Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
In primul rand trebuie sa-i uram bun venit printre noi domnului Cristi care ne este de mare ajutor cu experienta sa in electronica si coduri de eroare; cat priveste pistonasul tau Costy stai linistit ca daca il freci putin cu smirghel fin mai merge mult si bine (am avut eu altele mai rele care merg si acum, deci nu-i problema). Necazul tau mare e cu banda de la senzorul de rotatii al pompei si arculetul din capul hidraulic trebuie sa fie calibrat ca altfel nu se accelereaza in reprizele si in limitele normale, iar despre electrovalva dintre conducte pe care ai scos-o in doua bucati nu stiu ce sa-ti spun dar se poate sa aibe dreptate colegul Cristi (adica sa o fi rupt Sad )
Spor!
Skip ads

  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Rezolva tu restul problemelor si donez eu o electrovalva Wink
  • romicabt

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Zafira 2007 1.9 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2007

  • Mesaj Privat
mulțumesc pentru sfat d-le Andy,eu cei drept am fost și am puso pe tester dar gen laptop cu programul ce-l avea meseriașul respectiv și a ieșit totul ok,in plus nu se aprinde nimic în bord dupã ce am rezolvat cu EGR-ul,trage bine are sprint ,una peste alta sunt mulțumit numai cã e supãrãtor ceea ce am expus anterior așa ca voi merge și la o diagnozã computerizatã sã vedem ce zice,poate,.. poate..... referitor la pompagii cam așa este cum ai zis.... nu am nimic cu ei, doar cã au rãmas cu ce au învãțat odatã,daca nu au ,,furat''de ici de colo cîte ceva și au ajuns cã intradevãr cînd ajungi la mâna lor,( negândindu-se cã respectivul client poate are ceva cunoștințe ,, cu ce se mãnâncã'' problema respectivã )le ies niște porumbei din gurã de te minunezi,numa sã scoatã paraua cât mai mult....și în plus ce e mai urât, e cã te face sã cumperi piese care puse pe mașinã se dovedesc cã nu au nicio treabã cu problema respectivã cu care ai venit de fapt la el. Așa cã numai cuvinte de bine pentru cei de genul d-voastã care ne ,, lumineazã'' in ce și cum se poate.... numai sã vrei. Eu una am învãțat și totodatã descopãr lucruri noi și utile în acest FORUM..... așa cã multã sãnãtate tuturor celor care ne împãrtãșesc și nouã din ceea ce știu ......Salut și intervenția d-lui Cristi_bv...... numai de bineeeeeee. Very Happy
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Cristi eu apreciez gestul tau si sunt convins ca si Costy (el se poate sa aibe nevoie de electrovalva daca a lui e defecta); dar acum haideti sa va spun si eu niste erori care ar putea sa conduca la ipoteza ca de vina ar fi pompa de injectie, este vorba de P 0190 si P1220 care nu este neaparat defect mecanic poate sa fie si de natura electrica dar se refera strict la pompa de injectie.
Skip ads

  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc MULT DE AJUTOR D-lui CRISTI_bv
dati-mi un pronostic optimist in legatura cu banda ca se va rezolva, ca in legatura cu electrovalva de a iesit in doua parti mi-a picat fata, ma ia durerea de ficat cand ma gandesc la ea,dar nu cred ca se poate scoate altfel, Prima parte are patru cleme care o prind pa a doua parte, ciudat sunt cei doi ploti de contact dintre ele care doar se ating NU SE MUFEAZA cumva, fapt ce ma pus pe ganduri ca ar fi dintr-o bucata cand am scos-o.
  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Din pacate senzorul este compromis,si daca va reusi reparatia va fi doar pe moment si nu o sa va puteti baza pe acel senzor,cat despre elv,daca va uitati pe partea cu firele,unde ies cei doi pini, se observa urma rupturii.
Andy, P1220 are un mecanism mai ciudat,practic el este generat atunci cand unghiul de defazaj dintre arborele cotit si pompa nu se incadreaza in limitele recunoscute de ECU.Acest unghi este calculat pe baza informatiilor furnizate de senzor vibrochen si senzor turatie pompa.P1220 este de natura electronica in momentul in care este generat si codul P1345(senzor rotatie pompa),iar in acest caz masina are mari sanse sa nu mai porneasca.
Revenind la celelalte coduri am sa le fac si o scurta descriere:
P1630-defect calculator pompa,sau mai rar(nu am intalnit decat 2 cazuri) cap hidraulic blocat
P1631-defect calculator pompa
P1651-defect calculator pompa,in cazul in care acet defect nu se sterge electronica este compromisa si va necesita inlocuire
P1345-defect senzor turatie pompa,se va inlocui senzorul cu unul care are aceleasi marcaje
P1660-defect mecanic al capului hidraulic
P1220&P1345-senzor turatie pompa defect
Cu P0190 nu "m-am intalnit" pana acum,poti detalia te rog?
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Da Cristi ai mare dreptate si eu am observat plotii rupti, iar banda daca o repara verisorul electronist si montez totul nu vreau sa vad dacat ca merge pe moment sa fiu convins ca nu dau 590 lei pe senzorul cu banda ''senzor unghi avans'' degeaba .cat despre cel din capul hidraulic nu stiu ce sa zic, sa-i pun ceva pasta de cantact ,daca exista asa cava ? Are codul 1467255051
Oricum sunt convins ca o repar cumva cu ajutorul lui Andy pe mecanica si al tau pe electronica.
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Cristi eroarea P0190 am patit-o la o pompa de injectie reparata de mine cand dupa pornirea cu furtunasele puse direct la pompa am mufat furtunele pompei in capacul filtrului de motorina si masina s-a oprit din mers (prinsese aer pe la filtru) pornea la cheie dar daca o lasai in relanti se oprea iar dupa cateva astfel de miscari nu a mai pornit deloc si cand am diagnosticat am gasit 6 erori dintre care 3 mi-au atras atentia: P0400, P1220 care nu era defect mecanic si P0190 care era un defect ce se referea la electrovalva de presiune din capul hidraulic (cea rupta de Costy). Apropos Costy daca reusesti sa lipesti banda de la senzorul de rotatie si iti trebuie electrovalva de presiune (cea rupta din poza) si eventual un arculet (cel care l-ai rupt din interiorul capului hidraulic) pentru a termina reparatia pompei tale, ia legatura cu domnul Mariusnapcori (a postat si el in aceasta discutie) si vezi ca te poate ajuta cu piesele de care ai nevoie e un domn in toata puterea cuvantului, iar acest topic sa nu uitam ca exista datorita bunavointei si marinimiei lui, deci inca o data RESPECT pentru Domnul Marius si multumiri Domnului Cristi. Multa stima domnilor!
Skip ads

  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Si acum sa va spun exact de ce senzorul de rotatie din pompa de injectie (cel cu banda rupta de Costy) se numeste ,,senzor unghi avans" si nu de rotatie cum credeam eu cu toate ca el de fapt citeste rotatia axului pompei de injectie. (am incercat sa va explic tot in cadrul acestei discutii cum functioneaza el dupa parerea mea, dar atunci nu aveam in vedere toate datele, abia acum gandind de ,,n" ori aceasta problema am ajuns la o concluzie plauzibila). Avem in aceasta ,,ecuatie" un senzor de rotatie pe vilbrochen si inca unul pe blocul motor, ambii citind rotatia arborelui cotit si inca 2 senzori unul pe axul cu came si unul in pompa de injectie; acesti 2 senzori (din urma) citesc jumatate din valorile primilor doi (adica la 2 rotatii ale arborelui motor axul cu came face o rotatie si in acelasi timp axul pompei de injectie face tot o singura rotatie) acum intervine senzorul de rotatie din pompa de injectie care la o turatie constanta careia ii corespunde o sarcina constanta la care este supus motorul citeste o valoare exact la fel cu senzorul de rotatie de pe axul cu came (adica pompa de injectie nu-si modifica avansul Smile ) cand intervine acceleratia, deceleratia sau modificarea efortului la care este supus motorul si pompa de injectie isi modifica avansul, senzorul de rotatie din pompa va inregistra o diferenta de rotatie (in plus sau in minus) fata de senzorul axului cu came, diferenta care prelucrata de calculator se numeste (sau este convertita in) Grade De Avans.
Este cea mai doxata explicatie (si simpla si logica totodata) care poate fi data in aceasta problema. Am expus-o cat mai simplu incat toata lumea o va intelege in expunerea mea (chiar si moderatorul Bunicu si catelul lui Mikyboi care mi-au sters discutiile din topicul lor atunci cand acestea nu le conveneau si aveam dreptate Smile ) Si daca este altcineva care are o explicatie mai usor de inteles sau mai diferita fata de a mea eu sunt dispus sa o ascult si sa incerc sa o inteleg, eventual sa o dezbatem impreuna, nu sa o sterg cum fac colegii susamintiti.........
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
GRESIT
la y20dth nu ai decat 2 senzori care citesc rotatiile:
1. rotatia vibrochenului si este situat sub termoflot. Se mai numeste senzor cranckshaft.
2. rotatia axului pompei de injectie si este situat in pompa de injectie. El mai citeste si temperatura motorinei si este prins in 2 suruburi de un ansamblu mobil ce este deplasat cca 30 grade, de miscarea pistonasului de avans.
La acest motor nu exista senzor rotatie ax came si nici alt senzor care sa citeasca rotatia vibrochenului, in afara de cranckshaft.
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
:-0 esti criminal9 in sensul frumos)
dar Andy ce sensor are axul cu came la opel y20dth? restul am priceput tot
cat despre mine mi-e rusine sa cer arcusorul rupt si senzorul de rotatie din capul hidraulic
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
SI TOTUSI ...Domnule Mariusnapcori aveti cumva un arcusor din spatele senzorului din capul hidraulic?
Skip ads

  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
repet: Y(X) 20 DTH(L) nu are senzor rotatie ax came.
trimite-mi un sms cu datele de contact si-ti trimit ce-ti trebuie.
[editat]
platesti doar curieratul.Smile
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Asa deci explicatia mea super doxata era pt un motor mult mai avansat decat ce avem noi Y20DTH(L), inseamna ca ramane valabila explicatia mea anterioara Sad pacat ca nu avem ceea la ce ne duce gandul! Dar pote...
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
asa este Andy si ai avut perfecta dreptate in legatura cu DOMNUL MARIUS NAPCORI, este un MARE MARE DOMN
ma ajuta cu piesele de care am nevoie sa-mi injgheb pompita,maine mi le trimite si... pur si simplu nu stiu cum sa-i multumesc. Daca merge pompa dasfac damijana de Zaibar de doi ani si poate accepta o multumire ...
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Da Costy ai dreptate, ti-am spus eu ca Marius e un mare domn si ai toate sansele sa iti rezolvi treba ca lumea cu ajutorul sau, cat priveste damingeana cu zaibar de doi ani cred ca asa il vei ,,corupe" Smile pacat ca nu-s si eu mai aproape sa ma las ,,corupt" de zaibarul tau.
Spor la lucru!
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
gata mi-a venit banda lipita,si m-am gandit eu sa o acopar cu poxipol (defapt este ceva mai bun dar asemanator ) sa nu sa rupa si sa nu influanteze motorina circuitele, poate face continuitate. acum mai astept de la marius napcori
senzorul din capul hidraulic si arcusorul SI GATA.
ps. Marius ai mai gasit banda rupta si in ce loc ?..si ce simptome avea masina
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
andy_ciprian a scris:...Am expus-o cat mai simplu incat toata lumea o va intelege in expunerea mea (chiar si moderatorul Bunicu si catelul lui Mikyboi care mi-au sters discutiile din topicul lor atunci cand acestea nu le conveneau si aveam dreptate Smile )...


Cu tot respectul cuvenit (si cu iertare pentru interventia putin OFF-Topic) ca de la un utilizator de forum la altul te rog frumos sa iti revizuiesti pe viitor jignirile pe care le-ai scris pentru ca nu ne cunoastem si nu ne-am tras de chiloti in maternitate si nici ulterior.
Respect implicarea ta in acest topic si cunostiintele prezentate aici dar ai respect fata de ceilalti si mai ales bun simt pentru ca eu nu te-am jignit cu nimic...
Felicitari tuturor (inclusiv dumneatale) pentru ajutorul dat si pentru detaliile tehnice prezentate aici si sper sa ajute pe toata lumea in rezolvarea problemelor de la pompele motoarelor de 2.0l. Aici in acest topic s-a vazut intradevar colegialitatea care este normala pe un forum.

P.S. eu nu am sters nimic pentru ca nu sunt moderator si nici catelul nimanui sau aparatorul cuiva. Eu imi expun doar punctul de vedere si atata tot.
Respectele mele si spor la lucru tuturor celor care se apuca de mesterit.
Cu respect, Mihai
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
E..o fi fost si Andy mai nervos putin mikyboy,mutumim de urare, eu chiar m-am apucat de pompa datorita acestui topic, si nu credeam ca o sa reusesc ,dar sincer dupa ce am desfacut pompa si am scris ce am gasit (fire coapte si cojite,banda rupta) au sarit toti in ajutor,SI LE MULTUMESC MULT. Iar pt. FORUM CLUBOPEL nu mai am cuvinte..sa le dea Dumnezeu sanatate celor care l-au creat, ca din 2008 de cand am Zafira si tata astra cu aceeasi motorizare y20dth,nu am avut nevoe nici de tester si credeti-ma ca am schimbat tot la ele.
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
si acum la treaba ,foto cu banda reparata si sigilata de mine cu Epoxi,care nu are nici o treaba cu motorina,adica nu-l dizolva cumva in urmatori 50 de ani.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR