Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A
  • catalin_delmar

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare! tin sa precizez (din punctul meu de vedere, nu imi place sa ma contrazic) ca amr84 are dreptate in urmatoarea privinta: motorul rece (pana ajunge la 90) nu trebuie fortat (adica mers 2500-max 3000ture),dupa care mers normal. Eu am obs. cand fortam motorul rece mi se aprindea chekul si nu mai aveam relanti stabil si implicit motorul mergea aiurea in sarcina..... De cand merg cu ea cum am precizat mai sus nu mai am probleme, cand se incalzeste motorul trage de zici ca are motor nou, raspunde la pedala cum ii cer, cat despre consum...mers urban peste 2500 ture-pana in 4500 ture 10l/100km - 11l/100km vara cu a.c.(Buc.unde mai pui lejer 1l la acest trafic)
Skip ads

  • cipylan

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 1995 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Bine acum la mine nu ajunge la 90 grade pe timp rece, maxim 45. Si daca nu derajez, ce inseamna mers normal? Acum cativa ani am avut o Supernova si m-am dus la un mecanic de la Nalba, sa va ce are ca tremura motorul, usor, dar tremura. Tipul a spus ca merge normal si ca nu ar avea nimic, s-a urcat la volan sa faca cateva ture si schimba treptele pe la 4000, i-am zis sa o lase sa nu se strice, iar el mi-a zis cam acelasi lucru ca si voi, ca trebuie schimbata treapta la turatie mare, fiindca este motor de turatie. Acum o sa incerc cand se mai usuca, strazile sa-i dau mai tare. Ce sa zic se aude si un cloncanit pe la injectorul 3 cred, acum cand o da caldura o sa desfac si o sa vad. Multumesc!
  • catalin_delmar

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Dupa mine "mers normal" inseamna inseamna turatie min.2700-max.4500. Acum depinde de trafic si de stilul de condus..., referitor la cat shimbi in treapta superioara....., implicit inferioara.
Vezi ca este discutie despre turatia optima pentru schimbarea treptei si este postat si un consum estimativ.
Dar poti sa experimentezi shi tu f. simplu: mergi constant la 3000 rot/min.shi calc-o brusc sa vezi cum se comporta.....
shi mergi constant sub 2500 shi calc-o brusc..., apoi trage concluzia! Sa ne anunti shi pe noi cum este...
Apropo temperatura la apa pleaca de la 85gr. pe ceas, nu ai 45, iar acum iarna daca ai termostatul bun tre sa stea un pic sub 90(ca la drum lung), depinde de trafic....
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,250
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
la mine temperatura apei in oras oscileaza intre 95-100(depinde foarte mult de trafic) iar in afara orasului apa nu coboara sub 92 de grade si nici nu trece de jumatatea ceasului.
Tigra x16xe
Skip ads

  • amr84

  • Mesaje scrise: 404
  • Locatie: Arges
  • Masina: Tigra 1997 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2009

  • Mesaj Privat
cipylan a scris:ce inseamna mers normal?


Pentru o tigra, mers normal, este la minim 2000 de ture constant (si de acolo in sus, nu in jos). De exemplu, in afara nu mergi in a 5-a cu 60 la ora (scade un pic sub 2000 de ture) ci cu treapta a patra (un pic peste 2000 de ture) ... asta nu inseamna consum mai ridicat. Ba o sa ai surpriza ca pe unele drumuri (coasta) o sa consume mai putin la 2500 constant decat la 2000 (adica o treapta inferioara si constant 2500 decat treapta superioara la 2000 de ture). Masina nu este turata! Acum bine, dupa ce se incalzeste motorul. Si cum a zis si catalin, incearca sa faci niste teste cand o sa vina vremea buna.

La schimbare de treapta minim 2500 de ture sa fie inainte de a schimba. La economie fac asa, dar de obicei o duc pana in 3000-3500, iar cand trebuie sa prind viteza mai repede, ma duc si in 4-5000 de ture.

PS: acum pe vremea asta tin masina pornita pana se incalzeste pentru sotie, dar daca plec singur, nu mai stau pana baga caldura, asa ca schimb si eu mai jos, dar de la 2300 in sus si nu se aprinde nici un bec, poate e de la ulei, nu stiu, nu am avut probleme cu relantiul. Si sper sa nu am.
  • cipylan

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 1995 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Mi se pare ciudat sa consume mai putin la turatii mari, dar poate asa e. Teoretic la turatii mari si ma refer cand cutia de viteze este in treapta 3, turometrul este la 4000 sa spunem, iar viteza sa zicem ca ar fi 60 km/h, atunci un piston efectueaza un ciclu complet intr-un timp mai scurt decat atunci cand turatia este mai mica sa spunem 2000, cand un ciclu complet se efectueaza intr-un timp mai mare. In speta pe o anumita suprafata parcursa la turatii mari injectorul pulverizeaza mai des combustibil dacat atunci cand turatia este mai mica, asta teoretic. Poate daca motoarele controlate de sonda lambda au alt mod de gestionare al consumului si ma refer doar sa suplimenteze amestecul cu cantitate mai mare de oxigen la turatii ridicate, asa poate mi-as putea explica un consum redus la turatii mari, altfel logic nu pot intelege. Am sa fac testul dupa ce se topeste zapada si va voi da detalii. Multumesc!
  • catalin_delmar

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
In treapta a 3-a la 4000 ai 80-90 km/h, abia atunci o simti cum se lipeste de asfalt si iti vine sa bagi a 5-a, nu a 4-a......,
o sa vezi senzatie dupa aceste demaraje de peste 4000 rot/min...... altfel vei intelege sunetul motorului...., nu vei mai avea teama ca-ti vor sari pistoanele ca la alte masini.....
  • amr84

  • Mesaje scrise: 404
  • Locatie: Arges
  • Masina: Tigra 1997 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Ai inteles gresit, cand am zis turatii mari, ma refeream la ceva mai mari decat cele indicate de tine (sub 2000). eu ma refeream ca la 2000-2500 consuma mai putin decat la turatii mai mici sub 2000 deoarece sub 2000 de ture, motorul nu are forta si ECU se chinuie sa tina masina prin "pulverizare" mai mare de benzina.

Pentru a merge cu 60km/h, motorul are nevoie de o anumita "putere". Puterea asta (plus una de rezerva poate) o poti obtine avand in treapta a 4-a 2200-2400 de ture cu o anumita cantitate de benzina (deoarece motorul trage mai usor deoarece multiplicarea in a patra este mai mare). Dar in a 5-a la sub 2000 motorul se chinuie sa pastreze aceasta putere deoarece e mai greu pentru ca multiplicarea scade, iar cuplul la roata scade si el. O sa aive nevoie de o cantitate mai mare de benzina. (tot de aici si faptul ca accelerezi mai usor intr-o treapta inferioara si e recomandata retrogradarea intr-o treapta inferioara in depasiri).

Acum daca tu vrei sa o tii in a 3-a la 4000 de ture, sa nu te astepti la minunea de a consuma 4litrii, ca altfel o tineam numai in 6000 de ture sa consume doar 2 litrii. Nu merge asa, normal ca la turatii de peste 3000 de ture masina va consuma mai mult. Ideea e ca in functie de greutate + viteza de deplasare, trebuie sa tii mereu motorul intr-un regim de turatii in care el sa se simta "lejer" (sa aive suficienta putere/cuplu pentru treapta respectiva). De exemplu daca urc o coasta cu a treia in 2500 de ture, motorul este mai relaxat decat in a patra la 2000 de ture. Urca 4 persoane in masina si o sa vezi despre ce vorbesc.

cum a zis si catalin, arata-i cine-i sefu pana la 5000-6000 de ture si o sa-i faci bine! Si te inveti si tu cu ea!
Skip ads

  • cipylan

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 1995 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Nu contest faptul ca nu ar trage mai bine la turatii mari . In principiu asa este daca un motor este utilizat la turatii mari, el merge mult mai bine, dar asa cum am spus ma refer la consumul pe care il are la turatii mari. Cum se spunea mai sus ca consuma mai putin daca se merge cu motorul mai turat. La asta m-am referit. Oricum imi place sa pun realitatea pe post si dupa ce voi face testul, va voi relata ce rezultate am.
  • catalin_delmar

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare din nou!
Discutia inceputa despre niste furtunase de vacuum s-a transformat in anumite stiluri de condus.....
Revin la o intrebare pe care am scris-o mai sus.... exista o schema a furtunaselor de vacuum, pt. a face o verificare atenta la tigruta, ca sa pot identifica acel fluierat ce vine dinspre alternator? Precizez ca nu am furtunase crapate, nu din cele vizibile dar, cand pornesc motorul nu apare de fiecare data fluieratul (la pornire), apoi dupa ce fac cativa metri cu masina, de obicei cand schimb in treapta a II-a apare acel fluierat shi simt cum motorul pierde putin din putere(se infraneaza)....
Deci cand nu apare fluieratul la pornire si plec de pe loc fara sa fortez motorul, masina trage mai usor, ca si cum ar fi motorul cald...., apoi apare acel fluierat care imi taie din putere (foarte putin, dar eu o simt)......
M-am mai gandit ca poate fi un rulment gripat la alternator...., dar daca era asta cred ca existau probleme mult mai mari, nu doar un simplu fluierat pe care il am din iunie anul trecut......are cineva idee ce ar putea fi?
  • iulianbalan11

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2012

  • Mesaj Privat
salut,si eu am un opel astra g 2009, benzina , cand motorul este rece se tureaza singur pana la 1000-1500dar nu face mereu stie cineva de ce? La cate turati este bine sa schimb viteza? eu o schimb intre 2000-2500, este bine sau rau?
  • catalin_delmar

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut Iulian, in acest topic este vb. despre Tigra nu astra, deci nu aici gasesti ceea ce cauti, ci in discutiile despre tipul tau de motor, al nostru este x14xe si x16xe....,mai rar x16xel
Skip ads

  • iulianbalan11

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2012

  • Mesaj Privat
ok , sunt si eu nou pe forum sper ca nu am suparat pe nimeni , Laughing
  • axy_f

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2012

  • Mesaj Privat
buna,nu am stat sa citesc absolut tot ce ati scris aici,dar vin cu un raspuns sigur la problema ta,deoarece a fost si a mea!si am platit degeaba verificari de instalatii si tot felul de probleme inexistente pana am ajuns la un nene care mia zis simplu si din prima schimba catalizatorul!a costat 100 d lei second hand si acum nu mai tureazaaa!poate iei in considerare si asta
  • cipylan

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 1995 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
catalin_delmar a scris:... cand schimb in treapta a II-a apare acel fluierat ......are cineva idee ce ar putea fi?

"Fluieratul" respectiv poate fi de la rulmentul alternatorului sau de la cureaua de accesorii, din cauza uzurii. Pot fi si alte cauze, insa trebuie sa asculte un mecanic si atunci poate fi mai usor de constatat. Scuze pentru intarziere!
  • cipylan

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 1995 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Cu privire la turatie am observat ca era un tub pentru furtunas vacuum in care nu conectasem nimic si am tras concluzia ca tragea aer fals si automat se tura ca sa nu moara motorul, fiindca dupa ce am pus un furtunas care era montat in alta parte s-a rezolvat. Deci daca se tureaza singura, mai mult ca sigur ca trage aer fals pe undeva, dar dupa clapeta de acceleratie si anume pe la tubul de cauciuc dintre clapeta de acceleratie si galeria de admisie, pe la vreo teava pentru furtunasul de vacuum sau pe la imbinarea dintre galeria de admisie si chiuloasa.
Cu privire la uleiul din clapeta de acceleratie am constatat ca era de la uzura, asa ca am schimbat segmentii, care erau uzati, semeringurile de la supape si rectificat scaunele si supapele.
Sper sa va fie de ajutor cele scrise de mine aici si va multumesc inca odata pentru ajutorul oferit!
P.S. Oricum mai am inca nelamuriri cu o parte dintre furtunase, dar pentru inceput este bine, poate am noroc cand voi merge la intalniri sa ma gasesc cu vreun proprietar de TIGRUTA si sa rezolv aceasta problema.
  • cipylan

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 1995 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
axy_f a scris:...din prima schimba catalizatorul!a costat 100 d lei second hand si acum nu mai tureazaaa!

Eu stiu ca daca este defect catalizatorul si asta inseamna ca se incarca fagurii cu cenusa si calamina, blocand evacuarea gazelor, asta ar duce la inecarea motorului si nu ar mai avea vlaga, asa stiu eu, poate ca ma insel, daca nu am dreptate ii rog pe cei care stiu cum functioneaza sistemul acesta, CATALIZATOR, sa dea cateva explicatii, pentru a nu face investitii inutile. Stiu ca atunci cand exista dubii fata de catalizator, se scoate SONDA LAMBDA si se face proba fara aceasta.
  • daniel30

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Daca esti din Galati ne putem gasi saptamina viitoare asa iti aranjezi furtunasele de vacuum
  • cipylan

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 1995 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Da, sunt din Galati! Saptamana viitoare sunt liber pe 1, 2 si 5. Daca ai posibilitatea sa ne gasim in una din aceste zile, lasa-mi te rog un mesaj! Multumesc!
  • cipylan

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 1995 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Salut! Vreau sa-i multumesc lui daniel30 pe aceasta cale, pentru ajutorul oferit. Insa am in continuare probleme cu functionarea motorului si anume: - cand o pornesc (motorul este rece) trebuie sa invart motorul vreo 5 sec. ca sa pornesca, dar dupa ce porneste fluctueaza turatia intre 500 si 1200 de ture, pana creste temperatura lichidului la vreo 40 grade si se stabilizeaza la o turatie de 900 - 950;
- la plecarea de pe loc raspunde tarziu cand calc pedala de acceleratie si nu are cuplu asa cum ar trebui, pleaca destul de greoi, insa dupa ce trece de 2500 de ture se infige destul de bine, asta indiferent de treapta in care este, face la fel;
- merge in felul acesta pana ajunge temperatura la vreo 95 de grade, cam din momentul acesta se tureaza singura undeva pe la 1600 - 2500 ture si am constatat ca daca o las pe liber in mers sta turata pe la 2000 - 2500, odata s-a dus si peste 3000, daca opresc la semafor sau ceva de genu' scade treptat turatia pana la vreo 900 de ture si sta asa fara probleme, cum bag in viteza si plec (tot cu raspuns tarziu dupa ce calc pedala de acceleratie), iar incepe sa se tureze;
- daca opresc motorul si dau chie imediat sa pornesca o ia la sfert, daca stau vreo jumatate de ora si apoi dau sa o pornesc o ia destul de greu si porneste subturata, iar ca sa nu moara o accelerez eu, dupa vreo 30 de secunde las pedala de acceleratie usor si ramane la relanti, merge vreo suta de metri bine si iar creste turatia.
Mentionez ca i-am schimbat segmentii, garniturile, am curatat supapa EGR (decarbosolv) si am si testat-o, am curatat sonda Lambda (decarbosolv), i-am facut diagnoza si nu da nici o eroare, furtunul de la clapeta de acceleratie este bun, nu trage aer fals pe la nici un stut din galeria de admisie.
Am fost nevoit sa scot furtunul filtrului de gaze, cel de sub aripa, furtunas care era pus in electrovalva de pe galeria de admisie, fiindca a tras granulele de carbune din filtru si la un moment dat nu mai pornea, dupa deconectarea furtunasului porneste la fel ca inainte, am adaugat si simptomul acesta poate ca ajuta la constatarea cauzei.
Azi, sper sa ajung la un Service Auto, sa fac un test de presiune pe rampa de injectoare.
Eu cred ca ar fi vinovat senzorul de turatie, daca aveti aceeasi parere ca si mine va rog sa-mi spuneti cum demontez senzorul.
Imi cer scuze pentru povestea asta asa lunga, dar sper daca voi reusi sa-i dau de cap si mai are altcineva astfel de probleme sa il ajute toate aceste informatii. Revin imediat ce am alte rezultate.
Vreau sa adaug ca scoate gaze urat mirositoare pe la teava de esapament, in schimb nu are nici o culoare fumul evacuat.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR