Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,

atunci cand avem urmatoarele:

-simptome:
*motorul se opreste din senin la rece sau cand ajunge la temperatura de 80 de grade Celsius
*in timpul functionarii motorului ,in mers mai bine zis, are intreruperi scurte ca si cum ramai fara alimentare combustibil
*nu se poate porni motorul sub nici o forma


si prezinta urmatoarele erori sau unele dintre ele:
P0370 - Pump Position Sensor Invalid Signal
04 - Not present
P0251 - Spill Valve Malfunction (Injection Pump)
08 - Not present
P0216 - Injection Start Control Circuit Voltage Low
04 - Not present
P0251 - Spill Valve Malfunction (Injection Pump)
08 - Present


-cauza:
*defect EDU unitatea de control a injectiei Diesel,comanda fiind data de ECU




-localizare EDU:






-demontarea se face desfacand cele 4 suruburi cu o tubulara de 10, dupa ce au fost scoase aceste suruburi, se declipseaza mufa





-remedierea acestei probleme o aveti prezentata in urmatorul material:




In speranta ca acest tutorial va fi de folos,va doresc numai bine.


backup imagini:



Ultima modificare facuta de StefanTolos la Lun 28 Apr, 2014 6:44 pm, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • dan-awm

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira 2008 z16xe1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2011

  • Mesaj Privat
FELICITARI , pentru migala si rabdarea avuta in realizarea acestui tutorial...!
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
o chestie nespecificata de nimeni , atunci cand scoateti placa cu totul afara ri refaceti gaurile de la piciorusele pieselor verificati si mansoanele de cupru din textolit ca pot oxida , eu asa am patit si am remediat "calculatorul" cu traseu separat de cablu pentru siguranta .pentru intrebari pm sau aci nu conteaza
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@StefanTolos
Super tutorial.
Pentru Y20DTH cand faci unul ?
Skip ads

  • NeamTuLe

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Foarte tare, mie acum vreo 3 ani cand mi-sa stricat mam dus cu masina la un "prieten" de la opel si mia zis k unu nou e 60 de mil si k imi da el unu sh la 15 mil cu am meu la schimb, daca aveam un pic de rabdare sa nu ma grabesc k fata la maritat si cautam aici gaseam oameni care la vremea aia le reparau cu 5 mil dar graba strica treaba.
Multumim colegului care nea dezvaluit asa cum il numesc eu secret profesional si sotiei cameramane Smile
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc tuturor pentru aprecieri si completari.

Pentru Y20DTH voi face cand imi pica in mana.

Nu mai este asa un mare secret profesional, daca luati forumul la rasfoit cu lux de amanunt, gasiti cam tot ce trebuie despre acest EDU in diverse subiecte si daca le puneti cap la cap iese un tutorial,evident ca sunt multe lucruri de spus in depanarea unui astfel de modul,dar ar fi imposibil de expus intr-un singur tutorial ci poate intr-o serie de tutoriale,in electronica defectele niciodata nu seamana intre ele,sunt diferite, nu pot deveni un sablon standard,eventual doar un sablon orientativ ca intr-o schema logica de depanare,exemplu concret este cel expus de colegul toma_marius, eu spre exemplu nu am intalnit pana acuma asa defect,intelegeti ce vreau sa spun, adica pot intervenii defecte care au acelasi cod de eroare, dar cauza sa fie total diferita, de la EDU la EDU.




Ultima modificare facuta de StefanTolos la Sam 16 Feb, 2013 1:48 pm
  • ady_risc

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Am desfacut capacu,
am constat urmatoarele:
A scos un sunet ca si cum ar fi fost i vid sau ar fi avut aer acolo.
lipituri reci in numar de 7
dar ce ma pune pe ganduri este o pata cam pe un sfert pe placa care incepe de la mufa in sus.
Se poate sa fi ars si o componenta?
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
nu neaparat dar:

1.poate fi fum pe placa de la o lipitura rece stii tu arc electric etc
2.poate fi lipitura ok dar cum am mai zis colierul de cupru care este format dintr-o litza oxideaza mai pe romaneste din cauza condensului cocleste si uite asa iti afuma placa iti strica cablajul etc .

ps: eu la mine aveam o lipsa de putere fara erori in bord si un consum mai mare , deja il sesizam , am refacut cablajul in jurul pinului astfel incat cablajul dintre straturi sa il pot lipi la pin dar deoarece stateam cu teama ca se poate fisura si sa ma lae in drum , am dublat circuitul cu fie trase separat de la pinul bobinei la piesele de pe placa , adica ceva de genu


era sa uit , toate problemele avute inainte , lipsa putere , erori dupa 120 km la ora si consum ridicat au disparut , operatiunea a durat 8 ore de munca si 30 min montat demonat pe masina cu suflat mucii si tras caciula pe urechi . plus o durere de sale si cocoasa. oricum satisfactia este ca nu am scos 600 ron sau mai mult din buzunar
.
Skip ads

  • ady_risc

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Din fericire au fost doar lipiturile reci ,l-am montat pe masina si a pornit, azi am pus silicon sa al etansez si maine urmeaza sa al pun definitiv.
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
foarte bine , dar sa stii ca asa a inceput si la mine , acum 3 ani , lipituri reci , dupa iar lipituri reci , si acuma treaba cu asta , posibil sa fi fost mai veche dar asta e , data viitoare unu nou.
  • ady_risc

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Unu nou face cat masina aproape,dar mai dureaza putin va fi egal cu masina(valoare) masina mea e 2001 , 155 mii km.
Am citit pe aici ca cam tot se poate schimba pe acea placa, dar cum ziceai si tu traseu e cam greu. Dupa cat timp te-a cazut iar?
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Unu nou face cat masina aproape,dar mai dureaza putin va fi egal cu masina(valoare) masina mea e 2001 , 155 mii km.
Am citit pe aici ca cam tot se poate schimba pe acea placa, dar cum ziceai si tu traseu e cam greu. Dupa cat timp te-a cazut iar?[/quote]

e nici chiar , pai prima data dupa 3 ani vorbind de cand a fost achizitionata masina, dupa dupa 5 ani si acuma cand are 8 ani
Skip ads

  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salut Stefan, foarte bun tutorialul pentru cei care au tupeu sa se bage la asa ceva (probabil o parte dintre ei vor defecta iremediabil calculatorul, dar omul cat traieste invata Very Happy).
Acei "tranzistori de putere" de fapt nu sunt doar tranzistori de putere. Sunt si diode si regulatori de tensiune acolo Smile
Plus ca acele lipituri reci nu sunt singurul defect al acestor calculatoare. La unele mai pica si alte componente (nu o sa dau detalii pentru ca nu vreau sa iau painea de la gura celor care chiar se pricep la asa ceva si traiesc din asta).


Toate cele bune,
Ionut.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nu! Cei care stiu cu adevarat meserie vor trai tot la fel de bine,probleme vor avea doar cei care traiau din ciupeli,bazate pe lipsa informatiei la acea data .... asa ca orice lamurire a misterului care inconjura tipul asta de motor sunt binevenite.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Tocmai, oricine poate sa refaca o lipitura rece, dar nu oricine poate depana un calculator cu alte defecte (arii logice defecte, tranzistori defecti, etc).
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
La prima vedere totul pare simplu, dar in fond nu este nimic simplu,nu poti face o astfel de depanare decat daca detii cunostintele necesare,in material nu se pot expune toate gandurile dintr-o astfel de depanare,ar dura enorm de mult video tutorialul,toti spun ca remedierea acestor probleme sunt asa zisele lipituri reci aflate pe placa electronica, dar aceste lipituri sunt valabile doar in 5 % din defectele date de unitatea de control a injectiei,restul de 95 % este arta.
  • C.Razvan

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2010

  • Mesaj Privat
In Cluj cunoaste cineva pe careva care sa faca aceasta "lucrare"?
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Aveti PM.
  • daddyka

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
am si eu o intrebare ce voltaj trebuie sa ma pe pini care duc la valva spill...?
  • HAPKO

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Am reparat EDU cind masina avea 130.000km si dupa 30.000km a reaparut eroarea P0370 si motorul la cald nu mai tragea.Am refacut iar lipiturile pe care le-am gasit de data asta "scuturate" adica asa fierbinte a fost EDU si combinat cu vibratiile de la motor ca lipiturile nici nu prea mai aveau cositor(cositorul era imprastiat pe cablaj sub forma unor bilute foarte mici). Remedierea definitiva am realizat-o prim refacerea lipiturilor si mutarea calculatorului EDU pe panoul ignifug, desigur prelungind firele cu aproximativ 1m. Rezultatul:nu se mai incalzeste asa tare EDU ,nu a mai aparut nici o eroare , motorul merge bine.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR