Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • raulmuresan

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Germania
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Sper ca la mine este de vina conductorul care duce la baterie, pentru ca se vede de sus ca este "verde" in zona de sertizare cu papucul din cupru, deci este oxidat.(masina a zacut la "handler" in parc cam 4 luni asta iarna...).


Salut din nou! Conductorul de putere a fost si la mine oxidat, verde cu depuneri de sare... Initial l-am curatat si surpriza era ca farurile nu mai oscilau la faza lunga. Dar in cateva minute, motorul a inceput iar sa oscileze. Si era asa de rau incat in mers, in viteza I, masina facea ca la rodeo Smile. Asa ca dupa o saptamana a trebuit neaparat schimbat alternatorul. Daca ai nevoie de schemele din cartea de service, scrie-mi un mail (in care sa indici adresa ta de e-mail) si iti trimit PDF-urile pt demontarea alternatorului.

Numai bine!
Skip ads

  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Salut,

Mie imi fluctueaza lumina din bord doar (nu am observat ca de la faruri sa oscileze), doar cand semnalizez, si nici atunci tot timpul; stie cineva daca ar putea fi un simptom de la vreo defectiune punte diode? daca da, unde se este pozitionata, si mai important, de unde o pot cumpara ieftin?

Mersi.
  • gra

  • Mesaje scrise: 203
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2009 z17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Mmmm,cred ca mai degraba bateria ta este cam slaba,mai bine masoara tensiunea si vezi ce zice.Cand semnalizezi consumi cam 21+21+10W si asta intermitent, daca bateria nu este "strong" se intampla ceea ce spui tu.
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Din cauza asta am schimbat vechea baterie care asta iarna, in urma unei perioade de vre 3 ore cat am tinut usa deschisa s-a descarcat de tot (66 ah); asta care am luat-o acum are tot 66 ah si tare mi-e teama ca la iarna sa nu patesc la fel. Trebuia sa cumpar una mai mare, eventual 75 Ah
Skip ads

  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
de stres, dublura


Ultima modificare facuta de john_taff la Lun 08 Aug, 2005 9:00 pm
  • gra

  • Mesaje scrise: 203
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2009 z17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Sa stii ca eu am avut intr-o iarna blocata termocupla de la ventilator si a mers o noapte intreaga "racirea" (afara erau -10grade) Sad
Bineinteles ca nu se mai aprindeau nici macar becurile la bord dar dupa ce am redresat bateria o ora am pornit si inca 2 ani nu am avut probleme...
Ce marca de baterie ai?Cat incarca alternatorul acum?(masoara cu motorul oprit tensiunea si apoi cu el pornit si zi-mi valorile).
Mai incearca cu motorul pornit si faza lunga de ex. si vezi ce tensiune ai,poate chiar alternatorul tau nu incarca destul...
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Citez din Etzold:
1. verif incarcarii bateriei:
- se SCOT ambele borne ale bateriei;
- masurarea se face la min 2 ore dupa deconectare Shocked

>12,6 V e in stare buna
12,4V = normal
< sau = 12,3V e descarcata (se incarca sau se inlocuieste)

2. verif tensiunii alternatorului:
- se pune voltmetrul pe borne
- se porneste motorul, nu tb sa scada sub 9,5 V
- la 4000 rot/min tensiunea tb sa fie intre 14,2-15,2V

deci gra poate avea dreptate
vezi ce tensiune ai,poate chiar alternatorul tau nu incarca destul

  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Alternatorul/incarcarea a fost verificat in iarna cand am schimbat bateria pt. garantie si totul a fost ok; precizez ca aceleasi simptome le-am avut si cu bateria veche.
Skip ads

  • gra

  • Mesaje scrise: 203
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2009 z17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Gata!
Am dat jos alternatorul si am curatat toate piulitele care tin platoul cu diode...erau oxidate nasol
Am constatat ca mai este un fir de masa langa roata din stanga fata care era oxidat si el saracu...
Lumina nu mai oscileaza.Sper sa tina o vreme (am"uns" toate contactele)
  • cipo

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2005

  • Mesaj Privat
care este tensiunea normala pe care ar trebui s-o masor la baterie la relanti si cu motorul oprit?
pe un alt topic ma plangeam de relanti instabil, palpaitul farurilor si a luminilor de bord. am luat un voltmetru, am masurat tensiunea si am obtinut urmatoarele valori:
- relanti ~14.05
- cu motorul oprit 12.9 in scadere; n-am avut rabdare sa astept sa se stabilizeze

motorul era cald si nu s-a manifestat in mod evident nici una dintre "reclamatii".
  • petrique_2002

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2005

  • Mesaj Privat
salut, si eu patesc la fel de fiecare data cand pornesc motorul, palpaie farurile si bordul. am masurat tensiunea si este constant 13V la relanti si 14,5V la 4000 de ture,deci in parametri normali.pana la urma stie cineva care este motivul pentru care se intampla fenomenul?
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
incercind o sinteza a lucrurilor
A - variatia luminilor functie de turatia motorului se datoreaza exclusiv Regulatorului. acesta are rolul de a REGLA ( mentine ) tensiunea la bornele bateriei constanta INDIFERENT DE TURATIA MASINII SI DE CONSUMATORII PORNITI .regulatorul poate avea praguri diferite 14v 14.4v etc functie de incarcarea masinii cu consumatori.daca se depaseste incarcarea data de fabricant prin becuri supradimensionate si alte diverse aparate incep problemele.
B -treaba cu firele oxidate este altceva si se determina prin masurare cu un ap de masura.
este posibil ca regulatorul sa functioneze bine dar sa nu dea suficient curent la baterie(in acest caz tensiunea la borne este mai mica dar CONSTANTA)
asa cum s-a spus pe aici este bine ca la masinile cu probleme de genul acesta sa se ia la puricat toate contactele de forta(indicat ar fii sa se cositoreasca ) sau sa se puna papuci de cupru in loc de cei de aluminiu cu care vine masina.
P.S. atentie mare, pericol de incendiu.
Skip ads

  • AWD
  • *
  • 2 mesaje
  • din 13 Mai 2005
  • Calibra 1993 C20LET
  • Bucuresti
  • AWD

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2005

  • Mesaj Privat
sandumbogdan a scris:Dimineata, cand pornesc motorul la rece, lumina fluctueaza putin si cea din bord si la faruri, in sensul ca palpaie, cand mai tare cand mai slabut, cu o frecventa de aproximativ 1 data pe secunda.
Dupa ce se mai incalzeste motorul (2-3 minute) fluctuatia este aproape insesizabila, dar totusi daca sunt f. atent, se simte.
Am observat ca atunci cand accelerez fluctuatia este mai rapida, insa nu cu mult, si nu dispare definitiv aproape niciodata.
Nici chiar dimineata la faruri nu este deranjant, nu fluctueaza puternic, dar cel mai bine se vede la MID care este iluminat puternic.
Are cineva vre-o idee despre ce este vorba? Nu ma deranjeaza f. tare, dar totusi e ciudat.
PS: Masina din semnatura.

Am trecut prin aceasta problema. Am schimbat releul cu unul nou apoi statorul si rotorul. Nici o schimbare. Problema e la punte unde una din diode nu se mai simte bine. Masurate la rece toate diodele pareau OK.
In afara de palpairea enervanta un astfel de alternator te poate tine mai mult decat masina daca ai noroc.
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
LA RELANTI FARA CONSUMATORI INSESIZABIL DAR DACA PORNESC CEVA LUMINI AEROTERMA PILPIE.DUPA 2000 DE TURE NUMAI,CE O FI NUSTIU CRED CA RELEEUL DAR NU IMI EXPLIC DE CE.AM AVUT DACIE SI LA AIA AVEAI SAU NU CURENT SI GATA
  • b82bog

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Si eu am problema asta Mad Insa ce mi s-a parut ciudat e faptul ca o face doar cand sunt temperaturi sub +2 grade.asa ca m-am apucat sa masor tot ce se poate(baterie , alternator,).rezultat-totul functioneaza perfect.Am fost la 3 electricieni-nimic.Toti mi au spus sa nu imi fac probleme pt ca totul e OK. O posibila explicatie am gasit-o in cartea ce mare (Etzold parca). Cica dispozitivul de incalzire al motorinei care se declanseaza la temperaturi sub 2 grade consuma fff mult.E ciudat totusi ca nu se intampla la toate masinile(ma refer la astra)-m-am uitat la alte 3 masini si nu aveau problema asta cu palpaitul Rolling Eyes Stie cineva ceva??
  • cipo

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2005

  • Mesaj Privat
cipo a scris:
pe un alt topic ma plangeam de relanti instabil, palpaitul farurilor si a luminilor de bord. am luat un voltmetru, am masurat tensiunea si am obtinut urmatoarele valori:
- relanti ~14.05
- cu motorul oprit 12.9 in scadere; n-am avut rabdare sa astept sa se stabilizeze

motorul era cald si nu s-a manifestat in mod evident nici una dintre "reclamatii".
ca si la sandumbogdan si la mine a disparut fluctuatia luminilor, insa n-a disparut fluctuatia relatiului?!? daca inainte fluctua doar la turatii de sub 850 acum se manifesta si mai sus. foooarte ciudat.

cand s-o mai incalzi o sa incerc sa curat ceva contacte, masa, etc. cine stie, poate am noroc.
  • ?opel

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: ARAD
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2006

  • Mesaj Privat
muncesc in domeniu:problema este din alternator si cum sa mai scris
este una intalnita la motor1.7
Daca desfaci alternatorul si masori piesele ,toate sunt bune la masuratoare.
Daca schimbi alternatorul cu altul nou merge un timp.
Nu va faceti probleme prea mari;asta e la 1.7di daca incarca masina corespunzator nu aruncati banii pe geam!!!
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Stati linistiti cu fluctuatia luminii . La mine e bateria asa de trista incat se intapla altele pe langa cele spuse de voi :

Noaptea , cu faza scurta apas pe butonul de la geam si scad putin intensitatea farurilor

Si cea mai tare chestie , daca ascult putin muzxica in masina cu motorul oprit , cand pornesc o iau acele la tremurat ca n-au tensiune sa stea Very Happy
  • Gothyk

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Piatra-Neamt
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2005

  • Mesaj Privat
La o saptamana dupa ce mi-a adus masina, am observat si eu ca turatia variaza si luminile palpaie. M-am luat si m-am dus la un doctor de opel care-dupa ce a masurat el niste curenti acolo- mi-a zis ca e dus releul regulator (150 ron).Si mi-a mai zis ca puntea de diode n-are nik, deci sa n-o cumpar, pt ca domnii de la magazin incearca sa te convinga ca tre s-o iei neaparat (170 ron).Dupa ce am schimbat releul mere brici.
  • Osciompekus

  • Mesaje scrise: 162
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 1989 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Buna dimineata lume.
Am si eu o pb cu "batrana" mea, de vre-o 2 sapt si am decis ca ar cam fi momentul sa o rezolv.
Dupa cum spune-am, acum 2-3 sapt a inceput sa imi faca pb la pornire, in sensul ca se invartea foarte greu motorul cand dade-am la cheie. Dupa vre-o 2-3 zile am decis sa cumpar o baterie noua (am luat decizia asta deoarece bateria avea deja vre-o 2-3 ani)., insa surpriza, dupa o saptamana a inceput sa se comporte la fel si cu bateria noua.

Am mers asa pana sambata dimineatza cand nu a mai vrut sa porneasca delok. In fine am luat curent de la un prieten a pornit, am mers fara pb pana ieri dim (luni) cand la fel nu a mai pornit. Am pornit-o la fel si ieri dim, am mers toata ziua prin oras fara nici o pb, insa azi dim la fel nu a mai vrut.

Nu ma prea pricep insa tind sa cred ca alternatorul/releul nu mai incarca cat trebuie, insa as vrea sa mai aud niste parari sa nu ma duk in service si sa-mi zica aia ca cine stie ce are masina..
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR