Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • dantes975

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2005

  • Mesaj Privat
am mai discutat cu cineva si ar zice ca defectul de la calculatorul de injectie n-ar fi numai din acele lipituri si ca " sunt mai multi tranzistori care se busesc care nu stiu cum ai putea sa-l schimbi, nu este de lipitura rece".
Skip ads 60' (0/3)

  • dantes975

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2005

  • Mesaj Privat
daca stie cineva si alt defect pe calculatorul de injectie, va rog sa mi transmiteti si mie pe schema propriu zisa a acestuia de pe linkul>
  • mikhai

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2006

  • Mesaj Privat
alcaffera a scris:@mikhai
Ce te face sa crezi ca o lipitura refacuta tine mai putin decat una "originala"
Iti garantez ca sunt electronisti care fac lipituri mai bune decat multe lipituri facute de "fabrica"
Asa ca treaba cu 6-9 luni nu are nici un temei.
PS cu ceva ani in urma cand tehnologia SMD era in pionierat, trebuia sa caut varfuri de statie de lipit de 0,5mm ca sa reusesc sa refac niste lipituri improprii.


doar intreb.electronica nu e domeniul meu,doar aud dar vreau sa am si o
alta opinie-de om priceput.nu am o chestie ca ce e de fabrica e sfint si ce e manual e aiurea-sint situatii si situatii..
  • dantes975

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2005

  • Mesaj Privat
are cineva schema electronica a calculatorului de injectie pt astra G motor isuzu tip y17DT? astept un semnal pe yahoo, am ID dantes975! multumesc anticipat
Skip ads 60' (0/3)

  • dantes975

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2005

  • Mesaj Privat
are cineva schema electronica a calculatorului de injectie pt astra G motor isuzu tip y17DT? astept un semnal pe yahoo, am ID dantes975! multumesc anticipat
  • wwwcvro

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Salut. Nu stiu ce masina ai tu dar la a mea dupa ce am scos mufa de la senzorul de rotatie (ptr o proba) nu mai pornea de nici un fel. Asa ca...
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,326
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Salut. Am achizitionat recent un Opel Astra Caravan 1,7 dti din Germania. Este o masina f. buna dar din cand in cand imi fac figura si se opreste motorul. Apoi refuza sa mai porneasca.
Am fost la un tester care mi-a furnizat urmatoarea eroare: "P0251 Injection fuel metering control pump A (cam/rotor/injector) Auxiliary info:implausible signal".
Am verificat toate conexiunile acestui calculator ( de continuitate, alimentare). Intrebarea ar fi daca se pot repara aceste calculatoare, daca se gasesc de cumparat de la SH si daca ar mai fi si alte cauze posibile. Am inteles ca aceasta ar fi "boala" acestor motoare.
Multumesc.
  • Moadib

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Salut, am avut si eu o problema asemanatoare, acelasi calculator la acelasi tip de masina...insa pe mine m-a lasat in Germania ( eram in concediu..). In service la nemti mi-au cerut 1300 euro pt. piesa, dar nu aveam atatia bani la mine si a trebuit sa caut mai ieftin...dupa 6 zile de cautari am reusit sa gasesc un Stoerghereter ( asa pronuntau...- calcu' de care vorbesti..) la dezmembrari cu 450euro. In Germania am mai gasit la o firma care repara - 750 euro, in alta parte cu 850 SH la o firma care comercializa numai SH-uri...deci scump..rau! Am auzit ca se repara si in tara cu 300 ~ 500 euro piesa defecta dar sincer nu stiu unde. Cand m-am intors am intrebat la Ausburg cat costa unul nou si il aveau cu 35.000.000 lei ( acum 2 saptamani..) . Legat de ce ai spus la sfarsit , se pare ca asa este : la motoarele de 1.7 pica calculatorul iar la cele de 2.0 pica pompa.
P.S. Vezi ca mie in service in Germania ( am fost pt. diagnosticare la 2 service-uri....primul a zis ca e pompa si ca ma costa 2000 euro, insa toti mecanicii care se uitau ziceau ca nu e pompa, ca nu moare asa deodata ..iar la al doilea service am dat peste un neamt priceput..) mi-a scos mufa din calculatorul de la pompa de injectie si a mai scos un cod de protectie ( asa a zis dar eu cred ca se referea la cod de eroare) si a zis sa nu mai bag mufa si sa incerc sa pornesc ca pe urma inmagazineaza iar eroarea si nu va pleca chiar daca pun alt calculator. Chestia ca l-am gasit pe ala SH la 450 e, l-am pus, am dat la cheie si a plecat din prima fara probleme!
Skip ads 60' (0/3)

  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Posibil sa ai vestitele lipituri reci , din ce descrii tu cam asta ar fi , pe forum s-a mai discutat asta .
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,326
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Ei bine am pus mana pe cheie si am dat jos calculatorul. S-a desfacut foarte usor pe deasupra motorului. L-am decapsat, desfacut si miros a ars la greu.
Defectul nu a fost greu de depista, o lipitura desfacuta, oxidata, rupta, spuneti cum vreti. Dar nu era din cele 3 de care aflasem aici pe forum. Am facut si o poza dar calitatea e cam nasoala. O atasez aici spre alte invataminte.
Am lipit pe toate 3 plus cea nasoala, si inca vreo doua pe acolo. Cea incercuita e cu problema, restul le-am refacut ca precautie. Sper ca cine mai are probleme sa-i foloseasca.

Very Happy
Rezulatul a fost pozitiv. Masina a pornit din prima si in urmatoarele zile voi vedea daca se mai opreste.


Ultima modificare facuta de liviu2004 la Mie 09 Aug, 2006 8:16 am
  • cretu-v

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 y 17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2006

  • Mesaj Privat
incearca la opel dibas eu acolo am rezolvat o problema cu calc de injectie
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
un prieten tot cu opel ma suna si-mi spune ca ia picat calculatorul de injectie.(diagnostic dat de tester undeva in service).il linistesc si-i spun ca sunt clasicele lipituri reci (deh...m-am documentat de pe forum sa ne traiasca)
l-am desfacut...a mai avut problema asta...avea niste buburuze de lipituri. am dat cositorul jos...si am refacut lipiturile. fara nici un rezultat.masina mergea parca in 2 pistoane.
am dat calculatorul din nou jos...pentru a avea acces la piese m-am hotarat ca trebuie data placa jos...am incercat din toate partile usor usor....nimic.
tinea mufa aia mare...am desfacut lipiturile...nimic.mai departe...am desfacut toate lipiturile care am crezut ca tin. si am reusit. dai si masoara.......dintre care unul (un MOS de putere) era intrerupt. l-am scos din gelatina aia...si l-am inlocuit. am montat tacticos la loc totul...l-am pus pe masina si surpriza...torcea masina nu alta.
deci tranzistorul lucra ca un comutator de putere....deschidea si inchidea ceva in pompa de injectie ce ? nu stiu. ma documentez eu.(( in electronica ma pricep...deh...dl.ING... in mecanica nu prea.))
DECI AM AVUT CURAJ.
asta se datoreaza in mare parte si forumului...am invatat destul de multe.


Ultima modificare facuta de ROBERTby2000 la Lun 20 Aug, 2007 9:11 am
Skip ads 60' (0/3)

  • zildan

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2001 Y1.7DTI 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Felicitari !
Poze ceva ? Sa zici tipul tranzistorului !
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,803
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
oare de ce era pus in "gelatina"?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,463
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
iulius a scris:oare de ce era pus in "gelatina"?

Din cauza vibratiilor, este indicat de pus silicon si pe urma montarii unuia nou. Cele 3 lipituri sunt pentru contact electric, fixarea mecanica se face cu "gelatina", rasini, surub....
Ati desfacut computer de Mercedes? Sa nu incercati ca totul este turnat, o masa de rasina tare !
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,803
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
vezi ca se gasesc niste bastoane speciale pt topit la orice magazin de electronice.le topesti ca pe luminare daca nu ai respectivul ciocan de topit special pt ele si pui substanta pe tranzistor.
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
am pus silicon in loc.este oarecum de aceeasi consistenta...ma refer la gradul de gelifiere....
orisicum gelatina are rol de rigidizare: suficient cat sa tina pisele dar suficient de moale sa faca fata la vibratii...
am folosit un tranzistor mult mai mare ca putere...dar nu are importanta;el lucreaza ca comutator.deci mereg orice mos 40A pe 0.019 ohmi DSon . are tot aceeasi capsula to 220 ()


Ultima modificare facuta de ROBERTby2000 la Lun 20 Aug, 2007 9:09 am
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,767
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Bravo. Acum cand vom avea probleme stim la cine sa apelam.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,463
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ROBERTby2000 a scris:am pus silicon in loc.este oarecum de aceeasi consistenta...ma refer la gradul de gelifiere....
orisicum gelatina are rol de rigidizare: suficient cat sa tina pisele ( 2 condensatoare mari cei 7 trnzistori si o bobina.) dar suficient de moale sa faca fata la vibratii...
am folosit un tranzistor mult mai mare ca putere...dar nu are importanta;el lucreaza ca comutator.deci mereg orice mos 40A pe 0.019 ohmi DSon . are tot aceeasi capsula to 220 (din seria irfz)


Mai este ceva important, dv/dt-peak diode recovery si "sigilarea" lui cu silicon sanitar ca sa nu intre umezeala/apa. Mai stiu eu pe unul cu Fiat care dupa ce a spalat motorul nu mai mergea, intrase apa in el ca desteptii l-au montat in compartimentul motor.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,463
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
O intrebare ptr domnul inginer Robert :
De ce se sigileaza cu silicon modulul si ce se mai face dupa ce se lipeste un nou tranzistor ?
Daca nu..... va spun tot eu luni sau marti.
Skip ads 60' (0/3)

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR