Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
a mai schimbat cineva o pompa de apa la c16nz? m-ar interesa concret cum se schimba (in haynes nu e prea clar), daca trebuie data jos toata aparatoarea curelei de distributie inclusiv partea prinsa de blocul motor, sau e suficient doar fata exterioara, si cum functioneaza rola intinzatoare a curelei de distributie. eu am incercat s-o misc cu o cheie ar nu am reusit si pana la urma am dat jos cureaua de distributie tragand-o usor de pe rola axei cu came (ma gandeam ca lucreaza cam ca rola intinzatoare a curelei alternator-arbore cotit-pompa servo). trebuie schimbata si rola odata cu pompa de apa?
Skip ads

  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
am vazut cum a schimbat cineva cureaua (operatia a fost facuta intr-o curte).
- a dat jos filtrul de aer cu cutie cu tot, ridicat masina, scos roata.
- desfacut capacul aparatorii ...
- a fost problema la desfacerea celor 2 role (axa cu came si arbore ?). In final cineva s-a bagat sub masina sa tina contra la arbore ?! Dupa ce a scos rolele, a avut acces la pompa de apa.
- cu ocazia asta se schimba si lichidul de racire, deci se desface capacul la vasul de expansiune, si se mai sufla pe acolo sa curga cat mai mult lichid.
- legat de intinzator nu pot sa-ti spun prea multe, nu prea am fost atent ... nu trebuie nici macar nu e recomandat, dar se schimba ... si nu numai in Romania.
faceam si niste poze, dar m-au lasat acumulatorii...
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
cam asa ceva am facut si eu, dar fara sa dau jos cele doua role (axa cu came si arbore). cureaua de distributie am dat-o jos tragand-o in lateral de pe rola axei cu came (sa vad cum fac cand o pun la loc...). intinzatorul chiar are rol de intinzator sau e doar un ghid? din cate am inteles tensionarea curelei de distributie se face din pompa de apa, in functie de pozitia acesteia. e corect sau ma insel?
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Rola intinzatoare tensioneaza cureaua. Are gaura in excentric shi cand o montezi o impingi ca sa intinda cureaua shi strangi shurubu'.
Skip ads

  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
uite aici din tis, tensionare se face automat parca, asa zicea ala care a schimbat, vezi ca scrie pe aici.

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
La motoarele 8 supape mai vechi, intinderea se facea din pompa de apa (care e excentrica) iar rola era fixa, la "cele mai noi" s-a introdus rola "cu intinzator", tu din care motor ai, caci daca e din ala "cel mai vechi" va trebui sa reglezi din pompa...
Pompa de apa... cea mai "clasica" probleme Opel... Welcome in our world Wink
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
azi am desfacut totul, al dracu' Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil de stranse suruburile de la fuliile axei cu came si arborelui cotit. e clar ca trebuie dat totul jos, altfel pompa nu poate sa iasa datorita mastii de plastic prinsa de bloc, care la randul ei nu iese datorita fuliilor Mad ... pot sa va spun sigur ca axul pompei e excentric fata de centrul corpului pompei, deci o tensionare se poate face sigur dupa pozitionarea pompei in lacasul ei, ceea ce corespunde cu tipul mai vechi prezis de sorin666. dar si marius radu are oarece dreptate, surubul care prinde rola intinzatoare e excentric, insa nu mi s-a parut ca s-ar putea regla ceva acolo. deci, daca puteti fi mai exacti, m-ar ajuta foarte mult, ca maine, cel mai tarziu poimaine urmeaza punerea la loc, si nu prea stiu cum sa pozitionez pompa, dupa niste repere luate dupa cea veche, sau punand provizoriu cureaua de distributie, sa vad cat e de tensionata? v-am zis, rola pare a avea o singura pozitie de montare, chiar daca surubul de prindere pare excentric in ea.
din pacate, in pozele de la chiciuc, nu pare prea clar, cel putin pentru mine. si nu prea vad ce rost are sa notez sensuri de rotatie la cureaua alternatorului, cand nici nu se poate scoate de acolo datorita unui suport de motor/pompa de servo (adica daca vreau sa schimb acea curea tre' sa dau jos pompa servo/suportul motor Mad ).
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
RON> atentie, pompa de apa e excentrica si la tipul "vechi" si la cel "nou", diferenta este ca in primul caz din ea se facea reglarea, in al doilea caz ea fixanduse intr-o pozitie "neutra" iar reglajul facandu-se din mecanismul rolei...
Primul caz l-am intalnit la Corsa 1300 (curea schimbata in Ro la care am asistat), cel de-*al doilea la Astra (motor 1.6 Si 100 cai 8 supape, productie 93) la care nu am asistat, dar am primit inapoi piesele vechi...
Skip ads

  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
sa desfaci suportul motorului ca sa schimbi cureaua de accesorii tare nasoala treaba ...
uite aici cu tensionarea...

  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
cred ca in final am reusit azi s-o pun la loc, amfacut si vreo doua poze, poate apuc sa le pun. nu prea sunt convins ca a iesit ca la carte, pompa noua am montat-o "la ochi", cam in pozitia in care a fost cea veche, ea fiind cilindrica si fara vreo pozitie dedicata. rola e intr-adevar intinzatoare, are un mecanism cu arc in ea. in final am pus pompa asa incat rola intinzatoare sa fie tensionata cam undeva "la mijloc", tensiunea din cureaua de distributie simtind-o la mana cam cum a fost cea veche. sper sa termin totul maine, daca mai am probleme va anunt. pana atunci, va multumesc tuturor.

ps: exista vreo cheie sa desfac suruburile de la capacul alternatorului (care trebuie uns neaparat) ? e un fel de torx mama...
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
cureaua daca e noua trebuie sa fie mai tensionata, ca in timp se mai lasa ...
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
ron a scris:

ps: exista vreo cheie sa desfac suruburile de la capacul alternatorului (care trebuie uns neaparat) ? e un fel de torx mama...


sigur ca exista, cum crezi a fost montat capacul? Smile

am eu set de tubulare torx, dar suruburile alea de desfaci si cu o tubulara normala 'hexagon' care tre sa intre fix pe capul surubului.
Skip ads

  • alynutzu_cvm

  • Mesaje scrise: 310
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Mai baieti daca tot a-ti demontat la masinile voastre distributia cine imi spune si mie ce contine kitul ?vreau sa schimb si eu distributia si nuj ce sa cumpar(stiu doar de curea de distrib).Dar nuj daca mai trebuie rola intizatoare(1-2)sau....Cine ma ajuta si pe mine va rog:(...Masina mea e o vectra 1,6i cu motor c16nz din 92(de o luna o am)
  • overtaxer

  • Mesaje scrise: 260
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2005

  • Mesaj Privat
din cate am inteles la modele nz,ne,nt ruperea curelei de distributie nu produce pagube colaterale, se inlocuieste cureaua si gata
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR