Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Omega B
  • dima cristian ionut

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Omega 1998 x25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2010

  • Mesaj Privat
salut,de curand am cumparat un omega 2.5 td,am descoperit ca pierde antigel pe la supapa de trecere calorifer,am inlocuito cu una noua dar vechiul proprietar a anulat furtunasul de jos,m-am uitat unde ar putea duce furtunasul dar nu se vede nimic......... Sad are idee cineva unde duce furtunasul de jos de la HBV,.........am inteles ca el ajuta si la recircularea lichidului de racire(cu ajutorul pompei de sub filtru)cand motorul este oprit si are o temp. ridicata
Skip ads

  • mircea v

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Aceasi problema , are cineva idee unde duce acel furtunas?
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Puneti si voi cate o poza ! Poate va faceti mai intelesi.
Pompa de recirculare de sub filtru nu are nici-o legatura cu robinetul de incalzire in cabina
  • mircea v

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Atasez poza , ma intereseaza furtunasul de aici, unde duce. ca desteptii de la service au pus furtunasul aici. la turbina
Skip ads

  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Buna seara Mircea V, am vazut pozele atasate. Te referi la furtunasul din capul robinetului de apa calda ?
Acel furtunas de vid ? Acel furtunas este legat la supapa unidirectionala care se afla pe conducta de vid intre pompa de vid (centrala ) si servo al pompei de frana .
Daca nu m-ai inteles maine pe lumina fac poze si le atasez de pe masina mea .
In una doua zile rezolvam toata acesta problema .
Cu stima !
  • mircea v

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Buna ziua iriahu, pe supapa unidirectionala aflata pe conducta de vid la mine nu exista posibilitatea conectarii furtunasului, am atasat poza pentru a-ti face o parere, singura posibilitate cred ca ar fi sa conectez furtunul cu ajutorul unui alt teu la furtunul ce iese din pompa de vacuum, aici, la teul din poza un furtun duce la electrovalva de la turbina iar unul sub grila la rezervorul de vacuum (onoratul mecanic a umblat si pe aici lasand furtunasele in aer, atasez si aici o poza ca sa-ti poti da seama daca sunt conectate cum trebuie la ceea ce pare a fi o alta electrovalva )Iti multumesc foarte mult pentru ajutorul pe care mi-l acorzi si apreciez gestul. Cu stima Mircea V


  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Hi Mircea V ,
Nu nu cred ca ai supapa originala ca pe omega B !
Maine sper sa pot sa-ti trimit poza promisa . Dar in paralel caut in literatura mea si schema de vacum pe omega si astfel poate iti va fii mai la indemana .
Cu stima Marcel
  • mircea v

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc, am mai studiat 2 masini acelasi motor ca al meu si surpriza, difera in sensul in care nu are supapa si nici ceea ce cred ca este tot o electrovalva.Sunt in ceata, astept poza poate ma dumiresc.Cu stima mircea V
Skip ads

  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat



Hi, Mircea V , poate stii ca atunci cand cauti ceva repede nu gasesti nici in ruptul capului!
Cred ca asa se intampla si cu mine. Acum cand caut schema de vid de pe masina ,nu o gasesc desi stiu ca o am. In fine am facut acum o poza cu motorul si cred ca vezi supapa uni directionala, care este mai lunga decat a ta din poza atasata, si are cate o iesire inainte si dupa ciuperca . Cea dintai, inainte de ciuperca, este legata la releul de vacum care comanda EGR iar cea de dupa ciuperca are un tub lung care se duce pana la sfarsitul motorului si vine inapoi pe su teava dela AC pana la robinet. Cu putina buna vointa poti vedea acestea .
Sa sti ca pozele trimise de tine nu se potrivesc cu ceiace este pe masina mea . Masina mea este din 98 ,poate ca a ta este un model mai vechi ? Oricum cred ca pana la urma vei reusi sa gasesti acesta legare de tuburi vacum.
Succes M
  • mircea v

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Si a mea este din 98 numai ca este vectra b, insa ma gandeam ca principiul ar trebui sa fie la fel, oricum am luat legatura cu Bunicul, o sa trebuiasca sa astept un pic pana o sa lamuresc problema, cand rezolv am sa postez rezolvarea.(am studiat o alta masina si ghici, nu are nenorocita asta de supapa de-si motorul este identic). iti multumesc foarte mult pentru ajutor.Cu stima Mircea V.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
"Chestia" aia este "robinetul " inchidere heater la folosirea AC/clima pe LOW. Este actionata vacumatic la respectiva comanda (low AC) printr-un solenoid aflat in stanga modulului AC/clima.Mai exact ,daca te uiti deasupra pedalei de acceleratie,in dreapta ei,ai sa vezi doua "chestii"(solenoizi) cu furtunase pe ele.Unul este pentru actionarea vacumatica a clapetei recirculare,celalalt este tot vacumatic, pentru actionarea robinetului respectiv,la care trebuie sa ajungi cu furtunasul.La comanda "LOW' ,AC sau clima,solenoidul deschide ,vacumul actioneaza pe inchis robinetul si-i "taie" circuitul agentului antigel catre caloriferul din interior,pentru a creste randamentul de racire AC.Furtunasul respectiv (negru) trece din compartimentul motor spre habitaclu printre cele doua tevi care duc spre calorifer,prin acea garnitura de cauciuc,ovala,in stanga motorului/sus(cum privesti din fata,cu capota ridicata).Pe interior,sub torpedo,vezi aceeasi garnitura cu tevile care duc spre calorifer.Trecerea prin garnitura respectiva,este in mod normal prevazuta cu doua tubulete de plastic,in care sunt infipte furtunasele de vacum.De acolo treci furtunasul(daca nu mai exista,cu toate ca deobicei este acolo...) prin spatele modulului AC pana in stanga lui la respectivul solenoid,si-l conectezi.Nu mai stiu exact care dintre ei este pentru robinet,cel de sus sau de jos,dar sigur,daca vezi furtunasul negru/galben conectat ,acela este al recircularii,deci te "intepi" la celalalt.

Si eu cand am luat-o,acum 7 ani,la fel,nu avea furtunasu conectat,robinetul era "bulit",pierdeam antigel pe acolo,zona greu observabila...La randul meu,dupa ce l-am schimbat,mi-am batut capul cu furtunasul respectiv,unde si pe unde ar trebui sa treaca,asa ca stiu cum este...Plus de asta,mi-a crescut si randamentul AC vara ,pe comanda LOW.
  • mircea v

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns, de rezolvat legaturile le-am rezolvat dar pricipiul de functionare nu il cunosteam, acum sunt lamurit si cu problema asta, inca o data multumesc. Cu stima Mircea V.
Skip ads

  • Flash28

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Fratilor eu am vectra b y20dth si ma dispera cu caldura mai ales acum....clima nu imi merge si nu stiu cum opresc caldura caci in mers imi baga caldura la greu...acel robinet la mine nu este pe conductele ce intra in habitaclu....oare sa fie asta cauza?si nu am nici acea electrovalva de langa filtrul de polen....astept un sfat de la voi
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Nu-ti merge clima in sensul ca nu face frig,ori nu functioneaza flapsurile?(servomotorasele)Daca nu-ti merge pe frig,nu prea ai ce-i face...Aspiratia din exterior o face pe la filtrul de polen,cu toata caldura aferenta degajata de motor si tabla incinsa...30 grade primeste de afara,32-34 grade va baga in interior...Mai exact,mai mult decat primeste.Mergi pe recirculare,aceeasi treaba,ia aerul din habitaclu(incins..)si-l mai....incalzeste un pic inainte de a-l arunca pe duze...recirculand caldura din interior.Cea mai eficienta metoda este...geam deschis,ventilatie oprita.Ori si mai confortabil decat asta,repunerea in functiune a sistemului de climatizare.Scump,dar merita! Am trecut prin experienta descrisa de tine,si nu am avut incotro,din disperare ,am ajuns acum sa vad instalatiile AC/rincipiu functionare,reparatie... "cu ochii inchisi"! Smile Daca nu-ti functioneaza comenzile climatronicului,servo-motorasele flapsurilor,mai nasol,nu prea ai alta solutie, decat ori inchizi flapsurile caldura manual,ori ...repari instalatia.
  • mircea v

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Daca nu iti functioneaza comenzile climatronicului va trebui sa cauti pe la dezmembrari, eu am desfacut unul si pot sa-ti spun ca problema la el era legatura dintre cele doua montaje electronice (impreuna formeaza partea electronica cu comenzile la climatronic),
din pacate legatura este foarte sensibila, nu mai facea contact intre cele doua montaje (incercand sa il repar am stricat tot asa ca am preferat alt climatronic sh).
  • Flash28

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2010

  • Mesaj Privat
flapsurile si servomotorasele merg comenzile la fel insa nu am avut radiatorul de clima si am mers vreun an cu ea asa....apoi l-am cumparat...acum am fost la service mi-a probat instalatia cu azot si scapa pe la fulia compresorului...trebuie sa ii schimb presetupa(semeringul)si apoi iar la control....insa v-am intrebat pentru ca eu in mers cu ventilatia oprita am caldura pe la picioare si la parbriz caci gurile laterale si mijloc sunt inchise....si nu stiu cum sa inchid caldura sa nu mai intre in radiatorul de caldura din habitaclu caci eu nu am nici un robinet la masina mea...doar sa fie sub bord..
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Normal nu ar trebui sa-ti intre caldura deloc daca nu este pornita clima.Tocmai de aceea dupa ce opresti motorul ,se mai aude un bazait in spatele bordului,cand se inchid flapsurile.Daca-ti vine caldura ..."la greu",ceva nu este in regula,inseamna ca flapsul rece/cald intre vaporizator si calorifer nu inchide complet.Poate o resetare/resincronizare te-ar ajuta.La Omega era apasarea simultana a butoanelor Off si Auto,cateva secunde,pana cand clima se oprea si se auzea pentru cateva secunde cum lucrau toate flapsurile,se resincronizau,apoi pornea la loc.Poate vre-un coleg stie cum este la tine,sau,da o cautare,la resetare climatronic
  • Flash28

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2010

  • Mesaj Privat
voi incerca sa apas pe butoane simultan sa vad daca face ceva....la omega banuiesc ca este dubluclimatronic...la mine nu dar in principiu ar trebui sa fie la fel sincronizarea...multumesc pentru sfat....si inca o intrebare unde anume pot gasi de comandat semeringul sau presetupa de la compresorul ac?
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Incearca la un magazin de piese auto din orasul tau.In Constanta am gasit la trei magazine diferite,si asta din comoditate,nu ca nu a-si fi mai fi gasit la vre-o unul din ele.Tracom Impex-Constanta(rog a nu se interpreta reclama ascunsa) ,nu stiu daca are magazin si in Galati, Unix ,care sigur este si la voi,ultimul era un magazinas de piese auto,un SRL,deci nu este chiar asa greu.Toata treaba sa aibe ei in programul de cautare codul pentru comanda.Pretul a variat intre 38 si 75 de lei,functie de magazin si producator,Semeringul este de o constructie si material aparte,nu este ca un semering ordinar,nu cauta dupa dimensiuni deci,ci dupa codul-destinatia lui.Ai nevoie de modelul si seria masinii din certificat pentru o cautare mai usoara,si mai exacta.Echipari au fost facute diferit la aceleasi motoarizari in aceleasi perioade sau perioade apropiate.Daca apelezi la un service AC specializat in astfel de reparatii,ar fi mai recomandat,ei fac rost mai usor si de semeringuri,si de o-ring -uri inchidere carcase/etansare,si-ti dau si garantie.Doar ca normal,pretul este altul per reparatie.De preferat ,te duci cu compresorul la ei sa nu te mai incarce cu manopera de demontare/montare.Inconvenient,pe durata reparatiei stai pe dreapta,compresorul fiind angrenat deobicei ,de aceeasi curea accesorii cu pompa de servo si alternator.Oricum,ai nevoie si de renumita presa la demontarea platoului.Acum,tragi linie si calculezi,aptitudinile tale in domeniul mecanicii,costuri,riscuri,apoi alegi varianta cea mai buna in rezilvarea problemei tale.Succes!
reeditat:
Nici mie nu mi-a reusit primul compresor...Dupa ce am schimbat semeringul,mi-a pierdut pe la inchidere capace...L-am demontat din nou,alt freon,alt ulei,o-ringuri...Si asta avand 2 compresoare,adica cand lucram la el,pe masina aveam montat unul ca sa pot circula.Trebuie lucrat atent si curat,evident.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Omega B

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR