Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Am stat si am reflectat mai bine asupra deciziei de stergere al acestui subiect, desi nu prea dau inapoi de la ceea ce am zis, decat daca sunt mult mai multe argumente pro contra deciziei,el va ramane integral asa cum este in acest moment,avem de invatat de aici,chiar daca au fost atatea controverse,cine este baiat istet concretizeaza ca mesajele tip abur,adica postari doar de dragul de a duce subiectul intr-o cu totul alta directie(publicitate,acetone), trebuiesc tratate cu ignore din partea noastra, sincer am primit acest sfat in particular si m-am abtinut,dar na, sunt si eu om cu defecte si calitati.Asadar nu mai raspundem provocarilor deloc si lasam subiectul in pace,tratam problemele la modul cel mai ontopic.

Va MULTUMESC pentru participare si interesul aratat pentru acest tutorial.


Uleiul are culoare si acuma cand il verific pe joja si am ceva kilometrii facuti,nu stiu exact cati, dar o sa calculez si va spun.
Dane, ne poti spune de ce filtrul de ulei era stramb la scoatere si daca tu folosesti inmuierea cu ulei a celui nou ?
Skip ads

  • bogdanbdl

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Ma bucur ca nu ai sters TUTORIALUL! La urmatorul schimb vroiam sa curat si eu motorul, dar am inteles ca la tipul meu de motor ii fac mai mult rau!
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
metoda de folosire a engine-flush a la @victor soare Very Happy
1.se scoate buson de la ulei
2.se adauga engine flush [16 lei ] in motor
3.cheie si EXCLUSIV la relanti 10 min.
4.se evacueaza uleiul pret de 15 min.
5.se pune ulei de slaba calitate [lubrifin in cazul meu 5l].
6.se schimba filtru de ulei cu ceva slabut calitativ [14-16 lei]
7.se toarna engine flush premium [50lei]
8.cheie si EXCLUSIV 15 min. la relanti.
9. se evacueaza de la min 2 ore pana la 14 ore chiar dupa cum doresc eu.las masina de la orele 17 pana a doua zi la orele8.30.
[ aici mai adaug ca ridic masina cu cricul de pe partea dreapta cat mai mult pentru ca evacuarea sa se faca cat mai eficient ,avand in vedere ca busonul de scurgere de pe baie la zafira e pe partea stanga]
10.ulei de calitate +filtru de ulei +tratament motor [la fiecare schimb,55 sau 100 lei].
20 de miare nu-i duc grija niciodata.
bine, am facut mai mult o prezentare a schimbului de ulei dar se intelege si cum folosesc eu enginee flush-ul de doua ori.
CU ADEVARAT ,,ce face engine flush-ul,,? se vede in parte a doua cand in combinatie cu uleiul curat [lubrifin,am specificat] ,dupa numai 15 min iese taciune de negru.
la y20dth il folosesc de peste 300,ooo.
stiu ,costa, e mult ,e scump dar asa mi-au mers toate.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,674
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Victor, esti mai catolic ca papa cand vine vorba de schimbul de ulei.

De curiozitate as face un test : as amesteca Lubrifin si flushul tau de calitate in concentratia corecta si apoi as incalzi la 90 grade amestecul sa verific daca nu cumva se face negru taciune in urma vreunei reactii chimice/termice. Pentru ca se stie ca uleiurile bune care spala motorul se innegresc repede, poate asa procedeaza si engine flush-ul tau in combinatie cu Lubrifin ca sa fii impacat ca ai dat banii pe ceva care-si face treaba si se poate si cuantifica ochiometric.
Skip ads

  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,520
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Stefan eu nu sunt de acord cu stergerea tutorialului. Aici, in acest tutorial, este si munca mea. Putina ce-i drept, dar este a mea. Poate ar trebui curatat tutorialul de posturile inutile, o cosmetizare sa ma exprim asa. In alta ordine de idei te rog nu uita ca romanul are grija sa nu lase nepedepsita nici o fapta buna. Daca nu te-a omorat sigur te-a intarit, deci continua pentru ca "... o lupta este viata, deci TE LUPTA!..." citez din Octavian Goga.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Victor, la punctul 10 zici de tratament motor. Ce anume folosesti? Daca poluam topicul, Stefane, sa ne iei de urechi.
Ca s-a tot discutat de X16XEL, eu am folosit diferite marci de engine flush de vreo 10 ori fara incidente. Daca as avea indoieli asupra starii motorului nu l-as folosi intr-adevar.
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
si mie sa-mi fie scuzata poluarea ,doar am dorit a arata cum folosesc eu acest engine flush .
@daniel : wynns 77101 si motor protect de la Li-Mo.[60 respectiv 110 lei]-de peste 5 ani le folosesc.never problem.motoarele s-au mentinut in stare optima.
am reusit de curand sa pun mana pe 2 buc engine flush de la motul.nu am folosit niciodata dar sunt sigur ca voi fi multumit de ele.
sub 75 de lei nu le gasesti nicaeri ,25 am dat eu pe buc de la cineva care avea mai multe produse de firma respectiva [aditivi ].
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ma bucur ca ati venit cu aceste completari despre engine flush,asa si trebuia nu am considerat niciodata aceste postari despre curatare motor un offtopic (am specificat clar cine au fost pe langa subiect,mai sus), pentru ca nu sunt, pana la urma asta trateaza acest subiect curatare motor+schimb ulei motor,deci toti cei care ati postat din experienta voastra referitor la aceste lucruri, bine ati facut.

victor soare esti foarte tipicar si asta-mi place,cred ca esti adeptul prevenirii,scump dar bun,interesanta metoda ta de schimbare ulei motor combinata cu engine flush. Wink
Skip ads

  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
ai pus punctul pe I @Stefan,prevenirea ,exact ca in circulatie.
fapt real:[jud IL ,loc urziceni ]
2x ,y20dth-uri parcate ,loc drept ,una langa alta
una a lu @Bunicu Very Happy [ ex invest 20012004]
una a mea
ridica el joja ,uleiul aproape tuci [atentie ,nu e un repros aceasta afirmatie], 1500km de la schimb.
ridic eu joja ,ei bine Shocked a facut omul cand i-am spus ca uleiul meu are 9400km de la schimb.
cu maxima modestie ,dar diferenta era exorbitanta [poate sa confirme colegul]
si totul se datoreaza acestui engine flush+ulei nou de spalat
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Am si eu curajul sa fac acest test, cu acelasi tip de masina,si eu vreau sa faca cel de langa mine asa, Shocked cand o sa-i spun ca uleiul este schimbat de 1900 de kilometrii.


  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
si al meu la fix,fix 10.000




@bluetux daca ghicesti uleiul de pe joja fac cinste cu un schimb gratuit la masina ta Very Happy [sper ,totusi omu sa tina la gluma ]

si daca la ,,aditivi,, va rezentam ,,trofeele mele,, Very Happy ,vi le prezint aici si pe cele de la engine-flush



piesa de baza nu e in poza .[ala de la li-mo ,motor cleaner]
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Caz de dezbatut, adica ceva concret. Primesc pe PM urmatorul mesaj si nu mi se pare corect sa avem 'secrete'.
Te deranjej ca sã-ți cer o pãrere referitoare la folosirea motor-flush în cazul meu:
am schimbat motorul vechi X20XEV cu unul identic, adus din Anglia dar cu mai puțini km.
Merge fain mașina, motorul toarce frumos dar murdãrește repede uleiul și „papã” cam mult: 2l/10.000km(schimb).
Motorul este plin de depuneri.
Aș vrea sã știu dacã fac rãu folosind sistemul de curãțare al colegului Ștefan.

Acum sistemul de curatare nu este a lui Stefan, exista si au facut si altii, Stefan a alocat timp sa faca un tutorial si e bine ca sunt unii care nu gasesc unde e filtrul de ulei sau bat un inbus in loc de torx, strang ca mioriticii si alte pozne.
X20XEV si X18XE sunt cam identice, foarte silentioase dar marea lor problema e ca sunt 'fierte', efectiv cablajul se macina si cade izolatia.
De ce este bine :
Motorul este jegos de nu scapi decat cu doua spalari, sigur ai segmentii ungere usor gripati. Astfel scapi de balaurii din motor si posibil sa degripezi segmentii.
Daca curge ceva 'nisip' odata cu uleiul (bagi si tu mana) dai jos si baia sa cureti sorbul .
De ce posibil sa nu fie bine sau perfect:
Nu stii daca simeringurile sunt bune sau daca suporta solvent, asa in concentratia aia mica dar ...

Acum treaba e ca motorul a stat, exact atunci se gripeaza segmentii ajutati evident de un ulei slab si schimbat la 20,000mile. De interventii la el nu scapi oricum, vei vedea cum consumul de ulei tot va creste. Deci ai sansa sa degripezi segmentii sau sansa sa termini simeringurile. Cum amandoua sunt 50% in mare spus eu as pune. Ori o scot la capat ori il desfac ca oricum peste un an tot la reparat ajungea.
Alte pareri ?
Skip ads

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
@victor soare, degeaba faci tot ritualul daca tii uleiul 20 000km. E prea mult. Chiar si cel mai bun ulei se degradeaza si se contamineaza.
Eu prefer un ulei de calitate medie schimbat la timp in locul unuia scump schimbat rar. Oricat de bun e uleiul, in el ajunge praf si diversi contaminanti care se pot elimina din motor doar prin schimbarea uleiului.
Ritualul e inutil. Toate solutiile alea contin cam acelasi lucru. Niste solventi care dizolva depunerile de prin motor. Minuni nu fac. Nu va faceti iluzii ca o spalare curata un motor jegos. Au efect doar daca depunerile sunt putine.
Nu va mai faceti griji in legatura cu flush-ul care ramane in motor. Se pune jumatate de litru peste 4,5l de ulei. Cand se schimba uleiul curg cam 4,5l din cei 5 in mod normal. Cei 0,5l de ulei ramas contin doar 50ml de solutie. Cei 50ml de evapora dupa cativa km. Majoritatea sunt pe baza de kerosen, care se evapora pe la 72 de grade.


Ultima modificare facuta de cristidb la Mie 05 Oct, 2011 8:51 am
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
@Stefan!, ieri ma suna un nene ce voia sa schimbe uleiul la y22dtr - "Domne, am desfacut capacul de la filtru de ulei si am gasit multa mizerie, dar filtrul nu, se desfac si furtunele astea metalice si apoi capacul mare de aluminiu?" - concret, desfacuse EGR-ul in loc de carcasa filtrului de ulei.
Evident, i-am recomandat acest tutorial. Deci multumiri din partea lui, dar si din partea mea!
  • sef de tura

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2011

  • Mesaj Privat
de unde se poate cumpara engine flush?, daca se poate spune ( in Bucuresti)
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
As dori si eu sa stiu de unde pot achizitiona engine flush in iasi, eventual un PM
imi sta gandul sa fac un tutorial de genul pentru un Y20DTH
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am mai spus si pe pagina anterioara, orice magazin care are contract cu autototal va poate aduce produsul, dar trebuie sa mentionati expres furnizorul, sa caute produsul la acesta dupa codul PRO1001. Succes!
  • CristiNistor

  • Mesaje scrise: 267
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Bun tutorialul, m-am mai lamurit cu anumite lucruri, urmeaza sa fac si eu operatiunea la sfarsitul saptamanii acesteia (motor Z14XEP). Multumiri initiatorului topicului pentru impartasirea experientei.

Nu am vazut, sau poate mi-a scapat, nicio referire la garnitura buson golire (baie de ulei). Este utila sau nu? Se poate refolosi sau trebuie schimbata la fiecare schimb?


Ultima modificare facuta de CristiNistor la Joi 13 Oct, 2011 8:36 am
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,136
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Teoretic se inlocuieste la fiecare schimb. Practic se poate refolosi de mai multe ori fara probleme. E un o-ring care sta intr-un sant pe buson.
  • CristiNistor

  • Mesaje scrise: 267
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc de rapsuns cristidb. Oricum si pretul garniturii respective e derizoriu, asa ca n-ar fi gaura in buget daca se schimba si acesta.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR