- Dariescu Claudiu
- ***
- 692 mesaje
- din 30 Jun 2008
- Astra 2003 Z18xe
- Iasi
Dariescu Claudiu
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 Z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2008
- Mesaj Privat
- YuriRO
- **
- 424 mesaje
- din 06 Apr 2008
- Astra 2002 Z18XE
- Bucuresti
YuriRO
- Mesaje scrise: 424
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
Salut! Tacanitul ala pe care il auzi il am si eu de cand am cumparat masina (daca o fi acelasi sunet). Si tot asa, 10-15 s dupa pornire. Mi s-a spus ca ar putea fi ceva probleme de etansare la galeria de evacuare, acolo unde se imbina cu motorul. Dar tind sa cred ca nu este de acolo, atat timp cat esti al 3-lea pe care il aud ca se plange de asta. O alta cauza ar putea fi "bataia" tachetilor hidraulici (sper ca asa se numesc - tind spre "zero" la mecanica) datorata uleiului prost sau schiburilor rare. De cand am masina (~ 30 000 km) tacanitul nu s-a amplificat si nici nu s-a schimbat in vreun fel. Dar revizia o fac in jurul a 10 000 km (complet - se schimba toate filtrele) si pun numai ulei Mobil 1 - 5W40.
Pentru cine recomanda 0W40: E foarte bun pe un motor in mintile lui sau nou. Dar mi se pare prea subtire pentru Romania (ierni geroase si veri toride). Cu 0W40 risti sa-ti pape ceva mai mult ulei decat de obicei. Eu am avut asa cand am luat masina si am mers vreo 5000 km cu el. Am avut norocul sa nu-l pape, dar cum nu toate motoarele au avut parte de aceeasi intretinere...
In privinta consumului, incearca sa urmaresti consumul mediu la suta de km. Cel instant la o anumita viteza nu spune nimic...
Numai bine!
Pentru cine recomanda 0W40: E foarte bun pe un motor in mintile lui sau nou. Dar mi se pare prea subtire pentru Romania (ierni geroase si veri toride). Cu 0W40 risti sa-ti pape ceva mai mult ulei decat de obicei. Eu am avut asa cand am luat masina si am mers vreo 5000 km cu el. Am avut norocul sa nu-l pape, dar cum nu toate motoarele au avut parte de aceeasi intretinere...
In privinta consumului, incearca sa urmaresti consumul mediu la suta de km. Cel instant la o anumita viteza nu spune nimic...
Numai bine!
- morpheusst
- OP
- 60 mesaje
- din 18 Sep 2011
- Astra 2010 A16XER
- Constanta
morpheusst
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2010 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2011
- Mesaj Privat
Probabil ca nu este nimic, dupa ce am sa imi schimb uleiul si restul consumabilelor o sa vad cum se comporta...Oricum am ramas placut surprins de consum, de comfort(doar se doreste masina sport), de spatiu, de motor si cutie.....Multumesc tuturor pentru sfaturi si pareri!
PS. Consumul mediu pe o distanta de 180 KM este de 5.6, pilotul a fost setat la 105 km/h ......este super ok....Mers doar pe autostrada!
Ultima modificare facuta de morpheusst la Mie 28 Sep, 2011 11:51 am
PS. Consumul mediu pe o distanta de 180 KM este de 5.6, pilotul a fost setat la 105 km/h ......este super ok....Mers doar pe autostrada!
Ultima modificare facuta de morpheusst la Mie 28 Sep, 2011 11:51 am
- Dariescu Claudiu
- ***
- 692 mesaje
- din 30 Jun 2008
- Astra 2003 Z18xe
- Iasi
Dariescu Claudiu
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 Z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2008
- Mesaj Privat
Eu am masina de 4 ani si 1/2. Am cumparat-o cu aproape 120.000 km si acum am cu ea 180.000 km. De cind am cumparat-o merg cu Mobil1 - 0W40 , made in USA, si nu papa ulei, nu tacane, porneste usor si motorul e lacrima inauntru.
Dar nu vreau sa intru in polemica despere ulei ca exista topic specializat pentru ulei. Eu am recomandat , fiecare alege ce pune in motor.
Dar nu vreau sa intru in polemica despere ulei ca exista topic specializat pentru ulei. Eu am recomandat , fiecare alege ce pune in motor.
- morpheusst
- OP
- 60 mesaje
- din 18 Sep 2011
- Astra 2010 A16XER
- Constanta
morpheusst
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2010 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2011
- Mesaj Privat
- Dariescu Claudiu
- ***
- 692 mesaje
- din 30 Jun 2008
- Astra 2003 Z18xe
- Iasi
Dariescu Claudiu
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 Z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2008
- Mesaj Privat
- YuriRO
- **
- 424 mesaje
- din 06 Apr 2008
- Astra 2002 Z18XE
- Bucuresti
YuriRO
- Mesaje scrise: 424
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,458 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,458
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Claudiu, evident ca producatorul (in speta GM) recomanda... GM. Ce ai vrea sa recomande? Ford? Sa fim seriosi, pana la urma interesul producatorului e sa isi vanda marfa.
Pentru Z18XE se recomanda 5w30. Asta, de nou. De aici, depinde in ce minti e motorul. Al meu e in toate mintile (in ideea ca trebuie sa iti fie sarita o doaga ca sa bei ulei ), si GM 5w30, nu papa gram. Z10XEP-ul sotiei imi papa 1l/6000 km, asa ca va trece pe Mobil 0w40 sau 5w40
Yuri, de ce ti se pare 0w40 prea subtire? la cald e mai gros decat recomandatul 5w30.
Pentru Z18XE se recomanda 5w30. Asta, de nou. De aici, depinde in ce minti e motorul. Al meu e in toate mintile (in ideea ca trebuie sa iti fie sarita o doaga ca sa bei ulei ), si GM 5w30, nu papa gram. Z10XEP-ul sotiei imi papa 1l/6000 km, asa ca va trece pe Mobil 0w40 sau 5w40
Yuri, de ce ti se pare 0w40 prea subtire? la cald e mai gros decat recomandatul 5w30.
- morpheusst
- OP
- 60 mesaje
- din 18 Sep 2011
- Astra 2010 A16XER
- Constanta
morpheusst
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2010 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2011
- Mesaj Privat
Pai atunci bag ori Castrol 5w40 ori Mobile 1 5w40. Castrol Magnatec mi s-a parut cel mai bun pana acum.....l-am folosit pe matiz,leganza,bmw,renault kangoo, ford........si vedem acum pe opel daca se comporta la fel de bine.......Sa vedem ce gasesc la mine in oras, ca nu e un oras chiar mare cu multe magazine sa am de unde alege ......
- YuriRO
- **
- 424 mesaje
- din 06 Apr 2008
- Astra 2002 Z18XE
- Bucuresti
YuriRO
- Mesaje scrise: 424
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
Je, ma refeream in special pe timp de iarna. 0W e mai putin vascos decat 5W. Pe la noi intampinam chiar si -20 C, pe timp de iarna. Pe urma mi-am amintit ca domnul in discutie nici nu se afla in RO. Poate la el e mai cald. Oricum ar fi nu e mare diferenta intre ele, poate doar ca 0W este full sintetic. Conteaza foaste mult cum a fost intretinut motorul. Daca se observa lipsuri de ulei mari, se recomanda urmatorul de pe lista. Eu cu 5W40 pierd la un schimb ~300 ml. As putea spune ca e o cantitate neglijabila. Cu 0W tot pe acolo am pierdut (desi mentionez ca n-am prins iarna cu el). Deci pana la urma ramane la latitudinea (pasarelelor de pe creier) fiecaruia dintre noi.
Ultima modificare facuta de YuriRO la Mie 28 Sep, 2011 2:04 pm
Ultima modificare facuta de YuriRO la Mie 28 Sep, 2011 2:04 pm
- morpheusst
- OP
- 60 mesaje
- din 18 Sep 2011
- Astra 2010 A16XER
- Constanta
morpheusst
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2010 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2011
- Mesaj Privat
- Dariescu Claudiu
- ***
- 692 mesaje
- din 30 Jun 2008
- Astra 2003 Z18xe
- Iasi
Dariescu Claudiu
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 Z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2008
- Mesaj Privat
- morpheusst
- OP
- 60 mesaje
- din 18 Sep 2011
- Astra 2010 A16XER
- Constanta
morpheusst
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2010 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2011
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,458 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,458
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- morpheusst
- OP
- 60 mesaje
- din 18 Sep 2011
- Astra 2010 A16XER
- Constanta
morpheusst
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2010 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2011
- Mesaj Privat
lenovor60- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2011
- Mesaj Privat
nosaint
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2001 Z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2011
- Mesaj Privat
Salut baieti,
vreau sa spun si eu cateva lucruri in legatura cu motorul z18xe. Mi-am cumparat Bertone in martie 2011. Cand l-am cumparat habar nu aveam ce motorizare are. Eram in cautarea unei masini in jurul a 4000 E, cautam Astra G hatckback. Ei bine am vazut pe internet modelul Bertone. Dragoste la prima vedere , cel putin din partea mea! L-am luat cu aprox. 3750 E inmatriculata in Ro. Spun aprox. pentru ca a trebuit sa il iau de la Braila (eu locuiesc in Timisoara). Dupa ce l-am cumparat am efectuat schimbarea distribuitiei (pompa apa, rola intinzatoare, curea) + cureaua de alternator si rola aferenta. Motorul, norocul meu e Z18xe din 2001. Asa e trecuta in certificat. Anul fabricatiei 2001 si norma de poluare E.4. Kilometrii actuali 147.000 Km, cel putin asa imi arata pe bord. Consumul de ulei (Mobile1 5w40) as fi vrut sa spun zero dar acum am vazut ca e normal sa consume cat de cat la 10.000km. Consumul in oras in jurul a 10% si in exterior in jurul a 6,5%. Spun asta deoarece masina nu are computer de bord. Parcurg lunar aprox. 3000 km si am condus mai multe masini. Sunt super multumit de aceasta masina si recomand cu caldura acest tip de motor.
Acum am si eu o intrebare. Cum se face ca aceasi masina din acelasi an (morpheusst) are computer de bord, navigatie, etc. si a mea nu are asa ceva ? Nu prea inteleg dece aceasta diferenta ... Ma puteti ajuta?
Multumesc mult!
vreau sa spun si eu cateva lucruri in legatura cu motorul z18xe. Mi-am cumparat Bertone in martie 2011. Cand l-am cumparat habar nu aveam ce motorizare are. Eram in cautarea unei masini in jurul a 4000 E, cautam Astra G hatckback. Ei bine am vazut pe internet modelul Bertone. Dragoste la prima vedere , cel putin din partea mea! L-am luat cu aprox. 3750 E inmatriculata in Ro. Spun aprox. pentru ca a trebuit sa il iau de la Braila (eu locuiesc in Timisoara). Dupa ce l-am cumparat am efectuat schimbarea distribuitiei (pompa apa, rola intinzatoare, curea) + cureaua de alternator si rola aferenta. Motorul, norocul meu e Z18xe din 2001. Asa e trecuta in certificat. Anul fabricatiei 2001 si norma de poluare E.4. Kilometrii actuali 147.000 Km, cel putin asa imi arata pe bord. Consumul de ulei (Mobile1 5w40) as fi vrut sa spun zero dar acum am vazut ca e normal sa consume cat de cat la 10.000km. Consumul in oras in jurul a 10% si in exterior in jurul a 6,5%. Spun asta deoarece masina nu are computer de bord. Parcurg lunar aprox. 3000 km si am condus mai multe masini. Sunt super multumit de aceasta masina si recomand cu caldura acest tip de motor.
Acum am si eu o intrebare. Cum se face ca aceasi masina din acelasi an (morpheusst) are computer de bord, navigatie, etc. si a mea nu are asa ceva ? Nu prea inteleg dece aceasta diferenta ... Ma puteti ajuta?
Multumesc mult!
- morpheusst
- OP
- 60 mesaje
- din 18 Sep 2011
- Astra 2010 A16XER
- Constanta
morpheusst
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2010 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2011
- Mesaj Privat
Salut!
Tine de nivelul de echipare....oricum, stai linistit, nu pierzi mare lucru, navigatia e mai mult de design, cel putin a mea, are doar harta Germaniei pe cd si restul ce mai indica nu este ceva asa important, sa zicem consumul, ce ar mai, fi in rest...mai nimic important...
Am tot uitat sa pun poze, sper zilele astea...Oricum sunt super multumit de ea, mai ales pentru oras....Destul de agila pt un 1.8 (portbagaj mare pentru o masina sport, sau cel putin asa se vrea! ). Ceea ce ma streseaza este ca atunci cand o iau din loc cu viteza 1, pleaca de pe loc, dupa parca da in nas si dupa incepe sa mearga normal. Cu viteza a doua cand o calc...trage, are un scurt lag si incepe sa traga mai tare, deci un mic hop. Ma gandesc ca este de la bujii sau poate sa fie clapeta de acceleratie?...am curatat-o, pare a fi curata....eu am curatat-o cu alcool si vata, poate nu este bine curatata?....consumul este ok, acum ca este frig si aglomeratie mare imi consuma cam 11 in oras si in afara undeva la 6 jumate.....o sa atasez o poza cand am timp, cred ca imi lipseste ceva din grila din fata, am motorul mereu rece cand ies in afara cu masina, poate de asta si consumul. Cand am cumparat-o consum mediu pe 120 km autostrada mers cu 105 km/h pe pilot, 5.6.....In rest nu am avut prb si sper sa nici nu am.....
Numai bine!
Tine de nivelul de echipare....oricum, stai linistit, nu pierzi mare lucru, navigatia e mai mult de design, cel putin a mea, are doar harta Germaniei pe cd si restul ce mai indica nu este ceva asa important, sa zicem consumul, ce ar mai, fi in rest...mai nimic important...
Am tot uitat sa pun poze, sper zilele astea...Oricum sunt super multumit de ea, mai ales pentru oras....Destul de agila pt un 1.8 (portbagaj mare pentru o masina sport, sau cel putin asa se vrea! ). Ceea ce ma streseaza este ca atunci cand o iau din loc cu viteza 1, pleaca de pe loc, dupa parca da in nas si dupa incepe sa mearga normal. Cu viteza a doua cand o calc...trage, are un scurt lag si incepe sa traga mai tare, deci un mic hop. Ma gandesc ca este de la bujii sau poate sa fie clapeta de acceleratie?...am curatat-o, pare a fi curata....eu am curatat-o cu alcool si vata, poate nu este bine curatata?....consumul este ok, acum ca este frig si aglomeratie mare imi consuma cam 11 in oras si in afara undeva la 6 jumate.....o sa atasez o poza cand am timp, cred ca imi lipseste ceva din grila din fata, am motorul mereu rece cand ies in afara cu masina, poate de asta si consumul. Cand am cumparat-o consum mediu pe 120 km autostrada mers cu 105 km/h pe pilot, 5.6.....In rest nu am avut prb si sper sa nici nu am.....
Numai bine!
- lismanconstantin
- **
- 72 mesaje
- din 01 Mai 2011
- Astra 2002 Z18XE
- Iasi
lismanconstantin
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2011
- Mesaj Privat
Salut colegu,
in legatura ca mai tot timpul ai motorul rece problema este de la termostat, ori este blocat pe deschis, ori si-a pierdut din proprietatile pe care le are si anume de a deschide la 92 grade si de a inchide la 88 grade.
Acelasi simptom il aveam si eu, cel putin acum cand s-a racit afara, nu reusea sa mi se incalzeasca motorul mai deloc. In fiecare zi fac 6 km pana la job si abia cand ajungeam la job incepea sa mi se ridice putin acul de temperatura. Alteori, cand era destul de frigutz si mergeam mai mult cu ea, se stabiliza acul pe la 80 grade si din cand in cand mai pica la 60-70 grade.
Concluzia, termostat blocat pe deschis, antigelul racea tot timpul motorul, consum marit, motorul nu functioneaza la parametri optimi.
Poti testa acest lucru astfel: mergi cu masina, daca vezi acul ridicandu-se pe la 80 grade, opresti motorul, ridici capota si pui mana pe radiatorul din interior si pe furtunul acela gros care se duce in termostat. Daca radiatorul si furtunul este fierbincior, clar problema este de la temostat, este blocat pe deschis, antigelul raceste tot timpul motorul, in mod normal el trebuie sa fie rece pana la 92 grade cand termostatul deschide.
Eu am cumparat un termostat nou, original GM, cu tot cu corpul in care este acesta si senzorul de temperatura (285 RON) si acum pot zice ca se simte enorm de mult diferenta. In 2 km motorul se incalzeste, ajunge la 92 grade si acul acolo ramane, plus ca acum in habitaclu am caldura din plin, motorul fiind la temperatura optima trage mai bine, consumul s-a micsorat, etc.
Spor!
in legatura ca mai tot timpul ai motorul rece problema este de la termostat, ori este blocat pe deschis, ori si-a pierdut din proprietatile pe care le are si anume de a deschide la 92 grade si de a inchide la 88 grade.
Acelasi simptom il aveam si eu, cel putin acum cand s-a racit afara, nu reusea sa mi se incalzeasca motorul mai deloc. In fiecare zi fac 6 km pana la job si abia cand ajungeam la job incepea sa mi se ridice putin acul de temperatura. Alteori, cand era destul de frigutz si mergeam mai mult cu ea, se stabiliza acul pe la 80 grade si din cand in cand mai pica la 60-70 grade.
Concluzia, termostat blocat pe deschis, antigelul racea tot timpul motorul, consum marit, motorul nu functioneaza la parametri optimi.
Poti testa acest lucru astfel: mergi cu masina, daca vezi acul ridicandu-se pe la 80 grade, opresti motorul, ridici capota si pui mana pe radiatorul din interior si pe furtunul acela gros care se duce in termostat. Daca radiatorul si furtunul este fierbincior, clar problema este de la temostat, este blocat pe deschis, antigelul raceste tot timpul motorul, in mod normal el trebuie sa fie rece pana la 92 grade cand termostatul deschide.
Eu am cumparat un termostat nou, original GM, cu tot cu corpul in care este acesta si senzorul de temperatura (285 RON) si acum pot zice ca se simte enorm de mult diferenta. In 2 km motorul se incalzeste, ajunge la 92 grade si acul acolo ramane, plus ca acum in habitaclu am caldura din plin, motorul fiind la temperatura optima trage mai bine, consumul s-a micsorat, etc.
Spor!
maricws
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Gorj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2011
- Mesaj Privat