Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • puidesomn

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Salut! Am masina de putin timp si nu stiu ce trebuie facut ca sa "pregatesc masina de iarna" - bine, in afara de anvelopele de iarna despre care se tot discuta. Am o Corsa D 1.2. Merci.
Skip ads

  • Blebeanu Lorin

  • Mesaje scrise: 1,077
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Salut puidesomn! Daca lungeai putin titlul discutiei deschise de tine cred ca intrai direct in topicul existent deja pe CO, si anume " Pregatirea de iarna a masinii" .
Mai exista si alte discutii deschise cu titluri gen " Pregatirea autoturismului pentru iarna" ...
  • Bryan99

  • Mesaje scrise: 1,147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Colegul nostru a vrut sa-ti spuna ca sant deja 2 topicuri deschise pe aceasta tema aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=3375

si aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=55032
  • Blebeanu Lorin

  • Mesaje scrise: 1,077
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Merci pentru completare Bryan! Ce mi- a placut mie e ca doar cate un cuvant ne- a despartit de momentul cand exista sansa sa avem pe forum doua topicuri diferite dar cu acelasi nume. Eu acum sunt curios si stau si ma- ntreb... daca colegul si- ar fi numit topicul ca si unul din cele doua, ce se intampla?
S- ar fi deschis ca o noua discutie sau era " aruncat" in topicul deja existent?
Dupa mintea mea, logica e... a doua posibilitate.
Chiar m- a facut curios!
Skip ads

  • Bryan99

  • Mesaje scrise: 1,147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2007

  • Mesaj Privat
da chiar e interesant de aflat , poate ne explica un moderator ,Salutare.
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Daca vreti sa va pregatiti masina de iarna ,parerea mea este urmatoarea......spalati masina si bagati-o in garaj pina primavara Evil or Very Mad chiar nu stiti ce trebuie schimbat?/...lichid spalare parbriz,cauciucuri de iarna ,lanturi+ sac cu nisip si lopata in portbagaj,plinul facut (nu lasati rezervorul mai putin de 75%) ca nu stiti unde ramineti in zapada si banbi la voi pentru orice eventualitate ...si gata sunteti pregatiti de iarna... aaa si cabluri de curent ca poate dati mult la automat +bara de tractare daca nu mai reusiti sa porniti masina Laughing
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Era vorba de pregatit pentru iarna nu de plecat la polul nord.

Cauciucuri, lichid de parbriz de iarna nediluat, o lopata cand vin zapezile si gata.
  • aalew

  • Mesaje scrise: 120
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Cristi mi-ai descretit fruntea pe ziua de astazi Smile) cu afirmatia ta.
Super tare.
Skip ads

  • Bryan99

  • Mesaje scrise: 1,147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2007

  • Mesaj Privat
@tase sa nu-mi spui ca umbli cu un sac cu nisip in portbagaj ?
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
1. Anvelopele de iarna
Sunt obligatorii da la 1 Noiembrie in cazul in care circulati pe drumul acoperit cu zapada.
Sunt bune pentru siguranta masinii si a dumneavoastra,chiar daca va cheama Ken Block

2.Antigelul
Trebuie sa reziste la temperaturi sub 30Grade Celsius

3. Presuri speciale de interior
Covorasele de material textil se murdaresc si se imbiba cu apa si noroi.
Cele de cauciuc se spala mult mai usor.Plus ca umiditatea nu trece de ele.

4. Lichidul de spalare a parbrizului
Trebuie sa reziste la temperaturi sub 20 Grade Celsius.

5. Stergatoare
Atunci cand parcam masina intr-un loc in care ramane peste noapte sau peste zi, mai multe ore, e bine sa ridicam stergatoarele. Motivul este unul clar - acestea vor ingheta si se vor lipi de parbriz.

6. Bateria
Este cunoscut faptul ca la frig, bateriile se descarca mult mai repede. De exemplu, pe timp de iarna, daca lasam o masina nepornita mai multe zile, cresc sansele ca bateria sa se descarce si sa nu mai porneasca motorul.


7.Chedere
Acestea se umezecs si va fi mai greu sa deschideti usa.

8.Tineti mai mult combustibil in rezervor
Benzina are apa si daca ramane putina poate ingheta si arde pompa de benzina.
Minim 25% din rezervor.

9. Echipament necesar pe timp de iarna
Perie pentru indepartat zapada.Lopata.Razuitor de gheata.Lanturi pentru roti.Cabluri alimentare curent.

11. Frana de mana
Apa ramasa pe etrieri poate ingheta si frana de mana ramane blocata.

12.Spray pentru dezgheþarea încuietorilor
Apa poate intra in incuietori.Si daca nu avem inchidere centralizata va fi o problema deschiderea/inchiderea usilor

13.O pãturã
In caz ca se intampla sa ramanem in frig pentru mai mult timp.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Cauciucurile de iarna sunt cea mai buna alegere. Foarte bine ca sunt obligatorii. N-am avut niciodata nevoie de lanturi. Cauciucuri de iarna + traction control + ESP te scoate de oriunde.
Corsa D a aparut in 2007. Antigelul tine 5 ani conform specificatiilor. Probabil rezista 6-7.
Presurile GM sunt niste porcarii. Se gauresc dupa un an. Petex sunt foarte bune si ieftine.
Lichid de parbriz se gaseste in orice supermarket. important e sa nu fie amestecat cu apa pentru ca tot se formeaza cristale de gheata.
Stergatoarele Bosch si Valeo sunt de rahat oricum. Dupa un an scartaie si sar. Eu caut o alternativa ca m-am saturat de GM(Bosch), Bosch, si Valeo. Degeaba le ridici ca tot astepti pana se dezgheata parbrizul.
Daca bateria e buna porneste fara probleme. Daca e proasta cumpara alta noua.
Benzinarii sunt peste tot. Daca stii ca te duci la Cuca Macaii fa plinul. Daca te fatai prin oras nu e necesar sa ai tot timpul rezervorul plin.
Nu mi-a inghetat niciodata frana. De fapt ingheata doar la masinile cu frana pe tabur daca inainte de oprire s-a mers prin balti. La masinile cu discuri pe spate nu sunt probleme.
Chederele nu se lipesc, masinile noi se deschid din telecomanda, deci sprayul de incuietori e obsolete.
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Bryan99 a scris:@tase sa nu-mi spui ca umbli cu un sac cu nisip in portbagaj ?
Poate am sa te surprind dar acum 2 ani mi-a prins foarte bine un sac de nisip (10kg) in portbagaj ,crede-ma ca stiu ce scriu daca voi nu credeti treaba voastra dar cind veti avea nesansa o sa va aduceti aminte de ce am scris eu aici...iar unii au ris...nu merg la polul nord dar daca iarna ajungi in sectorul numarul 5 la ,,Marean...care este pe persoana fizica ,, ai sa vezi Evil or Very Mad
Skip ads

  • SilQ

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Recomand pentru dezghetare parpriz solutia de la Dr. Marcus , am gasit in real pe la 12 lei flacon cu pompita de 700ml. Iarna trecuta am tot dat banii pe spreiuri care inghetau odata ce puneam masina in miscare. Solutia asta e si ieftina si multa.
  • bogdancri21

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2012

  • Mesaj Privat
salutare...eu doar am schimbat cauciucurile cu unele de iarna si am pus niste lichide de spalare a parbrizului la -25 grade....in rest nu iam facut absolur nimic la masina.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Ai noroc ca nu ti-a inghetat lichidul de racire al motorului.Altfel plangeai ca ce sa-i faci?
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Se presupune ca si vara ai antigel in motor, ca nu e dacie!
  • iustin m.

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Da ,dar colegul Cangri se referea probabil la concentratia acestuia.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Nu la concentratie cat la punctul de inghet Smile
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
cangri a scris:Nu la concentratie cat la punctul de inghet Smile


E aceeasi Marie...dar unu o priveste de jos in sus...celalalt de sus in jos. Daca stia ca l-a diluat pe vara...sigur il verifica, dar asa...La antigel se pierd proprietatile de lubrifiere si cele anticorozive in timp.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR