Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Legislatie, Asigurari si Taxe
  • blue_maniak

  • Mesaje scrise: 953
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Niste masuratori efectuate de o cunoscuta revista germana cu privire la anvelopele de iarna gasiti mai jos. Nu sunt nici portocalii si nici nu cred ca au vreun motiv sa fie subiectivi. Multa lume are impresia ca legea a fost data sa umple buzunarele celor de la putere. Europa-i mare poti sa cumperi de unde vrei. Nu trebuie sa cumperi din magazinul lui Georgica.

Forta medie de tractiune masurata in Newtoni pe zapada:
Anvelopa de top de IARNA 2579 N
cea mai slaba de IARNA 2400 N
Anvelopa de vara 713 N
Diferenta e uriasa!

La franare pe zapada de la 40km/h
17.8 m anvelopa de top de iarna
19.3 m cea mai slaba anvelopa de iarna din top
29.1 m anvelopa de vara

Slalom pe zapada. Acceleratie laterala maxima m/s*s:
Cea mai ok clasata anvelopa de iarna 4.46
Cea mai slaba anvelopa de iarna 3.72
Anvelopa de vara 1.86

In cazul manevrabilitatii unde masina o anvelopa de iarna scoate in jur de 55 km/h (anvelopa de calitatie medie) anvelopa de vara nu a fost clasata.

Dar deh, experienta compenseza lipsa anvelopelor de iarna. Daca trebuie sa parchezi pe un trotuar acoperit de zapada cu anvelope de vara ai sanse foarte mari sa indoi janta.
Skip ads

  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
tonytm a scris:Tinand cont ca iarna trecuta, eu echipat frumos cu anvelope de iarna, am fost lovit in spate de un nene fara anvelope de iarna pot fi doar de o singura parere legata de obligativitatea lor.

Deci tu esti pentru interzicerea folosirii anvelopelor de iarna fiindca franeaza prea eficient si pun in pericol integritatea celorlalti. Very Happy
E bine ca ne-ai lamurit.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
cangri a scris:Atunci pui o prelata pe masina si astepti primavara.

SUPERDRAGOS a scris:-Inmatriculati-va masinile pe BG si din banii pe impozit +diferenta din asigurare aveti roti de iarna NOI... ..?!

jE a scris:Tipic romanesc. De ce sa facem aia, ca ne costa?
Sa va reamintesc ca initiatorul topicului are un Z22SE sub capota, conform semnaturii, si se plange ca masina ii consuma mult, si ca acuma trebuie sa isi mai ia si gume de iarna?
...

Ce oameni rai..L-ati facut sa-si vanda masina in pragul iernii.. Embarassed
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=91302
  • EL-GABRY

  • Mesaje scrise: 1,477
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2009

  • Mesaj Privat
SUPERDRAGOS a scris:
cangri a scris:Atunci pui o prelata pe masina si astepti primavara.

SUPERDRAGOS a scris:-Inmatriculati-va masinile pe BG si din banii pe impozit +diferenta din asigurare aveti roti de iarna NOI... ..?!

jE a scris:Tipic romanesc. De ce sa facem aia, ca ne costa?
Sa va reamintesc ca initiatorul topicului are un Z22SE sub capota, conform semnaturii, si se plange ca masina ii consuma mult, si ca acuma trebuie sa isi mai ia si gume de iarna?
...

Ce oameni rai..L-ati facut sa-si vanda masina in pragul iernii.. Embarassed
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=91302

Eu ii apreciez sinceritatea anuntului.
Skip ads

  • che guevara

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Poate a mai fost postat , dar spune multe despre " winter tyres" :



De la 2:11 !
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Masura asta e o masura a normalitatii. Mai ales in Romania noastra draga. Pacat ca in purul stil romanesc se comenteaza atata. Cine a mers mult cu masina iarna si a vrut sa o faca fara griji a inteles utilitatea acestor anvelope. Si chiar a tractiunii 4X4. Nu neaparat SUV/off road, dar un Quattro/X drive si pe o berlina e mai mult decat binevenit.
  • nastrut

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Sincer sa fiu prima oara cand am folosit cauciucuri de iarna a fost acum doua ierni si pot sa spun ca s-a simtit diferenta, ce-i drept am folosit cauciucurile de iarna doar pe fata deoarece in mintea mea am zis ca am tractiune fata drept urmare pe fata am nevoie de anvelope de iarna. Ei bine, m-am inselat ...la orice curba larga luata putin mai tare trebuia sa redresez masina deoarece spatele masinii ziceai ca era sanie. Astazi m-am dus frumusel si zic eu ca nu m-am zgarcit achitand 200 lei pe bucata x4 anvelope de iarna FULDA R13. Sunt de acord cu aceasta lege care te obliga sa ai cauciucuri de iarna, pana la urma vorba unui coleg care zicea mai sus ca avem masini de mii de euro dar nu ne permitem sa ne luam niste cauciucuri de iarna . Drum intins la toata lumea !
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
In primul an cand mi-am cumparat masina am luat si un rand nou de cauciucuri de iarna, de atunci le pun pe masina in fiecare octombrie si le dau jos prin martie/aprilie cand vine caldura. Nu am avut niciodata probleme pe drumuri inzapezite, desi fac zeci de mii de km pe an. Am prins si ierni in care masinile nu puteau urca de la Brasov la Predeal, cei cu roti de iarna se descurcau usor usor cu 20km/h.
Cand ii vad pe unii cum se lamenteaza pe aici ca statul ii obliga sa dea bani pe anvelope, etc... NU statul va obliga, ci bunul simt si respectul fata de cei pe care ii aveti in masina si ceilalti participanti la trafic. Sa nu vina unu sa-mi spuna ca merge iarna cu roti normale sau all-season pe unde merge unul cu masina echipata cu roti de iarna, ca nici nu-l bag in seama.
Romanul s-a obijnuit sa fraiereasca legea, sa fie smecher. A vazut ca tine si usor usor fenomenul s-a extins pana in conducerea tarii. Pai cum aveti pretentia ca aia sa nu va fure, cand voi incercati sa faceti acelasi lucru?
Skip ads

  • aflorii nicusor

  • Mesaje scrise: 719
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Tigra 2006 Z1.3 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2009

  • Mesaj Privat
1. O optiune ar fi Anvelopele cu Ghinturi aduse SH din tarile nordice. Nu stiu ce efect negativ ar avea asupra masinii aceste anvelope insa sunt mai accesibile la pret.
2. O afacere de sezon ar fi pentru cei ce comercializeaza anvelope, sa le vanda in rate.
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,095
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
nastrut a scris:... am tractiune fata drept urmare pe fata am nevoie de anvelope de iarna. Ei bine, m-am inselat ...la orice curba larga luata putin mai tare trebuia sa redresez masina deoarece spatele masinii ziceai ca era sanie...

Eu am patit-o iarna trecuta cu roti de vara pe spate. Vedeti in semnatura mea la prezentarea Vectrei.

aflorii nicusor a scris:1. O optiune ar fi Anvelopele cu Ghinturi aduse SH din tarile nordice. Nu stiu ce efect negativ ar avea asupra masinii aceste anvelope insa sunt mai accesibile la pret.

La noi sunt interzise prin lege.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
mariusgmg a scris:
La noi sunt interzise prin lege.

De unde stii tu ca sunt interzise prin lege..?Eu am avut 2 ani la rand si pe cine intrebam (militieni)ridicau din umeri.Arata-mi si mie legea,nu de alta,dar astea pe care le am sunt prevazute cu gauri,si intentionez sa le bag si tinte.Se gasesc la orice vulcanizare mai mare,pretul e (sau era anul trecut) 30-50 bani la bucata.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Acu hai sa ne intelegem.
Am pe masina cauciucuri de iarna + table, asa am luat-o + cauciucuri de vara in portbagaj, toate in stare fff buna(Pare ciudat, da ala de la care am luat masina nu prea a folosit-o si au ramas cele de iarna). Mai am in pod cred ca 2 seturi iarna cu table cu tot SH. Ce-i de facut in continuare:
1. Ma duc cumpar noi, le montez pastrez facturile si acte doveditoare ca am cauciucuri de iarna.
2. Fabric/cumpar niste acte cum ca am cauciucuri de iarna.
3. Le las asa ca am semnul pe ele ”M+S” si uzura este minima.
Momentan merg pe 3, insa presa si colegii/prietenii zic ca 1 si 2 sunt solutiile.

Cat despre utilitatea lor vazuta de mine in decursul folosirii anvelopelor de iarna noi sau SH. Anvelopele de iarna pe timp rece sunt o idee mai aderente ca cele de vara, insa marea majoritate ce au cauciucuri dedicate iernii considera ca au aderenta ca la lanturi Laughing Atentie, folosirea cauciucrilor de iarna vara duce la o uzura prematura a acestora.
Skip ads

  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,095
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Mda! Cer scuze! Citisem eu ceva acum timp in urma dar era vorba de alte tari din Europa nu Romanica!
Ce am gasit pe un forum al politiei:

Anvelope cu crampoane - legale sau nu?

Mesajde hugbear » 21 Apr 2010, 21:27
Pe drumurile publice din Romania este permisa echiparea autovehiculelor cu anvelope cu crampoane? Daca da, depinde de sezon? Daca nu, care sunt normele (legi, hotarari de Guvern etc) ce interzic acest lucru (numele si numarul actului normativ, capitol, articol, alineat etc)? Va multumesc anticipat.

Re: Anvelope cu crampoane - legale sau nu?

Mesajde COMISARUL » 26 Apr 2010, 18:58
Utilizarea pneurilor cu crampoane sau butoane sau a lanþurilor este supusã reglementãrilor diferite din fiecare þarã. Indicatoarele rutiere specifice vor indica când ºi unde este necesarã utilizarea lor.
Astfel, Anexa nr. 2 la HG nr. 1391/2006, litera B, INDICATOARE DE REGLEMENTARE, subdiviziunea B3, Indicatoare de obligare, conþine indicatorul cu semnificaþia "Lanþuri pentru zãpadã", mijloc de semnalizare care este însoþit de panouri adiþionale ce delimiteazã începutul ºi sfârºitul zonei în care este obligatorie folosirea unor asemenea tipuri de echipamente. Aºa cum le spune ºi numele, aceste echipamente se folosesc doar pe timp de iarnã, atunci când calea de rulare este acoperitã cu zãpadã, gheaþã sau polei.
Conform art. 148.- pct. 15 din HG nr. 1391/2006 actualizatã, conducãtorului auto îi este interzis sã circule cu autovehiculul cu masa totalã maximã autorizatã mai mare de 3,5 tone pe drumurile acoperite cu zãpadã, gheaþã sau polei, fãrã a avea montate pe roþi lanþuri sau alte echipamente antiderapante omologate, în perioadele ºi pe drumurile stabilite prin ordin al ministrului transporturilor ºi infrastructurii.
Sancþiunea contravenþionalã la care se expune conducãtorul auto care nu se conformeazã acestei reguli este prevãzutã în art.102 alin. (1), pct.28 din OUG nr. 195/2002 actualizatã, respectiv amenda prevãzutã în clasa a IV de sancþiuni (de la 9-20 puncte amendã).

Re: Anvelope cu crampoane - legale sau nu?

Mesajde hugbear » 26 Apr 2010, 21:42
Va multumesc pentu raspuns. Din articolele citate de dumneavoastra observ ca, la utilizarea unui vehicul sub 3,5 tone (autoturism) in conditii de mediu ce impun echiparea cu sisteme antiderapante suplimentare, nu rezulta nici o interdictie de a utiliza pneurile de care faceam eu vorbire. Este corecta concluzia mea?

Re: Anvelope cu crampoane - legale sau nu?

Mesajde COMISARUL » 27 Apr 2010, 10:22
Da, aveþi dreptate.
Totuºi, deºi nu este o obligaþie sau o interdicþie legalã, în scop preventiv, atunci când este neapãrat nevoie sã ne deplasãm cu autoturismul în asemenea condiþii meteo-rutiere, echiparea tuturor roþilor cu lanþuri sau alte echipamente antiderapante omologate sporeºte gradul de siguranþã al deplasãrii, respectiv aderenþa, distanþa de frânare, nu sunt afectate prea mult.
Cu stimã.
COMISARUL
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Terminati cu gumele cu cuie. Din ce stiu eu nu erau legale, nu se gasesc si nici nu se preteaza la noi in tara. Sunt pentru mers pe gheata nu pe asfalt. Probabil fac un zgomot infernal pe asfalt uscat.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
cristidb a scris:Terminati cu gumele cu cuie. Din ce stiu eu nu erau legale, nu se gasesc si nici nu se preteaza la noi in tara. Sunt pentru mers pe gheata nu pe asfalt. Probabil fac un zgomot infernal pe asfalt uscat.

Nu e adevarat.Nu sunt interzise expres,deci sunt legale.Si se gasesc (SH),iar pe nou se pot baga tinte in gaurile special facute pt.asta.Si daca nu au joc tintele in locasul lor,nici de zgomot nu poate fi vorba.Eu le auzeam doar daca mergeam cu geamul deschis la maxim si cu muzica oprita.Si doar atunci era ceva insesizabil,daca nu stiam ca am tinte pe cauciucuri,nu as fi stiut de la ce vine zgomotul.
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
pirvu_daniel a scris: Cine a mers mult cu masina iarna si a vrut sa o faca fara griji a inteles utilitatea acestor anvelope.


Sunt de acord cu tine. Cand am cumparat opelu' fostul proprietar mi l-a vandut cu un set de roti de iarna (oricum nu mai avea ce face cu ele, ca isi luase un audi). Abia atunci, in prima iarna, am realizat cat de mult conteaza un cauciuc de iarna (demaraj mai bun, franare mai eficienta...). Pana atunci, pe vechea dacie aveam un set de cauciucuri de vara. Nu zic ca nu m-am descurcat cu ele, ba mai mult, am urcat si pe Semenic fara probleme in plina iarna pe un drum acoperit de zapada, dar parerea mea este ca nu se poate compara eficienta unui cauciuc de iarna cu unul de vara in sezonul rece. Si nu vorbesc numai de drum acoperit de zapada sau polei, este valabil si pentru drum uscat/umed.
Eu unul pun rotile de iarna prin octombrie-noiembrie, si le dau jos prin martie-aprilie.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Cu ceva ani in urma, am folosit si eu anvelope cu tinte, cumparate sh. Pe asfalt uscat, acele tinte sareau in 2-3 sute de km asa ca utilitatea lor este relativa.

@bbmt
Pentru dacie, anvelopele pe 13 sunt all season in marea lor majoritate.
  • EL-GABRY

  • Mesaje scrise: 1,477
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Parerea mea e ca acest topic despre "cauciuri", conform subiectului, trebuie lipit cu cel de la "Ingrijire si intretinere" si schimbat titlul topicului cu ceva mai general, de genul "Totul despre anvelopele de iarna".
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Gabi.B.HD a scris:
@bbmt
Pentru dacie, anvelopele pe 13 sunt all season in marea lor majoritate.


E posibil, nu te contrazic. Adevarul e ca nu prea m-a interesat ce scrie pe ele, in afara de dimensiuni.
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat

Skip ads

  1. Home
  2. Legislatie, Asigurari si Taxe

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR