Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Xtended2404

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor.
Detin un Opel Vectra B / 1,6 / 16v / an fab. 1996.
De ceva vreme (de cand a dat frigul mai exact) mi s-a arde in continuu bujia nr. 1 (cea de langa baterie, partea opusa capacului de la ulei).
Prima data cand mi s-a ars, fiind la drum, am inlocuit-o cu una provizorie de Renault cu 2 picioruse.
A doua zi au fost inlocuite toate cu unele noi de la Bosch (model "Super 4").

Urmatoarea zi am fost la un mecanic unde am inlocuit filtrul de benzina, am curatat EGR-ul si senzorul de relanti.
Am verificat si fisele si erau ok (dadeau scanteie). Cand am verificat fisele am observat ca bujia nr 1 se arsese din nou.

Momentan masina merge binisor, porneste la sfert, are suficienta vlaga si consumul mi se pare ok, 8-9% in oras(in conditii de trafic lejer-oprit doar la semafoare).
Un mecanic m-a sfatuit sa ii fac un test de presiune ca ar putea sa fie de la supapa de control a presiunii sau de la vreun injector.

Voi ce ma sfatuiti ?

Multumesc anticipat si o zi frumoasa !
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
sa nu fie modulul de aprindere... nu poti imprumuta unul?
  • Xtended2404

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Ba da..am pe cineva care are acelasi model. Te referi la dispozitivul acela de la delcou unde intra capatul fiselor?
In cazul asta o sa-i cumpar o bujie noua si voi inlocui acest modul pentru 1-2 zile sa vad cum se comporta.
  • Xtended2404

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Am schimbat modulul de aprindere. Aceleasi simptome.
O alta problema cu care m-am confruntat astazi a fost urmatoarea: la o viteza de 60-70 km/h cand o scoteam pe liber si calcam frana murea motorul.
Nu stiu acum daca problema asta are vreo legatura cu faptul ca am o bujie arsa sau e o situatie independenta de problema cu bujia.

Mentionez ca bujia este arsa in sensul ca este afumata .
Skip ads

  • astraopel

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Incercam sa ma lamuresc cum se poate arde bujia dar ai venit cu lamuriri in ultimul post.
Cam aceleasi probleme am avut cu ceva timp in urma si cauzele au fost cumulate.
Am avut probleme cu :avans dereglat,sonda lambda defecta,senzor ECT decalibrat,furtun
senzor map crapat,EGR murdar.La mine se uda fiindca asta este exprimarea corecta bujia 1 si 3
de la exces de combustibil si aveam intreruperi in functionare.
Au fost atit de multe cauze ca nici daca voiai sa elimini nu stiai ce.
Mi-a luat ceva timp de studiu pe net ca sa inteleg principiul de functionare al masinii.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Inainte sa demontezi toata masina verifica compresia in special pe pistonul cu bujia afumata ,sunt mari sanse sa fie ala motivul daca are compresia egala cu celelalte vezi injector , fisa , ori modul aprindere. bujiile e bine sa fie cele specificate in documentatie se vede in performante si consum.
  • Xtended2404

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Astazi am intrat din nou in service cu masina si am descoperit urmatoarele:

1.Furtunasul care intra in electrovalva "Delco Remmy" situat deasupra EGR era crapat.



2. Furtunasul care iese din vacuum-ul de la servo-frana rupt de tot (atarna). Nu am reusit sa gasesc o poza exact cu modelul meu de masina. Am pus insa una asemanatoare cu piesa mea


3. Primele 3 gauri ale galeriei de admisie erau umede, iar a 4-a era uscata ! Am dedus ca poate aceasta poate fi de asemenea o modalitate pentru a verifica daca supapele trebuiesc schimbate sau nu fara a verifica sau schimba alte piese.


Dupa ce am desfacut si dat jos galeria de admisie, am curatat clapeta de acceleratie si am recuratat motorasul pas cu pas.
De asmenea am inlocuit cele 2 furtunase cu unele noi (cel de la vacuum respectiv cel de la electrovalva).

Efectele de dupa: motorul a inceput parca sa mearga un pic mai rotund (dar tot in 3 pistoane, tot se simt mici trepidatii), pedala de frana e mai moale si frana tine mai bine. Nu se mai aud pocnituri pe toba. Motorul inca se opreste in mers(ma gandesc sa nu fie de la pompa de benzina, sau sonda lambda, banuiesc ca din cauza faptului ca merge in 3 pistoane, sonda lambda nu mai detecteaza aceeasi concentratie de gaze arse implicit trimite spre ECU date eronate cu privire la cantitatea de benzina pe care sa o dea pompa).

Mecanicul insa a dat verdictul, schimbare supape si simeringuri.
Ideea este ca trebuie cumparate urmatoarele:
-siemering-uri
-supape
-garnitura chiuloasa
-role + curele de distributie
-pompa de apa

A spus ca daca tot dam chiuloasa jos sa-i schimb si distributia (nu a mai fost schimbata de aprox 20.000 km).
As incerca maine sa-i pun o noua bujie...nu risc decat 20-30 Lei.
Voi ce ziceti?

P.S. Manopera pt schimbare supape si siemering-uri: 200-250 Lei ...eu zic ca e un pret rezonabil...Insa piesele depasesc lejer 1000 RON
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi daca s-au auzit pocnituri pe toba inseamna ca nu mai inchid supapele cum trebuie sau n-ai dintr-un motiv anume scanteie.. In ultimul caz trebuia sa se inregistreze eroare..si sa se aprinda un martor in bord... de ce nu a facut mecanicul un test de presiune pe cilindrii?
Skip ads

  • Xtended2404

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Cred ca este vorba de supape pentru ca erori in bord nu imi apar.
Nu am facut testul de presiune din cauza faptului ca nu am avut la momentul respectiv instrumentul necesar pt aceasta operatiune.
Nu am fost intr-un sediu propriu-zis, ci la mecanic acasa (in garajul lui)..tinand cont ca asta sa intamplat sambata seara intre orele 21.00 - 23.30 (chiar 00.00).

Oricum, voi schimba astazi bujia, poate am noroc. Smile
  • mackiss

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2009

  • Mesaj Privat
incearca sa suflii pe acele 2 furtune care vin la electrovalva delco sa vezi daca sunt infundate
trebuie sa circule aerul liber pe acele furtune cat si prin acea supapa
  • Xtended2404

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Am suflat si se pare ca aer circula.
Am realizat de asemenea si un test de compresie la rampa cu rezultate de 8-9 bari la fiecare cilindru.
Cilindrul care nu functioneaza(cel cu problema): 8,5 bari .

Fisele ok, releu, ok, bujii noi. Nu stiu de la ce ar putea fi. Cert este ca ultimul cilindru nu functioneaza deloc.

Sa fie de la injectorul respectiv?
  • Xtended2404

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Ceea ce ma framanta pe mine este daca faptul ca merge in 3 cilindri are ca efect intreruperea motorului in mers...
Skip ads

  • Xtended2404

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Verificat injectoarele si surpriza: injectoarele pulverizeaza toate cu aceeasi intensitate.

Sa recapitulam:
1. Nu apar martori aprinsi in bord. Nicio eroare la tester.
1. Bujii noi, fise noi.
2. Curatat EGR, clapeta de acceleratie, IAC
3. Test de compresie realizat cu succes: 8-9 bari la fiecare clindru.
4. Schimbare supape, siemering-uri, garnitura de chiuloasa (in desfasurare)

Va tin la curent !

P.S. pe diverse tutoriale de pe net, referitor la realizarea testului de compresie scrie clar:
"Motorul trebuie lasat sa functioneze aprox 10 minute inainte de a face testul, se scoate filtrul de aer iar clapeta de acceleratie trebuie sa fie deschisa la maxim. Daca acul nu urca pe scara sau ramane la aceeasi valoare de-a lungul a catorva cicluri de compresie iar apoi incepe sa urce, este posibil sa fie o problema cu o supapa care se blocheaza aleatoriu ."

Mentionez ca nu am mers 10 minute cu masina pana la service , ci aprox 2-3
Nu a fost scos filtrul de aer. Nu pot sa imi dau seama daca respectiva clape de acc a fost deschisa la maxim sau nu in timpul realizarii testului.

Este posibil asadar ca testul de compresie sa fi fost inutil.
Stie cineva care este valoarea compresiei pentru fiecare clindru conform specificatiile producatorului pentru modelul acesta: Opel Vectra B 1,6 16v
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi cam pe acolo trebuie sa fie valorile.. trebuie asteptat mai mult ca sa se faca ungerea la tachetii hidraulici
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Valorile la x16xel sunt mari,in jurul a 14,5-15.0 de aceea si atatea probleme .... daca ai dat chiulasa jos trebuie sa se vada si ce supape au lucrat cum trebuie si care nu.Trebuie verificata cu atentie mai mare si inainte de montaj goliti toti tachetii de uleiul pe care il au in ei acum.-,altfel riscati sa nu permita sa se inchida unele supape.
  • Xtended2404

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2011

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Valorile la x16xel sunt mari,in jurul a 14,5-15.0 de aceea si atatea probleme .... daca ai dat chiulasa jos trebuie sa se vada si ce supape au lucrat cum trebuie si care nu.Trebuie verificata cu atentie mai mare si inainte de montaj goliti toti tachetii de uleiul pe care il au in ei acum.-,altfel riscati sa nu permita sa se inchida unele supape.


Perfect de acord.
Momentan chiuloasa este data jos. Am dat comanda de toate piesele.
Maine ajung toate cele 16 supape (+siemering-uri) + garnitura de chiuloasa + kitul de distributie
Cand am ajuns astazi la mecanic se ocupa de tacheti. Scoatea uleiul din ei. Mi-a explicat ca este destul de multa treaba la ei.
Nu stiu daca reusesc sa o scot la drum inainte de Craciun.
Va tin la curent.

P.S. Oricum nu prea ma grabesc. Cu ocazia asta poate reusesc sa recuperez ce n`am baut in timpul anului. Laughing

Sarbatori fericite la toata lumea !
  • Xtended2404

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Am reusit in ziua de ajun sa scot masina din service si efectele sunt vizibile:

Functioneaza toate pistoanele.
Nu se mai simt absolut deloc vibratii la relanti
Motorul nu mai moare si merge mai rotund.
Raspuns mai rapid la acceleratie.
Demaraj mai bun. Consum mai mic (aprox 9% in conditii de trafic oarecum lejer).

Singurul lucru care ma deranjeaza este ca dupa aprox 10-15 km de mers se aprinde check engine , insa nu se simt modificari in functionare.
Stie cineva de la ce poate fi?
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi fa testul agrafa ca sa vezi ce erori s-au stocat
  • Xtended2404

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Am facut un test si se pare ca singura eroare este: P0505 - (0) Idle Air Control
Au incercat sa stearga eroarea dar apare inapoi in secunda urmatoare , indiferent daca motorul este oprit (cu contactul pus) sau pornit.

Cand motorul este rece trage de rupe.
In schimb dupa ce se incalzeste se aprinde Check Engine iar acceleratia este sacadata (da in nas cateodata in special la turatii de 2000-2500).
Este posibil ca aceasta problema cu acceleratia sa fie de la IAC?
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
la motorul tau relantiul se face din motorasul pas cu pas sau ai un regulator ptr. asta? Nu mai stiu exact...
Adica daca ai clapeta actionata cu cablu atunci se prea poate sa fie de la IAC.. poate intra aer fals pe acolo
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR