Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • utilizator

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Nici nu am apucat sa inmatriculez gandacul ca deja imi face nazuri.

Am schimbat recent filtrele si uleiul, OE si ulei Castrol EDGE si azi dimineata gandacul s-a manifestat in felul urmator:

Dau la cheie, porneste dar se chinuie sa porneasca, tremura toata masina, parca se inneaca.Apasarea pedalei de acceleratie e inutila, nu are nici un efect.Mai dau odata la cheie, la fel, se chinuie, parca nu are motorina, se inneaca.Intr-un final porneste si scoate o secventa de fum alb, dupa care merge normal.
Dupa niste kilometri in care merge perfect, deci cu motorul perfect cald, dau sa pornesc si...la fel, iarasi face nazuri, dar doar o data, a 2-a oara porneste perfect.
Ce am mai observat, cand pun contactul si incepe sa bage pompa din rezervor parca se aude un zgomot de "bleociorit", ca si cum ar sufla cineva intr-un pai introdus intr-un pahar de cola, zgomotul asta se aude in special dupa ce opresc masina si raman electricele pornite, se aude pentru cateva zeci de secunde.
Dimineata cand pun contactul si incepe pompa sa bage, se aude un zgomot mai proeminent, un "sfrrr" dupa care zumzetul normal de pompa, e ceva normal sau anormal ?

Motorina bag doar de la OMV sau MOL si din gama cea mai buna\scumpa deci nu credca e de la motorina. Motorina am peste jumatate in rezervor.

Help ! Neutral
Skip ads

  • Calin29

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salut!
Filtrele si uleiul le-ai schimbat tu cu manuta ta? Daca da..dupa ce ai pus filtrul de motorina si ai montat tot la loc...trebuie sa invarti cheia in contact pana se aprindeau martorii din bord...apoi sa astepti vreo 5-10 secunde si sa inchizi contactul. Repeti manevra de vreo 4 ori si abia apoi incerci sa pornesti motorul. Astfel se amorseaza pompa si se umple filtrul cu motorina.
In cazul tau se prea poate sa fi prins aer pe instalatie si sa nu ajunga destul carburant unde trebuie sau sa ajunga dar sa mai aiba si aer in el.
  • utilizator

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Calin29 a scris:Salut!
Filtrele si uleiul le-ai schimbat tu cu manuta ta? Daca da..dupa ce ai pus filtrul de motorina si ai montat tot la loc...trebuie sa invarti cheia in contact pana se aprindeau martorii din bord...apoi sa astepti vreo 5-10 secunde si sa inchizi contactul. Repeti manevra de vreo 4 ori si abia apoi incerci sa pornesti motorul. Astfel se amorseaza pompa si se umple filtrul cu motorina.
In cazul tau se prea poate sa fi prins aer pe instalatie si sa nu ajunga destul carburant unde trebuie sau sa ajunga dar sa mai aiba si aer in el.

Nu am facut chestia asta intradevar, dar masina a pornit la sfert si a mers bine 1 zi intreaga. Astazi dupa ce am reusit sa o pornesc am mers in jur de 50 de km, nu s-a amorsat oare ? Sa mai fie inca aer pe instalatie ? Am sa fac chestia asta maine dimineata inainte sa o pornesc.
  • utilizator

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Si astazi mi-a facut nazuri, chiar si dupa ce a stat masina maxim 1 ora dupa ce am oprit motorul.
Skip ads

  • utilizator

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Mda, incep sa urasc ca mi-am luat Opel !
Nu am mai reusit sa o pornesc decat cu spray de pornire, zeci de incercari de a o porni s-au terminat in balbaieli ale motorului care intr-un final duceau la oprirea lui, nici un bec de eroare nimic.
Mai mult decat atat, cu tester-ul pe masina (Bosch KTS si OpCom) nu se poate accesa memoria de erori a motorului, nu se poate accesa motorul ci doar celelalte module, nu inteleg ce naiba a patit masina peste noapte stand, dupa ce a mers perfect 2 saptamani.
Inca o chestie ce am observat mai nou, acul de la temperatura urca cand cum, cateodata nu urca deloc, cateodata urca dar foarte lent pana la 80 apoi scade iarasi, caldura maerge bine in masina, mi-am comandat si o sonda de de temperatura apa noua.
  • Calin29

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Hmm..ceva e putred daca zici ca nu se poate accesa memoria de erori. Nu ura marca Opel..ei fac masini bune in general. Asa e cand iei masini sh...ai noroc sau ghinion. Si eu o am de vreo cateva luni si deja au aparut unele trancaneli pe la volan.
In legatura cu acul de temperatura..si la mine mi s-a parut ciudat..mai ales cand e mai rece...am crezut ca nu mai urca..dar scoasa putin la drum a urcat pe la vreo 83 de grade si a ramas acolo. Daca stau cu masina pe loc cu motorul pornit scade temperatura destul de binisor...dar asa e la motoarele astea de Fiat.

Mergi totusi la un service sa se bage un specialist in ea.
  • utilizator

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Mi-am luat un op-com, am reusit sa citesc erorile din ECU.


P0683 - Glow Plug Circuit Low Voltage
(02) - Not present

P0100 - Mass Air Flow Sensor Voltage Low
(02) - Not present


Le-am dat un clear, am repornit masina si nu au mai aparut, dar deja era cald motorul deci sistemul de bujii incadescente nu mai intra in actiune.
Eroarea de debitmetru posibil sa fie de la faptul ca a fost scoasa mufa din el cand a fost scos filtrul de aer.
O sa vad maine dimineata pe rece daca mai da erori.

E foarte ciudat comportamentul, azi dimineata pe ger a pornit la sfert, fara sa astept sa se opreasca pompa din rezervor(bazaitul), am mers 500 de metri, am oprit, am stat o ora, dupa care la revenire nu mai pornea nici cum, se balbaia intruna, mi-a luat 10 minute sa o pornesc.
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
daca ai pornit motorul cu debitmetru scos, da de acolo e eroare, daca nu, s-ar putea sa ai probleme cu debitmetrul.
cati km are masina?
uleiul l-ai pus bine? din ce stiu eu castrol edge e xW30 si la mine cel putin imi zice sa pun xW40. uita-te ce a pus fostul proprietar.
Sfatul meu e sa lasi alte serviceuri. pune mana, ia-ti TIS-ul si incepe sa-i faci diagnostic pe tot ce poti si vezi ce nu merge in parametrii. nu o mai porni cu spray de pornire, ii face pt mult rau, si daca dai aiurea risti sa faca poc tot motorul (am vazut cazuri).
EU nu pot crede ca ai circuitul inca dezamorsat si ca daca vei pune acum cheia si o vei lasa juma de ora va merge perfect. circuitul daca e dezamorsat nu porneste si dupa ce porneste se aeriseste singur.
Verifica uleiul si vezi sa fie bine pus (desi nu asta e problema).
Mai degraba te-ai uita pe la EGR (da-i un test cu motorul pornit si zi-ne valorile cu el inchis si cu el deschis). pe la capacul filtrului de motorina sa fie bine pus si tevile infipte bine.
e ciudat ce zici, si simptomele pot fi multe, cum ai opcom, poti testa cam tot ce e pe ea.
In ce tara esti? poate te pot ajuta Smile
pompa din rezervor nu am auzit sa bazaie, insa pompa de inalte (din dreapta motorului) e normal sa bazaie pana la 1 minut.
Skip ads

  • utilizator

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Nu a fost pornita masina cu debitmetrul scos, a fost scos la schimbarea filtrului de aer dar cu masina evident oprita si cheia scoasa, dar cu bornele conectate, nu stiu daca la Opel calculatoarele intra in standby sau nu si dupa cat timp (e primul meu Opel), incat sa inregistreze eroare de debitmetru lipsa, in fine, ideea e ca a fost scos cu cheia scoasa si masina oprita, pe elevator.
Ulei Castrol EDGE 0W30 dar nu cred sa aiba vreo importanta uleiul in problema mea.A fost pus...bine, poti sa pui gresit un ulei ? A fost pus de catre un amic mecanic, nu e prima masina, stiu cum se schimba un ulei sau filtre, nu e de la revizia facuta recent.
TIS deja il descarc si am sa ii fac si astazi o scanare sa vad daca au reaparut erorile de ieri. Am sa ii fac si un test de functie EGR si o sa postez valorile.
Kilometrii nu stiu cati are, afiseaza in bord 116mii dar nu bag mana in foc, am vrut sa citesc kilometrii inregistrati de ECU cu Op-Com dar nu merge functia, se tot reconecteaza cand incerc sa dau Citire.

Ca sa fie si mai adanc misterul, astazi, a pornit la sfert, am facut in jur de 100 de kilometrii, drum de oras cu multiple opriri si totul a fost ok, mai mult decat atat, blestematul ala de ac de la temperatura apa s-a miscat si el. Eu nu mai inteleg masina asta si o am de 3 saptamani.
Am mai observat cateodata urmatorul fenomen : cand pun frana la semafoare, scoasa din viteza, scade putin sub limita turatia motorului dupa care se redreseaza imediat accelerandu-se singura foarte putin, da' sa moara mai romaneste zis, ciudata treaba asta, face rar chestia asta, dar face.

Din Romania sunt
  • utilizator

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Un log cu valoril la ralanti dupa cateva minute de functionare :


Battery Voltage 14.5 V
Ignition Status On 12V
Main Relay Active
Fuel Pump Relay Active
APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position) 0.96 V
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position) 0.47 V
Calculated Pedal Position 0%
APP at Idle Position (Accelerator Pedal Position) Active
Desired Idle Speed 900 RPM
Engine Speed 912 RPM
Camshaft Speed 456 RPM
Idle Speed Offset Inactive
Idle Speed Modified No
Normal Engine Operating Temperature Inactive
Coolant Temperature 49 °C
Coolant Temperature 1.47 V
Fuel Temperature 20 °C
Intake Air Temperature 22 °C
Intake Air Temperature 2.65 V
Ambient Temperature -7 °C
Mass Air Flow Sensor 27 kg/h
Mass Air Flow Sensor 1.92 V
Barometric Pressure 102 kPa
Barometric Pressure 3.88 V
Boost Pressure 100 kPa
Boost Pressure 1.90 V
EGR Valve (Exhaust-Gas Recirculation) Inactive
EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation) 0%
Desired Common Rail Fuel Pressure 25.20 MPa
Common Rail Fuel Pressure 25.40 MPa
Rail Pressure Control Valve 14%
Actual Injection Quantity 4 mm3
Actual Injection Start 1 °CA
A/C Information Switch (Air Conditioning) Inactive
A/C Pressure (Air Conditioning) 352 kPa
A/C Pressure (Air Conditioning) 0.61 V
A/C Relay (Air Conditioning) Inactive
A/C Cutoff Mode (Air Conditioning) System OK
Fan Relay 1 Inactive
Fan Relay 2 Inactive
Fan Relay 3 Inactive
Glow Time Relay Inactive 12V
Diagnosis Glow Time Relay Inactive
Brake Switch 1 Inactive
Brake Switch 2 Inactive
Clutch Switch Inactive
Vehicle Speed 0 km/h
Vehicle Speed in Cruise Control Range Inactive
Cruise Control Tip Switch Not Programmed
Malfunction Indicator (MI) Off
Service Vehicle Soon (SVS) Indicator Off
Glow Time Telltale Off 12V
Oil Level Normal
Engine Oil Level Status Okay
Remaining Oil Life 128%
Engine Oil Change Warning Active
Immobiliser Function Programmed Yes
Security Wait Time Inactive
BCM: Vehicle-ID is programmed (Body Control Module) Yes
Instrument: Vehicle-ID is programmed Yes
BCM: Status of Vehicle-ID (Body Control Module) Okay
Instrument: Status of Vehicle-ID Okay

Inca nu am instalat TIS sa compar cu datele nominale, poate cineva gaseste vreo anomalie
  • utilizator

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Mai nou consuma 12% ! Nimeni nu pare sa stie ce are
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
pune si tu orasul de unde esti la profil. tu ai trecuta alta tara. sa stim de unde esti poate te trimitem la un mecanic bun sau la un coleg care se pricepe cu opcomul. degeaba dai loguri. sunt pasi in tis ce trebuiesc urmati pentru diagnosticarea multor chestii. un screeshot nu ajuta.
iar uleiul conteaza, intre xw40 si xw30 e diferenta de vascozitate.

mie spre exemplu un mecanic mia pus gresit filtru la ulei (e destul de greu da a reusit) si mi-a facut prapad, inafara faptului ca a trebuit sa mai dau bani si pe un capac de filtru nou.
Skip ads

  • utilizator

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
scorpio18 a scris:pune si tu orasul de unde esti la profil. tu ai trecuta alta tara. sa stim de unde esti poate te trimitem la un mecanic bun sau la un coleg care se pricepe cu opcomul. degeaba dai loguri. sunt pasi in tis ce trebuiesc urmati pentru diagnosticarea multor chestii. un screeshot nu ajuta.
iar uleiul conteaza, intre xw40 si xw30 e diferenta de vascozitate.

mie spre exemplu un mecanic mia pus gresit filtru la ulei (e destul de greu da a reusit) si mi-a facut prapad, inafara faptului ca a trebuit sa mai dau bani si pe un capac de filtru nou.

Sunt din Arad !
Ulei am pus Castrol EDGE 0W30 care indeplineste GM LL A 025 \ GM LL B 025
  • utilizator

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Stie cineva daca pot sa elimin idiotenia de filtru de motorina impreuna cu carcasa lui cu tot ? Masina nu mai porneste deloc acuma, se dezamorseaza complet.
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
de eliminat o poti elimina (legi furtunele direct) intrebarea ar fi de ce?
Ce om normal ar vrea sa faca asta? mai ales in romania... Decat sa faci asta mai bine da-mi mie masina si iti voi multumi Smile))

Ai mare grija ce faci, filtrul ala are un scop acolo. SA FILTREZE. daca e stricat si nu reusesti sa-l repar, dute la un mecanic sa vada daca poate, daca nu schimba-l.
rar am vazut filtre stricate, insa am vazut furtunuri fisurate prin care intra aer.

nu scoate caci in rezervor ai mizerie, se mai face condens, mai dreg astia motorina care oricum sta in niste tancuri ce n-au fost spalate vreodata. iti vei strica masina.
  • utilizator

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Am vrut sa il elimin temporar, sa vad daca porneste masina. L-am scos (insertia) din carcasa, am montat carcasa inapoi si tot la fel face masina, l-am pus inapoi. Citisem despre filtre contrafacute prin care nu trecea motorina.
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@utilizator
din ce ai spus tu in primul mesaj se pare ca nu ai pus bine capacul de la fitru de motorina (vezi garnitura de etansare)si iti trage aer pe instalatie, atunci cand sta mai mult timp, incearca dimineata inainte sa pornesti sa faci procedura de zicea colegul pune contactul de 2-3 ori si dupa dai la automat, daca iti porneste usor atunci va trebui sa schimbi garnitura(ce filtru de motorina ai folosit?)
PS
valorile de pe op-com par a fi ok , eu nu vad nimic suspect
eroarea
P0683 - Glow Plug Circuit Low Voltage
este data de bujiile incandescente, sau releul de la ele verificale e posibil sa ai 1-2 arse si de acolo pornirea grea Wink
bafta
  • utilizator

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Filtrul e original

Am montat filtrele in service.
Ideea e ca masina porneste dar merge balbait, ca in 3 cilindri, scoate un fum urat de un miros ingrozitor si nu se accelereaza oricat as apasa pedala de acceleratie. Porneste de fiecare data cand dau la cheie dar cu un ralanti de vreo 700 rpm, tremura toata masina, troncane motorul si turatia scade incet incet ca si cum i-ai strangula incet furtunul de motorina, asa se simte, sau ca si cum l-ai sufoca cu o perna, isi da duhul. Imediat dupa ce moare, daca mai dau o cheie, la fel, porneste mai turat ( 700 RPM ) si iarasi scade si moare. Nu are importanta daca pun contactul de mai multe ori, l-am pus si de 5 ori, lasand pompa din rezervor sa isi faca treaba ( pana nu s-a mai auzit ) dar nu influenteaza cu nimic, are acelasi comportament.
Am scos filtrul de motorina din carcasa in ideea ca poate e el baiul, sa nu treaca prin el motorina, dar degeaba, face la fel, ba chiar am umplut cu motorina carcasa inainte de a o insuruba la loc.
Cand totusi reusesc sa o pornesc si incepe sa raspunda putin putin la acceleratie, se tureaza extrem de greu, cu pedala la maxim se balbaie constant si urca in ture TREPTAT, sacadat, are niste cicluri, se accelereaza sacadat pana la peste 3000 RPM, Imi trebuie 3 minute sa ajung cu ea la 3000, iar dupa 3000 si ceva dintr-o data "se desfunda", parca ii pune cineva mana magica in cap, se tureaza cum trebuie, zboara chiar, dupa care daca o las la ralanti ( care acum merge ok la 900 ) dupa 10 - 15 secunde incepe sa se balbaie incet incet sacadat iarasi, balbaiala agravandu-se constant pana cand intra iar in acel ralanti de 700 RPM in care pedala de acceleratie nu are efect si intr-un final moare.

Nu imi spuneti sa schimb benzinaria ca am aruncat motorina de la 3 pompe, nu e motorina de vina.

Mai adaug si faptul ca imi consuma peste 11 - 12 %
Senzorul de temperatura apa e bun.
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
ia fa un test la egr. simptomele astea le aveam cand aveam egrul deschis la relanti.
  • utilizator

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
scorpio18 a scris:ia fa un test la egr. simptomele astea le aveam cand aveam egrul deschis la relanti.

I-am facut ! I-am dat activare si dezactivare din op-com cand masina se "balbaia" si mergea in acel "ralanti" de 700 RPM dar nu se schimba nimic in mersul sau zgomotul motorului. In op-com valorle se schimbau in "Active" sau "Inactive" deci banuiesc ca functioneaza.
Ce pot sa mai incerc cu EGR-ul in afara de activare\dezactivare ?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR