Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
incepem prin constatarea defectului:



continuam cu declipsarea (cu grija) a capacului argintiu de pe gura de aerisire...







ramanem cu urmatorul aparat:



continuam apoi cu scoaterea fantelor din locul lor (prezinta un mic clips pe una dintre parti



acestea sunt fantele...



constatam din nou defectul real:




am tras concluzia ca piesa aceasta a fost gandita cu un creier cat o nuca...
e imposibil sa nu se rupa daca e putin mai rece afara sau se prafuieste putin...

eu in continuare nu mai am poze pas cu pas (nu avea cine sa le faca)
insa cu putina rabdare veti face ce am facut eu din piesa rupta...


trebuie sa aveti grija sa masurati in asa fel incat distanta sa fie cea corecta pentru pozitia de inchis a fantelor...
la deschis nu e problema
practic ce am facut eu: am completat bucata rupta in asa fel incat sa fie o bucata de plastic cat mai compacta...
am facut chestia asta la aragaz, folosind o bucata de sarma inrosita de cate ori era nevoie si am completat cu un plastic luat de la un capac de marker (negru)
se poate folosi si un letcon sau pistol de lipit care sa poata topi plasticul...

rezultatul dupa vreo 2-3 teste a fost surprinzator de bun:







ar mai fi trebuit sa mai corectez eu putin situatia insa prefer sa o las asa decat sa o stric de tot...
clapita cea mai de jos nu e complet aliniata cu cea de deasupra ei
eu sunt multumit momentan de rezultat...
poate mai tarziu voi improviza ceva ca sa-l fac si mai rezistent...

va doresc succes in rezolvarea acestei probleme si poate veniti cu idei mai bune
sanatate maxima.


Ultima modificare facuta de jgyprime la Mie 09 Nov, 2011 9:51 am
Skip ads

  • Dannyel

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Exact aceeasi lucru si la mine, tot in acelasi loc este rupt, este foarte fragila bucatica aia de plastic. Ieri am dat jos gura de aerisire si am observat ruptura. E o idee buna. Bravo.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Eu am gasit-o rupta insa nu umblu la ea deloc...
Si cand am luat masina nu era problema asta...
Deci s-a rupt pe parcurs.

Designul e clar unul foarte prost...
Prima mea impresie e ca bucatica rupta e cu vreun mm mai scurta si banuiesc eu ca de asta se rupe...
  • Dannyel

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Sigur le rup aia la spalatorie. Nici eu nu umbu la ele dar mereu le gasesc inchise ca iau masina de la spalatorie.
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
eu nu am dus niciodata masina la spalatorie...
prefer DIY.
sunt genul de om care am rabdare sa spal singur masina, sa-i fac interiorul, exteriorul, portbagajul, etc...
  • dmihai

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Vectra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Foarte educativ topicul, din punctul meu de vedere, fiindca am si eu aceeasi problema si am tot lipit cu Picatura (nu m-am gandit sa completez cu plastic), iar dupa vreo 2..3 miscari se rupea iar (este vorba de lamela de jos).
In weekend le iau frumos pe toate 3 grilele si le fac .... sa taca din gura Laughing .
Numai bine !

P.S: 2 sunt rupte cu siguranta de la spalatorie fiindca asa le-am gasit, 1 este rupta de mine Very Happy, cu manutele mele, in incercarea de a vedea mecanismul de rupere al celorlalte doua Laughing
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
mai ai una la dispozitie
poti sa o rupi si pe aia macar sa faci 4 odata
ai grija insa ca distanta intre gauri e foarte importanta...
  • blue_maniak

  • Mesaje scrise: 953
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Si eu am 3 din 4 rupte. Am incercat in seara asta cu super glue. Din cate imi dau seama nu o sa tina pentru ca suprafata de lipire e prea mica. Pacat ca abia acum am vazut post-ul lui dmihai care spunea ca nu tine cu Picatura. Cred ca inginerul care le-a gandit era coleg de banca cu cel care a proiectat si volanta la Z19DT/H-uri. Si poate si cu responsabilul de CIM-uri.
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
lasa ca volantele cu masa dubla sunt probleme la toate masinile diesel de dupa 2005...
la bmw pica la 100.000 de km
la mertz am vazut picate si la 75.000
dar aici nu e discutia despre volante si CIM-uri ci despre niste amarate guri de aerisire gandite prost..
  • Dannyel

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Am reparat azi toate jaluzelele, una mai avea putin si se rupea, restul de trei erau rupte. Am folosit o alta metoda sper eu sa tina. Nu am mai desfacut de tot bratul care actioneaza jaluzelele asa pe pozitie l-am fixat cu o picatura de solutie de lipit dupa care pe laterale lipte doua baghete mici de plastic ca doua atele. Lipitura a iesit destul de solida.

Solutia de lipit:
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
foarte frumos
acum avem 2 metode de a repara aceste "jaluzele" cum bine le-ai zis...

eu ma gandeam initial sa pun o bucata de plastic solida sau chiar o sarma otelita pe partea superioara a piesei defecte insa am tras concluzia ca nu aveam materialele necesre la indemana, erau in masina si fiind relativ rece afara am ales sa fac aceasta improvizatie...
data viitoare cand se va mai rupe inca una experimentez alta metoda
la cat de rar le folosesc eu slabe sanse sa se rupa in vreun viitor apropiat...
cred ca la cea de la pasager nici nu am umblat de cand am masina...
  • skipero

  • Mesaje scrise: 476
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2007 Z30DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Si eu le am rupte si ma gandesc foarte serios sa le fac schita la scara 1/1 si sa le dau la un meserias sa m-i le faca metalice.
Cu alte cuvinte sa obtin un kit de reparatie guri de aerisire foarte rezistent (practic indestructibil)!
Daca as avea timp cred ca as putea sa le fac si eu acasa dintr-o lingura de aluminiu Cool
Va tin la curent!
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
sa ai grija ca bucatica care se rupe e gandita prost, ultima lamela (de jos) e sensibil mai departe decat e distanta normala...
daca te uiti atent la ea o sa observi ca are o mica curbura de-a lungul ei, exact unde se rupe pentru a permite flexarea in pozitia inchis...
eu l-am pus cumva pe pozitia inchis si am incercat sa le aduc aproape
distanta era de aproximativ 1 mm intre bucatica rupta si restul piesei...



  • blue_maniak

  • Mesaje scrise: 953
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Eu am folosit doar super glue... am aplicat in mai multe etape, in exces si le-am lasat la uscat > 12 ore. De cand le-am montat ma tot joc cu ele si inca n-au cedat. Daca sa rup din nou o sa folosesc metoda lui Dannyel.
  • db05pba

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2008

  • Mesaj Privat
eu le-am rezolvat pe loc,fara sa le demontez,nici nu se cunosc ca au fost rupte. am folosit "picatura"si o bucata de plastic ,foarte multa migala si rabdare
  • db05pba

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2008

  • Mesaj Privat
azi am verificat din nou gurile de aerisire,am gasit alta rupta,dar acum o sa le lipesc pe toate 3 preventiv,se pot lipi si fara sa le demontati dureaza cca 20min,iar dupa 5 min va jucati la ele cat vreti este cea rupta si urmatoarea este cea rezolvata mai demult
  • db05pba

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2008

  • Mesaj Privat
gata,ieri am rezolvat-o si pe asta,de fapt pe toate,cele 2 care au fost nerupte le-am facut preventiv
  • cnlucian

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2009

  • Mesaj Privat
puteti cumva sa imi spuneti si mie cum dau jos gura de aerisire? am si eu rupte vreo 3 fante dar nu mi-am dat seama cum sa dau jos gura de aerisire
  • blue_maniak

  • Mesaje scrise: 953
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Scoti ornamentul arginitiu/imitatie de lemn prin tragere incepand dintr-un capat si apoi cu un torx, nu stiu marimea exacta, desfaci suruburile.
  • cnlucian

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2009

  • Mesaj Privat

inteleg ca asta este ornamentul de care trebuie sa trag... ideea este ca sincer am tras putin dar mi-a fost un pic teama sa nu se rupa. cum este prins?
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR