Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • Emyl91

  • Mesaje scrise: 354
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1999 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Buna ziua,am si eu o problema electrica la o vectra b x20dth.Initial problema s-a manifestat asa:dupa pornire ,la cateva secunde/minute se aprindea check engine si masina ramanea turata la 1400 rpm ,acceleratia nu mai raspundea deloc.Am fost la tester si a iesit eroarea p1515 -Electronic Throttle Sys Throttle Pos .Am schimbat acel senzor de la pedala de acceleratie dar problema a persistat,insa am descoperit-o intr-un final.Am pus contactul masinii,motorul oprit, si am observat ca daca apas ambreiajul de cateva ori se aprinde acel martor.Ca sa fiu sigur ca asa este ,am desfacut mufa la acel switch de la ambreiaj si are 2 pini,am facut masa intre ei si problema a disparut.Mentionez ca masina nu are tempomat.Din aceasta schema electrica am dedus ca un fir de la acel switch se duce in ecu,iar celalalt probabil la o mufa. aici este schema
.
Rog daca stie cineva sa imi spuna si mie care este problema,posibil contacte imperfecte la vre-o mufa ,sau ecu.Multumesc!
Skip ads

  • Emyl91

  • Mesaje scrise: 354
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1999 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Mai jos este schema corecta din autodata pentru motorul meu.Se observa ca un fir din acel switch intra in ecu (pin31 ) iar celalalt probabil e cu +12 v (cred!?) .Problema este ca daca acel switch este deschis(pedala ambreiaj apasata) motorul intra in limp mode,daca insa fac punte peste cei 2 pini (ambreiaj liber) motorul nu mai are absolut nici-o problema.Eu chiar nu imi dau seama de aceasta problema,ce ar putea fi ,ma poate ajuta cineva va rog!

in schema S258 este switch-ul de la ambreiaj
A35 engine control module (ECM)
S79 este cruise control master switch
k46 engine control relay
S13 brake pedal position(BPP) switch
B138 accelerator pedal position(APP) sensor
k138 fuel heater relay


  • Emyl91

  • Mesaje scrise: 354
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1999 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Chiar nu stie nimeni ? de ce apare acea eroare in pedala de acceleratie ? iar daca fac punte peste cei doi pini nu mai apare.Trebuie sa fie ceva pe instalatia electrica.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Emyl91 a scris:Chiar nu stie nimeni ? de ce apare acea eroare in pedala de acceleratie ? iar daca fac punte peste cei doi pini nu mai apare.Trebuie sa fie ceva pe instalatia electrica.

Incearca, de proba, alt switch de ambreiaj sau curata tija celui de pe masina sa nu fie blocata.
Skip ads

  • Emyl91

  • Mesaje scrise: 354
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1999 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2010

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:
Emyl91 a scris:Chiar nu stie nimeni ? de ce apare acea eroare in pedala de acceleratie ? iar daca fac punte peste cei doi pini nu mai apare.Trebuie sa fie ceva pe instalatia electrica.

Incearca, de proba, alt switch de ambreiaj sau curata tija celui de pe masina sa nu fie blocata.

si chiar daca ar fi defect nu ar face decat sa stea pe inchis sau pe deschis ,adica (ambreiaj apasat sau liber) ,in ambele cazuri nu ar trebui sa apara eroare in pedala de acceleratie la tester.switchul merge sigur,problema este undeva pe instalatie.atunci cand este circuitul inchis(ambreiaj sus) motorul merge ok,dar cand se intrerupe circuitul de cateva ori apare eroare in pedala de acceleratie
p.s este cu doi pini switch-ul,mai pe scurt se comporta ca un intrerupator,inchis si deschis
  • Emyl91

  • Mesaje scrise: 354
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1999 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Am rezolvat pana la urma.
Multumesc lui LDivora.
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Emyl91 a scris:Am rezolvat pana la urma.
Multumesc lui LDivora.

Era ECU de vina ? sau alceva... ?

CristianTM.
  • Emyl91

  • Mesaje scrise: 354
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1999 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2010

  • Mesaj Privat
CristianTM a scris:
Emyl91 a scris:Am rezolvat pana la urma.
Multumesc lui LDivora.

Era ECU de vina ? sau alceva... ?

CristianTM.

Am luat un spray de contacte wd 40 ,am curatat cele 3 mufe din prag si mufa de la pedala de acceleratie,dupa care am pus contactul si problema a persistat.In final am umblat la ECU si am dat cu spray cele 2 mufe ,dupa care am mers cu masina si problema a disparut,deci cred ca acolo a fost problema
Skip ads

  • Emyl91

  • Mesaje scrise: 354
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1999 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Problema a revenit , m-a disperat ,nu de acolo este problema.In circuitul acelui switch observ ca intra si engine control relay .Il banuiesc a fi de vina,chiar nu cred ca mai poate fi altceva.Astept alte sugestii ,ce mai poate cauza acest comportament,si mai ales sa imi spuna cineva unde se afla acest releu;maine o sa umblu acolo.Multumesc!
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
P1515 poate fi rezultatul mai multor situati chiar si al defectari swiciului de la pedala de frina verifica a daca este cu 2, sau 3 fire,daca e cu 3 atunci are doua circuite ,unul pentru stopurile de frina si al doilea pentru a informa ECU de mersul regimului in gol e normal ca daca acest senzor nu transmite la ECU valori corecte el sa induca starea de" limp mode" (functionare in regim de avarie) nu strica sa faci proba cu un alt swich.
  • Emyl91

  • Mesaje scrise: 354
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1999 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Doru Lucian a scris:P1515 poate fi rezultatul mai multor situati chiar si al defectari swiciului de la pedala de frina verifica a daca este cu 2, sau 3 fire,daca e cu 3 atunci are doua circuite ,unul pentru stopurile de frina si al doilea pentru a informa ECU de mersul regimului in gol e normal ca daca acest senzor nu transmite la ECU valori corecte el sa induca starea de" limp mode" (functionare in regim de avarie) nu strica sa faci proba cu un alt swich.

l-am desfacut si pe ala,dar e ok nu are probleme.Are 4 fire,adica 2 circuite.Ideea este ca aceasta manifestare a mai avut loc iarna trecuta cam in aceeasi perioada pret de cateva zile,acum iar s-a manifestat circa o saptamana ,dar astazi s-a aprins check-ul doar odata,restul zile a mers ok.Nu stiu ce sa mai cred.Banuiesc ECU,dar de ce nu ramane mereu in limp mode.De ce de anul trecut nu a mai prezentat nici-o simptoma iar acum a revenit problema?Sa il ia dracu' de opel!
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
P1515 nu intotdeauna se refera la un defect concret(scurt circuit ,fir intrerupt,scurt la masa ,etc,etc)se refera si la posibilitatea ca respectivul senzor sa genereze un semnal ne plauzibil (slab ,incorect,intermitent cu intreruperi )de aici si motivul pentru care uneori merge stuna si alte ori nu .cel mai indicat ar fi sa faci un test de drum cu testerul conectat ,si sa vezi valorile reale ,in ambele situatii,atunci cind e OK ,si atunci cind nu e .ar trebui sa vezi ceva diferente ,de care apoi sa te ocupi.
Skip ads

  • Emyl91

  • Mesaje scrise: 354
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1999 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Doru Lucian a scris:P1515 nu intotdeauna se refera la un defect concret(scurt circuit ,fir intrerupt,scurt la masa ,etc,etc)se refera si la posibilitatea ca respectivul senzor sa genereze un semnal ne plauzibil (slab ,incorect,intermitent cu intreruperi )de aici si motivul pentru care uneori merge stuna si alte ori nu .cel mai indicat ar fi sa faci un test de drum cu testerul conectat ,si sa vezi valorile reale ,in ambele situatii,atunci cind e OK ,si atunci cind nu e .ar trebui sa vezi ceva diferente ,de care apoi sa te ocupi.

Bun,si daca ar fi sa ne referim strict la cele 2 switch-uri ,tragem concluzia ca ori transmit semnalul slab,ori este din alta parte problema.Daca l-ar transmite intermitent nu ar fi nici-o problema,poate eu sunt nebun si nu am stare si apas continuu pe pedale,asta nu inseamna ca ar trebui sa intre in limp mode.Problema este altundeva,la tester nu ma mai duc pentru ca nu mai apare mereu eroarea.
Multumesc pentru ajutor ,o zi buna!
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
apasind incontinu pe pedale sau aleator,nu inseamna ca transmite inpulsuri intrerupte .ma refeream strict la conditia senzorului care poate fi defect sau cablaju intre el si ECU ,slab ,oxidat la pini ,etc,etc
  • Emyl91

  • Mesaje scrise: 354
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1999 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Doru Lucian a scris:apasind incontinu pe pedale sau aleator,nu inseamna ca transmite inpulsuri intrerupte .ma refeream strict la conditia senzorului care poate fi defect sau cablaju intre el si ECU ,slab ,oxidat la pini ,etc,etc

Posibil,oricum nu mai am nervi,am si autodata si TIS ,m-am uitat pe scheme ,nu am gasit nimic ce ar putea fi defect,am curatat cele 3 mufe din prag cu wd-40 ,am ajuns si la ECU,le-am curatat si pe acelea cu wd-40,am fost si la tester,unde a iesit acea p1515,mai mult nu stiu ce sa mai fac.Sper doar sa nu mai apara eroarea pentru ca vreau sa pun tempomant.Daca insa persista,fac trap peste cei 2 pini de la switch ambreiaj si problema este rezolvata.Apropo de trap,problema aceasta are 2 rezolvari:
1-sa fac trap peste cei 2 pini de la ambreiaj
2-am observat ca daca pedala de acceleratie este apasata cativa milimetrii,fara a afecta relantiul,doar cat sa se schimbe pozitia sa,problema dispare,oricat m-as juca cu ambreiajul.Deci cumva in acel senzor din ea,cand este pedala neapasata transmite semnale aiurea la acu,sau pe instalatia electrica se intampla ceva.
Multumesc!
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
daca pui tempomat iti trebuie nea aparat contactul de ambreiaj. hmmmm,,,,spui ca ai observat ceva anomali la potentiometrul acceleratiei?fa rost de una de proba si vezi cum se comporta. (daca are aceeasi evollutie,din cite stiu P1515 are legatura si ca asta)
  • Emyl91

  • Mesaje scrise: 354
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1999 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Doru Lucian a scris:daca pui tempomat iti trebuie nea aparat contactul de ambreiaj. hmmmm,,,,spui ca ai observat ceva anomali la potentiometrul acceleratiei?fa rost de una de proba si vezi cum se comporta. (daca are aceeasi evollutie,din cite stiu P1515 are legatura si ca asta)

Am una in portbagaj.ambele sunt bune,le-am curatat si mufele cu spray,si am curatat si mufa de la masina.Ii dau foc Smile)
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
ce sa mai spun imi pare rau ,am incercat sa te ajut .am sa ma mai gindesc ce ar putea fi si daca nu reusesti sa o rezolvi mai vorbim.oricum succes. de unde esti? daca erai din ploiesti poate te puteam ajuta.
  • Emyl91

  • Mesaje scrise: 354
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1999 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Doru Lucian a scris:ce sa mai spun imi pare rau ,am incercat sa te ajut .am sa ma mai gindesc ce ar putea fi si daca nu reusesti sa o rezolvi mai vorbim.oricum succes. de unde esti? daca erai din ploiesti poate te puteam ajuta.

Sunt din Craiova.Multumesc pentru sfaturi!cred ca nu o sa mai faca,dar la iarna viitoare sigur reapare problema Smile)
  • stfan

  • Mesaje scrise: 300
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Emyl91
Incearca o curatare si strangere a tuturor maselor, lipsa unei mase sau o rezistenta mare de contact la masa genereaza tot felul de anomalii.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR