dusman".

Ma bucur nespus de mult ca acest tutorial ti-a schimbat optica si nu te mai consideri un nepriceput,asta a fost scopul propus cand l-am realizat.

De sters am sa-l sterg,am invatat in viata asta nenorocita ca o decizie luata trebuie respectata si apoi respectul pentru acest material a fost cam zero, din prima vizualizare a si primit raport precum ca se face reclama,nu mai conteaza,nu mai vreau sa dezgrop mortii,da-l incolo de tutorial va veti descurca si fara el,nu-i bai ,stiu ca sunteti baieti destepti. Wink


Tutorialul se poate aplica pentru orice tip de motor,adica schimbul de ulei se face prin metoda clasica prezentata la majoritatea motoarelor.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
@Stefan, tutorialul este meritos, detaliat, foarte bine conceput si cu multe informatii inclusiv despre ”engine flush”. Deci inca o data multumiri!

Nu te-a acuzat nimeni ca ar fi ceva deplasat sau informatie oferita eronat, ci discutia a deviat ca la anumite motoare unii dintre noi nu am pune acea solutie.

Presupun ca te-au deranjat interventiile unora dintre noi, asa ca te rog sa stergi tot ce am scris eu aici. Sau poti sterge tot de la primul post incoace deoarece este foarte util, si cum spuneai si tu, e pacat de munca depusa.

Este ultima mea interventie in acest topic.
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Am mai spus-o si o repet: tutorialele ar trebui inchise (nu sterse) iar daca cineva are ceva de completat la subiect sa foloseasca butonul "inadecvat" dupa care un moderator sa-l adauge in topic. Evitam discutii aiurea. Toate tutorialele ne ajuta sa facem unele lucruri, mai mult sau mai putin grele, fara a mai arunca cu bani la diferite service-uri.
Este parerea mea si o sustin in continuare.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Stefane ar fi pacat sa-l stergi.
Chiar tu spuneai "veniti si cu completari destul de argumentate sa putem invata impreuna din expunerea lor aici".

E mai bine ca lumea sa inteleaga de ce este buna spalarea motorului si de ce scapi mai ieftin asa decat sa tot speli cu ulei ca nebunul. Si tot nu speli serios toate canalele si ungherele. Cum sa scapi de depunerile de la aditivii lui peste prajit care promit marea cu sarea ? Numai cu engine flush ai sanse ca doar nu ai sa faci motorul bucatele.
Exista contraindicatii, corect. Unii au niste papatoare de ulei cu simeringuri proaste din fabricatie si vai de mama lor, la astea daca mai pui si solvent e gen cruce. La ei se pune flush inainte de reparatie ca sa spele canalele ca altfel nu ai sanse, nu ai cum curata bine totul.
Argumente exista, asta e cel mai proaspat https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=90587 , pai la X16XEL care are simeringuri de cacao mai pui si solvent ?
Flush se face la un motor bun si la care se stie ca simeringurile suporta. La unele simeringurile sunt proaste din fabrica si mai rau faci in speranta ca solutia de curatare deblocheaza segmentii.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR