- danpet
- ****
- 1,145 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,145
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
1. S-ar aprinde check engine ( cod eroare egr)
2. Eu am mers 2-3 luni fara EGR (cu mufa scoasa),cu beculetul in bord aprins si n-am simtit nicio diferenta la pornire si nici la mers.
Zic sa verifici mai intai bujiile si inca ceva...Inainte de a porni,dupa o pauza de minim 10 ore (motor rece),verifica daca nu ai presiune in vasul de expansiune.Daca desfaci busonul,nu trebuie sa fasaie.
- danut32
- **
- 356 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 356
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Nu am presiune in vasul de expansiune, doar nivelul e putin cam mare din exces de zel - vezi foto.
Am mai avut manifestari ciudate din cauza unui contact ordinar prost, sa fie tot asa ceva?
Sau sa fie bobina obosita? cum as putea verifica?

- danpet
- ****
- 1,145 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,145
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Eu cand pornesc la rece (ambele masini pe benzina),pun contactul fara demaror si ascult pompa de benzina (2-3 secunde).Abia dupa ce s-a oprit pompa (a facut presiune in circuit),ii dau demaror si porneste imediat.
- dancuciureanu
- OP
- 16,456 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,456
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 356 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 356
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Am mai observat ca face figura asta mai des iarna.
O sa caut pe focum cum se verifica pompa de benzina, deocamdata multumesc pentru raspunsuri.
- mircea neicu
- **
- 346 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Am demontat EGR de pe mașina din semnãtura, l am curatat bine și în urma mãsurãtorilor am obtinut:
Pini 1-5 = 8,4 ohmi
Pini 2-4 = 2,44 kohmi, cam la limita inferioara dupã cum zice în tutorial
Am alimentat cu 12v pinii 1-5 și EGR lucreazã.
Sa fie ok EGR?
Oricum, am și ECU demontat, urmeazã la investigații.
Înainte sa demontez ECU am mãsurat în mufa care intra în EGR și aveam tensiunile de 12v respectiv 4,5v.
Va mulțumesc pentru eventualele informatii.
Am uitat sa menționez din start: am martor motor cu p 1405
- dancuciureanu
- OP
- 16,456 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,456
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,145 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,145
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Sunt 2 tipuri de mufe,ambele cu 5 pini,dar la una pinii sunt pe 2 randuri,iar la cealalta sunt pe un singur rand.Eu a trebuit sa-mi fac un adaptor,pt ca pe masina aveam mufa de primul tip,iar EGR-ul luat SH era de tipul al 2-lea...Daca ai nevoie de ajutor,suntem pe-aici.Succes!
- mircea neicu
- **
- 346 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,145 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,145
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- mircea neicu
- **
- 346 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
2-4 cum am zis, 2,44 kohmi, constant
2-6 variazã intre 20-60 kohmi, destul de aiurea
6-4 variazã intr-o plaja și mai larga, pana la 2 mohmi, asta înseamnã contact imperfect sau "în aer"?
Dacã 6 e intre 4 și 2, normal 2-6 plus 6-4 nu ar trebui sa dea 2-4, adicã 2,44 kohmi? Nu sunt electronist dar ma descurc cat de cat. Aparatul de mãsurã e digital, nu știu cat de precis.
danpet, EGR ul meu e identic cu al tãu ca tip, același cod, tot pierburg.
Sa fac o proba defunctionare motor cu alt EGR care nu da eroare și pe urma vad mai departe.
Deranju e ca am demontat și ECU, îmi ia ceva pana le pun la loc.
Voi ziceti ca 99 la sutã EGR u meu e defect?
- dancuciureanu
- OP
- 16,456 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,456
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,145 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,145
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Daca nu ne crezi,pe DanCuciureanu si pe mine,ia un EGR bun si baga-i doar mufa masinii,fara sa-l montezi pe motor (il pui deasupra,proptit acolo cumva) si te vei convinge (dupa ce resetezi eroarea).Poti sa mergi cu el asa o perioada,ECU va crede ca e totul in regula 😊 ...Pacat ca ai demontat ECU,nu era cazul.
Asa poti sa si testezi un EGR second hand,fara sa-l montezi efectiv pe motor...operatie care e un chin,datorita pozitiei in care e pus si in care sunt suruburile...Te sfatuiesc sa pui garnituri noi cand vei schimba EGR-ul cu unul bun (nu sunt scumpe).In poza e EGR-ul SH (care acum e pe motor la locul lui) si adaptorul dintre conectori facut de mine.

- mircea neicu
- **
- 346 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- mircea neicu
- **
- 346 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- mariuseek
- **
- 304 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
Ti-l imprumut pentru teste.
Daca merge bine si vrei sa il pastrezi, ti-l dau cu 150 lei, daca nu, placerea a fost de partea mea.
E curatat, lucreaza bine la impulsuri.
Acestea sunt valorile masurate:
1-5 : 8,5 ohmi
2-4 : 3.6 kohmi
2-6 : 4 kohmi
4-6 : 1,7 kohmi
Daca esti interesat da-mi PM cu nr. de telefon si te sun.
- mircea neicu
- **
- 346 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,456 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,456
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- mircea neicu
- **
- 346 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- mircea neicu
- **
- 346 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Datorita sfaturilor primite de la dancuciureanu si danpet, carora le multumesc mult inca o data, nu am mai umblat in ECU si am inlocuit EGR vechi cu unul nou, tot pierburg. Eroarea nu mai e prezenta iar motorul merge foarte bine, nu numai ca nu mai are simptomele de dinainte dar parca trage mai bine, raspunde mai prompt la acceleratie.
Multumesc opelisti, respect clubopel!