Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Am aruncat astazi de curiozitate o privire in interiorul celor doua cutii de sigurante si relee din compartimentul motor al masinii din semnatura. In cutia mai subtire, plina cu niste sigurante de dimensiuni gigante, totul pare OK. In cutia mai voluminoasa am gasit cateva sigurante (2-3, nu mai stiu exact) si 2 relee. Dar tot aici am mai gasit un soclu pentru un al treilea releu (din care pleaca o serie de cabluri electrice), dar fara vreun releu in el! Soclul pare a nu fi fost folosit vreodata, nu are vreun semn ca acolo ar fi fost un releu (pare nou-nout). Este vorba de soclul cel mai aropiat de habitaclul masinii (cele doua relee existente sunt pozitionate mai in fata, spre botul masinii, aproximativ unul langa altul).

Are cineva idee la ce foloseste releul corespunzator soclului liber? Personal banuiesc ca e vorba de vreo dotare optionala care la mine nu exista - proiectoarele de ceata, de exemplu. Daca asa este intr-adevar, se pare ca mi-ar fi destul de simplu sa montez cele necesare pt a avea si eu proiectoare functionale (cablurile fiind trase)... Sau, cine stie, poate chiar imi lipseste un releu care ar trebui sa fie acolo...

Multumiri anticipate pt orice eventual raspuns!
Skip ads

  • dannek

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Eu am montat proiectoare cu toate ca nu aveam buton in bord dar aveam firele trase in fata dar le-a legat pe butonul de ceata, ca sa fie treaba ok trebuia sa cumpar alt bloc de lumini.
Nu stiu pt ce este soclul ala o sa ma uit pe schema electrica?
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc pt raspuns si ajutor! Daca nu indraznesc prea mult, poti sa-mi spui daca la tine este prezent releul in soclul cu pricina?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
In soclul maron din cutia situata in compartimentul motor nu este releu. Si eu mi-am pus aceeasi intrebare si verificand si la altii, m-am linistit. Daca am timp caut si-ti spun la ce serveste releul cu pricina (daca s-ar echipa), dar sigur la proiectoare nu (pentru proiectoare ai loc liber pe plansa bord cu sigurante). In aceeasi cutie este un releu pentru rezistenta de incalzire a filtrului de motorina, iar celalalt nu mai stiu (s-ar putea pentru bujiile incandescente). De asemeni sunt 2 sigurante din care una sigur e pe A/C.
In cutia cu sigurante sunt 10 sigurante de valori mari (si format mare), din care se face distributia pe cele 50 de pe plansa bord (format mic).
Skip ads

  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Multam fein de lamuriri - nu mi-a dat prin minte sa ma refer la socluri dupa culoarea lor Embarassed ... Daca nu e pt proiectoare, nu cred ca-mi poate folosi la ceva, nu sunt pasionat de supraechipari ale masinii; iar daca sunt si altii la care releul lipseste, m-am linistit: inseamna ca nu e nimic nefunctional la mine (fara sa-mi dau macar seama - sunt afon intr-ale masinilor). Am o problema (cred) cu indicatorul de la bord referitor la gazele de esapament (cel ca un motoras cu doua elici), in sensul ca nu se aprinde deloc (nici macar la punerea contactului), desi nu am erori la tester si LED-ul corespunzator e functional. Mi-a trecut prin minte ca releul cu pricina ar putea avea legatura cu chestia asta, dar acum inclin sa cred ca nu este asa.

Inca o data, multumiri!!!
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Pentru usurinta depanarii (chiar si de catre nespecialisti), in soclul verde se pune releu verde, in cel maron, maron, etc. Diferenta intre culori este pentru curentul suportat de contacte: 20A, 30A, etc. Amplasarea pinilor la relee de acelasi tip (am in vedere ca pe plansa bord sunt 2 tipuri) este aceeasi indiferent de culoare.
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Inca o data, multumiri pt explicatii! Omu' cat traieste invata, iar eu nu prea am habar de ce si cum cu o masina sau alta (ma rog, mai stiu cate ceva, la nivel de principiu de functionare). Pana una-alta, am aflat rostul culorilor la relee (ar fi trebuit sa intuiesc singur chestia asta, doar la sigurante se aplica acelasi principiu...) si despre universalitatea asignarilor pinilor. Inca putintel si ma fac depanator auto Laughing Numai pe-a mea nu sunt in stare s-o depanez... Sad
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Totul vine cu timpul. Cand eu m-am apucat sa-mi repar AC-ul, nu stiam mai nimic, iar in final, cu exceptia umplerii cu freon si a montarii condensorului, am facut totul singur. E adevarat, incet, dar sigur. Si mult mai ieftin!
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Sincer sa fiu, pe mine nu ma incanta catusi de putin sa mesteresc la masina. Problema majora vine din faptul ca aparent nicaieri nu gasesti mecanici priceputi si cinstiti (ma rog, in limita bunului simt). Am niste amintiri extrem de neplacute pe aceasta tema cu fostul meu Cielo... Si ma gandesc ca daca pt o masina fabricata in tara de mai bine de 10 ani (timp in care s-au vandut o groaza!!!) nu s-au format mecanici de calitate, ce as putea astepta in legatura cu o masina straina? Citind mesaje mai vechi din forum m-am cam lamurit la ce m-as putea astepta... Iar inceputul propriei mele experiente Opel-iste confirma temerile mele! Morala e ca nu vad alta solutie decat sa invat cat mai multe despre propria-mi masina, sau cel putin atat cat sa ma pot feri de "reparatii" inutile (si extrem de costisitoare la Opel, mai ales in comparatie cu Cielo)...
  • gygy popa

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2008

  • Mesaj Privat
salut! am urmarit discutia privind releul lispsa,si eu chiar sunt interesat la ce serveste pt.ca as vrea sa/l cumpar.poate ma ajuta cineva.multumesc
  • salbog333ro

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2009

  • Mesaj Privat
daca va uitati in zona radiatorului veti vedea o mufa libera pentru a fi montat un al doilea electroventilator, pentru tarile cu clima calda. releul lipsa este pentru acest electroventilator.
  • gygy popa

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2008

  • Mesaj Privat
salut! astra mea e din 2000 y20dth si la tester spune ca releul lipsa e pt.spalatoarele de la faruri ceea ce eu nu am.asa ca nu vad de ce sal pun. o zi buna tuturor.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR