Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • rodanny

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salutari....

Propun urmatoarea problema.....poate pentru unii pare ciudata...pentru altii poate va parea buna....sau interesanta....

Deci, putem oare sa repozitionam calculatoarele diverselor compoenten sau chiar calculatorul principal in alta parte decat se afla ele?
Mai simplu...putem prelungi firele a.i. sa aducem toate calculatoarele in zone mai usor de umblat la ele?

Spre exemplu meu.....
Am un Opel Vectra B cu Y20DTH motor....si ca la toata lumea....care are multi km ( 360.000 si peste) mi s-a busit ceva la pompa de injectie....
Iar pentru a ajunge la calculator trebuie sa demontez toata zonade admisie aer...si mutle alte tevi si furtunase....
Daca as pune o mufa si niste fire.....si sa aduc in masina de exemplu, calculatorul oare va influenta bunul mers al masinii?
Daca facem al fel si pentru alte calculatoare ale masiniii oare e ok?
Astept comentarii si solutii mai ales din partea unor electronisti....

Si ca o mica paranteza....ma tot cautat is nu reusesc...de 2-3 zile pe forum caut o poza cu calculatorul pentru pompa de injectie ....ma poate ajuta careva? Si de asemenea stiu ca sunt niste tranzistoare care trebuie schimbate......ce valori au ma puteti ajtua sfatui?

Va multumesc in avans,
O zi buna,
Danny


Regulament pentru " Cum sa ..."
12.10.2011 23:00:40

Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.

12.10.2011 23:00:46
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Lasa calculatorul pompei pe pompa, el pica din alte motive.
  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Lasa calculatorul pompei pe pompa, el pica din alte motive.


Shocked
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
...
in primul rand calculatorul pompei nu poate fi mutat din mai multe motive.
1. de la calculator pompei pleca 4 fire groase prin care circula un curent FOARTE FOARTE FOARTE MARE = ordinul ZECI de Amperi. Daca ai muta calculatorul in alta parte ar trebui ca sectiune (diametrul) acelor cabluri sa creasca considerabil pentru ca pirderile cauzate trecerii curentului prin ele sa nu afecteze buna functionare a componentelor comandate (alimentate) de acele cabluri.

2. pentru alte "calculatoare" este relativ aceeasi problema = numai ca de data asta nu mai este vinovat curentul care trece prin cabluri ci INDUCTANTA care rezulta datorita lungimii cablurilor. Adica orice metru liniar de conductor de un anumit diametru are pe langa rezistenta si o inductanta (bobina) ca si element parazit. Daca vei creste lungimea firele ai putea avea surprize, insa daca le vei scurta cu siguranta nu vor fi probleme.

Legat de pompa de Y20DTH - aici sunt foarte multe de discutat. Daca la prima vedere pare simplu de reparat doar calculatorul in realitate te vei lovi de multe aspecte tehnice pe care nu le banuiesti. Orice interventie in acel calculator trebuie urmata de o recalibrare a pompei altfel vei avea o masina relativ functionala cu un consum crescut pana la de 2 ori mai mare decat l-ai avut inainte.
Dupa ce repari calculatorul ai putea avea surprize: masina tot nu porneste => probleme mecanice in corpul pompei, etc.

Eu iti urez bafta in remedierea problemei, trebuie sa te inarmezi cu multa rabdare si nervi de otel.



Spor
Skip ads

  • rodanny

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Hm....
Se pare ca e un pic mai complicata....situatia..
De ce trebuie taiate cele 2 fire? Am vauzt pe ici pe colo ca toti taie cele 2 fire.....nu se pot desface?
Ce se deregleaza prin shcimbarea unui tranzistor?
danny
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
...
firele nu trebuiesc taiate - se poate repara calculatorul pe pompa, singura problema este de montat la loc dupa operatie pompa pe masina. Aici ai nevoie de cineva care stie ce face - pentru a trebuie pus " la puct" altfel dai in alte probleme.

decalibarea apare in urma folosirii unui alt tip de tranzistor care are un diferit "tf", "tr", Rds_on, etc. (iar voi fi criticat ca am gasit datele pe google - dar asta e - macar sa-ti dau unele detalii care poate te vor ajuta).

inca nu se stie "exact" care este tranzistorul folosit acolo - ma rog se banuieste cam ce ar fi acolo dar nu 100%.

in principiu poti folosi cam orice NMOS cu un Rds_on de cel mult zeci mOhm, Id= peste 50A, care suporta un Vds mai mare de 60V, insa partea cea mai grea este de gasit acel tranzistor care poata disipa cel putin 250W in "full Rds_on".

Acum daca vei lua cele spuse mai sus vei gasi foarte multe posibilitati dar ... vei avea de lucru cu "tf" si "tr" care vor duce la decalibrarea pompei.

Am vazut cazuri cand dupa reparatie la relanti consumul a crescut de la 0.7L/100Km la 1.9L/100Km ba chiar 2.5L/100Km. Prin urmare depinde numai de tine daca vei gasi acel device care sa se potriveasca cat mai mult cu ce a fost acolo.

Al 2-lea DAR - dupa ce ai reparat calculatorul (sau partea electronica) trebuie sa verifici si partea MECANICA ... care de cele mai multe ori este responsabila de defectarea partii electronice.

Spor la lucru.


Ultima modificare facuta de mishu_b la Joi 13 Oct, 2011 8:24 pm
  • rodanny

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Hm...partea mecanica...sper totusi sa nu fie..
Eu am avut o problema cu altenratorul..care s-a ars si am mers vreo 200 km pe baterii....adica in afara de bateria din masina inca unua....pana am ajuns in buc...si am schimbat alternatorul....
AM intels ca de mutle rori se paote busi ecu....de la asta....
ORicum asta a fost cam cu 3-4 saptamni in urma.....

Legat de tranzistor...cum de nu s-a reusit identificarea lui?

Dupa multe sapaturi....am reusit sa gasesc ca ar fi: irlr2905

http://www.irf.com/product-...data/irlr2905.pdf

TI se pare ca e ok ca parametrii?Te pricepi cat de cat la electronica?
Mi e mi se pare plauzibil...

DAca dau pompa jos...si nu se invarteste nimic in ea.....si nici la motor....nu se paote pune pe aceeasi pozitie?
Eventual ceva solutii?
Danny
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
rodanny a scris:
Legat de tranzistor...cum de nu s-a reusit identificarea lui?


foarte simplu - tranzistorul buclucas nu este incapsulat _ adica sa fie invelit in "plastic" negru si sa posede 3 picioruse [la acest tip de tranzistor ar trebui sa vorbim de 4 picioruse dar pentru ca lucreaza ca un simplu switch (comutator) nu a fost nevoie de el sa fie legat in alta parte asa ca e comun cu unul dintre cele G, D, S - te las sa pe tine sa afli la care - oricum fara importanta].

in aplicatia de pe pompa BOSCH VP44 - acest switch este folosit varianta neincapsulata (adica direct siliciu care vine din fabriaca) pentru o mai bina disipare termica.

prin urmare - neincapsulat => fara scris => pe ghicite sau daca cineva a fost implicat direct in dezvoltarea aplicatiei ne poate spune ce tip de tranzistor a fost folosit, sau 2 - am putea primi aceasta informatie de la cei care au analizat functionarea pompei pe masa spunandu-ne care sunt parametrii de interes: td(on), tr, td(off), tf, dupa care sa poate gasi un inlocuitir care sa fie cat mai aproape de cel folosit in aplicatia celor de BOSCH.

spor
  • rodanny

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salut...
Stai asa...Very Happy si nu misca...ca nu inteleg...
Deci.....de ce nu pot pune un tranzisto incapsulat?
Nu inteleg ce legatura are capsual cu disiparea?
De asemeanea cred ca poate fi masurat un tranzistor ca sa vezi care sunt pinii....in general se arde doar o jonctiune....din el....deci ar putea fi identificat ma gandesc....
Nu stiu ce sunt TD(o), tr, TD(off), tf .....
Eu am vazut ca un inlocuitor recomandata ar fi irlr2905 ....deci ce ar trebui sa mai aflam?
MErci....
danny
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
....
hmmmm.

corect cu jonctiunea - numai ca este valabila la tranzistoarele "bipolare" - dar aici avem un tranzistor MOS (Metal Oxide Semiconductor), de tip "N" - adica curentul care va rezulta intre D (drena0 si S (sursa) va fi dat de electroni, daca ar fi fost de tip P atunci curentul ar fi fost dat de "goluri".

capsula cu disiparea - siliciu montat direct pe radiator are racire mai buna decat daca am folosi unul incapsulat care ar avea mai multe materiale in ecuatie cu constante termice diferite.

poti sa folosesti in principiu (cum am spus) orice NMOS care are datele de catalog ca mai sus. IRLR2905 poate fi OK,

spor
  • rodanny

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Sallut...
Inteleg ca tu ai mai montat?
Stii care e ordine picioarelor?
Merci...
danny
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR