Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • Spire

  • Mesaje scrise: 707
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1989 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Gabi.B.HD a scris:Cum sa pierzi din putere la schimbarea anvelopelor? Presupunand, desigur, ca ai pus dimensiunea corecta.

presupun ca s-a referit la faptul ca avand ancelopele de iarna pe masini si anvelopele de iarna sunt un pic mai grele decat cele de vara a pierdut din putere ! Eu am firestone winterhawk 2 225/50/17 si da intradevar s-a simtit un pic ca am avut anvelopele de iarna pe ea ! Ma refer la faptul ca s-a simtit si la cum tragea masina cu anvelope de iarna dar si la consum ! Mie cu cele de vara imi consuma 8.7 in oras iar acum cu cele de iarna mi-a sarit consumu la 12 si un pic Smile
Skip ads

  • george84

  • Mesaje scrise: 298
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2011 1,4 NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Nu am specificat :actual cauciuc iarnã + janta tabla 205 60 r16, cele varã 215 50 17, aliaj 5 spite, deci eu cred ca sunt mai uºoare cele iarnã împreunã cu jantele tabla fata de cele de varã, eu cred ca e de vina profilul+ structura cauciucului
  • bamo

  • Mesaje scrise: 417
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Am trecut iarna de la 215/50 R17 la 205/60 R16 si mie mi se pare ca are demaraj mai bun masina. Firestone winterhawk 2 sunt anvelopele mele.
  • pauld

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Pana la prima zapada eram foarte suparat de vibratia de care va povesteam in posturile anterioare.
Am trecut de la agonie la extaz dupa primele drumuri in zapada adevarata cu aceste cauciucuri. Am putut merge cum am vrut pe unde am vrut... in limitele garzii la sol (problema mare ca eram uneori ca plugul). Sunt intr-adevar niste cauciucuri extraordinare.

Coincidenta sau nu, dupa ce perioada cu zapada pe carosabil a trecut a disparut si vibratia la franare. Acum normalitatea pare dubioasa Smile)
Ma tem ca la schimbul de vara cu jantele de aliaj de 17" sa nu inceapa iar Wink
Skip ads

  • RaduRek

  • Mesaje scrise: 437
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer 2013 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Azi am facut transferul avelopelor/rotilor Iarna>Vara, de curiozitate le-am cantarit Shocked Iarna - Good Year(tabla): 215/60/16=23,5 kg
Vara - Continental(aliaj):225/50/17=20,2 kg...Parca spunea cineva pe aici ca simte ceva lipsa power cu cele de iarna...eu practic n-am simtit...deci recomad metoda cantariri.
  • george84

  • Mesaje scrise: 298
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2011 1,4 NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Dec 2010

  • Mesaj Privat
bravo Radu, bine ca te ai gandit la asta eu am simtit ca trage mai greu ,deci greutatea conteaza putin profilul inca putin si materialul de guma iarna inca putin ,si cu toate astea e clar ,eu nu am schimbat pana acum jentile +cauciucurile de iarna cu cele vara dar sunt convins ca trag la fel cum ma astept eu
  • bamo

  • Mesaje scrise: 417
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Am facut si eu schimbul de pe 205/60 R16 cu 215/50 R17 si este fix invers. Cu rotile de vara am un demaraj mai slab fata de cele de iarna. Nu le-am cantarit ca nu am avut nimic la indemana dar s-a simtit la mana ca rotile de vara sunt mai grele.
  • burtal

  • Mesaje scrise: 904
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2010

  • Mesaj Privat
mie nu mi se pare nimic diferit intre rotile de vara si cele de iarna (doar ca nu mai e asa teapana pe curbe, dar e normal ca e talonul mai mare). diametrul rotilor e cam acelasi cele de iarna un pic mai mici (dar asta ar fi un plus la acceleratie). cele de de vara de 215 au mai multa suprafata de contact dar cele de iarna 205 au cauciuc mai moale deci plusul aderenta ar trebui sa compenseze faptul ca sunt mai inguste.
eu cred ca e doar in capul vostru problema (nu ma intelegeti gresit, identic evident nu poate fi dar nici nu cred ca diferenta e atat de mare incat sa o puteti simti), daca vreti sa fiti siguri ca pierde putere puneti-o pe un tester, chiar sunt curios care e diferenta
Skip ads

  • george84

  • Mesaje scrise: 298
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2011 1,4 NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Eu am fost la opel si nu au test decât cel de frâne si altele ,mi a ieºit cu 13% , dacã a mai fost cineva sa mi spunã cum a ieºit.iar cu dino test ul sper sa ma duc pana schimb cauciucurile ca sa mi dau seama de diferenþa pentru ca simt la acceleraþie destul de mult
  • RaduRek

  • Mesaje scrise: 437
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer 2013 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Sunt anvelope mai mult sau mai putin "lipicioase" cred...acu' fiecare ce-o nimeri Rolling Eyes, probabil factorul acesta influenteaza cumva comportamentul masini, dar sa tinem cont si de ambient... altfel merge motorul/masina pe caldura decat pe frig...mai ales in cazuri turbo.


  • CoconeaValentin

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Salut, stie cineva unde pot gasi niste caucuiucuri de iarna, noi, mai ieftine in Ploiesti? Am dimensiunile urmatoare: 175/65/15
  • Aantonio

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Am cantarit astazi, de curiozitate, cauciucurile de iarna (205/60 R16) si au 18.4 kg. Am sa le cantaresc si pe cele de vara (215/50 R17) cand voi face schimbul si voi reveni cu detalii.

Au mai fost discutii, dar la un prim calcul cauciucurile de iarna (205/60 R16) sunt mai mari putin decat cele de vara (215), adica au diametrul, respectiv lungimea cercului mai mare (insesizabil cu ochiul liber, dar este). Deci, cel putin teoretic, demarajul mai slab ar trebui sa fie la cele de 16 inch.
Skip ads

  • burtal

  • Mesaje scrise: 904
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2010

  • Mesaj Privat
eu din ce le-am simtit la mana cele de aliaj+cauciuc sunt semnificativ mai grele decat cele de tabla+cauciuc.

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html nu cred ca aia 5-10 mm iti trasforma masina in F1 car sau caruta.....diferenta e prea mica si credca e in capul nostru toata treaba asta. Teoretic roata mai mica ar avea demaraj mai bun dar viteza maxima mai mica. Dar la fel cauciucul de iarna e mai moale deci rezistenta la inaintare mai mare fara de cel de vara, profile diferite si tot asa. La o diferenta atat de mica de diametru si la cate alte chestii influenteaza treba asta tu ca sofer amator nu cred ca o simti.Iar overall driving experience nu ar trebui sa se schimbe, tu crezi ca producatorul specifica niste dimensiuni de roti asa din senin?. daca ai incerca roti de 13 inchi vs roti de 18inchi acolo e diferenta clara. Poate shumacher sau un pilot ti-ar zice diferenta, dar el asta face toata ziua si are un simti pt treburile astea Smile

eu zic sa scrii la mythbusters Smile) daca nu char a si fost un episod parca cu o masina de jucarie vs un mustang sau ceva puse la o liniuta pe liber la vale. oricum cred ca la diferenta asta diferenta de acceleratie o poti stabili doar in laborator si e pur teoretica tu fizic nu avand cum sa iti dai sema.


e de discutat o groaza pe roti mari vs roti mici dar nu e forum de fizica Smile
  • Aantonio

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Fizica de gradinita, pe care unii o parcurg mai mult sau mai putin, nu se pune..

On topic: Nu mai am nimic, am fost devastat de precedentul mesaj, in care ai detaliat atat de bine in atat de putine cuvine tot ceea ce era de spus despre anvelope. Nu stiu cum de ai smuls atat de multe impresii personale din mesajul meu, eu tot ce citesc sunt niste cifre si niste caracteristici intrinseci.
  • burtal

  • Mesaje scrise: 904
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2010

  • Mesaj Privat
cul Respect! poate ca am extras atat de multe impresii ca sunt foarte sensibil la cuvinte asa cum tu esti foarte sensibil si poti percepe diferentele intre cele 2 diametre
  • Aantonio

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Ma bucur ca ma respecti, asa si trebuie, insa as vrea sa punem accentul pe altceva:
"Sensibil la cuvinte...", niste vorbe mari spuse dintr-o gura cu orizonturi atat de inguste, tinand cont ca manuirea lor este la acelasi nivel la care este si fizica.

Faptul ca eu pot percepe cele 2 diferente este doar in capul tau, asa cum este si sensibilitatea mai sus mentionata, tinand cont ca n-am montat niciodata anvelopele de iarna pe masina.

Explain it to me Lucy!
  • burtal

  • Mesaje scrise: 904
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2010

  • Mesaj Privat
poate fizica oi sti mai tu mai multa dar sensibil la sarcasm si ironie nu esti dar sa o lasam asa. Wink

P.S daca vrei ne mutam pe alt thread sa punem accentele.
  • Fireking

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A17CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Ce parere aveti de aceste anvelope? http://anvelope.autovit.ro/...7-id-1296072.html
  • adilos

  • Mesaje scrise: 663
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A16LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Wanli-China,eu unul mai bine SH,decat chinezesti.
  • burtal

  • Mesaje scrise: 904
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2010

  • Mesaj Privat
in general cam cat costa atat face ..... in cazul asta de wanli pana acum nici nu am auzit, mie imi suna a winnie sau aro pe partea de alimente. Este foarte posibil sa fie totusi divizia de buget al unui mare producator, cam cu e Debica cu Michelin daca nu insel.
mai bine cauti niste SH putin uzate si maxim 2-3(la 3 deja incepe sa imbatraneasca cauciucul mai ales daca nu e depozitat corespunzator) ani vechime. sau poti cauta niste all season de firma Smile

eu as face asa, ca o solutie decenta zic cu buget cat mai mic, http://anvelope.autovit.ro/...6-id-1295882.html + set de jenti de tabla( anul trecut in perioada promotiei GM erau cam 120RON bucata) ca iarna oricum sunt mai indicate si aia e. mai iefetin decat chinezariile alea nu iesi dar iesi pe plus la calitate....daca tot te apuci sa dai bani da pe ceva de calitate. Multi bani de odata stiuu...Sad dar asta e n-ai ce sa ii faci.

in caz ca esti stramtorat cu bani mai bine cumperi ceva SH (cu mentiunile de mai sus) cat sa treci iarna asta si la anul iti faci frumos un set de iarna Smile, eu unul asa am facut si a fost minunat cand nu am mai dat banul de 2 ori pe an pe schimbat si echilibrat cauciuc
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR