dantes975
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2005
- Mesaj Privat
dantes975
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2005
- Mesaj Privat
- mikhai
- **
- 215 mesaje
- din 12 Jun 2006
- Astra 2004 y20dth
mikhai
- Mesaje scrise: 215
- Locatie:
- Masina: Astra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2006
- Mesaj Privat
alcaffera a scris:@mikhai
Ce te face sa crezi ca o lipitura refacuta tine mai putin decat una "originala"
Iti garantez ca sunt electronisti care fac lipituri mai bune decat multe lipituri facute de "fabrica"
Asa ca treaba cu 6-9 luni nu are nici un temei.
PS cu ceva ani in urma cand tehnologia SMD era in pionierat, trebuia sa caut varfuri de statie de lipit de 0,5mm ca sa reusesc sa refac niste lipituri improprii.
Ce te face sa crezi ca o lipitura refacuta tine mai putin decat una "originala"
Iti garantez ca sunt electronisti care fac lipituri mai bune decat multe lipituri facute de "fabrica"
Asa ca treaba cu 6-9 luni nu are nici un temei.
PS cu ceva ani in urma cand tehnologia SMD era in pionierat, trebuia sa caut varfuri de statie de lipit de 0,5mm ca sa reusesc sa refac niste lipituri improprii.
doar intreb.electronica nu e domeniul meu,doar aud dar vreau sa am si o
alta opinie-de om priceput.nu am o chestie ca ce e de fabrica e sfint si ce e manual e aiurea-sint situatii si situatii..
dantes975
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2005
- Mesaj Privat
dantes975
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2005
- Mesaj Privat
- wwwcvro
- **
- 196 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Vectra 1991 C20NE
- Galati
wwwcvro
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Salut. Am achizitionat recent un Opel Astra Caravan 1,7 dti din Germania. Este o masina f. buna dar din cand in cand imi fac figura si se opreste motorul. Apoi refuza sa mai porneasca.
Am fost la un tester care mi-a furnizat urmatoarea eroare: "P0251 Injection fuel metering control pump A (cam/rotor/injector) Auxiliary info:implausible signal".
Am verificat toate conexiunile acestui calculator ( de continuitate, alimentare). Intrebarea ar fi daca se pot repara aceste calculatoare, daca se gasesc de cumparat de la SH si daca ar mai fi si alte cauze posibile. Am inteles ca aceasta ar fi "boala" acestor motoare.
Multumesc.
Am fost la un tester care mi-a furnizat urmatoarea eroare: "P0251 Injection fuel metering control pump A (cam/rotor/injector) Auxiliary info:implausible signal".
Am verificat toate conexiunile acestui calculator ( de continuitate, alimentare). Intrebarea ar fi daca se pot repara aceste calculatoare, daca se gasesc de cumparat de la SH si daca ar mai fi si alte cauze posibile. Am inteles ca aceasta ar fi "boala" acestor motoare.
Multumesc.
Moadib
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Salut, am avut si eu o problema asemanatoare, acelasi calculator la acelasi tip de masina...insa pe mine m-a lasat in Germania ( eram in concediu..). In service la nemti mi-au cerut 1300 euro pt. piesa, dar nu aveam atatia bani la mine si a trebuit sa caut mai ieftin...dupa 6 zile de cautari am reusit sa gasesc un Stoerghereter ( asa pronuntau...- calcu' de care vorbesti..) la dezmembrari cu 450euro. In Germania am mai gasit la o firma care repara - 750 euro, in alta parte cu 850 SH la o firma care comercializa numai SH-uri...deci scump..rau! Am auzit ca se repara si in tara cu 300 ~ 500 euro piesa defecta dar sincer nu stiu unde. Cand m-am intors am intrebat la Ausburg cat costa unul nou si il aveau cu 35.000.000 lei ( acum 2 saptamani..) . Legat de ce ai spus la sfarsit , se pare ca asa este : la motoarele de 1.7 pica calculatorul iar la cele de 2.0 pica pompa.
P.S. Vezi ca mie in service in Germania ( am fost pt. diagnosticare la 2 service-uri....primul a zis ca e pompa si ca ma costa 2000 euro, insa toti mecanicii care se uitau ziceau ca nu e pompa, ca nu moare asa deodata ..iar la al doilea service am dat peste un neamt priceput..) mi-a scos mufa din calculatorul de la pompa de injectie si a mai scos un cod de protectie ( asa a zis dar eu cred ca se referea la cod de eroare) si a zis sa nu mai bag mufa si sa incerc sa pornesc ca pe urma inmagazineaza iar eroarea si nu va pleca chiar daca pun alt calculator. Chestia ca l-am gasit pe ala SH la 450 e, l-am pus, am dat la cheie si a plecat din prima fara probleme!
P.S. Vezi ca mie in service in Germania ( am fost pt. diagnosticare la 2 service-uri....primul a zis ca e pompa si ca ma costa 2000 euro, insa toti mecanicii care se uitau ziceau ca nu e pompa, ca nu moare asa deodata ..iar la al doilea service am dat peste un neamt priceput..) mi-a scos mufa din calculatorul de la pompa de injectie si a mai scos un cod de protectie ( asa a zis dar eu cred ca se referea la cod de eroare) si a zis sa nu mai bag mufa si sa incerc sa pornesc ca pe urma inmagazineaza iar eroarea si nu va pleca chiar daca pun alt calculator. Chestia ca l-am gasit pe ala SH la 450 e, l-am pus, am dat la cheie si a plecat din prima fara probleme!
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Ei bine am pus mana pe cheie si am dat jos calculatorul. S-a desfacut foarte usor pe deasupra motorului. L-am decapsat, desfacut si miros a ars la greu.
Defectul nu a fost greu de depista, o lipitura desfacuta, oxidata, rupta, spuneti cum vreti. Dar nu era din cele 3 de care aflasem aici pe forum. Am facut si o poza dar calitatea e cam nasoala. O atasez aici spre alte invataminte.
Am lipit pe toate 3 plus cea nasoala, si inca vreo doua pe acolo. Cea incercuita e cu problema, restul le-am refacut ca precautie. Sper ca cine mai are probleme sa-i foloseasca.
Rezulatul a fost pozitiv. Masina a pornit din prima si in urmatoarele zile voi vedea daca se mai opreste.
Ultima modificare facuta de liviu2004 la Mie 09 Aug, 2006 9:16 am
Defectul nu a fost greu de depista, o lipitura desfacuta, oxidata, rupta, spuneti cum vreti. Dar nu era din cele 3 de care aflasem aici pe forum. Am facut si o poza dar calitatea e cam nasoala. O atasez aici spre alte invataminte.
Am lipit pe toate 3 plus cea nasoala, si inca vreo doua pe acolo. Cea incercuita e cu problema, restul le-am refacut ca precautie. Sper ca cine mai are probleme sa-i foloseasca.


Rezulatul a fost pozitiv. Masina a pornit din prima si in urmatoarele zile voi vedea daca se mai opreste.
Ultima modificare facuta de liviu2004 la Mie 09 Aug, 2006 9:16 am
cretu-v
- Mesaje scrise: 43
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y 17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2006
- Mesaj Privat
- ROBERTby2000
- **
- 244 mesaje
- din 01 Aug 2006
- Astra 2001 y17dt
- Vrancea
ROBERTby2000
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2006
- Mesaj Privat
un prieten tot cu opel ma suna si-mi spune ca ia picat calculatorul de injectie.(diagnostic dat de tester undeva in service).il linistesc si-i spun ca sunt clasicele lipituri reci (deh...m-am documentat de pe forum sa ne traiasca)
l-am desfacut...a mai avut problema asta...avea niste buburuze de lipituri. am dat cositorul jos...si am refacut lipiturile. fara nici un rezultat.masina mergea parca in 2 pistoane.
am dat calculatorul din nou jos...pentru a avea acces la piese m-am hotarat ca trebuie data placa jos...am incercat din toate partile usor usor....nimic.
tinea mufa aia mare...am desfacut lipiturile...nimic.mai departe...am desfacut toate lipiturile care am crezut ca tin. si am reusit. dai si masoara.......dintre care unul (un MOS de putere) era intrerupt. l-am scos din gelatina aia...si l-am inlocuit. am montat tacticos la loc totul...l-am pus pe masina si surpriza...torcea masina nu alta.
deci tranzistorul lucra ca un comutator de putere....deschidea si inchidea ceva in pompa de injectie ce ? nu stiu. ma documentez eu.(( in electronica ma pricep...deh...dl.ING... in mecanica nu prea.))
DECI AM AVUT CURAJ.
asta se datoreaza in mare parte si forumului...am invatat destul de multe.
Ultima modificare facuta de ROBERTby2000 la Lun 20 Aug, 2007 10:11 am
l-am desfacut...a mai avut problema asta...avea niste buburuze de lipituri. am dat cositorul jos...si am refacut lipiturile. fara nici un rezultat.masina mergea parca in 2 pistoane.
am dat calculatorul din nou jos...pentru a avea acces la piese m-am hotarat ca trebuie data placa jos...am incercat din toate partile usor usor....nimic.
tinea mufa aia mare...am desfacut lipiturile...nimic.mai departe...am desfacut toate lipiturile care am crezut ca tin. si am reusit. dai si masoara.......dintre care unul (un MOS de putere) era intrerupt. l-am scos din gelatina aia...si l-am inlocuit. am montat tacticos la loc totul...l-am pus pe masina si surpriza...torcea masina nu alta.
deci tranzistorul lucra ca un comutator de putere....deschidea si inchidea ceva in pompa de injectie ce ? nu stiu. ma documentez eu.(( in electronica ma pricep...deh...dl.ING... in mecanica nu prea.))
DECI AM AVUT CURAJ.
asta se datoreaza in mare parte si forumului...am invatat destul de multe.
Ultima modificare facuta de ROBERTby2000 la Lun 20 Aug, 2007 10:11 am
zildan
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2001 Y1.7DTI 16V
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2006
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,799 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,799
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,452 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,452
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
iulius a scris:oare de ce era pus in "gelatina"?
Din cauza vibratiilor, este indicat de pus silicon si pe urma montarii unuia nou. Cele 3 lipituri sunt pentru contact electric, fixarea mecanica se face cu "gelatina", rasini, surub....
Ati desfacut computer de Mercedes? Sa nu incercati ca totul este turnat, o masa de rasina tare !
- iulius
- ****
- 1,799 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,799
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- ROBERTby2000
- **
- 244 mesaje
- din 01 Aug 2006
- Astra 2001 y17dt
- Vrancea
ROBERTby2000
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2006
- Mesaj Privat
am pus silicon in loc.este oarecum de aceeasi consistenta...ma refer la gradul de gelifiere....
orisicum gelatina are rol de rigidizare: suficient cat sa tina pisele dar suficient de moale sa faca fata la vibratii...
am folosit un tranzistor mult mai mare ca putere...dar nu are importanta;el lucreaza ca comutator.deci mereg orice mos 40A pe 0.019 ohmi DSon . are tot aceeasi capsula to 220 ()
Ultima modificare facuta de ROBERTby2000 la Lun 20 Aug, 2007 10:09 am
orisicum gelatina are rol de rigidizare: suficient cat sa tina pisele dar suficient de moale sa faca fata la vibratii...
am folosit un tranzistor mult mai mare ca putere...dar nu are importanta;el lucreaza ca comutator.deci mereg orice mos 40A pe 0.019 ohmi DSon . are tot aceeasi capsula to 220 ()
Ultima modificare facuta de ROBERTby2000 la Lun 20 Aug, 2007 10:09 am
- pif
- ****
- 1,617 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,617
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,452 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,452
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
ROBERTby2000 a scris:am pus silicon in loc.este oarecum de aceeasi consistenta...ma refer la gradul de gelifiere....
orisicum gelatina are rol de rigidizare: suficient cat sa tina pisele ( 2 condensatoare mari cei 7 trnzistori si o bobina.) dar suficient de moale sa faca fata la vibratii...
am folosit un tranzistor mult mai mare ca putere...dar nu are importanta;el lucreaza ca comutator.deci mereg orice mos 40A pe 0.019 ohmi DSon . are tot aceeasi capsula to 220 (din seria irfz)
orisicum gelatina are rol de rigidizare: suficient cat sa tina pisele ( 2 condensatoare mari cei 7 trnzistori si o bobina.) dar suficient de moale sa faca fata la vibratii...
am folosit un tranzistor mult mai mare ca putere...dar nu are importanta;el lucreaza ca comutator.deci mereg orice mos 40A pe 0.019 ohmi DSon . are tot aceeasi capsula to 220 (din seria irfz)
Mai este ceva important, dv/dt-peak diode recovery si "sigilarea" lui cu silicon sanitar ca sa nu intre umezeala/apa. Mai stiu eu pe unul cu Fiat care dupa ce a spalat motorul nu mai mergea, intrase apa in el ca desteptii l-au montat in compartimentul motor.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,452 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,452
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat