Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • ggavriluta

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Cine ma poate ajuta cu un sfat?Am o vectra c cu 140 000 la bord, achizitionata recent si s-a aprins un martor in forma de arc care pulseaza intr-una, iar dupa ce se incalzeste putin incepe sa scoata foarte mult fum albastru.Am fost la un service si la inceput mi-au spus ca ar fi bujia incadescenta, dupa aia ca nu da nimic la diagnoza, apoi ca ar fi nu stiu ce piesa de la pompa de injectie.Mie mi s-e pare ca umbla cam pe bajbaite.Are cineva idee ce ar putea fi?Eu sunt din Constanta si nu stiu unde sa merg sa rezol problema.Multumesc.
Skip ads

  • B.O.R

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Nov 2008

  • Mesaj Privat
salutare,s-ar putea sa fie poate de la bujie sau pre-incalzitor de bujie numai bine
  • ggavriluta

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2010

  • Mesaj Privat
sa inteleg ca pompa de injectie iese din discutie?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ggavriluta a scris:sa inteleg ca pompa de injectie iese din discutie?

Bine ai venit.
Pompa de injectie iese din discutie dar daca nu esti atent s-ar putea sa iasa din functiune... DPF-ul. Embarassed
Acel martor spirala, in timp ce clipeste, semnifica derularea procesului de regenerare a filtrului de particule diesel. Motorul nu trebuie oprit niciodata in timpul procesului de regenerare, adica atat timp cat martorul clipeste.
Bafta.
Skip ads

  • ggavriluta

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc foarte mult pentru sfat.Dar cat dureaza procesul asta de regenerare,si de ce fumul foarte mult?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Procesul dureaza cam 10-15 min. timp in care filtrul de particule este incalzit pana la 400 de grade daca mi-amintesc bine, pentru arderea si evacuarea depunerilor din filtrul DPF.
Ar fi indicat, daca ai posibilitatea, in momentul in care se declanseaza procesul de regenerare sa mergi cu motorul turat constant la 3000-3500 de rotatii, eventual in afara orasului, dar fara sa depasesti viteza legala (poti merge in treapta a 3-a de ex.). Fumul e de la depuneri, nu umbla la motor.
Noroc.
  • sozel

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:Procesul dureaza cam 10-15 min. timp in care filtrul de particule este incalzit pana la 400 de grade daca mi-amintesc bine, pentru arderea si evacuarea depunerilor din filtrul DPF.
Ar fi indicat, daca ai posibilitatea, in momentul in care se declanseaza procesul de regenerare sa mergi cu motorul turat constant la 3000-3500 de rotatii, eventual in afara orasului, dar fara sa depasesti viteza legala (poti merge in treapta a 3-a de ex.). Fumul e de la depuneri, nu umbla la motor.
Noroc.

ce nu am inteles eu niciodata, si la fel scrie si in cartea masinii exact cum ai zis si tu, sa mergi peste 3000 rot/min, daca aceasta regenerare se poate face si stand pe loc cu motorul turat. adica: trag pe dreapta si ii pun o caramida pe pedala de acceleratie si o las acolo sa-si termine treaba. oare asa nu se poate ?
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
SAlutare!
Din cate stiu eu (masina mea vectra C Z19dth+dpf) in timpul regenerarii nu se aprinde nimic. Martorul de la bujiile incandescente clipeste doar cand este ceva neinregula cu dpf-ul sau in timpul regenerarii.
Personal, consider ca in timpul regenerarii cel mai sanatos pentru motor este o turatie constanta, in sarcina de 2500-3000rpm, pentru ca in timpul regenerarii avem un EGT destul de mare, iar stresul asupra turbinei este accentuat; acestea impreuna cu o electrovalva nefunctionala in parametrii duc la o uzura prematura a turbinei.
Sfatul meu, fa-i o diagnoza cu tech2 (de obicei doar in reprezentata sau service-urile specializate GM au acest tip de tester).


Adi G.
Skip ads

  • Bryan99

  • Mesaje scrise: 1,147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Martorul se aprinde cand nu reuseste sa faca regenerarea , si te anunta sa iesi din oras, ceva la un drum intins unde sa stai constant la peste 2500 rpm
  • ggavriluta

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare.Va multumesc pentru informatii, o sa tin cont de ele.
Stie cineva unde pot gasi un manual de intretinere?
  • ggavriluta

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare.Am urmat sfatul cu mersul in afara orasului si treaba a mers.S-a regenerat filtrul si acum nu mai am nici o problema.Multumesc foarte mult pentru sfaturi.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ggavriluta a scris:Salutare.Am urmat sfatul cu mersul in afara orasului si treaba a mers.S-a regenerat filtrul si acum nu mai am nici o problema.Multumesc foarte mult pentru sfaturi.

Eeee acum poti sa mergi la service-ul unde ti-au zis ca e pompa de vina si sa le faci instructajul contracost. Very Happy
Noroc.
Skip ads

  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Sau sa-i bati cu coarba.
  • Bryan99

  • Mesaje scrise: 1,147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2007

  • Mesaj Privat
ggavriluta a scris:Salutare.Am urmat sfatul cu mersul in afara orasului si treaba a mers.S-a regenerat filtrul si acum nu mai am nici o problema.Multumesc foarte mult pentru sfaturi.


@ggavriluta ma bucur ca ti-am fost de ajutor , bafta multa si ai grija la DPF , cam o data la 500km iesi undeva 20 km la un drum intins , numai bine salutare.
  • ggavriluta

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Bryan99 , multumesc inca o data si cu siguranta o sa tin cont de sfaturile celor cu experienta.Numai bine.
  • Dragos05

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2002 z17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2012

  • Mesaj Privat
La Corsa C e la fel ? la mine se aprinde pt o fractiune de secunda cand pornesc motorul.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Inainte sa pornesti, ai vrut sa spui, nu?
  • Dragos05

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2002 z17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2012

  • Mesaj Privat
nu, exact cand invart cheia in contact sa porneasca motorul, dar am citit in carte si zice ca e ceva cu preincalzirea la nush ce, la temperaturi scazute.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Bujiile incandescente: pui contact, se aprind /sting martori( mai putin ulei, iar la unele si silueta motor), inclusiv cel de bujii, apoi dai la automat. Asa ar fi normal. Dupa pornire se sting si restul.
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
de Craciun stau toate aprinse.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR