Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • irinel_g

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2002 Y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Si inca ceva...sa nu mai aud de fiabilitatea Opel- am fost un fan al masinilor astora da mi s-a taiat detot...acu o luna am schimbat puntea si diodele la alternator, in conditiile in care masina are 150 000Km.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
S-a carbonizat local datorita: lipituri slabe, rezistenta de contact(oxid pe conector), cositorire proasta pini, curent mai mare, contacte largite, apa/condens la contacte....
Ca ai schimbat citeva diode la 150.000km nu e mare lucru . Idea este de ce au picat ? Tot timpul trebuie cautata cauza, noi reparam cu cap nu schimbam piese ca majoritatea celor din service.
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
ROBERTby2000 a scris:
nu te supara...dar nu poti sa faci analogie intre un acumulator si condensator....acumulatorul inmagazineaza energie intr-un fel iar condensatorul in alt fel...ATENTIE !
iar pasta de transfer termic....este altceva...ceea pe care se pune pe componentele SMD de putere in tehnica hibrida...
in electronica chiar am idee...sunt pasionat ...si lucrez...si sunt si licentiat.
am colegi care lucreaza la siemens...la infineon...si ii stiu ce le poate capul. fara suparare dintro gloata de ingineri cativa sunt valorosi cu adevarat.
- de asemenea nu am curat sa ma pun cu DVS...(care sunteti ing mecanic) in torsiuni forte si rezistente. intuiesc banuiesc studiez si doar atat. mai ales ca trebuie sa ai si viziune.

P.S Razz este un forum adevarat.aproape zi de zi intru. e bine ca ca exista comunicare...si mai ales placerea de a citi...alte forumuri le-am abandonat de mult.


si eu sunt de aceeasi parere, nu ma pot contrazice cu electronistii... ideea e urmatoarea ...avem 2 chestii de proiectat: un Airbag Control Unit si un Engine Control Unit....amandoua folosesc wave soldering, compnente SMD si THD.... deci sa zicem ca sunt aproape identice ca proces tehnologic... in schimb specificatiile ptr ECU prevad ca "unitatea sa aiba o suprafata minima de disipare a caldurii de xxx cm^2" iar la ACU nu se spune absolut nimic despre caldura...

drept urmare cand se face design-ul ptr ECU se foloseste o carcasa de Al cu multe aripioare pe ea (ptr a obtine acea suprafata minima de disipare a caldurii) si acea pasta gelatinoasa ptr a imbunatati transferul termic de la componente/PCB la carcasa...

iar la design-ul ptr ACU, unde nu exista cerinte foarte stricte de temperatura nu se foloseste acea pasta gelatinoasa si carcasa este tot din Al dar fara prea multe "aripioare" si alte artificii care sa-i creasca suprafata....

concluzia cred ca se poate trage destul de usor cu privire la rolul "gelatinei" Smile ....

al doilea argument... se discuta la un moment dat ca rolul acelei gelatine ar fi de fixare a unor componente, reducerea nivelului de vibratii si protectia impotriva umiditatii...
la ACU-uri (unde nu sunt cerinte de transfer termic) ansamblul PCB-ului (placa cu toate componentele lipite pe ea, se cufunda intr-o substanta de consistenta lacului (Palux, etc.) ... se scot din cuva respectiva si se trec printr-o baie de IR , adica un cuptor mai simplu spus.... lacul respectiv se solidifica pe PCB si asigura acel surplus de rigidizare (care din experienta proprie spun ca nu este destul de semnificativ) si protectia impotriva umiditatii si a particulelor parazite (se depun eforturi destul de mari ptr ca asamblarea sa se faca intr-un mediu cat mai curat, lipsit de particule de praf/pilitura/vapori de apa din urmatorul motiv: exista destule integrate pe PCB-ul respectiv la care pinii sunt foarte fini si foarte apropiati... va da-ti seama ca daca se depune o particula de pilitura metalica, o alta particula conductoare de curent electric, se poate provoca si avaria instantaneu componenta.... intr-o destul de mare masura pe linia de asamblare se pot asigura aceste conditii...problema ramane valabila dupa ce unitatea pleaca de la noi, sta prin depozite, ajunge pe alte linii de asamblare... unitatie nu sunt toate proiectate sa fie etanse (la Engine CU trebuie sa fie, dar ACU nu neaparat), deci exista sanse ca aceste particule sa patrunda in interior mai tarziu...de aceea se da cu lacul acela...

deci raman la parerea (nu va pot impune sa fie si a voastra, dar lucrand cu asa ceva zi de zi in ultimii 6 ani stiu de ce folosesc "gelatina" aia) ca gelatina are urmatoare functionalitati in ordinea importantei : 1) transfer termic 2) etansare si protectie contra particulelor parazite 3) intr-o mica masura reducerea vibratiilor.

oricum apreciez sunt destui oameni interesati de subiect, si care desi nu au legatura directa cu domeniu reusesc sa intre in detaliile tehnice. si eu stau zi de zi pe aici pe forum si citesc diverse subiecte cu mare placere...

apropo, legat de acest topic, le-am aratat colegilor ca se poate si repara un ECU, chiar si in afara unui "mediu specializat" ... cam toti traiam cu impresia ca ECU-ul este o piesa de schimb, nu ai ce sa repari la el...dar se poate Razz bravo si bafta celor care au facut sau se incumeta sa faca asa ceva!

legat de experienta inginerilor din siemens/infineon/sh.a.m.d. ... nu zic ca sunt un guru in domeniu...mai am multe de invatat...dar pana acum la toate ECU (pe Peugeot 307) si ACU (Isuzu, Honda CRV, Honda NSX si acum in lucru un Suzuki) pe care le-am proiectat eu (dpdv mecanic - nu electric) nu am avut nici o problema in functionare, toate testele (inclusiv cele de caldura si vibratii) si validarile au iesit perfecte si la noi si la clienti . problema cea mai mare intr-o multinationala cu proceduri destul de stricte, este sa schimbi ceva...si daca tu esti foarte bun si stii ca se poate face ceva mult mai bun, mai performant, etc te lovesti de rigiditatea procedurilor si proceselor... pe de alta parte factorul care influenteaza totul este cel de ordin financiar.... e usor de spus "hai sa folosim integratul cutare ca e mai destept si face treaba a jumate de PCB" ...s-ar putea ca dupa ce il califici, il testezi, introduci procesul tehnologic specific lui, il cumperi, il depozitezi,etc, toate aceste costuri sa fie mai mari decat cele pe care le-ai avea daca folosesti componente
cunoscute deja si ptr care toate procesele sunt definite... aici e marea problema.... nu zic ca nu se poate, dar trebuie sa ai o putere de convingere enorma, sa "ambalezi" echipa de hardware, software, cei care fac layout-ul PCB-ului, cei din productie, departamentul de calitate, cei de la logistica, cei de la teste, cei de la achizitii, etc... uneori pur si simplu nu merita Smile ... era o vorba despre femei: "daca o femeie tace, nu o intrerupe".... la fel si la ACU/ECU: daca functioneaza cu tehnologia asta (si inca se vinde) lasa-l asa...
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
daca desfaci un calc de injectie de opel...ai sa constati ca este asacum spun.
daca desfacu ecu-ul ...ai dreptate.si vad ca esti bine informat.
buba la calc de la opel(de injectie) este din proiectare. si anume: terminalul de CU este introdus intr-un cilindru de Al si strans... ce se intampla daca pui in contact Al +CU? surpriza...in timp apar oxizi...(chimie nu stiu foartemulta...doar ce am invatat in scoala)
chestia asta am spuso fostului meu profesor(prof.dr. ing. tare omul si specializat pe microcontrolere si comunicare multi microcontroler...pe masini)
a vazut un calc de injectie...si mi-a spus: uite clasica greseala : AL+cu.
si intr-adevar forumul este plin de probleme la calc de injectie la y17dt(aceeasi problema.)
Skip ads

  • irinel_g

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2002 Y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Si mamam lor de nemtalai de ce dracu n-ao remediaza macar la piesele de schimb, ca ma duc maine si dau 40 mil pe clc sima pomenesc ca peste 2 ani iar se duce si daca impart 40 mil la 48 de luni iese aproape 1mil pe luna intretinere pe luna...cred ca o vand...
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
nustiu cine este producatorul calculatorului(...)...chiar nu am fost atent la acest detaliu...are cineva idee?
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
ROBERTby2000 a scris:nustiu cine este producatorul calculatorului(...)...chiar nu am fost atent la acest detaliu...are cineva idee?


ar trebui sa existe o eticheta pe ECU care sa contina urmatoarele informatii:

- numele si logo-ul clientului (GM sau Opel probabil, Isuzu daca este vorba de dieselul 1.7)
- numarul de piesa al clientului
- numele si logo-ul producatorului (Bosch, TRW, Denso, Delhpi, Siemens VDO, etc...)
- numarul de piesa al producatorului (daca e produs de Siemens numarul ar trebui sa fie de forma 5WK4xxxx, unde cei 4 de x difera)
- un text de avertizare in mai multe limbi (ceva de genul, montarea si demontarea acestei unitati sa fie facuta doar de personalul autorizat comform specificatiilor tehnice, bla bla bla...)
- tara de origine (made in Germany, China, Maxico, Korea, Japan, ...)
- unul sau mai multe barcode-uri care contin informatiile de mai sus.
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
imi este naspa sa ma bag sa vad iar ce scrie...ma gandeam ca mai este cineva care a reparat...si din intamplare stie...mai asteptam...raspunsuri Smile
Skip ads

  • CRISTI_ro

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Signum 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2005

  • Mesaj Privat
"...condensatorii folositi in PCB-urile din ECU au rolul de acumulare de curent, sunt folositi pe post de rezerve de energie, in cazul unor caderi de scurta durata a tensiunii de alimentare, acesti condensatori sunt back-up-ul.... "

"
oricum condensatorii aia sunt supusi la zeci de cicluri de incarcare/descarcare pe secunda... probabil in timpul acestor cicluri disiparea de caldura este mai intensa decat la un singur ciclu de incarcare..."


l_stoian79...te contrazici ....
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Va rog, fara analize de text in acest topic atat de interesant!
exista condensatori de capacitate mare, folositi cu precadere in DC la atenuarea variatiilor de tensiune (aici foloseste faptul ca inmagazineaza sarcina) si de capacitate mica, folositi in multe alte scopuri (filtre, de exemplu).
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Apropo de condensatori, daca tot deschideti un ECU merita sa masurati/inlocuiti condensatorii electrolitici. Faptul ca au stat atita timp in caldura nu le-a facut bine. Masurati si o sa vedeti. Preferabil sa puneti in loc de 85 grd. celsius de cei cu 105, este marcat pe ei. Daca gasiti si de cei LL mai bun.
  • irinel_g

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2002 Y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2006

  • Mesaj Privat
producatorul este firma Delphi de prin state cerd dar au si fabrica in europa, oricum le-am trimis eu un mail de bine dar probabil ii doare undeva
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
De obicei ii cam doare acolo...
Chiar asa urit arata al tau de nu se poate face? Ce dracu suntem romani! Noi am repara si OZN-uri fara manual service si daca am avea miine facem unul mai bun..
De asta Canada si SUA ne vor pe noi si nu pe arabi si alte neamuri ca de astia s-au saturat. Nu mai continui sa nu spuna lumea ca as fi... dar cunosc bine sentimentele celor de acolo, tot un alb angajeaza ca ala poate chiar daca sunt obligati sa primeasca la interviu si diversi handicapati intelectual...
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
[quote="ROBERTby2000"]imi este naspa sa ma bag sa vad iar ce scrie...ma gandeam ca mai este cineva care a reparat...si din intamplare stie..






ptrc16nz1993

BCKD este--EPROM label

16156179 ECU label
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
fara suparare...tin sa spun ca poza de mai sus nu este calc de injectie de la motorul y17dt.
nu stiu ce este ala... Question
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
ptrc16nz1993

BCKD este--EPROM label

16156179 ECU label a zis fara suparare!
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
si cu intirziere credeti ca o reducere a puterii motorului se poate datora acestui calculator de injectie?
acum ceva timp aparea mai rar dar de o saptamina nu isi mai revine tot asa slab ca putere si se plafoneaza la 110 la km pe ora si 2700 rpm parca! la turatia asta se plafoneaza in orce treapta de viteze! repet tot acest calcuylator sa fi de vina? miinea vreau sa il desfac iar! nu mai suport am si un drum lung de facut!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
BAZGANM a scris:si cu intirziere credeti ca o reducere a puterii motorului se poate datora acestui calculator de injectie?
acum ceva timp aparea mai rar dar de o saptamina nu isi mai revine tot asa slab ca putere si se plafoneaza la 110 la km pe ora si 2700 rpm parca! la turatia asta se plafoneaza in orce treapta de viteze! repet tot acest calcuylator sa fi de vina? miinea vreau sa il desfac iar! nu mai suport am si un drum lung de facut!


Vad ca ai diesel. Pina la electronica ai cautat sa vezi cum arata valva EGR ? La diesel gazele se recircula in proportie mare si valva se murdareste repede. Citeste la Agila ce am scris de EGR.
Mai vezi si senzorul camshaft, dar la el ti se aprinde si bec in bord
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
acum 2 saptamini am curatat egr-ul! si becuri se aprind la greu! si cel de verificare motor si cel de la sistemul de racire concomitent cu oprirea turometrului!
unde este senzorul camshaft? vreau sa il verific si pe acesta! oricum desfac si calculatorul pt ca am dubii la unele lipituri!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
De obicei senzorul (prins cu 1 surub) este pe la distributie, trebuie dat jos capacul. Se curata el, contactele si mufa. Te uiti si la dintii aia sa fie curati.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR