Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
jE a scris:Problema: se da o masina (sa zicem cea din semnatura) care trebuie sa mearga pe un plan (nu se stie inclinatia). la 70 km/h, in treapta a IV-a motorul are ~3000 rpm, in a V-a, ~1800 rpm.

Cantitatea de benzina este calculata de ecu in functie de apasarea pedalei de acceleratie. Din ce-am remarcat eu, gradul de inclinare conteaza cel mai mult, la o rampa cu inclindare de 10-12% la o turatie de 2500, desi ai pedala la podea si motorul pompeaza o gramada de benzina masina abia mentine turatia, pe cand intr-o viteza inferioara la 3500-4000ture fara a apasa prea tare pedala masina reactioneaza mult mai bine.
De asemenea daca ai nevoie sa ajungi la o viteza mare nu schimbi imediat a 5-a pentru ca sigur vei trece cu pedala prin podea si masina se va comporta de parca i-au murit jumatate din cai. In panta nu ai nevoie de cuplu maxim si presupun ca cele 1800ture sunt mai mult decat de ajuns.
Skip ads

  • roibutzu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2009

  • Mesaj Privat
nu sunt specialist dar am abservat ca in treapta 4 si automat turatie mai mare,consumul era mai mic decat in treapta 5 la aceeasi viteza.
  • sfinx

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z22yh
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2008

  • Mesaj Privat
E suficient de simplu. Ai injectie, caclulatorul zice ca trebuie mai multa benzina sa mentina turatia in treapta a 5-a pentru viteza respectiva decat in treapta a 4a. si e oarecum logic: fa analogia cu vitezele la bicicleta, cat tragi de ea daca nu ai pozitionat-o corect pentru portiunea de drum pe care esti? Nu invarti de acelasi de numar de ori pedalele, dar apesi mult mai tare pe ele daca ai pus-o intr-o viteza prea mare, sau dai prea des si cu senzatie de inutilitate invers Wink
Revenind la oile noastre, pentru cei cu benzina si ecotec, consumul adevarat incepe dupa 4000 rpm. Daca schimbi inainte sa ajungi la 4000 e foarte bine si pentru consum, si pentru motor. Atentie insa la urmatorul aspect:
Gradul de apasare a pedalei de acceleratie are un impact major asupra consumului, si nu atat de major asupra acceleratiei efective a vehiculului. Apasarea la putin peste jumatate a pedalei (cam la 2/3 max 3/4 din cursa) duce la o o acceleratie in jurul a 90-95% din maxim, si cu consum in jur de 70% din consumul cu pedala la fund. La motoarele cu turbina, WOT-ul are alta semnificatie, si acolo chiar merita. La cele simplu aspirate, nu prea e aceeasi melodie.
  • frumushel

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2008

  • Mesaj Privat
unde am putea sa gasim pntru fiecare motorizare in parte valorile de cuplu maxim si datele necesare?
Skip ads

  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Eu n-am gasit un astfel de site, dar pentru diverse informatii(nu doar auto) folosesc wikipedia. De exemplu istoria opel astra: http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra
  • frumushel

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Interesant....Merci
Uitati un tabel care ar putea fi de ajutor.
http://en.wikipedia.org/wik...Astra#Astra_G.2FB
  • serioussam

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2008

  • Mesaj Privat
ok , sunt novice ! ce sa inteleg eu din : Power = 66 kW (90 PS; 89 hp) @6000 rpm si Torque = 125 N·m (92 lb·ft) @4000 rpm sau Compression Ratio = 10.5:1, banuiesc ca ei vor sa spun cave dar neavand cunostinte ma uit ca ............. poate cineva sa ma lamureasca ? ma intereseaza turatiile, ca celelalte sunt mai tehnice
  • babuliu

  • Mesaje scrise: 526
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2008

  • Mesaj Privat
serioussam a scris:ok , sunt novice ! ce sa inteleg eu din : Power = 66 kW (90 PS; 89 hp) @6000 rpm si Torque = 125 N·m (92 lb·ft) @4000 rpm sau Compression Ratio = 10.5:1, b

Power = 66 kW (90 PS; 89 hp) == puterea motorului : 66 KiloWats sau 89 de cai putere maxima la turatia de 6000 RotatiiPeMimunt
Torque = 125 N·m (92 lb·ft) @4000 rpm == cuplul motorului : 125 NewtoniMetru, cuplu maxim atins la 4000 RotatiiPeMimunt
Compression Ratio = 10.5:1 == rapotul de compresie caracteristic motorului
Wink
Skip ads

  • serioussam

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2008

  • Mesaj Privat
multumesc frumos ! deci este de recomandat sa nu sar de 6000 de turatii sau practic la 6000 folosesc toti cei 89 de cai ai masinii ! am priceput si faza cu 4000 dar nu am cuvintele momentan la mine si nu ma pot exprima
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Nu poti sa sari peste 6000 ture, ti se taie alimentarea automat.
  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pe la 6400 ii taie alimentarea.
  • serioussam

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2008

  • Mesaj Privat
ahha, ai ca incep sa pricep, multumesc frumos inca odata
Skip ads

  • catalin2001

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2009

  • Mesaj Privat
salut. eu am un opel corsa motor 1.0 din 2005 60CP, 44kW. as dori sa stiu si eu cam pe la cate turatii sa schimb ca sa obtin un consum cat mai mic. momentam o turez pana pe la 3000 apoi schimb.
  • minimal.madness

  • Mesaje scrise: 369
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1993 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2009

  • Mesaj Privat
eu am o mica intrebare.am un opel astra f din '93 .. si NU AM TUROMETRU .se poate monta unul extern .. pus pe undeva pe bord ?
  • deleted-18718

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Inainte de Vectra am condus Audi A4, 2.0i 131cp, cutie automata, apropo de subturatie , am observat ca masina in regim urban mergea fregvent cu vitezele 4 chiar 5, sub 2000 rture( schimband vitezele automat), acu la Vectra in aceias regim de condus urban ( Cluj ) folosesc treapta 2- 3 foarte rar 4, deci pana la urma cum e bine, cei de la Audi de ce au astfel de setari , nu merg subturat ?.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Si tu poti merge linistit sub 2000 pentru consum dar daca vrei sa demarezi schimbi pentru a avea o un raport consum/acceleratie mai bun. La fel facea si cutia automata de pe audi banuiesc.
  • deleted-18718

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Da, se tura la maxim daca apasam pedala constant. Am obsevat ca Vectra se simte bine in oras la un mers linistit in tr.3 pe la 1800 ture, daca asi retrograda ar sari la 3000 ture , deci pana la urma cred ca e mai bine sa conduci dupa cum simti masina si nu cu ochi in turometru, binenteles ca fiecare motor se conduce altfel.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
asa e cel mai bine Wink
  • mirceap

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z19dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2008

  • Mesaj Privat
vreau si eu un sfat cu privire la acceleratie.
Am un astra H 1,9 cdti, sa zicem ca atunci cand mi se pune pata si apas butonu sport schimb peste 3500, insa cand merg normal, schimb undeva la 2000 ture. De asemenea cand merg normal accelerez destul de "lin", si nu apas violent pedala de acceleratie. Si inca o intrebare. La ce turatie porneste turbina la motorul meu? Daca merg sub turele in care ea intra in functiune, ii dauneaza cu ceva?
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Turbina merge tot timpul si creste progresiv. Eu zic totusi sa schimbi vitezele pe la 2300 sa pici peste 1500. Cdti-urile noastre nu prea se impaca cu turatiile mici.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR