Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
da cosmin.... ce sa zic?!?...azi mi.am facut si eu programare la baietii de la EDS pe 2 mai. pana atunci tine-ma te rog la curent cu ce rezolvi tu pe 23. eu dupa ce am schimbat senzorul MAP si disparuse problema eram asa bucuros...insa de vineri st cu nervii la pamant.
aseara m-am uitat in TIS si am gasit ca defapt eroare P0234 vinde de la:
-furtune, tubulatura fisurate, sparte
-fire intrerupte, contact imperfect
-supapa de control westgate defecta
-westgate defect
astea sunt toate cauzele posibile pe care le dau pentru acea eroare.
acum westgate o fi acea valva montata pe langa turbina care are tija ce inchide/deschide clapeta de recirculare a gazelor din turbina?
iar supapa de control westgate o fi de fapt valva tip para sau electrovalva acea responsabila cu vaccum?
Skip ads

  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Nu ai wastegate, ai geometrie variabila si electrovalva vacuum control geometrie variabila.

Pentru negative deviation cele de mai sus sunt principalele vinovate.

Pentru posivite deviation intercooler/furtune/furtunase/coliere - sparte/rupte/desfacute.
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
electrovalva vaccum de control al geometriei variabile este aceasta:

sau te referi la valva montata pe corpul turbinei care care are o tija si un furtun ce face legatura intre ea si turbina ?
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Cea din poza. E comandata electronic.
Skip ads

  • florinflorin

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2011

  • Mesaj Privat
am si eu aceasta eroare la astra h 1.7
Total number of fault codes: 1

P0234 - Boost Pressure Control Circuit Negative Deviation
(5A) - Not present

eroarea se aprinde la o turatie de 4000 daca merg asa constant.
ce ma sfatuiti, sa umblu in turbina sa vad daca se blocheaza?
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Vezi daca tija ce intra in turbina se poate misca.
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat


Asta este exact turbina care este vine montata si pe masina mea. Acum, iarasi sunt confuz in adevaratul sens al cuvantului, pentru ca din ce zic unii care lucreaza la diverse reprezentante opel, o cauza posibila ar fi ce am incercuit eu si ca acea valva este westgate, fapt intarit si de TIS.
Dilema: ce reprezinta de fapt acea valva/piesa/senzor si ce rol are?
imi dau seama ca are o tija ce actioneaza o clapeta situata in turbina care inchide/deschide traseul la anumite presiuni. asta am verificat la o astra g. mecanismul turbinei este identic ca si la astra h(cel putin la cele care turbina din poza).
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
electrovalva aia comanda vacuumul/boost-ul pe care il primeste wastegate-ul. nu stiu cum functioneaza la geometrie variabila, dar eu cand aveam bertone turbo asa functiona: boost controller electronic, cand ecu ii da comanda ca e in overboost, actioneaza pe un furtunas vacuum/boost dupa caz si banutzul din turbo se deschide, astfel gazele trec pe langa turbo, si ies direct spre evacuare
Skip ads

  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Nicio astra g nu a avut turbosuflanta cu geometrie variabila. Compari mere cu pere.
La cele cu geometrie variabila boost-ul e controlat prin vanele care inchid sau deschid in functie de comanda vacuumatica (in cazul z19dth) pe care o da electrovalva. Astea se afla in interiorul turbinei, pe partea de evacuare.

La benzina e cu wastegate, asemanator cu ce era pe Astra g diesel. doar Porsche a avut parca un test cu variabila.

In ce ai incercuit tu e un rahat de arc. Asemanator cu ce actiona wastegate-ul pe vechile turbo. (deschidea un banut sau o usita Laughing )

In filmuletul de mai jos ai functionarea.


  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
cosmin65397 a scris:@alladin_allibaba:

Stimate coleg din ce spui mai sus cu simptomele care au reaparut si la tine tind sa cred ca folosim aceeasi masina,in afara de problema cu bujia arsa aceleasi simptome apar si in prezent la mine,iar ca o paranteza tin sa va spun ca am facut un drum cu masina mai incarcata 4 insi + bagaje mai mici,masina tragea foarte greu desi urca in ture fara sa mai aibe balbe ,nu pot sa spun decat ca sunt mirat,uimit, si ca in fiecare zi cand plec la servici parca sunt curios si astept ce fel de balbe mai face .... Luni pe 23 am programare la baietii de la EDS pt revizie printre care si problema in cauza care ma dispera,asa ca o sa revin cu detalii cat pot de curand.
Toate cele bune!


salut!
ce ai rezolvat la baietii de la EDS?
  • cosmin65397

  • Mesaje scrise: 217
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Trebuie sa fac alta programare pt o diagnoza mai amanuntita si pus testerul pe ea in mers pt observarea parametrilor ,iar simptomele astea cu lipsa puterii se pot datora electrovalvei turbo (cea din poza de mai sus) care se schimba,nu am furtunase sparte crapate etc .
Culmea este ca de sambata am observat ca eroarea ecn02345 a disparut cand am facut testul agrafa si nu a mai facut nici un fel de balba,iar acum dupa ce am facut si revizia la baieti masina are inca un plus de acceleratie,urca in ture lejer si trage.
Ramane sa fac programare pentru diagnoza mai amanuntita.
Toate cele bune!
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
pfff......asa a fost si la mine. dupa ce am terminat motorina din rezervor si am completat cu alta nu a mai facut nicio problema. acum nu stiu daca a fost simpla coincidenta sau treaba asta s.a datorat de la motorina.
Skip ads

  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
tonytm a scris:Nicio astra g nu a avut turbosuflanta cu geometrie variabila. Compari mere cu pere.


Eu nu am comparat mere cu pere, am spus doar ca la bertone aveam sistemul ala simplu cu electrovalva si wastegate pe care il reglam din piulitele de pe tija pt overboost. Cred ca m-am facut prost inteles Smile

PS: later edit: acum am vazut ca nu era pt mine, scuze Smile

PS2: tonytm, poate ma luminezi si pe mine cum functioneaza sistemul asta de geometrie variabila ca nu prea ma prind ce e intampla cand vanele alea multe se inchid/deschid.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Inchid si directioneaza (tin) jetul de gaze in zona palelor (creste viteza turbinei) sau deschid si il imprastie (viteza turbinei scade).
  • cosmin65397

  • Mesaje scrise: 217
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2012

  • Mesaj Privat
ceva noutati alladin?
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
pfff...da.....am tras o fuga la maiandrei si dupa ceva verificari s.a dovedit ca geometria agata putin si de acolo provine eroare. trebuie sa ma programez pt o curatre. la tine?
  • cosmin65397

  • Mesaje scrise: 217
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Eu am curatarea facuta acum 2 luni,cam 600 ron m-a costat, si la turbina si la clapeta de acceleratie,dar inca nu am ajuns la andrei pt diagnoza din cauza programului meu de la servici,faza naspa e ca nu mai trec de 3500 de ture in nici-o treapta trage bine doar pana in 3500 fix,merg asa cu ea... nu am inca ce sa-i mai fac
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
la mine se manifesta in felul acesta pana cand am schimbat senzorul de presiune. pe vremea aceea imi facea figura cand o calcam brusc si urcam in ture in orice treapta. acum imi face doar in trapta a 5 si la fel cum zici tu...nu trece de o anumita turatie, mai exact de 2700 - 3000 rpm.
dupa ce ai curatat turbina cum s.a maifestat masina(mersu motor, demarraj, etc....)?
  • cosmin65397

  • Mesaje scrise: 217
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Salve.
Dupa curatarea turbinei si a clapetei de acceleratie masina a mers mult mai bine,accelereaza mult mai rapid,trage ,demarajul e mai puternic,motorul respira mai usor,dar toate astea se intampla pana la 3500- 4000 de ture.Dupa curatare s-a pus testerul in mers si nu au gasit valori anormale,nici la turbina nici la egr ,disparusera simptomele dar au fost temporare 3-4 zile.Desi am spus ca nu am ce sa mai fac o sa inlocuiesc electrovalva turbo si senzorul de presiune ,tind sa cred ca de aici provin problemele.
Sper sa nu ai probleme cu turbina, una noua costa destul iar reconditionarea ei e cu dus intors....service,mecanici...etc
toate bune!
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
nu cred ca e ceva la turbina intru.cat problema asta o face doar in trapta a 5-a si nu o face mereu. ramane de vazut pe 15 mai. tare curios sunt cum se va comporta masina dupa curatare
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR