Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Salut

Masina e Vectra C an 2005 , motor z19dt, 147000 km

Cateodata, cand i se pune pata, daca o alerg in a 3-a sa zic la 4000 rpm mi se aprinde masina cu cheita si nu mai trage.. parca nu mai am turbina deloc

Codul de eroare este P0234-5A Sistem control turbo deviatie negativa

Partea buna e ca daca iau contactul, pornesc din nou, merge ok, chiar si daca o alerg la 4000rpm nu se intampla nimic,trage cum trebuie

Ma uitam pe un site din anglia si ziceau baietii sa curat senzorul de boost. Dar daca ar fi jegos, ar trebui sa faca mai des treaba asta nu ?
Skip ads

  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z30dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
deviatie negativa inseamna ca turbo realizeaza presiune prea mare, probabil turbina ramane blocata pe activat desi electrovalva primeste comanda sa taie vacuumul. Calculatorul introduce limitare de putere pentruca vede presiune prea mare. Poate sa fie si electrovalva dar mai repede este un defect mecanic la turbo (ramane tija blocata la capatul superior) . Partea buna despre care spui tu intareste ce am spus mai inainte si anume ca defectul se manifesta cand tija trebuie sa revina si ea de fapt ramane blocata.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
si ce pot sa-i fac ? ai vreo idee, gen daca o sa curat boost sensorul se mai manifesta sau poate fi de vina motorasul de vacuum ?
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Electrovalva turbo/senzor boost pressure/tija geometrie dereglata/geometrie blocata in turbo.

Vezi cum se misca tija.
Skip ads

  • vectrafan

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2011

  • Mesaj Privat
am avut o problema asemanatoare la z 19 dth 150 cp
taia turbina intr-a treia la 3500 de ture problema a fost de la intercooler care avea trei celule fisurate si pierdea presiune cu toate ca eroarea care aparea era de presiune prea mare de fapt turbina nu facea presiune .am schimbat radiatorul de intercooler si mere ca noua pret informativ 300 ron sh
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Esti sigur? La Opel sunt invers denumirile (negative deviation e overboost si positive deviation e pierdere de presiune). La vag de exemplu e invers.
  • vectrafan

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2011

  • Mesaj Privat
tonytm a scris:Esti sigur? La Opel sunt invers denumirile (negative deviation e overboost si positive deviation e pierdere de presiune). La vag de exemplu e invers.

asa ii dadea si mecanicului meu pe tester ,parca folosea multidiag, presiune prea mare si de fapt avea pierdere de presiune
si efectul este vizibil,in sensul ca radiatorul de intercooler are urme de ulei pe el si la o examinare mai atenta am observat ca celulele acestuia sunt fisurate longitudinal si umflate.parerea mea sa mergi la un mecanic care foloseste ca si program de diagnoza opcom,si sa-ti verifice presiunea debitata de turbo in galeria de admisie,care dupa inlocuirea radiatorului, la mine, a trebuit reglata din nou
  • romanucoco

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2011

  • Mesaj Privat
ma poate ajuta cineva? am si eu un opel astra h model 2005 17 diesel.am o problema cand pornesc masina nu mai pleaca la sfert de chieie sa zic asa si intarzie pornirea cateva secunde 1-2 secunde dupa care parca tremura putin,nu foarte rau dar tremura,asta pana accelerez putin si dispare.apropo a aparaut si masinuta cu cheia pe bord si la primul semafor am oprit motorul si nu a mai aparut. cu stima
Skip ads

  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z30dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
prin ajutor te referi probabil la o testare cu tech2
  • romanucoco

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2011

  • Mesaj Privat
este o varianta si asta,dar poate sa imi spuna cineva de la ce poate sa fie?si daca sa mai intamplat la cineva ce a schimbat la ea?
  • respected

  • Mesaje scrise: 542
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2009

  • Mesaj Privat
romanucoco a scris:este o varianta si asta,dar poate sa imi spuna cineva de la ce poate sa fie?si daca sa mai intamplat la cineva ce a schimbat la ea?

nu este o varianta, ci este singura varianta pentru a afla adevarul si numai adevarul. decat sa schimbi piese si piese mai bine depistezi problema si o rezolvi direct.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
romanucoco a scris:este o varianta si asta,dar poate sa imi spuna cineva de la ce poate sa fie?si daca sa mai intamplat la cineva ce a schimbat la ea?


Daca vrei sa o iei pe bajbaite schimba regulator presiune common-rail. Daca nu e aia, schimba injectoare, daca nici asa nu scapi schimba motorul. Si daca nici atunci nu merge bine pune-o pe tester. Ai inceput prost si ca ai postat aici unde se discuta un cod de eroare fara legatura cu problema ta.
Skip ads

  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,300
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Revin..Vad ca acum nu a mai facut deloc, e foarte dubios. Am pus opcomul pe ea, si cat ii comanda ECU, atat face si presiune, am testat si in mers. Am undeva pe laptop rezultatele, le voi posta.
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
am avut acceasi problema la un astra h de 150 cp.
am schimbat senzorul de presiune si totul s.a rezolvat. in privinta cu presiunea care o cere ecu si cu cea care o ai, la mine si dupa schimbare senzorului exista o diferenta de 5 unitati la relantiu. am intrebat pe ici pe colo si nu e nicio problema.
  • cosmin65397

  • Mesaje scrise: 217
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Salve baieti! Cer si eu ajutorul vostru in masura in care se poate in legatura cu simptomele care le am la motorul z19dt,nu mai stiu ce sa-i fac,...In urma cu 2 saptamani am observat ca in treapta a 2-a la aprox 2000 -2200 de ture sacadeaza de cateva ori si se aude un sunet ca si cum trage aer fals dupa care merge ok,iar in treapta a 3-a la 4000 moare,facut testul agrafa indicat eroare ECN 2345A,dupa perindari la 2 service-uri sa verific turbina mi-au spus ca nu e devina ea si cica o curatare a ei si o curatare a clapetei de acceleratie rezolva problema (EGR l-am curatat acum 1 luna),am facut aceasta curatare si aceleasi simptome,pus testerul pe ea nu au gasit nimic defect, de turbina au spus ca baga in jur de 3 atmosfere si cica e bine,egr ok .Nu consuma ulei ,nu nu consuma motorina...Ce as putea face mai departe ce sa mai verific ?
masina are doar 60 000 km e luata de noua si nu ma indur s-o vand
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
cum am mai zis mai sus, verifica senzorul de presiune turbo (MAP).
bafta!
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
cosmin65397 a scris:Salve baieti! Cer si eu ajutorul vostru in masura in care se poate in legatura cu simptomele care le am la motorul z19dt,nu mai stiu ce sa-i fac,...In urma cu 2 saptamani am observat ca in treapta a 2-a la aprox 2000 -2200 de ture sacadeaza de cateva ori si se aude un sunet ca si cum trage aer fals dupa care merge ok,iar in treapta a 3-a la 4000 moare,facut testul agrafa indicat eroare ECN 2345A,dupa perindari la 2 service-uri sa verific turbina mi-au spus ca nu e devina ea si cica o curatare a ei si o curatare a clapetei de acceleratie rezolva problema (EGR l-am curatat acum 1 luna),am facut aceasta curatare si aceleasi simptome,pus testerul pe ea nu au gasit nimic defect, de turbina au spus ca baga in jur de 3 atmosfere si cica e bine,egr ok .Nu consuma ulei ,nu nu consuma motorina...Ce as putea face mai departe ce sa mai verific ?
masina are doar 60 000 km e luata de noua si nu ma indur s-o vand
Eu zic sa o pui pe un tester pentru mai multe informatii si mai multa siguranta
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
P0234-5A e sigur sigur eroare de la senzorul de presiune turbo. pe op.com o sa.ti dea ceva de genu "pressure turbo, deviance negative", nu mai tin minte exacr textul erorii
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Poate senzorul citeste bine dar presiunea data de turbina e gresita. Mai des intalnita chestia asta, mai ales problema la electrovalva care comanda turbo.
La 60 000 km nu cred sa fie blocata geometria turbinei.
  • cosmin65397

  • Mesaje scrise: 217
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Atasez o poza sper sa ma lamuriti unde gasesc senzorul asta de presiune si electrovalva tot am cautat si nu am gasit ceva clar cu locatiile lor pe acest tip de motor.

http://imageshack.us/photo/...es/190/z19dt.jpg/
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR