Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
<Banuiesc ca acest "releu al bujiilor incandescente" este si el un mic modul de management al temperaturii motorului (pe langa ECU) cu Dumnezeu stie ce scop in circuit... Nu cred ca este doar un simplu releu electronic. >

releul de bujii primeste semnal de la ecu pt on/off si da la randul lui catre ecu un semnal care ii spune in ce stare este(cel putin la vectra c y20dth). eu am studiat problema ca am probleme cu pornirea intre 20/30 gr c. in momentul in care temperatura antigelului e mai mica decat un anumit prag( la mine 16 gr modificat de opel brasov) intra preincalzirea dupa care urmeaza postincalzirea la 50 % power(daca pui un bec in locul bujiei acesta clipeste). postincalzirea dureaza cam 120 secunde(nu mai stiu exact) sau pana cand temperatura antigelului creste peste 40 gr c sau accelerezi peste 2500 rpm. de asta e un pic mai complicat releul asta.

pentru a scapa de pornirea grea am incercat sa prostesc releul astfel incat in momentul in care rotesc electromotorul sa intre si bujiile. am facut asta dar ecu vedea starea anormala a releului si imi aparea masina cu cheita(era cod de eroare ceva de genul funtie anormala a releului de bujii). am renuntat la idee pt ca am constatat ca si daca scot un releu fara importanta din soclu imi aparea masina cu cheita si codul :releu ... circuit open. releul e bosch.
Skip ads

  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
sever iulian,
ai perfecta dreptate ca acest releu este un mic modul de management al temperaturii motorului si nu un simpplu releu de bujii incandescente. Si eu aveam acea problema cu temporizarea releului si eroarea P0380.
Dupa ce am verificat tot circuitul de preancalzire (conductoare, bujii incandescente, preancalzirea filtrului, am desfacut pana si releul) am ajuns la concluzia ca trebuie sa fie releul de bujii defect.
Asa ca saptamana trecuta am cumparat un releu de bujii incandescente nou original GM, iar acum masina o pornesc imediat dupa ce se sting martorii din bord (fara a mai lasa o temporizare inainte de circa 14 secunde corelata cu o decuplare a unui releu din cutia de relee), iar motorul merge mai rotund si mai putin galagios.
Deci, problema s-a rezolvat prin schimbarea releului de bujii incandescente.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
si eroarea P 0380 a disparut tot prin schimbarea releului bujiilor incandescente.
  • mandystar

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2008

  • Mesaj Privat
sal cum verfici circuitul de preincalzire de la releu la bujii?k pe tester mia dat eroare de circuit defect intre releu si bujii.deci releu este bun dar celva e defect intre ele.tre sa demontez ceva d p la motor?
Skip ads

  • varu33

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2010

  • Mesaj Privat
sal. am un opel vectra c Y 20DTH am dus o la tester si mecanicu mi a zis ca tre schimbat releu pt bujii incandescente. imi puteti spune si mie cat ma costa si de unde il pot lua mai iefteneaua? multumesc anticipat
  • coratu ion

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Buna seara,eu am urmatoarea problema:am fost cu opelul meu astra caravan 1.7dti din 2001 seria motor y17dt la tester deoarece a trebuit sa-i schimb debitmetrul de aer si mecanicul de acolo mi-a zis ca daca mai apare martorul cu cheita problema o sa fie de la bujii sau releul de preincalzire.Acum cateva zile martorul a aparut din nou dar am observat ca daca las un timp mai mare dupa ce se sting restul martorilor cand pornesc acesta se stinge.Asa se stinge dupa un anumit timp.Eu sunt incepator si nu ma prea pricep sa fie de la bujii sau releu.As dori sa stiu daca aveti idee si cam cat costa aceste piese. Multumesc anticipat! adresa mail nyysy77@yahoo.com
  • C.Razvan

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2010

  • Mesaj Privat
La fel patesc si eu.Si eu am eroare P0380,bujiile le-am verificat sunt bune insa cineva mi-a zis sa ma uit si la releu.Cum pot sa imi dau seama daca este bun sau nu si cam cat ar costa unul?Se poate achizitiona si SH?
  • C.Razvan

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Este compatibil releul de bujii si de pe benzinare sau y20dth pe a mea care este 1,7dti?Am gasit unul la 60 ron SH.Ce spuneti?
Skip ads

  • abogdan1978

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2008

  • Mesaj Privat
C.Razvan a scris:Este compatibil releul de bujii si de pe benzinare sau y20dth pe a mea care este 1,7dti?Am gasit unul la 60 ron SH.Ce spuneti?

La motoarele pe benzina NU exista releu de bujii...!
Bujiile incandescente de pe motoarele diesel au rolul de a incalzi camera de ardere la pornirea motorului. La benzina, bujiile creaza o scanteie pentru aprinderea amestecului carburant (benzina+aer) pe toata durata functionarii acestuia.
  • C.Razvan

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Mersi de informatie....pana la urma am schimbat releul insa eroarea tot imi apare......cred ca e de la bujii.Care e cea mai eficienta verificare a acestora?
  • r3chinu

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2011

  • Mesaj Privat
C.Razvan a scris:Mersi de informatie....pana la urma am schimbat releul insa eroarea tot imi apare......cred ca e de la bujii.Care e cea mai eficienta verificare a acestora?

iei un fir de curent care sa ajunga de la bujii la bateria masini pui un capat a firului la baterie la +parca si pui pe fiecare bujie care nu face scanteie inseamna ca trebuie schimbata ..mecanicul meu asa a facut
  • covesanu

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Antara 2009 z16xl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Am desfacut si eu releul si pe cele 2 triace sau ce o fi scrie: BUK 7508 ,55 , PHm 9940 A7,
Si circuitul cu multe picioruse scrie pe el 9940KGW.
Skip ads

  • Daniel1971

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 ydti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2012

  • Mesaj Privat
liviu2004 a scris:Am eu schema. Da-mi un PM cu id-ul de mess sau email.

  • Daniel1971

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 ydti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2012

  • Mesaj Privat
liviu2004 a scris:Am eu schema. Da-mi un PM cu id-ul de mess sau email.

Rogute-te frumos trimite-mi si mie schema pe id-ul de mess daniel1971danny@yahoo.com.
Multumesc anticipat! Cu respect, Daniel BORZA.
  • dragosh_viorel

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2011

  • Mesaj Privat
BAC a scris:Sigur sunt numai doua bujii duse? Am avut si eu probleme cu cheita, dar toate bujiile erau arse, le-am schimbat personal, nu am fost sa mai resetez codul de eroare. Cheita nu s-a mai aprins.

am motor z 19 dt as vrea sa imi schimb si eu bujiile , ai idee e complicat cum trebuie sa fac?
  • dragosh_viorel

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2011

  • Mesaj Privat
r3chinu a scris:
C.Razvan a scris:Mersi de informatie....pana la urma am schimbat releul insa eroarea tot imi apare......cred ca e de la bujii.Care e cea mai eficienta verificare a acestora?

iei un fir de curent care sa ajunga de la bujii la bateria masini pui un capat a firului la baterie la +parca si pui pe fiecare bujie care nu face scanteie inseamna ca trebuie schimbata ..mecanicul meu asa a facut


as vrea sa la schimb eu e greu ? complicat? cum sa fac?
  • dragosh_viorel

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2011

  • Mesaj Privat
r3chinu a scris:
C.Razvan a scris:Mersi de informatie....pana la urma am schimbat releul insa eroarea tot imi apare......cred ca e de la bujii.Care e cea mai eficienta verificare a acestora?

iei un fir de curent care sa ajunga de la bujii la bateria masini pui un capat a firului la baterie la +parca si pui pe fiecare bujie care nu face scanteie inseamna ca trebuie schimbata ..mecanicul meu asa a facut


as vrea sa la schimb eu e greu ? complicat? cum sa fac?
  • r3chinu

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2011

  • Mesaj Privat
dragosh_viorel a scris:
r3chinu a scris:
C.Razvan a scris:Mersi de informatie....pana la urma am schimbat releul insa eroarea tot imi apare......cred ca e de la bujii.Care e cea mai eficienta verificare a acestora?

iei un fir de curent care sa ajunga de la bujii la bateria masini pui un capat a firului la baterie la +parca si pui pe fiecare bujie care nu face scanteie inseamna ca trebuie schimbata ..mecanicul meu asa a facut


as vrea sa la schimb eu e greu ? complicat? cum sa fac?

nu am schimbat eu bujia!daca nu ai mai schimbat nu te baga ca e riscant,sa nu rupi bujia ca dupaia dai peste alte probleme!
dute la un mecanic care se pricepe!
  • cionti

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2012

  • Mesaj Privat
salut !
sunt posesorul unui opel astra h 2009 si de aprox 2 luni imi apare cheita (masina cu cheita ) pe bord . Initial disparea in functie de cat de repede actionam contactul cu cheie ( daca dadeam repede la automat dupa ce pornea motorul se stingea si martorul ) acum insa nu . I-am facut un tester si mi-a aparut eroare la bujiile cu incandescenta .Initial am crezut ca este una sau mai multe arse dar cand le-am verificat toate sunt ok insa atunci cand le scot ,,caciulita ,, aceea de plastic ,mufele lor care le alimenteaza , la fiecare bujie mi se stinge si martorul din bord . Cand le conectez din nou mi se aprine martorul in bord
  • marius1024

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Timis
  • Masina: Meriva 2004 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Buna tuturor opelistilor din taricica noastra frumoasa
Sper sa nu va deranjez dar am si eu o problema cu Meriva mea.
De 2 saptamani si ceva cand o pornesc dupa ce a stat mai multe ore (de seara pana dimineata, sau in cursul zilei) motoru porneste oscileaza usor intre 600-1000 rpm si apoi moare, indiferent ca afara sunt 7 grade sau 18 grade.
Daca dupa pornire o accelerez usor (1000-1200 rpm) pentru 15-20 secunde si il las apoi nu se mai opreste.
Precizez ca dupa punerea contactului astept "secundele vitale" necesare ca bujiile sa isi faca treaba.
Consumabilele sunt schimbate la 124 000 km si am acum 131 000.
Distributia e verificata si e OK.
Iam facut in ianuarie test motor si nu a dat eroare.
Acumulator e nou (cumparat martie sau aprilie parca).

Daca cineva cunoaste problema sau a mai patito spuneti-mi ce ar trebui sa fac.
O seara faina si KM linistiti
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR