Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
SilQ pune mana pe telefon ca te descalt eu.
Skip ads

  • SilQ

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Sunt aici ochi pe el Smile Stiti daca din pozitia astavalva lucreaza in sus sau in jos? Pare blocat pe inchis sau cel putin asta deduc din moment ce pun lichid in cavitatea cu valva si lichidul nu trece in alta parte.
Daca nu il pot debloca o sa dau jos bobina si dezansablez tot, nu am ce sa pierd...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Curata tija ca are mizerie, un siret si ceva solutie, impinge pistonasul cat sa se deblocheze dupa care solutie si impulsuri.
  • SilQ

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Cu sfaturi de milioane iasa treaba de milioane ramase in buzubar. Toata stima domnilor inca odata

Poza cu 'șiretul' cu sarma pentru a putea fi introdus
Skip ads

  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Sa intelegem ca ai reusit sa il deblochezi.
  • a.marius07

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Buna ziua tuturor.
Sunt posesor de Opel corsa c motor 1.0
Dupa ce am cumparat masina,a inceput sa tremure motoru in mers,adica daca merg cu masina mai turata peste 2500 de ture mi se aprinde moartoru cheita in bord si incepe sa tremure motoru.
Si daca merg in continuare cu motoru sa tremure,raman fara frani.
Daca opresc motoru si o las cateva minute nu mai tremura, dar pentru cativa km martoru ramane aprins in bord.Doar ca porneste greu.
Daca merg si nu depasesc 2000 de ture,nu mi se aprinde nimic in bord.
Am fost la service, a pus-o pe testar si mi-a zis ca e valva egr defecta deoarece ramane blocata pe deschis si ca nu lucreaza in parametri.
Metoda cu pedala cod 1405-tot valva egr.
Am luat un egr Second Hand, l-am pus pe masina, am sters eroarea, dar problema nu a disparut.In mers cand o turam peste 2500 de ture se aprindea martoru in bord dar nu tremura..dar tremura la relanti si pe testar aceeasi eroare1405.
Alt mecanic cu alt testar mi-a zis ca egr-ul meu e bun ca la aceleratie egr-ul lucreaza bine.
Pana la urma am pus tot egr-ul meu pe masina.
Saptmana asta m-am uitat la buji,iar una dintre ele era foarte oxidata ,mentionez ca le schimbasem acum 4-5 luni. Le-am schimbat din nou.Pornea mai greu,dupa ce am schimbat bujile,porneste la sfert de cheie. Dar cand incepe motoru sa tremure in mers dupa ce o turez... nu mai porneste la sfert.
Sa nu fie egr-ul de vina?
De ce era bujia f oxidata ?
Am blocat egr-ul,dar masina tot tremura,nu la fel de tare..acum numai raman fara frani.
Stie cineva care este cauza?
Ma poate ajuta cineva?
  • mucormucedo

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Am Corsa 1.0l Z10XE 2002. Am desfacut EGR, dupa instructiunile de aici. Am curatat cu Carburosol, era destul de murdara. Acum astept sa aduca la magazin garniturile. Eroare EGR am avut cand am mers un drum lung, de vreo 3 ori, dar dupa ce opream motorul si plecam din nou la drum, mergeam 30 secunde si se stingea becul cu eroarea(Nu mai stiu codul, dar am verificat atunci, am tras pe dreapta imediat. Am facut testul cu pedalele de mai multe ori sa fiu sigur si am cautat eroarea pe net si era de la EGR). Ma gandesc ca pistonasul functioneaza din moment ce nu am nicio eroare. E vreo problema daca nu dau impusuri electrice la pistonas? Am curatat cat am putut pe langa el. Nu am nici fire si oricum nu ma pricep deloc, sa nu stric ceva.
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,638
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Asa am patit si eu. La turatii mari se aprindea beculetul si trepida masina la relantiu. Daca opream si porneam din nou dupa 30 secunde se stingea pana ajungeam iar la turatii mari. S-a rezolvat prin curatare cu decarbusol. Eu am dat impulsuri electrice la pistonas si asa am observat ca pistonasul se bloca pe deschis din cand in cand. Dupa curatare nu se mai blocheaza.
Skip ads

  • mucormucedo

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Dupa ce am curatat, completat antigel, etc. am mers vreo 5 km si s-a aprins check engine si am eroare de sonda lambda P0130. Doar coincidenta sau am facut ceva gresit si montare?
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Si eu am patit cam la fel, am impresia ca EGR obosit da eroare le sonda lambda (P0130) dar merge, si numai daca se blocheaza de tot se aprinde masina cu cheita si merge de parca are parkinson; la inceput, dupa oprit/pornit isi mai revine, dar tot mai greu. In final am schimbat EGR (Pierburg, 592 RON) si nu mai am pomul de craciun in bord.
As zice ca se poate curata EGR prima data, dar daca simptomele revin (cazul meu) trebuie schimbat.
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,638
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
In cat timp, daca revin simptomele? Asa cum scrie in primul post e bine de curatat periodic. 20-30000 km. La Corsa B (alt tip de EGR dar nu cu mult), din cauza ca nu l-am curatat, (cred !) s-a ars solenoidul. In acest caz chiar nu mai ai ce face. Parerea mea e, daca il cureti bine, nu trebuie schimbat neaparat.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Ideea este ca EGR-ul poate fi nu doar murdar, ci si imbatranit fizic si atunci manifestarile pot fi mai subtile si aleatorii decat blocatul pe deschis sau inchis. Cand anume sau dupa cat timp de erori EGR se schimba piesa, e la latitudinea/nervii/portofelul fiecaruia. Nu spun ca "asa se face" , doar explic ce am facut eu, sper sa fie de vreun ajutor iar concluziile apartin cititorilor.

Eu am umblat cu el bolnav peste 6 luni pana s-a dus de tot si l-am schimbat, abia pe urma am vazut care era sursa erorii de la sonda lambda. Inainte de asta am schimbat ECU, sonda, curatat debitmetrul.
Am vazut masina vanduta fiindca avea aceeasi eroare de sonda lambda si nu s-a gasit sursa, deci sunt si alte solutii.
Skip ads

  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Salut!
Am întinerit Agila din profil(mi-am luat altã Agila,nu altã marcã de masinã).
Si,greseala mea,la cumpãrare nu am fost atent la detaliile motorului.
Precedenta ,avea EGR. Asta mai tânãrã ,nu are EGR.
Poate pare paradoxal pentru unii dar vreau sã-i pun EGR pt.a economisi carburant chiar dacã trebuie curãtat atunci când se impune.
Functioneazã EGR-ul pus pe un motor z12xe care anterior nu a avut acest dispozitiv ?
Motorul va functiona fãrã probleme cu noul dispozitiv ?
În aceastã situatie trebuie adaptat/modificat soft ECU pt.a comanda EGR-ul sau merge direct fãrã sã umblãm la ECU ? Oare?
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Felicitari pt. achizitionarea "surioarei" Agilei.

Cu siguranta ECU va trebui resoftat, dar ... cablajul EGR-ului exista ?
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Nu știu dar verific mâine și postez și foto.
  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Dar oare ECU are echipare hardware pentru EGR?
Daca el are, restul e simplu.
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
@PL 500:Nu am gãsit cablaj pt.EGR. Problema se complicã.
@scanx nu cunosc dacã ECU are hardware pt. EGR dar poți sã-mi sugerezi mai multe posibilitãți de rezolvare a situației.Trebuie sã fac un plan cu pași mãrunți.Problemele de mecanicã le rezolv .Cele de IT îmi dau bãtãi de cap pt. cã nu am acces la diferite programe de resoftare ECU și instalare program cu EGR. Și în cazul în care aș resofta ECU sau ,mai simplu aș schimba ECU cu unul care are soft/hardware pt.EGR ,apoi vine partea de electrotehnicã unde trebuie fãcut cablajul electric și conexiunile la diferite dispozitive electronice care dau comenzi/impulsuri(relee).
Problema pe care trebuie sã o rezolv este foarte complicatã și s-ar putea sã mã depãșeascã .
Nu a mai încercat nimeni pânã acum sã adapteze EGR la un motor care nu are?(mã refer la z12xe pt.Agila)


  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Lasa masina in pace, altii ar fi fericiti sa aiba varianta fara EGR, ai citit prima pagina ?
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Apreciez hotarârea cu care te-ai apucat, mai departe treaba ta. As zice doar sa te documentezi bine-bine prima data.

Si eu desfaceam jucariile sa vad de ce functioneaza, dar mi-a trecut...
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
D"on profesor de Agila,m-ai prins cu lecția ne învãțatã și temele nefãcute și rãspund fãrã sã mai citesc prima paginã cã mã grãbesc la serviciu.
M-am grãbit sã lansez o idee aiuristicã fãrã sã citesc cu atenție în cartea de identitate a noii Agile cumpãrate.
Precedenta Agila 2001,z12xe avea emisii gaze =156 gCO2/km și era dotatã cu EGR.
Actuala Agila 2003,z12xe are emisii gaze=151 gCO2/km și nu este dotatã cu EGR.
Aici intervine dilema mea din comparația valorilor de emisii gaze între cele douã motoare identice dar unul cu EGR > decât la celãlalt fãrã EGR.
Logica mea de oltean barat(TR) mi-a creat ideea cã un motor z12xe cu EGR arde mai puținã benzinã decât unul fãrã EGR deoarece la primul în amestecul carburant intrã și gaze arse /eșapate pe când la celãlalt nu existã dispozitivul care sã permitã acest lucru.
#De ce motorul z12xe fãrã EGR are emisii de gaze arse mai mici decât cel cu EGR ? Arde mai puținã benzinã/km ?
Agila z12xe cu EGR emisii 156 gCO2/km avea în certificat înmatriculare maxim 4 locuri(cu șofer cu tot)deci transporta sarcini mai mici cu consum mai mare de carburant.
Agila fãrã EGR emisii 151 gCO2/km are în certificat înmatriculare 5 locuri(cu șofer cu tot) deci transportã sarcini mai mari cu un consum mai mic de carburant.
# Programul ECU la z12xe fãrã EGR are ceva adãugat ce nu are ECU la z12xe cu EGR ?
Sunt confuz și bulversat și poate-mi dați rãspunsul corect sau îndrumați-mã unde gãsesc referire la z12xe fãrã EGR.
Informația de la pag.1 la care te referi ai scris-o în englezã iar eu nu cunosc engleza,,As of modelyear 2003, the EGR-valve was removed from several engines due to the implementation of catalytic converters with increased efficiency. With launch of the new "XEP" engine line the EGR-valve is scheduled to be re-implemented.,,
ÃŽncepând cu modelul anului 2003, EGR-ventilul a fost îndepãrtat de la mai multe motoare, datoritã punerii în aplicare a convertoare catalitice cu o eficiențã crescutã.Odatã cu lansarea noii linii de motor "XEP" EGR-supapa este programatã sã fie din nou puse în aplicare.,,
#Lãmuriți-mã ce are sau n-are un motor z12 xep fațã de unul z12xe ?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR