Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Octav

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2006

  • Mesaj Privat
am avut si eu o pb cu martorul cu cheita. la aparitia lui am verificat bujiile si am constatat ca am 2 bujii arse. am schimbat cele 2 bujii si apoi m-am prezentat la tester pt a sterge eroarea. Cand surpriza! am probleme cu releul bujiilor. eroarea era ceva de genul "bujii incandescente/releu bujii- intrerupere/scurtcircuit plus". ma rog tipul de la tester mi-a cerut banii -30lei si m-a trimis la un "electrician bun". Am ajuns acolo asta a miscat putin de fire, a sters eroarea si cica a fost gata-50 lei.explicatia lui a fost aceea ca era un contact imperfect. a doua zi insa, becul s-a aprins din nou. N-am putut verifica la service datorita faptului ca martorul se aprindea doar la pornire cu motorul rece, dupa cca 2 km se stingea si nu se mai aprindea pana nu se racea motorul.intrebarea mea: are cineva o [b]schema cu circuitul releu-bujii[/b], ma pricep la electrica, dar ar fi mai simplu sa verific circuitul conform schemei pt a intelege functionarea acestora. si inca ceva:stie cineva un tester mai ieftin? m-am saturat sa tot dau bani unora care nu stiu nici macar sa interpreteze erorile( culmea acestea mai sunt si in limba romana) multumiri anticipate!
masina este astra 1.7 dti (y17 dt) 2001
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Am eu schema. Da-mi un PM cu id-ul de mess sau email.
  • BAC

  • Mesaje scrise: 255
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Sigur sunt numai doua bujii duse? Am avut si eu probleme cu cheita, dar toate bujiile erau arse, le-am schimbat personal, nu am fost sa mai resetez codul de eroare. Cheita nu s-a mai aprins.
  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 695
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2005

  • Mesaj Privat
si eu zic sa nu fie si celelalte bujii arse .........
Skip ads

  • Octav

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2006

  • Mesaj Privat
sigur am avut doar 2 bujii arse. azi le-am demontat pe toate si le-am verificat pe toate (le-am legat pt 2 secunde direct pe baterie si se incalzeste miezul). Deci am avut doar 2 arse. mai am si eu cateva intrebari:
1. e normal ca prima bujie din dreapta masinii sa fie murdara de ulei? cilindrul dintre miez si filetul bujiei e plin de o pelicula de ulei, nu miroase a motorina - cred ca e ulei
2. sunt probleme daca am montat langa cele 2 bujii care mai fuctionau altele dar nu de aceeasi marca? ma 2 ngk si 2 beru
3. se poate verifica releul acum? (cand afara sunt 20 de grade) - eu stiu ca acesta functioneaza la temperaturi sub 5 grade
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
probabil se aprinde din urmatorul motiv: 2 bujii sunt noi si 2 vechi din cate am inteles.
cele noi absorb un curent mai mare decat cele vechi....si calculatorul sesizeaza acest lucru si din cauza asta la pornire ai martorul cu cheita;
P.S : Idea dimineata la prima pornire pui contactul si lasa-l cca 30 de secunde. apoi pornesti. si martorul cu cheita nu se mai aprinde.
daca pornesti imediat....martorul cu cheita se stinge dupa cca 5 min.
Idea
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
ROBERTby2000 a scris:probabil se aprinde din urmatorul motiv: 2 bujii sunt noi si 2 vechi din cate am inteles.
cele noi absorb un curent mai mare decat cele vechi....si calculatorul sesizeaza acest lucru
Idea


Rolling Eyes N-am mai auzit asta. Si cam care este curentul limita???
  • Octav

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2006

  • Mesaj Privat
rezolvat! am montat bujiile noi pe poz pistoanelor 2,3, am cumparat un spray de contacte el am desfacut tot, am curatat am remontat si vad ca e ok. nu se mai aprinde martorul.
am ajuns la o concluzie: daca remediezi defectul cred ca nu trebuie sa mergi neaparat la service pt a sterge memoria.se sterge singura.
am mai citit pe forum despre cineva care si-a schimbat bujiile ca urmare a semnalizarii martorului, dupa care martorul s-a stins
nu am dreptate?
Skip ads

  • zildan

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2001 Y1.7DTI 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Deci la mine se aprinde cateva secunde martorul ala la bord cand pornesc?
E normal?
  • Octav

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2006

  • Mesaj Privat
la punerea contactului trebie sa se aprinda toti martorii din bord. insa dupa ce pornesti motorul in cca 3-5 sec trebuie sa se stinga toti. in caz contrar ai o problema (in functie de martorul care nu mai doreste sa se stinga Sad )
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salut liviu2004, te rog daca se poate sa imi trimiti si mie schema electrica cu bujiile incandescente si releul de bujii incandescente de la opel astra g y 17 dt, caci cea din cartea de reparatii a masinii nu ma ajuta cu nimic... Poate reusesc cumva sa-i dau de cap problemei cu martorul ceck engine aprins (am postat in mai multe tutoriale aceasta problema de nerezolvat ...).
nicu.costinesti@yahoo.com
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Buna seara. Din pacate am dezinstalat de mult softurile de opel si cine stie pe ce dvd le mai am aruncate. Dar: poti sa masori bujiile si sa vezi daca sunt arse. Daca da, le inlocuiesti pe toate si vezi apoi care e treaba, inclusiv masori daca sunt alimentate la punerea contactului cu motorul rece.

Cred ca ai nevoie de cateva porniri/opriri ca eroarea sa nu mai fie activa. Succes.
Skip ads

  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salut Liviu2004. Toate bujiile sunt bune, le-am verificat duminica cu aparatul de masura si testerul. Ai zis o chestie interesanta cu verificatul prezentei tensiunii pe fiecare bujie. Buun...asta nu am verificat...si daca gasesc ca o bujie nu este alimentata, bujiile sunt alimentate de catre ECU prin intermediul releului bujiilor incandescente...Eu stiu ca releul alimenteaza toate cele 4 bujii in acelasi timp...
multumesc pentru sfat, o sa verific si tensiunea pe fiecare fisa a bujiilor...sa vedem ce mai descopar dupa...
nicu.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Azi am desfacut minunatul releu al bujiilor incandescente la Opel astra G Y17 DT:

Si iata ce am gasit inauntru....




Si la final reansamblarea si lipirea cu silicon rosu

Daca avem printre noi un electronist de meserie, poate ne ajuta cu schema electronica si ne spune principiul de functionare.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Schemele modulelor electronice nu ai de unde sa le iei. Trebuia ridicata schema daca tot ai desfacut modulul.
  • gsi_master

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega 2001 z22xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2005

  • Mesaj Privat
ce s-ar putea arde in ele triacele alea sau ce or fi ca din poza nu pot sa imi dau seama,ca principiu de functionare e cam la fel la toate modulele pentru bujii ,un senzor pe chiloasa care citeste temperatura motorului in functie de care modulul alimenteaza bujiile (7-8 secunde),la modelele mai vechi numai are senzor pe chiloasa si pune bujiile la fiecare punere a contactului.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Imi pare rau LDivora, asa este, daca tot am desfacut releul trebuia trasata si o schema, dar era prea tarziu si nu mai aveam timp, nici macar pentru valorile inscrise pe componentele electronice...si poate daca aveam timp, nu reuseam sa identific corect toate componentele montajului electronic. In montaj erau 2 tiristoare sau poate tranzistoare, un condensator, mai multe microrezistente si cel mai important era si un CIRCUIT INTEGRAT (in mijlocul montajului). Tiristoarele (sau ce erau) isi disipau caldura pe carcasa de aluminiu a releului bujiilor, fiind fixate pe carcasa cu 2 lamele elastice, iar placa imprimata este multistratata (mai exact cu doua straturi de cablaj imprimat). Eu am verificat daca erau lipituri reci sau ceva ars/pocnit si am fost multumit ca totul era in regula.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Asta e, nici o problema, poate altcineva, data viitoare...
Macar ai vazut (retinut) vreo sigla ceva sa stim cine il produce? Bosch cumva? Sau Delphi?
Nu e nici triac nici tiristor, este de obicei un tranzistor bipolar de putere ce are in coada un MOS de putere.
Iata o schema de releu (nu este de Opel):

  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Nu mai stiu exact, dar cred ca era Bosch.
Problema care pe mine ma bagat in ceata este ca acest releul al bujiilor incandescente este numit impropriu "releu", pentru ca in interiorul lui, pe langa lui tiristoarele sau tranzistoarele respective care au rolul unui releu clasic de conectare/deconectare a circuitului electric, mai exista si un CIRCUIT INTEGRAT care are un anumit rol in circuitul de cuplare al bujiilor incandescente.
Banuiesc ca acest "releu al bujiilor incandescente" este si el un mic modul de management al temperaturii motorului (pe langa ECU) cu Dumnezeu stie ce scop in circuit... Nu cred ca este doar un simplu releu electronic.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu este denumit impropriu, este un releu static (solid state relay). Da, este un circuit electronic ce are exact aceeasi functie ca si un releu electromagnetic, dar are timpi de raspuns mult mai mici, curent de cuplare mai mic, etc.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR