- Eddie
- ***
- 509 mesaje
- din 05 Apr 2006
- Insignia 2011
- Bucuresti
Eddie
- Mesaje scrise: 509
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2006
- Mesaj Privat
Eu am schimbat si termostatul (ramanea putin blocat pe deschis),electrovalva ce actioneaza turbina (avusesem probleme cu ea acum 2 ani,cand am intrat printr-o baltoaca adanca,si-a revenit,dar acum incepuse sa functioneze cum si cand vroia).
In momentul asta,pe frigul asta am un consum de 12l/100 km in Bucuresti,la o viteza medie de 20 km/h.Problema este ca motorul se incalzeste foarte,foarte greu.Am probat de doua ori ,pornind cu lichidul de racire cam la 70 de grade si din Doamna Ghica la Policolor mi-a luat 8,5 km/h,iar la intoarcere,pornind de la 90 de grade,am avut un consum de 7,5 l/100 km ! Nu mi-a venit sa cred,deci consumul mare este pana ajunge lichidul de racire la 90 de grade si traficul aglomerat,porniri,opriri(adica o viteza medie in jur de 20 km/h
.Eu zic ca motorul e pus la punct,are numai 88.000 de km si masina o am de noua.Afara consuma 5,9 l/100 km,mers in limite legale sau 6,5 l/100 km mai alergata.
Uneori imi vine sa-i pun un calandru in fata ca la Oltcit,poate se incalzeste mai repede la mersul din oras....
In momentul asta,pe frigul asta am un consum de 12l/100 km in Bucuresti,la o viteza medie de 20 km/h.Problema este ca motorul se incalzeste foarte,foarte greu.Am probat de doua ori ,pornind cu lichidul de racire cam la 70 de grade si din Doamna Ghica la Policolor mi-a luat 8,5 km/h,iar la intoarcere,pornind de la 90 de grade,am avut un consum de 7,5 l/100 km ! Nu mi-a venit sa cred,deci consumul mare este pana ajunge lichidul de racire la 90 de grade si traficul aglomerat,porniri,opriri(adica o viteza medie in jur de 20 km/h
.Eu zic ca motorul e pus la punct,are numai 88.000 de km si masina o am de noua.Afara consuma 5,9 l/100 km,mers in limite legale sau 6,5 l/100 km mai alergata.
Uneori imi vine sa-i pun un calandru in fata ca la Oltcit,poate se incalzeste mai repede la mersul din oras....
mrz.marin
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Valcea
- Masina: Zafira 2002 y20dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2011
- Mesaj Privat
AM SA CURAT SI DEBTIMETRUL , AM SCHIMBAT ELECTOVALVA DE LA TURBO, AM PUS TERMOSTAT NOU, AM FACUT SCHIMBUL DE ULEI SI FILTRE , AM PUS TESTER-UL LA OPEL . CONCLUZIE : A MAI SCAZUT CONSUMUL DAR TOT 7-8,5 COSUMA ! AM SA VERIFIC SI BUJIILE SI INJECTOARELE ! CU BATERIA AM REZOLVAT PRIN A SCHIMBA ALTERNATORUL ! VA SALUT .
- Bogdan Craciunescu
- **
- 108 mesaje
- din 24 Nov 2009
- Zafira 2001 y20dth
- Dolj
Bogdan Craciunescu
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2009
- Mesaj Privat
Salutare la toata lumea.Am vazut aici ca unii zic ca au consum de 12l /100km.ok....eu ce sa zic in oras,Craiova,oras foarte aglomerat,motorul lasat sa mearga dupa pornire 4-5 minute la relanti,la o temperatura exterioara de - 22 grade imi consuma...ATENTIE....17,4 l / 100km.Acuma la - 5 grade imi consuma 13-13,5.Asta imi arata pe MID-ul ala.Plin pe plin nu am facut consumul.Astept opinii,dar sa nu-mi spuneti va rog de filtre,laptop,roti mai desumflate.....
alexakonstantin- Suspendat
- 109 mesaje
- din 18 Feb 2012
- Alta tara
alexakonstantin- Mesaje scrise: 109
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2012
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,796 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,796
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
Bogdan Craciunescu a scris:Salutare la toata lumea.Am vazut aici ca unii zic ca au consum de 12l /100km.ok....eu ce sa zic in oras,Craiova,oras foarte aglomerat,motorul lasat sa mearga dupa pornire 4-5 minute la relanti,la o temperatura exterioara de - 22 grade imi consuma...ATENTIE....17,4 l / 100km.Acuma la - 5 grade imi consuma 13-13,5.Asta imi arata pe MID-ul ala.Plin pe plin nu am facut consumul.Astept opinii,dar sa nu-mi spuneti va rog de filtre,laptop,roti mai desumflate.....
Nu cred ca este adevarat acest consum la y20dth. Verifica , mai amanuntit consumul . Fa plinul si mergi in afara orasului 100 km si vezi cat iti consuma . Daca scoti in afara un consum de max 6-6.5% atunci nu are cum sa consume asa de mult in oras. Intr adevar poate consuma si 12 % in oras daca mergi max 5 km pe zi si ai 5 opriri . Practic motorul nu se va incalzi niciodata . Fa i testul in afara si apoi vb daca iti consuma sau NU . Ne auzim aici
- gabiopel
- *******
- 5,796 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,796
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
mrz.marin a scris:AM SA CURAT SI DEBTIMETRUL , AM SCHIMBAT ELECTOVALVA DE LA TURBO, AM PUS TERMOSTAT NOU, AM FACUT SCHIMBUL DE ULEI SI FILTRE , AM PUS TESTER-UL LA OPEL . CONCLUZIE : A MAI SCAZUT CONSUMUL DAR TOT 7-8,5 COSUMA ! AM SA VERIFIC SI BUJIILE SI INJECTOARELE ! CU BATERIA AM REZOLVAT PRIN A SCHIMBA ALTERNATORUL ! VA SALUT .
Unde ai acest consum . in afara sau in oras?!
Mai bine ai lasa debitmetrul in pace , mi e ca dupa curatare sa nu se lase cu schimbarea lui , au mai fost cazuri . Oricum sa stii ca zafira si vectra consuma ceva mai mult decat astra din cauza greutatii amsinii , dar nu mai mult de o jumatate de litru de motorina!
- sorinel-IS
- **
- 134 mesaje
- din 27 Nov 2010
- Vectra 2001
- Iasi
sorinel-IS
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare, ma bag si eu aici, si vectra mea mea consumat zilele geroase cand erau si -15gr ziua, 14%, recunosc ca nu apuca sa se incalzeasca deloc motorul ca nu mergeam mai mult de 10 min pana la munca dim cand au fost chiar si -27gr. Acuma nu stiu daca e normal sa imi consume atat de mult, am mers cu 25l motorina-180km. O seara placuta la toti
- TazzDeejay
- **
- 107 mesaje
- din 04 Apr 2011
- Vectra 2001 20dti
- Prahova
TazzDeejay
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 20dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2011
- Mesaj Privat
consumul este destul de mare.o cauza posibila poate fi de la injectoare.o mica curatare nu le-ar strica.acelasi motor il am si eu y20dth.in afara ajung undeva pe la 6% asta undeva pe la 90km/h .iar prin oras ajung la 10.dar la un mers mai sportiv uneori ajung si la 12.dar 8% in afara mi se pare exagerat,nu cred ca mergi cu 180 ca sa prinzi consumul asta.bafta
d.aurel
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
- COSTIY20DTH
- **
- 308 mesaje
- din 15 Dec 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
COSTIY20DTH
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2009
- Mesaj Privat
d.aurel
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
maryolyly
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2005 Y2.0DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2012
- Mesaj Privat
Boby-Geo
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2001 Y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2012
- Mesaj Privat
Salut!De o luna sunt posesorul unei Zafire din 2001 y20dth..am citit toate postarile voastre de pe forum in legatura cu acest tip de motor si vreau sa mentionez ca ,cu ajutorul vostru am economisit foarte multi bani.Tutorialele sunt foarte utile si le-am folosit cu toata increderea,chiar daca nu ma pricep prea tare la mecanica.Ma confrunt si eu cu aceeasi problema legata de consum,si chiar nu stiu cauza ,din moment ce am facut cam tot ce se putea :
-schimbat filtre
-schimbat ulei
-curatat admisie
-curatat Egr
-rectificat corp termostat
-curatat electrovalve -toate 3
-verificat furtune vacuum
Dupa toate astea,consumul mixt la mers normal de pana in 110 ,mai mult in exterior ,dupa BC si de la plin la plin il am de 8,5% chiar 9,2%.....enorm cred eu...nu stiu ce sa-i mai fac...mentionez ca mie mi se pare putin cam lenesa masina,mai ales in treptele 1 si 2,fum nu scote prea mult,si motorul e cam galagios...Ultoma solutie mi-a ramas debitmetrul de aer...pe tester nu am erori stocate ,dar Maf-ul imi da valori de 500mg/cursa cand pornesc motorul (asta pentru cateva sec) apoi 270mg/cursa la relanti si cand accelerez creste pe la 380,max 450mg/cursa...tind sa cred ca nu da valori corecte...nu stiu ce sa mai cred...daca ma puteti ajuta cu un sfat as fi foarte recunoscator...astept orice sugestie...va multumesc
-schimbat filtre
-schimbat ulei
-curatat admisie
-curatat Egr
-rectificat corp termostat
-curatat electrovalve -toate 3
-verificat furtune vacuum
Dupa toate astea,consumul mixt la mers normal de pana in 110 ,mai mult in exterior ,dupa BC si de la plin la plin il am de 8,5% chiar 9,2%.....enorm cred eu...nu stiu ce sa-i mai fac...mentionez ca mie mi se pare putin cam lenesa masina,mai ales in treptele 1 si 2,fum nu scote prea mult,si motorul e cam galagios...Ultoma solutie mi-a ramas debitmetrul de aer...pe tester nu am erori stocate ,dar Maf-ul imi da valori de 500mg/cursa cand pornesc motorul (asta pentru cateva sec) apoi 270mg/cursa la relanti si cand accelerez creste pe la 380,max 450mg/cursa...tind sa cred ca nu da valori corecte...nu stiu ce sa mai cred...daca ma puteti ajuta cu un sfat as fi foarte recunoscator...astept orice sugestie...va multumesc
Boby-Geo
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2001 Y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2012
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Boby-Geo
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2001 Y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2012
- Mesaj Privat
Acel senzor la relanti imi masoara 1bar,apoi cand intra turbo imi indica 1.2 bari..si asa ramane,oricat as accelera...l-am dat jos si l-am curatat o data,dar daca era in neregula,imi dadea eroare ...O sa dau jos turbina sa o curat(sper sa nu o curat de tot ),apoi sa schimb furtunele de retur,si cam atat...debitmetru de aer cred ca functioneaza in parametrii,am inteles ca trebuie sa masoare undeva intre 250-500 mg/cursa ,si asa imi arata si mie...stiu ca este in stransa legatura cu egr-ul,am vazut ca si acesta da aceleasi valori 250-500 mg/cursa...e posibil ca egr-ul sa fie bun (adica sa nu scape vid) dar sa aiba arcul slabit si sa deschida aiurea?Nu stiu ce sa mai zic,de obicei nu imi las masina pe mana ordinarilor de mecanici si imi rezolv singur problemele cu ajutorul acestui forum,si a op-com-ului...ma puteti ajuta cu un link pt Tis 2000 sau Autodata ?tot ce am gasit pana acum ,nu imi da voie sa downloadez..cand voi rezolva problema ,voi posta rezolvarea...poate mai sunt si alti opel-isti cu problema mea.Multumesc ,mai astept alte sfaturi .
- dorin-b
- ****
- 1,821 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,821
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
Nu o sa ai eroare de la acel senzor pentru ca el citeste doar presiunea din galerie si in functie de asta face amestecul sau si in functie de asta face amestecul. Daca valorile sunt eronate normal ca si motorul merge aiurea sau consuma aiurea.
Sfatul meu este sa faci o proba cu el scos afara sau sa faci proba cu un alt senzor si sa faci comparatie.
Sfatul meu este sa faci o proba cu el scos afara sau sa faci proba cu un alt senzor si sa faci comparatie.
suspended-9452- Suspendat
- 2,491 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,491
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Boby-Geo a scris:Maf-ul imi da valori de 500mg/cursa cand pornesc motorul (asta pentru cateva sec) apoi 270mg/cursa la relanti si cand accelerez creste pe la 380,max 450mg/cursa...tind sa cred ca nu da valori corecte...nu stiu ce sa mai cred...daca ma puteti ajuta cu un sfat as fi foarte recunoscator...astept orice sugestie...va multumesc
debitmetrul nu este ok !
in sarcina si la o accelerare brusca spre 4500 rpm fluxul de aer trebuie sa ajunga cat mai aproape de 1000mg/cursa. In practica nu am intalnit decat cateva care ajungeau la aceasta valoare iar cel mai des am intalnit valori de 750-850 mg/cursa, o valoare acceptabila, zic eu.
Verifica daca tija ce iese din capsula vacuumatica, prinsa de turbina, este trasa la maxim si ramane trasa, fara sa se miste cat motorul este pornit.
Boby-Geo
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2001 Y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2012
- Mesaj Privat
Multumesc Mariusnapcori !Am pus-o pe nevasta-mea sa porneasca masina iar eu am tinut mana pe acea tija(mentionez ca are un joc,nu e fixa),cand a pornit motorul a tras tija maxim,iar dupa aprox 20 de secunde acea tija a revenit la pozitia initiala ...nu stiu daca e in regula asa...puteam sa-i fac eu cursa cu mana...ce e de facut?
Boby-Geo
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2001 Y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2012
- Mesaj Privat
Dorin, nu am avut timp sa ma uit la map....cu prima ocazie cand sunt liber,voi face si ceea ce ai spus tu ,multumesc...si inca ceva...turbina este cu geometrie fixa...se merita sa o desfac sa o curat?cel de la care am cumparat masina era mai in varsta..si a mers cu ea subturata,banuiesc ca e plina de calamina...