Ai uitat parola?


  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,071
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Eu nu cred sa fie de la EGR pentru ca:
1. S-ar aprinde check engine ( cod eroare egr)
2. Eu am mers 2-3 luni fara EGR (cu mufa scoasa),cu beculetul in bord aprins si n-am simtit nicio diferenta la pornire si nici la mers.
Zic sa verifici mai intai bujiile si inca ceva...Inainte de a porni,dupa o pauza de minim 10 ore (motor rece),verifica daca nu ai presiune in vasul de expansiune.Daca desfaci busonul,nu trebuie sa fasaie.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Apr 2012

  • Garaj Mesaj Privat
EGR e schimbat acum 2 ani cu un BOSCH, bujiile sunt schimbate anul trecut, conectorul de la bobina e curatat cu spray de contacte.
Nu am presiune in vasul de expansiune, doar nivelul e putin cam mare din exces de zel - vezi foto.
Am mai avut manifestari ciudate din cauza unui contact ordinar prost, sa fie tot asa ceva?
Sau sa fie bobina obosita? cum as putea verifica?


  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,071
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
"Sa fie bobina obosita"...numai la pornire (dupa 3-4 zile de stat),dupa care sa nu mai faca figuri de loc? Sau daca o pornesti dupa 1 zi,inteleg ca porneste normal (?)...Posibil sa se dezamorseze pompa de benzina?...nu stiu daca ar putea fi o cauza,dar ma gandesc si eu Smile
Eu cand pornesc la rece (ambele masini pe benzina),pun contactul fara demaror si ascult pompa de benzina (2-3 secunde).Abia dupa ce s-a oprit pompa (a facut presiune in circuit),ii dau demaror si porneste imediat.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,427
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Pierde presiune benzina dupa stationare lunga.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Apr 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Si eu aud de obicei pompa de benzina cum porneste si se opreste dar n-am ciulit urechile intentionat chiar de fiecare data, doar la beculetele din bord ma uit si astept sa se stinga (nu toate) si pe urma dau cheie. O sa incerc sa si ascult si pompa si revin.
Am mai observat ca face figura asta mai des iarna.
O sa caut pe focum cum se verifica pompa de benzina, deocamdata multumesc pentru raspunsuri.
  • mircea neicu

  • Mesaje scrise: 315
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra Z14XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Dec 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Am demontat EGR de pe mașina din semnătura, l am curatat bine și în urma măsurătorilor am obtinut:
Pini 1-5 = 8,4 ohmi
Pini 2-4 = 2,44 kohmi, cam la limita inferioara după cum zice în tutorial
Am alimentat cu 12v pinii 1-5 și EGR lucrează.
Sa fie ok EGR?
Oricum, am și ECU demontat, urmează la investigații.
Înainte sa demontez ECU am măsurat în mufa care intra în EGR și aveam tensiunile de 12v respectiv 4,5v.
Va mulțumesc pentru eventualele informatii.
Am uitat sa menționez din start: am martor motor cu p 1405
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,427
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Masoara cursor-masa si cursor-referinta, poate ai cursorul "in aer".
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,071
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Sunt sigur 99,99% ca ai EGR-ul defect.S-a dus potentiometrul,dar n-ai masurat exact partea care s-a stricat,adica intre 2-6 sau 6-4.Pinul 6 e cursorul potentiometrului si ala s-a stricat.Exact acelasi defect l-am avut si eu ..Daca ai rabdare sa citesti ce s-a scris de pe la pagina 49 cand am avut eu problema...Am mers catva timp cu mufa scoasa (si eroarea in bord),masina mergea fara probleme...Apoi,am luat un EGR SH (bun,testat de mine in casa) cu 100Lei si am facut o improvizatie: A mers asa toata iarna,cu 2 EGR-uri.Cel bun statea in aer si avea conectat doar potentiometrul,iar bobinele erau in paralel (cu un tranzistor suplimentar pus de mine).Astfel,la cel de pe motor functiona doar electromagnetul (supapa),iar cel "in aer" functiona complet (electromagnet+potentiom.). In primavara,l-am pus pe cel bun si merge si azi Smile Dupa ce schimbi EGR-ul trebuie sa resetezi eroarea.
Sunt 2 tipuri de mufe,ambele cu 5 pini,dar la una pinii sunt pe 2 randuri,iar la cealalta sunt pe un singur rand.Eu a trebuit sa-mi fac un adaptor,pt ca pe masina aveam mufa de primul tip,iar EGR-ul luat SH era de tipul al 2-lea...Daca ai nevoie de ajutor,suntem pe-aici.Succes!
  • mircea neicu

  • Mesaje scrise: 315
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra Z14XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Dec 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Va multumesc mult pt info.
Maine refac masuratorile si revin.
Eu am mufa cu pinii pe 2 randuri, jos 1 si 5 iar sus 2,4 si 6.
Cursor-masa si cursor-referinta ar insemna la mine pinii 4-2 respectiv 4-6?
Cursor potentiometru nu este pinul 4?
Seara buna!
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,071
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Nu. 2-4 sunt capetele potentiometrului (valoare fixa),iar 6 e cursorul (4 e la mijloc). 3 e considerat pinul lipsa dintre 1 si 5.Pe schema facuta de mine,am notat valori cand al meu era defect.Nu e normal sa fie 4-8K...

  • mircea neicu

  • Mesaje scrise: 315
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra Z14XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Dec 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Am refăcut măsurători, astfel:
2-4 cum am zis, 2,44 kohmi, constant
2-6 variază intre 20-60 kohmi, destul de aiurea
6-4 variază intr-o plaja și mai larga, pana la 2 mohmi, asta înseamnă contact imperfect sau "în aer"?
Dacă 6 e intre 4 și 2, normal 2-6 plus 6-4 nu ar trebui sa dea 2-4, adică 2,44 kohmi? Nu sunt electronist dar ma descurc cat de cat. Aparatul de măsură e digital, nu știu cat de precis.
danpet, EGR ul meu e identic cu al tău ca tip, același cod, tot pierburg.
Sa fac o proba defunctionare motor cu alt EGR care nu da eroare și pe urma vad mai departe.
Deranju e ca am demontat și ECU, îmi ia ceva pana le pun la loc.
Voi ziceti ca 99 la sută EGR u meu e defect?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,427
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Defect !
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,071
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
100% e defect potentiometrul de la EGR si...nu se poate repara,sau e foarte complicat si nu merita efortul.Eu l-am taiat pe al meu,sa vad cum e facut in interior...Nu merita!
Daca nu ne crezi,pe DanCuciureanu si pe mine,ia un EGR bun si baga-i doar mufa masinii,fara sa-l montezi pe motor (il pui deasupra,proptit acolo cumva) si te vei convinge (dupa ce resetezi eroarea).Poti sa mergi cu el asa o perioada,ECU va crede ca e totul in regula Smile ...Pacat ca ai demontat ECU,nu era cazul.
Asa poti sa si testezi un EGR second hand,fara sa-l montezi efectiv pe motor...operatie care e un chin,datorita pozitiei in care e pus si in care sunt suruburile...Te sfatuiesc sa pui garnituri noi cand vei schimba EGR-ul cu unul bun (nu sunt scumpe).In poza e EGR-ul SH (care acum e pe motor la locul lui) si adaptorul dintre conectori facut de mine.

  • mircea neicu

  • Mesaje scrise: 315
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra Z14XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Dec 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Va mulțumesc la amândoi pentru ajutor.
Ma apuc de montat la loc ECU și sa caut un EGR bun pentru proba.
  • mircea neicu

  • Mesaje scrise: 315
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra Z14XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Dec 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Cam greu de găsit un EGR de proba. O sa cumpăr unu nou. Sa fie tot pierburg?
Am înțeles ca sh nu prea se merita.
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Mircea Neicu, am eu un EGR original, nu e nou, dar spun ca e bun.
Ti-l imprumut pentru teste.
Daca merge bine si vrei sa il pastrezi, ti-l dau cu 150 lei, daca nu, placerea a fost de partea mea.
E curatat, lucreaza bine la impulsuri.
Acestea sunt valorile masurate:
1-5 : 8,5 ohmi
2-4 : 3.6 kohmi
2-6 : 4 kohmi
4-6 : 1,7 kohmi
Daca esti interesat da-mi PM cu nr. de telefon si te sun.
  • mircea neicu

  • Mesaje scrise: 315
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra Z14XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Dec 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare mariuseek!
Am apucat deja si am comandat un EGR nou, imi vine maine.
Oricum iti multumesc pentru disponibilitate si ajutor.
Seara buna!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,427
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Vezi sa pui garnituri noi ca altfel intra antigel in admisie.
  • mircea neicu

  • Mesaje scrise: 315
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra Z14XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Dec 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Am înțeles.
EGR comandat vine cu tot cu garnituri, cică.
  • mircea neicu

  • Mesaje scrise: 315
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra Z14XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Dec 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Buna ziua!
Datorita sfaturilor primite de la dancuciureanu si danpet, carora le multumesc mult inca o data, nu am mai umblat in ECU si am inlocuit EGR vechi cu unul nou, tot pierburg. Eroarea nu mai e prezenta iar motorul merge foarte bine, nu numai ca nu mai are simptomele de dinainte dar parca trage mai bine, raspunde mai prompt la acceleratie.
Multumesc opelisti, respect clubopel!

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata